Jump to content

2012.11.17 Tottenham H - The North London Derby


Stefanb

  

30 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Jøss - godt å se at majoriteten omsider er enig med meg om Walcott. Men han må være forsiktig... 1 dårlig kamp så er folkni gang igjen.

 

 

Jeg var negativ til å gi mannen ny kontrakt med de tallene som har versert i media.

 

Men Walcott har imponert meg i høst - istedenfor å sutre som enkelte andre, har han jobbet godt og framstår som en bedre spiller nå enn på vårparten. Derfor er jeg nå positiv til ny kontrakt :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply
Jeg vil forøvrig benytte meg av anledningen til å si unnskyld til alle for at jeg ville ha Clint Dempsey til Arsenal i sommer. Jeg måtte ha vært sinnsykt i gjerningsøyeblikket (de tre siste dagene av overgangsvinduet), og ser nå at han passer perfekt inn i Spurs.

Hehe, både han og islendingen er fryktelig ordinære PL-spillere. Passer fint i Fulham og Swansea.

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva folk mente om Walcott i fjor, så var han fortsatt vår 3. mest produktive spiller. At man ikke ser viktigheten av å gjøre sitt ytterste for å beholde sine produktive spillere faller på sin egen urimelighet. Spesielt når han i store deler av sin sesong også hadde svake støttespillere på høyre back.

 

Men men - gledelig for Walcoty - ønsker han lykke til i ny klubb - for en ting er sikkert: stabeistet Wenger gir seg ikke og Walcott er dermed tapt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Andre Villas-Boas mener Tottenham kontrollerte matchen og ikke anser den som et tap. Må koste på meg en LOL her.

Da sier jeg som Wenger (hentet fra arsenal.com):

 

on Villas-Boas' claims of dominance…

If our opponents are in control from the first to the last minutes and we win 5-2, then I don't mind too much.

Link to comment
Share on other sites

Takk ade for at dette endte godt! Når vi er gode er vi veldig gode i dag, men kjære Wenger; vi treng Eir Arsenal som er klare til kamp ved avspark! Syns også at Per får for mykje pepper på 0-1. Han må følge defoe ut av leddet og da må vi ha folk som flyttar seg etter i sikring ( les kos) det er den generelle strukturen i vårt forsvarspel vel så mykje som per sin individuelle feil! Uansett ein slik kamp gjere godt, måtte vi bygge på den!

Link to comment
Share on other sites

Glad for Ade sitt røde kort, og få styggemann ut av stadio. Ellers solid fremover, riktignok enklere med en spiller mer. Nå har vi mange bortekamper fremover og jeg håper virkelig at laget kan ta steget fremover nå etter denne kampen. Jeg friskemelder ikke laget ennå, men ett steg fremover (takket være ade?)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, bare en liten observasjon.

 

Ellers - det var sikkert ikke bare jeg som la merke til hvordan laget fremsto i angrep? Det kan være litt hold i ryktene rundt 3-5-2, for det virket vitterlig som vi kjørte en trebackslinje med Mertesacker, Koscielny og Verminatoren, med Podolski og Sagna som vingbacker. Noen mer analystiske seere enn meg kan sikkert beskrive matchen i dag bedre.

Link to comment
Share on other sites

Nå ble det jo en veldig offensiv formasjon siden Spurs var 10 mann og ikke hadde ballen så mye. Å sette tall på den formasjonen vi fremsto i er ikke så lett. Men, Sagna angrep mer enn Vermaelen naturlig nok og det ga mer balanse defensivt. Vi ble tatt på en kontring etter utvisningen og det er lite for å være oss....

Når det gjelder i angrep så er det lite tvil om at Walcott har fått en tilnærmet fri rolle sammen med Cazorla. De får vandre mye og Walcott bidrar til at Giroud nå begynner å produsere. Han har rett og slett vært veldig god i en lang periode og bruker nå farten sin mye smartere enn før.

 

Giroud var god i perioder og veldig svak i andre. Han er en trussel i boksen og i går så møter han to stoppere som ikke er i stand til å håndtere fysikken hans. Da får han vist at han er en god avslutter og en god hodespiller. Har noen linker med Walcott som er gode, men sliter fortsatt voldsomt når han ikke får ballen i kroppen. Brukes han riktig er han god, brukses han feil er han ikke i stand til å gjøre mye. I går var det mest av det første og litt av det andre... Men, så lenge han scorer mål så fortjener han å spille. Nå har han kommet inn i en god stim og jeg er veldig glad på hans vegne.

Link to comment
Share on other sites

Når Theo ikke har signert kontrakt innen nå - så er vel sjansen ekstremt liten for at han plutselig skulle sette penn mot papir.

 

Håper virkelig han tar til fornuften

Eller Arsenal tar til fornuften. Syns definitivt ikke Walcott sine krav er urimelige i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Ble en fin kamp for Arsenal, etter at Adebayor gjorde det jeg forventet at Sandro skulle gjøre. Ikke godt å si hvordan dette ville endt med 11 mot 11. Uansett ble det et godt resultat, og vi må være fornøyd med det. Cazorla er meget god. Det samme er Giroud.. Walcott og Podolski, er enda bedre. Fantastisk å se Podolski jobbe knallhardt defansivt, vinne ballen, for så å sette i gang et farlig angrep. Koscielny var god gjennom hele kampen, mens Per hadde noen blemmer da han ikke leste Defoes bevegelser. Etter det gikk det svært bra. Ok kamp av Vermaelen. Sagna er desverre alt for offansiv, og har ikke gode nok avleveringer når han er høyt på banen. Det fører gang på gang til at han havner etter, når motstander kontrer. Når jeg nå fikk med noe negativt, må jeg nesten følge opp med å si at Ramsey hadde nok et elendig innhopp. Gjøre feil valg hele tiden. Er upresis, men det verste er at det ser ut som han beveger seg i en tønne med sirup. Det måtte da være noen andre som kunne ha kommet inn å skapt noe i stedet for balltap? 3 poeng til Arsenal, 0 til Chelsea og ManU gir uansett en god helg. Måtte det bli flere nederlag for de og City :D

Link to comment
Share on other sites

Ah, magisk! Ingen ting som å slå tottene, at Ade fikk det røde var jo som glasur på kaka! Dog, bekymringsverdig hva vi viste før han røk.

 

En liten observasjon: Gir Sagna stryk for måten han hilser på Ade før kampstart, polakken og Wilshere får bestått med glans :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=54E-HwS9hVI

Er Sagna som får bestått av meg. Han vet hvem som er fienden, og Adebayors feiring for City mot oss for noen sesonger siden sitter vel friskt i minne hos Bac.

Link to comment
Share on other sites

Sagna er en kriger, og gudene vet at vi trenger noen av dem.

 

Ja og en kriger med noe erfaring fra dette nivået og ikke fra spanske 3 divisjon! Sjekk bildene fra AFC-Man U med Vieira-Keane, da var det krig, og aldri i verden om folk sto og fleipet og lo før de skulle inn på banen mot en erkerival

Link to comment
Share on other sites

Ser forøvrig ikke noe galt med at spillere hilser på hverandre før kamp, jeg lurer på hva folk forventer egentlig? Spytting, slagsmål og kjefting?

 

Det er ingen av oss som ser noe galt med å hilse på vanlige spillere, men spillere som Adebayor, van Persie, Cole, Nasri o.l. burde virkelig ikke noen av dagens spillere hilse på før kamp.

 

At Sagna nekter å hilse på Adebayor er så sinnsykt deilig å se. Gidder ikke å ense fyren.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan vi like.

we2Ub.jpg

 

Ser forøvrig ikke noe galt med at spillere hilser på hverandre før kamp, jeg lurer på hva folk forventer egentlig? Spytting, slagsmål og kjefting?

 

Som Michael Jordan sa om sin gode venn og rival Patrick Ewing under playoffs i 92; "He is a friend, but come gametime Im not making friends, Im here to win the game!"

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt den Ade/Sagna-seansen. Først så er det high-five og klem, deretter gir Sagna en kald skulder? Forvirrende syns nå jeg. Jeg skulle ønske det var litt mer tenning før kamp, spesielt i et NLD. Liker å se at det lyser litt i øynene til gutta. Vi husker jo alle tenningsnivået fra spillertunnelen når Keane og Vieira barket sammen. Det er kun ett tegn på lidenskap.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...