Jump to content

2012.11.28 Everton B


Mr Chapman

Recommended Posts

Må også gi cudos til Everton, et veldig godt lag. Det som irriterer meg mest idag er at Cazorla får spille så mye som han får idag - er det en Wenger skulle byttet tidligere idag er det han. Utretter ingen verdens ting. 1-1 syns jeg er et brukbart resultat på Goodison ikveld.

 

Forresten, slo Sagna ett eneste innlegg forbi Baines ikveld?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

 

 

Han gikk sur pga tøff behandling virket det som. Vi tapte bellen ofte når han var i nærheten. At han utover i andreomgang ser ut som han gir opp hjelper ikke på helhetsinntrykket. Vår dårligste? Kanskje, men han gjør jo endel bra også.. Synes ikke Giroud eller Wilshere hadde noen stor kamp heller. Ramsey hadde mye balltap i første, men var gansk flink i dag, synes jeg.

 

Arteta var god. Han burde være kaptein. Vår belgiske kaptein var den svakeste i forsvarsleddet, og jeg er ikke i tvil om at Per/Kos er vår beste midtstopperduo. På målet til Everton snur han rævva til når han er 3 meter unna Fellaini som ladder skudd. Gå foran i krigen, my ass. Der tror jeg Koscielny hadde "tatt stjerna" i fullt firsprang mot ballen.

Kanskje Vermaelen har

Misforstått og tror han skal gå foran i krigen "with my ass"?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke kampen, men stemmer det som står på nettavisens live?

 

89 Cazorla har mulighet til å sette fart 3 mot 2, men velger istedenfor å sende ballen rett i beina på en Everton-spiller. Spanjolen har kanskje vært banens dårligste i dag. Utrolig at han fortsatt er på banen.

Som helhet nei, men er den som har vært lengst unna vanlig standard. Grusomme valg og ekstremt med balltap i andre omgang. Første ok.

 

Vermaelen, Per og Gibbs klarte seg rimelig godt. Midtbanen ikke eksisterende (hvem trenger Song) og Walcott ok. Giroud meget svak i en kamp hvor han taper alt av dueller mot Destin og Jagielka. Tempoet var alt for høyt for ham i dag.

Hva Arshavin har gjort for ikke å sitte på benken i dag vet jeg ikke, men jeg håper noen kan plukke ham opp og gi ham den sjansen han fortjener. I en kamp som i dag hvor det er ekstremt mange muligheter for raske gjennomspill så svikter Cazorla og Arteta igjen. Det har vi sett alt for ofte den siste tiden. Begge vender opp en eller to ganger og da er sjansene borte

Link to comment
Share on other sites

Som det har blitt påpekt er ikke 3 poeng på Goodison Park noen selvfølge. Problemet er bare det at vi trengte de 3 poengene. Jeg hadde syntes det var greit dersom vi slo Aston Villa sist.

 

Det positive er at Chelsea fortsetter å slite. Jeg blir ikke overrasket om vi tar dem igjen i løpet av 2012. De som totalt utelukker muligheten for topp 4 overdriver.

Vi kan klare 3. i år også tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Er fornøyd med 1 poeng borte mot Everton,men resten skremmer meg. Banespillet,kommunikasjon,feilpassninger,bytter,startoppstilling,ehhhh,var det noe mer da? Det er rett og slett altfor dårlig. Det laget har vist de siste to kampene samt 1 omg mot Montpellier kvalifiserer seg ikke til å kalle seg for Arsenal FC!

Link to comment
Share on other sites

FourFourTom@FourFourTom

For the second game in a row, an attacking player has been sacrificed for a defensive player when Arsenal are drawing. Mid-table mentality.

 

Og for første gang skal jeg faktisk linke en Piers Morgan tweet.

 

Piers Morgan@piersmorgan

So many #Arsenal fans still clinging desperately to the Ghost of Wenger Past. He's not coming back - deal with it!

Link to comment
Share on other sites

Vi kan klare 3. i år også tror jeg.

 

Det eneste som er sikkerte, er at ingenting er sikkert. Alt er mulig, håpet er bare en monstersigning i januar, men det er vel heller tvilsomt?

Vi safet inn 1 poeng borte mot villa og et borte mot everton...Kanskje den godeste Wenger er mer realistisk enn det han gir inntrykk av utad? Vi er absolutt ikke bedre enn det tabellen sier, og etter og hatt et øye på pool, så tror jeg de tar oss igjen også...Har veldig vanskelig for å se noen lyspunkt for tiden.

 

Bare veldig glad for Adebayor reddet turen for meg i NLD...

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke all sutringa, vi spiller på en kjempetøff bortebane hvor ingen andre har seiret i år. Det er selvfølgelig stort forbedringspotensiale i denne gjengen, jeg synes at midtbanetrioen ofte står med alt får kort avstand til hverandre, samtidig som Ramsey naturligvis trekker mye innover, dette gjør at vi blir stående å trille ball på midten uten at vi kommer noen sted. Veldig frustrerende og se på til tider selvfølgelig. Cazorla var svak idag, han trekker ned tempoet i hvert angrep når han får ballen, han skal alltid drible av nærmeste mann, selv om han må bakover i banen for å gjøre dette. Han er en typisk "barca-spiller", men når resten av midtbanen ikke nødvendigvis er like tekniske kommer vi ikke noen sted med så lite fart i angrepet. Alt i alt en litt frustrerende kamp, men resultatet er slettes ikke verst og vi kommer til å ende opp topp 4 i år også.

De som totalt utelukker muligheten for topp 4 overdriver.

Det er de samme som resignerte også ifjor og mente at vi var lillebror i Nord-London. Jeg er glad for at gutta og Wenger ikke gir opp like lett som visse folk på dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

Spillemessig bedre enn sist, og selv om Everton har mye overtak skaper de lite. Selvfølgelig må det tabbemål til - som vanlig. Vi skaper ikke en dritt etter målet, foruten headingen til Giroud og den tåfresern fra Ramsey som triller mot mål. Syns vi har brukbar kontroll bakover mot et sterkt hjemmelag, men det er så lite guts fremover og det er ikke noe særlig å se på gitt. Wilshere blir heldigvis bedre og bedre, og jobber hardt. Baby steps for han. Walcott er totalt fraværende i andre omgang, Giroud får lite å jobbe med, med Ramsey er det mye armer og bein som vanlig og Cazorla og Arteta klarer ikke sette sitt preg på matchen. Cazorla er en briljant spiller men han er tidvis utrolig anonym og absolutt ikke den dominante spilleren vi vil at han skal være. Syns han var fryktelig svak i dag igjen. Han slår meg mer og mer som en highlights-spiller: Glimt av briljering, men usynlig store deler ellers. Gervinho.. hva skal vi si? Han gjør som vanlig alt rett før han skal avlevere ballen - forutsatt at han klarer å ta i mot den. Frustrende spiller.

 

Kjedelig at Koscielny måtte av så tidlig - planen var nok å gå litt mer i strupen på Fellaini med duellstyrkene i forsvaret, men det endret seg en del da Gibbs kom inn - som forøvrig gjorde en godkjent match. Vi vet hva vi får på Goodison Park, de har fryktelig potent venstreside med Baines, Pienaar og Fellaini som vi slet veldig med til tider og de jobber knallhardt ellers. Som forventet går de litt tomme etter 70 minutter, men det er ikke gamechanger-egenskaper i Arsenallaget til å utnytte det.

 

På en side - "ingen" vinner på Goodison park, på den andre siden er det så mye uforløst potensiale i dette laget at det ville vært fullt mulig å vinne i kveld. I bunn og grunn kan det enkelt summeres opp med at det ikke var godt nok.

Link to comment
Share on other sites

En ting man skal huske på når man sammenligner dagens situasjon med avslutningen på forrige sesong er at vi nå har solgt vår beste spiller (sammen med Song). Vi har ikke en spiss som er i nærheten av han nå, så det blir ikke like lett som ifjor..

Link to comment
Share on other sites

Midt mellom 1 og 19 plass, midt mellom 4 og 12 plass...Kanksje vi er tilbake til 90 tallet igjen, der hver seier var gull...Som Hornby, eller er det ColinFirth i filmen, må være lettere å holde med et lag som aldri er involvert i veerken bunn eller topp. Da vet man hva man får...

Link to comment
Share on other sites

Jaja, november er over for i år, av 15 mulige sitter vi igjen med 6 poeng og har gått videre i CL. Med tanke på programmet i desember, så bør det bli full pott. Om det skjer har jeg vel større tvil om, faren er vel da at vi er "friskmeldt" og januarvinduet blir stille...

 

"heldigvis" bare noe dager til en kamp som bør være bankers, men...

Link to comment
Share on other sites

Jaja, november er over for i år, av 15 mulige sitter vi igjen med 6 poeng og har gått videre i CL. Med tanke på programmet i desember, så bør det bli full pott. Om det skjer har jeg vel større tvil om, faren er vel da at vi er "friskmeldt" og januarvinduet blir stille...

 

"heldigvis" bare noe dager til en kamp som bør være bankers, men...

 

Hva er faren med at vi tar full pott og blir "friskmeldt"...? Ingenting er vel bedre enn det...?

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi nok underpresterter med troppen p.d.d så mangler det kvalitet i enkelte ledd. Jeg er enig i det overnevnte her mener om faren ved at ett par gode kamper, kan få Wenger til å lukke øya til det. Når det er sagt så har vi såpass "greit" (ingen pl kamper er enkle) program fremover så la oss håpe vi kan få igang laget igjen.

Link to comment
Share on other sites

Har null tro på at januarvinduet blir stille uansett hvordan formen blir i desember. Vi mister Chamakh og Gervinho til afrikamesterskapet igjen, Arshavin har jobbet på oppsigelse i over et år nå og drar nok tilbake til Zenit mens en spiller som Rosicky vil stå uten kontrakt i sommer og jeg tror ikke han får forlenget den avtalen. Føler meg veldig sikker på at det kommer ihvertfall èn førstelagsspiller inn i vinter.

 

edit: Dette bør vel egentlig være i overgangstråden...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...