Jump to content

2012.11.17 Tottenham H - The North London Derby


Stefanb

  

30 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

3-3 hadde, helt ærlig, ikke overrasket meg. :P

 

Og deri ligger problemet med dagens Arsenal.

 

Jeg ønsker ikke å virke for negativ nå, men jeg tviler på at det er senkede hoder i Tottenhamgarderoben nå. De VET at Arsenal er fint i stand til å rote bort dette, elleve mot ti eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Det er som dere sier lenge igjen, men dette kan vel ikke engang Arsenal klare å føkke til (selv om jeg frykter denne evnen som Arsenal har til akkurat det).

 

Det er heller ikke tvil om at vi kan "takke" hodeløse Ade for at vi har fått et spillermessig overtak som gir oss mye mer ro i de bakre rekker.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan bare takke og bukke for at Adebayor ble sendt av. Syntes han hadde ganske god kontroll på ballen de gangene han var borti den i starten. Vi ble overkjørt og var vel knapt innen for de siste 20 meterene offensivt når det var 11 mot 11. Etter dette tok vi naturligvis over kampen, og det skulle bare mangle.

Det har funket så langt, men vi spiller nesten utelukkende på høyresiden. Vermaelen er ikke god nok venstreback, hvert fall ikke offensivt. Podolski trekker veldig inn, og trenger en offensiv back som kommer rundt.

Takk gud for at Walcott har kontroll på Naugthon.

Og endelig spiller vi på styrkene til Giroud! Kunne fort hatt 1-2 til. Tror også det kommer!

 

Kom igjen, gutta! Gjør dette stygt for spurvene!

Link to comment
Share on other sites

 

Og deri ligger problemet med dagens Arsenal.

 

Jeg ønsker ikke å virke for negativ nå, men jeg tviler på at det er senkede hoder i Tottenhamgarderoben nå. De VET at Arsenal er fint i stand til å rote bort dette, elleve mot ti eller ei.

Jepp, egentlig forventer jeg 3-3.

 

(Ja, vet hvor latterlig det kan høres ut, men er blitt sånn nå)

Link to comment
Share on other sites

Nå om dagen er alle ledelser farlige ledelser i nord-London-derbyet. Ingen grunn til å innkassere noe som helst!

 

- Tottenham best de første 15 minuttene. Kunne meget vel ledet 2-0. Forsvarsspillet vårt på 0-1 er rett og slett latterlig dårlig.

- Heldigvis gjør Adebayor vei i vellinga. Soleklart rødt.

- Mertesackers utligning er klasse!

- Walcott er frisk hele veien.

- Deiligst likevel å se besluttsomheten til Cazorla på 3-1. Legger seg ikke ned og venter på frisparket. Men tar heller vare på momentumet i angrepet. Og blir belønnet. Mer slikt, takk!

Link to comment
Share on other sites

Kudos til Cazorla for å fortsette å spille etter han blir tatt på 3-1 målet. Veldig mange av 'dagens' fotballspillere ville lagt seg ned og tatt seg til hodet.

 

Nemlig! Godt å se at det kan lønne seg å spille fair noen ganger. Cazorla er en spiller det er verdt å beundre.

 

Vi spiller mot 10 mann, men det gode spillet begynte før utvisningen. Gode spillerprestasjoner, rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Nå om dagen er alle ledelser farlige ledelser i nord-London-derbyet. Ingen grunn til å innkassere noe som helst!

 

- Tottenham best de første 15 minuttene. Kunne meget vel ledet 2-0. Forsvarsspillet vårt på 0-1 er rett og slett latterlig dårlig.

- Heldigvis gjør Adebayor vei i vellinga. Soleklart rødt.

- Mertesackers utligning er klasse!

- Walcott er frisk hele veien.

- Deiligst likevel å se besluttsomheten til Cazorla på 3-1. Legger seg ikke ned og venter på frisparket. Men tar heller vare på momentumet i angrepet. Og blir belønnet. Mer slikt, takk!

 

 

Veldig greit oppsummert...

Tusen takk Adebayor. Jævla rasshøl!

Link to comment
Share on other sites

Kjapp oppsummering:

 

Starter nervøst og Mertesacker er totalt på bærtur ved Ade sitt mål. Bra redning av Szczesny men Ade først på returen. Forsvaret også heldige tidligere når Gallas setter ballen i krysset fra offsideposisjon. Tottenham var best det første kvarteret. Så kommer den totalt idiotiske taklinga til Ade som gir ham et korrekt riktig rødt kort. Høy fart, knotter frem og beinet hevet over bakken. Absolutt ingenting å si på den.

 

Etterhvert kommer vi mer og mer inn i kampen og spiller slik vi bør spille med Giroud i midten. Spille fri på kant og innlegg på høye spillere etter dødball. Per ble igjen og Walcott kom seg fint til innlegg. Vakker heading i hjørnet.

Så fortsetter vi å spille ut på kant for å komme til innlegg samt Arteta og Cazorla som prøver å tre igjennom i midten, noe som er mye lettere når kanten(e) holder bredden og strekker forsvaret til Tottene. Litt heldig mål av Poldi. Heldig at ballen kommer frem til ham via Huddlestone, og at den går i Gallas så i ham igjen. Men Poldi er giftig i boksen. Og endelig får vi se Giroud score med venstrebeinet. Et skikkelig poachergoal!

 

Vi ser at Ade er en utrolig viktig spiller for Tottene. God til å holde på ballen på topp. Flink til å jage og sloss med stopperne våre.

 

Likevel, dette er et North-London Derby. Og alt kan fortsatt skje. Det er fortsatt 45 min + tilleggstid igjen, og selv om vi har en spiller mer på banen kan vi ikke tillate oss å slappe av enda. Forventer en andreomgang med minst like god innsats som de siste 20-25 min av førsteomgangen.

Link to comment
Share on other sites

 

Taper vi poeng i den kampen her så burde samtlige spillere, trenere, styremedlemmer og eieren ta hatten sin og forsvinne til helvete ut fra klubben.

 

Skulle det skje så vil nok hoder rulle..

 

Mye positivt å hente fra første omgang!

- Kjappe avleveringer.

- Flere spillere i løp i bakrom.

- Jobbe aktivt for kantspill, og med spillere i boksen.

- Bedre press på ballfører, noe som har manglet lenge!

 

En spesiell honør til Jack Wilshere som "fyrer" seg skikkelig opp etter taklingen på Cazorla. Dette er noe som har vært savnet lenge i denne klubben, og vi ser at arsenal får en helt ny energi etter dette. Gullperioden hadde flere spilllere som kunne fyre seg opp i Vieira, Ljungberg, Keown og Lauren for å nevne et par. Fabregas hadde dette frem til han begynte å drømme aktivt om Barca.

'Captain in the making'?!

 

Blir spenende å se hvilken energi Arsenal kommer ut med i andre omgang.. Frykter Wenger ikke ser viktigheten i det, og 45min + vil vise om det blir skadelig eller ikke imot 10 mann tottenham.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...