Jump to content

2012.11.28 Everton B


Mr Chapman

Recommended Posts

Everton v Arsenal

Barclays Premier League, Goodison Park

Wednesday, November 28, 2012, 20:45

Etter den skuffende oppvisningen på Villa Park, er det duket for en ny bortekamp, denne gangen i Merseyside. Det er over 5 år siden vi siste tapte en kamp på Merseyside (Anfield og Goodison), og spillerne må levere helt andre varer om to dager, hvis den statistikken skal holdes intakt. Med et tett kampprogram regner jeg med det blir noen endringer på laget, spillere som Sagna og Wilshere er nok tilbake i startelleveren igjen, i tillegg kan vel Walcott være frisk igjen. Everton åpnet sesongen bra, men har vaklet litt i det siste, og fikk bare en U hjemme mot Norwich på helga. For øyeblikket ligger de ett poeng over oss.

 

Likevel må dette regnes som en de vanskeligste bortekampene vi har hatt til nå. Vi trenger tre poeng.

 

Link til tippetråden

Spillerbørs til etter kampen

 

Ehh, vi er forresten ikke på TV på onsdag, bare på sumo ffs...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Ønsker dette laget mot Everton, hvis skadesituasjonen er uforandret med Walcott.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Coquelin

Cazorla - Wilshere - Arshavin

Giroud - Podolski

 

Å spille med Giroud alene på topp når Walcott er skadet mens resten er inkompetente på og slå innlegg, vil være det samme som å gi opp før avspark. I denne formasjonen så får Podolski en større frihet til å bevege seg etter ledig rom, samtidig som ved å gå over til en holdende midtbanespiller så får vi (forhåpentligvis) større trykk i det offensive. Cazorla og Arshavin på kant med Wilshere sentralt vil bli mye vanskeligere for Everton å mannsmarkere, siden rollefordelingen vil skifte mer samtidig som alle disse overgår Ramsey og Oxlade-Chamberlain i gjennombruddskraft og teknikk. Vi vil miste litt fart i angrepspillet ved å ta ut Oxlade-Chamberlain, men dette tror jeg vi vil tjene på i etablert spill.

 

Hva er sannsynligheten for at Wenger endrer kampplan midt i sesongen? Han kommer i alle fall ikke til å vinne tilbake mye respekt om han fortsetter i samme blindgaten...

Link to comment
Share on other sites

Håper på:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Coquelin - Wilshere

Walcott - Arshavin - Cazorla

Giroud

Forventer dette laget:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Håper på:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Coquelin - Wilshere

Walcott - Arshavin - Cazorla

Giroud

 

Hvis Walcott blir spilleklar håper jeg også dette laget. Å putte Arteta på benken i denne kampen tror jeg kan være riktig siden han, i likhet med kritikken av Ramsey (fortjent eller ikke), bruker mange touch og ikke er direkte nok i spillestilen. Ved å føre Coquelin inn får vi en mer bevegelig spiller som i større grad vet sine begrensninger og kan gi Wilshere friere tøyler offensivt. I tillegg har han som innbytter vist en tendens til å se etter løp i bakrom, noe som kan bli en god kombinasjon med Walcott på banen.

Link to comment
Share on other sites

Håper Arteta spiller, syns han aldri gjør noen dårlig kamp, selv om det har vært litt nedgående i det siste. (kanskje?) alikevel liker jeg å ha han på midten, da jeg han er god med ball, har godt overblikk og en god pasningsfot. Syns også han må få lov til å knuse gamle lagkamerater.

Link to comment
Share on other sites

Med Walcott tilbake har vi med unntak av Diaby vårt antatt beste lag tilgjengelig. Borte mot såpass tøff motstand burde det gi en god pekepinn på hvor laget står. En real faceplant her og det er ganske tydelig at man ikke er god nok

Link to comment
Share on other sites

Med Walcott tilbake har vi med unntak av Diaby vårt antatt beste lag tilgjengelig. Borte mot såpass tøff motstand burde det gi en god pekepinn på hvor laget står. En real faceplant her og det er ganske tydelig at man ikke er god nok

 

Helt enig. Frykter det siste, men la oss håpe.

Link to comment
Share on other sites

Kjempeviktig å ha Walcott tilbake i laget. Vi har vært klart bedre med han på banen enn uten når du ser på alle kampene vi har spilt siden Diaby ble skadet. Walcott strekker motstanderen og det hjelper til å skape nok rom for Wilshere og Cazorla.

Når Rosicky også er tilbake om 1-2 uker (siden han i følge Wenger skal spille et par reservelagskamper først) så får vi tilbake et godt alternativ til Wilshere/Cazorla på midten og det kan bli veldig viktig i det tette kampprogrammet fremover!!

 

Forøvrig litt rart hvor utrolig mye kritiske og negative kommentarer det har vært etter en uke med 2 seire og 1 uavgjort, hvorav vi holdt nullen i to av kampene. Er enig i at spillet mot Villa til tider var dårlig, men ingen av lagene i PL spiller bra i hver kamp og det blir også feil å sammenligne hvordan andre lag har gjort det mot tilsvarende. Kan også ha vært en ulempe å møte Aston Villa rett etter at de har spilt hjemme og borte mot Manchester-lagene. Da har de fått tid på seg til å drille inn bedre defensiv organisering. Ofte er det en fordel å møte antatt svakere lag når de har hatt noen gode kamper/resultater fordi da ofte har en tendens til å overvurdere evnene sine og etterlater rom som vi kan utnytte!!

Link to comment
Share on other sites

Håper på Squillaci og Djourou hvertfall. Kanskje også Chamakh på topp!

 

Hehe ;) Nei, la oss nå håpe at professoren har klart å motivere litt vett i skallen på troppen, og at han virkelig gjør de grepene som skal til. Eller blir det stygt på goodison park ikveld. Irriterer meg grønn at jeg betaler 250.- i mnd hos canal digital og ikke får se kampen uten å kjøpe den på sumo.. ARGH

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...