Jump to content

2012.11.17 Tottenham H - The North London Derby


Stefanb

  

30 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har det vært rykter som indikerer ett klubbytte for Sagna, eller er det noe du bare gulper opp for å styrke din svartmaling av Wenger og styret?

 

Eller kanskje du og "In Wenger we trust" oppgulpet ditt burde følge bedre med?

 

Inter Milan confident of luring Arsenal defender

 

Unsettled Arsenal defender Bacary Sagna on the radar of Inter Milan

 

Og sånn PS: Jeg er verken for eller imot Wenger personlig, men jeg ser noe som ikke fungerer skrekkelig bra og et forfall år etter år og en manager som ikke virker å være i stand til å gjøre noe med det. Pdd. så er vi igjen med et par kontraktsituasjoner hvor vi som regel pleier å tape og igjen er det trolig to av være beste spillere i Walcott og Sagna, men du som Wenger syntes vel 4. plassen er så godt som gull. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

 

Pdd. så er vi igjen med et par kontraktsituasjoner hvor vi som regel pleier å tape og igjen er det trolig to av være beste spillere i Walcott og Sagna,

Akkurat disse 2 spillerne er det utrolig viktig å få med videre.

Walcott er den største offensive drivkraften vårs med Cazorla, og Bac er som sagt en kriger, en som gir alt.

Håper for Guds skyld Arsenal ser det samme.

Link to comment
Share on other sites

 

Har det vært rykter som indikerer ett klubbytte for Sagna, eller er det noe du bare gulper opp for å styrke din svartmaling av Wenger og styret?

 

I alle dager... Om Stefan vil male med svart så er da det hans rett som debattant - og han har som regel kilder rundt overgangsrykter.

Link to comment
Share on other sites

 

Eller kanskje du og "In Wenger we trust" oppgulpet ditt burde følge bedre med?

 

Inter Milan confident of luring Arsenal defender

 

Unsettled Arsenal defender Bacary Sagna on the radar of Inter Milan

 

Og sånn PS: Jeg er verken for eller imot Wenger personlig, men jeg ser noe som ikke fungerer skrekkelig bra og et forfall år etter år og en manager som ikke virker å være i stand til å gjøre noe med det. Pdd. så er vi igjen med et par kontraktsituasjoner hvor vi som regel pleier å tape og igjen er det trolig to av være beste spillere i Walcott og Sagna, men du som Wenger syntes vel 4. plassen er så godt som gull. :)

Kommer ikke så mye "In Wenger we trust" fra denne kanten, og det har det vel heller ikke gjort før i tiden.

 

Men som det skarpe øye observerer så har du kildene på plass, så da var kommentaren min urettferdig plassert. Beklager.

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg gamle karen så kampene mot United med duellene til Vieira og Keane huskes vagt. Men jeg tar meg selv i ofte å se på videoer av Keown som håner nistelrooy etter straffemissen. Keane som blir rasende på en smilende Vieira fordi vi leder serien overlegent i tunnelen før kamp. I den kampen hilser ikke flere av spillerne på hverandre, Neville klemmer Vieira hardt i hånda mens han gir han et badass-blikk. Det ble ikke like mye styr i media den gang vil jeg tro. Fotballen består bare mer og mer av primadonnaer, derfor var det deilig å se Wilshere stand his ground mot Bale. Skikkelig engelskmann som vet hva som gjelder i disse kampene. Om man bare kunne skru tiden tilbake...

Link to comment
Share on other sites

4-1 målet mot spurs er vel årsbeste av Arsenal? Langt Sczezny utspill, stuss av Giroud, Walcott kontrollerer, timer pasningen på overlappen fra Podolski perfekt. Hardt og flatt inn foran kassa, der Cazorla kommer bakfra og klinisk banker kula ned i nærmeste hjørnet. Som Alsaker ropte, dette er nesten gode gamle Arsenal, som vi husker DB10, Pires og Henry. Så hurtig (Tottenham rakk jo ikke å reagere før kula lå i nettet), så gode kollektive bevegelser, så perfekt samhandling. Nesten umulig å forsvare seg mot. Mer av dette! :)

Link to comment
Share on other sites

Men som det skarpe øye observerer så har du kildene på plass, så da var kommentaren min urettferdig plassert. Beklager.

 

Kilde og kilde, fru Blom. Stefan peker til Daily Mail. Daily Mail peker til Daily Mirror. Mirror peker tilbake til sin egen artikkel av september. Og september-artikkelen peker til, vel, ingen!

 

Dette kan hvermansen sitte på gutterommet og finne på. Og det vil være akkurat like mye verdt!

Link to comment
Share on other sites

Det er på kontringer og hurtige overganger vi er giftigst, 4-1 var et perfekt eksempel på det, samt 1-0 mot Liverpool tidligere i sesongen. Det er mer i det oppbyggende pasningsspillet vi har slitt med å trenge igjennom tette forsvar. Det gleder meg at vi har begynt å spille på styrkene til Giroud, vi ser langt flere innlegg og lange oppspill mot ham enn det som har vært vanlig fra Arsenal og det skaper en ny dimensjon i spillet. Så kan vi lure på hvorfor vi ikke forsøkte det samme i større grad med Chamakh. En av europas beste hodespillere, og han får knapt ett eneste innlegg. Mystisk, selv om det neppe var den eneste gruppen til at han har visnet siden den gode starten. Hadde vært morsomt å sett tall på innlegg fra de siste årene - og resultatene fra dem.

 

Hurtighet, samhandling, bevegelser og tålmodighet er viktig for å få spillestilen til å fungere, og mens vi venter på at det skal fungere er det fint å se at det enkle ofte kan være det beste. Pæl den opp på Giroud og la de små kjappe gutta ta seg av nedfallsfrukten, vi kan gjøre mye bra med det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...