Jump to content

2012.11.17 Tottenham H - The North London Derby


Stefanb

  

30 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En kamp vi definitivt må vinne for å henge med i kampen om 4.Plassen. Er vi gode nok til å klare det? Jeg vet ikke, men heller ikke tottenham har vært veldig imponerende i år, så blir nok en jevn batalje som helt sikkert ender med uavgjort. Håper på seier, håper det vil gi selvtillit, men selv med seier er jeg ikke sikker på at selvtilliten blir noe bedre. Alle i forsvaret må spille sin livs kamp, midtbanen må dominere og spissene våre må score. Vi får vel bare håpe at det skjer. Vinner vi er vi i det minste foran tottenham, og sannsynligvis rett bak West Brom, med noen poeng opp til West Ham og Everton.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Jeg har av en eller annen merkelig grunn trua på at vi skal klare å dra iland en seier i denne kampen. Til tross for at vi har kastet bort seier i de to siste kampene, så har det likevel vært en forbedring fra de 3 kampene før dette. Fra å nesten ikke ha en avslutning på mål på 3 kamper, har vi putta 5 mål på de to siste. Evner vi å holde tett bakover, og ikke miste hodet som vi har en tendens til, kan dette bli sesongens vendepunkt

Link to comment
Share on other sites

Jeg har av en eller annen merkelig grunn trua på at vi skal klare å dra iland en seier i denne kampen. Til tross for at vi har kastet bort seier i de to siste kampene, så har det likevel vært en forbedring fra de 3 kampene før dette. Fra å nesten ikke ha en avslutning på mål på 3 kamper, har vi putta 5 mål på de to siste. Evner vi å holde tett bakover, og ikke miste hodet som vi har en tendens til, kan dette bli sesongens vendepunkt

 

"Vendepunkt"? No høyres du nesten ut som ein Tott-fan.. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Gibbs er ikke tilbake: http://www.arsenal.c...ott-chamberlain

Huff... Verken han, Diaby eller Rosicky tilbake. Får heller ikke vite om det er snakk om dager, uker eller måneder. Tipper Gibbs er tilbake i april, Rosicky neste sommer og Diaby jula 2017.

 

Regner med Sagna spiller. Det samme gjelder Walcott og Szczesny. Chamberlain på benken igjen.

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig kjedelig med Gibbs (hadde holdt seg skadefri temmelig lenge nå), men dessverre veldig forutsigbart. Rosicky og Diaby er heller ikke noe sjokk.

 

Hadde ikke vært så utrolig ille/merkbart hvis vi bare hadde hatt en halvgod erstatter for Gibbs, men pdd. så står vi med en spiller som er milevis unna i Santos og en annen som er langt unna godformen og ikke passer på backen i Vermaelen. Som skrevet i en annen tråd: Håper vi kvitter oss med Santos og kjøper inn Izaguirre fra Celtic. Diaby og Rosicky kan erstattes av Sissoko fra Toulouse og Holtby fra Schalke som begge er ute av kontrakt til sommeren og kan begynne kontraktforhandlinger i januar.

Link to comment
Share on other sites

Dobbelpost fordi Sagna, Walcott, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Sczcezzer, Arteta og Giroud er usikre og må ha en fitness test før kampen i morgen. http://news.arseblog.com/2012/11/arteta-and-giroud-added-to-late-test-list/

 

Tipper alle er med i troppen i troppen i morgen, dette lukter mind games... hvis alle de sliter derimot... huff.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er fakta og eventuellt alle disse overnevnte er ute... Da gir jeg opp vårt medisinske apparat, og retter fingeren mot wenger som ikke har bredden i laget til rullering.

Mangler vi disse ovenfor kan vårt værste resultat mot spurvene være i fare :(

Link to comment
Share on other sites

Gibbs ute for oss og Lennon tilbake for spurs. Walker og Defoe også tilbake for tottene. Sandro satt på benken hele landskampen og har friske bein. (http://www.tottenhamhotspur.com/spurs/News/team-news-15112012.page??utm_source=Facebook&utm_medium=Update&utm_campaign=news)

 

Lennon mot Santos, gud hjelpe oss.

 

Wenger, du har alltid vært uerstattelig i mine øyne, og du vil nok fremdeles være det til tross for at vi evt. faller utenfor topp 4 i år. Klarer ikke å glemme alt du har gjort for klubben og sitter fremdeles med en følelse av at vi ikke har fått vite den fulle sannheten rundt tilgjengelige midler til spillekjøp osv. Jeg skal be en stille bønn om at du igjen får oppleve velmaktsdager på emirates.

 

Mye gudsreferanser her nå, men som der sier: i nøden spiser fanden fluer.

 

Lykke til i morgen gooners!

Link to comment
Share on other sites

Time for a change!

 

Håper vi endelig skal prøve ut den spennende 3-5-2 formasjonen i morgendagens kamp. Aldri før har jeg følt at formasjonen og spillet som kreves for å bruke denne formasjonen har passet bedre til laget vårt.

 

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen

Sagna - Arteta - Cazorla - Wilshere - Santos

Giroud - Walcott

Link to comment
Share on other sites

Lennon mot Santos bekymrer meg ikke noe særlig, for Lennon er ikke en spesielt god spiller. Bra tempo, lite sluttprodukt. Theo Walcott er Messi i forhold. Jeg vet det er vanlig å overvurdere andres spillere og undervurdere egne, men Lennon skal ikke være noe stort problem å ta seg av.

 

Når det gjelder 3-5-2 skjønner jeg ikke hvorfor så mange snakker om det. Problemene vi har hatt i det siste har ingenting med formasjonen å gjøre. Vi kan spille med 11 stoppere, Vermaelen er fortsatt en spiller som er i stand til å upresset gi gratismuligheter som fører til baklengs, som på Old Trafford da Van Persie avgjorde matchen etter 2 minutter etter at kapteinen vår ødela hele kampplanen. 3-5-2 vil fremdeles ikke hjelpe på det håpløse duell- og markeringsspillet i boksene heller.

 

I min mening må vi fortsette med formasjonen vi har nå. Selvtilliten må tilbake, troen må tilbake. Back to basics, spill på styrkene som er i laget. Det er ikke noe rom for eksperimentering - det vil bare føre til mer usikkerhet og flere tabber.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns vi er ganske gode i forsvar. I etablert spill sitter det godt, akilleshælene er som vanlig dødball i mot i tillegg til individuelle tabber. Det er irriterende at så mange av målene som har blitt scoret på oss de siste årene ikke har kommet av godt angrepsspill, men av hårreisende forsvarsspill og elendige individuelle involveringer. Sånn som jeg ser det mangler de selvtillit og sliter med press. En seier mot erkerivalen tror jeg vil hjelpe på med det i begge ender i banen.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok uavgjort. Men underholdene, som alltid.

Ønsket XI:

Szczesny

 

Sagna

Mertesacker

Koscielny

Vermaelen©

 

Arteta

Wilshere

 

Walcott

Cazorla

Arshavin

 

Giroud

 

Skal visstnok være en del rykter om flere spillere her som ikke rekker kampen.

TIPS: 2-2(Giroud, Walcott - Verthongen, Defoe)

Link to comment
Share on other sites

Saturday, November 8, 2003. 2-1

Jens Lehmann

Sol Campbell

Ashley Cole

Robert Pires

Fredrik Ljungberg

Ray Parlour

Lauren (Cygan)

Kolo Toure

Gilberto (Bergkamp)

Thierry Henry

Nwankwo Kanu (Edu)

 

Hadde vært noe det? Den gangen vant vi kamper pga talent og innsats selv med Cygan inn i midten som sub...

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen er fortsatt en spiller som er i stand til å upresset gi gratismuligheter som fører til baklengs, .

This!! Vermaelen er for meg selve definisjonen på en løs kanon på dekk. Ja, han har innsats, guts og vilje, men fra dag 1 har det for meg vært for mange hodeløse involveringer, offensive insiativ i tilfeller vi skal safe en ledelse og generelt håpløs forståelse for spillet. For all del en morsom spiller med sin innsats og kampvilje, men en tikkende bombe defensivt som vi sist så mot Man U. Litt det samme er problemet med Koscielny som lager sjanser ut av ingenting for motstanderen i tide og utide, hvorfor spillere som fremstår som meget gode 95% av tiden kan fremstå som amatører i 1-3 situasjoner i løpet av en kamp er merkelig, og dessverre årsaken til mange tapte poeng og mål i mot. Dette må lukes bort, helst fra i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Litt gode nyheter ihvertfall...

 

Wenger saw all of his players pass fitness tests and Wojciech Szczesny, Bacary Sagna, Santi Cazorla, Olivier Giroud, Mikel Arteta, Alex Oxlade-Chamberlain and Theo Walcott will be ready for Saturday's North London derby.

The Gunners boss is also hoping to have Kieran Gibbs and Gervinho back from injury to face Montpellier in the Champions League next Wednesday.

 

http://www.mirror.co...nd-abou-1440477

 

Samme avis tror også Arshavin starter i morgen. Selv tror jeg han blir vraket til fordel for Giroud.

 

Arsenal (probable) Szczesny; Sagna, Koscielny, Mertesacker, Vermaelen; Arteta, Wilshere, Cazorla; Walcott, Arshavin, Podolski.

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/arsenal-vs-tottenham-arsene-wenger-1439766

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til å vrake en Giroud i form, heller Podolski ut isåfall.

 

Egentlig enig, men som du ser er dette med Podolski på spiss og ikke ving - tror han finner seg mer til rette i denne posisjonen. Men jeg er heller ikke for å vrake Olivier!

Link to comment
Share on other sites

Ville jo vært litt typisk nå som Giroud har startet å score mål og virker å være skikkelig på gang så blir han benket til fordel for en spiller som har vært svak i hver kamp han har spilt. Selv er jeg for at Podolski starter på benken og en spillesugen Arshavin starter på venstrekanten! Men mest sannsynlig er det nok at Podolski starter på venstrevingen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...