Jump to content

2012.6.3 AC Milan (H)


bjornage

Recommended Posts

Arsenal_FC.gifChampions LeagueAC_Milan-logo-D6197AF2D5-seeklogo.com.gif

Arsenal FC vs. AC Milan

6.3.12

Emirates Stadium

20:45

 

 

Da er det duket for returoppgjøret mot AC Milan hjemme på Emirates. Vi tapte som kjent 4-0 på San Siro, så sjansene for avansement er mildt sagt små. Vi har derimot ingenting å tape, og jeg håper på en positiv opptreden på hjemmebane for å rette opp den flaue prestasjonen i Milano.

 

Arsene Wenger vil gjøre det umulige mulig, så det kan bli interessant å se hvem som stiller fra start. Det er ikke i Wengers natur å stille svekkede lag i relativt meningsløse kamper, så jeg forventer et sterkt lag, selv om jeg håper at noen av de mest brukte spillerne kan få seg en pust i bakken.

 

Vi venter på dagens pressekonferanse, men alt tyder på at Gibbs og Diaby er utilgjengelige. Status på Arteta er ikke kjent, men det tidligere har vært snakk om at Djourou kan rekke denne matchen. Aaron Ramsey er ventet tilbake til kampen mot Newcastle på lørdag, mens Coquelin fortsatt er ute i noen uker til. Regner med det blir oppdateringer på den fronten utover dagen.

 

En interessant kommentar fra sjefen er at han sier han kanskje vil endre litt på lagstrukturen for å sette Milan under press, så kanskje han vil forsøke å eksperimentere litt med 4-4-2, eller hva tror dere? Jeg er ikke helt fremmed for tanken om å la Van Persie få sitte på benken mens Park og Chamakh får tillitt på topp. Regner også med Jenkinson vikarierer for Gibbs på venstreback.

 

Hva forventer dere? Jeg tipper det blir en relativt antiklimatisk match som vi vinner 2-1.

 

(ser jeg bomma på formatet i trådtittelen, noen som kan endre?)

 

Ja.

zaldor

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Her er det jo bare å gå rett i strupen på Milan, vi har tross alt ingenting, eller hvertfall svært lite å tape.

Szczesny

Sagna - Song - Vermaelen - Gibbs

Walcott - Chamberlain - Rosicky - Gervinho

Chamakh - Van Persie

 

Kjør på!

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner, men ikke med nok mål... Tror jeg

 

tror også Arsenal vinner kampen. Milan vet de har avansementet i lomma og vil helt sikkert spille forsiktig. Anser det som helt utenkelig at Arsenal vinner nok til å gå videre. Milan vil ikke rakne slik spurs gjorde...

Link to comment
Share on other sites

Det skal bli spennende å se hva Arsene gjør. Mobiliserer han det han har, eller rullerer han med tanke på Newcastle. Jeg håper han gir gass, for arsenalpsykologien virker slik at hver gang Wenger rullerer og kjører med svekket lag så har det ingen positiv innvirkning på den påfølgende kampen.

Link to comment
Share on other sites

Her er det bare å gi full pupp fra start av! Det er 6 dager til Newcastlekampen, det bør være rikelig med tid til å hente seg inn...

 

Nemlig. Ryker vi ut, så har vi jo uansett gjort unna den siste ikke-ligakampen for sesongen. Og om vi går videre, så må vi vel kunne kalle prioriteringen riktig. Jeg forlanger toppet lag og full innsats!

Link to comment
Share on other sites

Det som er kjedelig er om det dukker opp en ny Santos-situasjon og at viktige spillere blir skadet, men jeg er i utgangspunktet enig. Har derimot ikke noe i mot om Wenger eksperimenterer litt også, for Arsenal er ganske forutsigbare som oftest. Ellers ønsker jeg Oxlade-Chamberlain fra start, det vil være en fin erfaring for han å få bryne seg på et av europas beste forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Det skal bli spennende å se hva Arsene gjør. Mobiliserer han det han har, eller rullerer han med tanke på Newcastle. Jeg håper han gir gass, for arsenalpsykologien virker slik at hver gang Wenger rullerer og kjører med svekket lag så har det ingen positiv innvirkning på den påfølgende kampen.

Godt poeng, men jeg er "en smule" redd for slitasjen på enkelte nøkkelspillere. Muligens kjører Wenger "full pupp" fra start og plukker av spillere tidligere enn normalt hvis oppgaven synes umulig? I så fall, hvordan vil det slå ut på psyke mm.?
Link to comment
Share on other sites

Godt poeng, men jeg er "en smule" redd for slitasjen på enkelte nøkkelspillere. Muligens kjører Wenger "full pupp" fra start og plukker av spillere tidligere enn normalt hvis oppgaven synes umulig? I så fall, hvordan vil det slå ut på psyke mm.?

 

Ha, ha. Jeg vet ikke du, har ingen indikasjon på at det er noe woo-doo ved en slik fremgangsmåte.

Link to comment
Share on other sites

Det som er kjedelig er om det dukker opp en ny Santos-situasjon og at viktige spillere blir skadet, men jeg er i utgangspunktet enig. Har derimot ikke noe i mot om Wenger eksperimenterer litt også, for Arsenal er ganske forutsigbare som oftest. Ellers ønsker jeg Oxlade-Chamberlain fra start, det vil være en fin erfaring for han å få bryne seg på et av europas beste forsvar.

 

Jeg ser poenget ditt, men den Santos-situasjonen kan like godt komme mot Newcastle som mot Milan. Vi kan ikke gå rundt

å være redd for skader, de kommer når vi minst vil ha de uansett :proud:

Peis på fra start, ta en samling i pausen og ta grep deretter...

Link to comment
Share on other sites

Her er det bare å gi full gass. Det er tross alt kamper som dette vi i ligasammenheng kjemper for å få spille. Det ville vært et stort paradoks om vi nedprioriterte Champions League for å øke sjansene for igjen å kunne delta.. Selv om utgangspunktet er vanskelig.

 

Fotballhistorien er full av store opphentinger. United ble rundspilt i 90 minutter mot Bayern Munchen, men putta to mål på overtid i '99. Liverpool scoret tre på én omgang mot Milan i '05. Newcastle hentet inn 0-4 på én omgang mot oss. Vi har selv snudd 0-1 mot Liverpool, 0-2 mot Villa og 0-2 mot Tottenham siden nyttår.

 

Sannsynligvis ebber dette ut i en kjedelig og målfattig affære. Men begynner først de rette tankene å snike seg inn i hodene på våre gutter, og tvilen melder seg hos Milan, da er alt mulig!

 

Cup er cup. Jeg tipper 6-1.

Link to comment
Share on other sites

Boateng, Seedorf og Pato er ikke med i troppen til Milan som reiste til London. Er lettet over at vi slipper Boateng, som var et monster i Milano. For oss er Bønna, Arteta og Diaby ute i følge sjefen sjøl. Gibbs og Rosicky er også tvilsom. Mye tyder egentlig på at vi får se The Ox fra start på en av de sentrale midtbaneposisjonene i morgen, det ser jeg virkelig fram til ettersom jeg føler han kan gjøre det veldig bra sentralt. Wenger virker veldig offensiv i sitt pre-match intervju, og det ser dårlig ut for alle dem som ønsker et ligacuplag på banen i morgen:

 

'If Milan can score four, we can do it as well... we know we can put a good performance in'

Link to comment
Share on other sites

 

Liverpool scoret tre på én omgang mot Milan i '05.

Det hadde jeg glemt. Ut ifra min logiske sans, blandet med matematiske formler og Liverpool's scoringsform i minne, tilsier dette at vi vinner 13-0. Uansett lagoppstilling.
Link to comment
Share on other sites

Det er vel heller usannsynlig at vi vinner denne kampen, men alt er jo mulig i fotball, og som andre har nevnt cup er cup. Manchester United vant jo 4-0 mot nettop Milan i CL for to sesonger siden, sånn sett er alt mulig. Her er det bare å kjøre på fra starten av, samtidig som at vi ikke må slippe inn mål, da blir oppgaven nærmest umulig. Da må vi plutselig vinne 6-1. Vi får gå 5-0 seier, evt en 4-0 seier for så å vinne i ekstraomgangene eller straffespark. Har ikke trua på dette, men f***n så gøy det hadde vært!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel heller usannsynlig at vi vinner denne kampen, men......

Usannsynlig at vi vinner er det på ingen måte ikke. At vi vinner nok til å gå avansere til neste runde, det er nok kanskje noe verre. Men under har forekommet tidligere, så hvorfor ikke nå.

Hvis Arsenal klarer å spille opp mot det som laget viste mot tottene etter 0-2, så har jeg en viss tro. Hvis banespillet er som mot Liverpool så har jeg null tro.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns dette hadde vært en glimrende anledning til å fått benytta Chamakh igjen, HVIS 4-4-2.

 

Spår en del dødballer, og Marouane kunne attpåtil avlasta RvP som "oppspillspunktet". Tror de to hadde passa godt sammen.

 

Rosicky er selvskreven, hvis skadefri. Han er kreativ og har teknikken som skal til for å skli gjennom et meget etablert forsvar som jeg nok tror Milan stiller med.

 

Irriterer at Gibbs er skada igjen da, vi spiller så mye bedre med to fullverdige sidebacker!! Nå blir det vel TV5 på venstresida igjen.. *grøss*

 

Anyhow, vi må bare glede oss til en cupkamp med null forventninger, var jo en sådan mot Spurvene og, på et vis! :gimme: Og det gikk jo godt!!

 

Ha trua fellow gooners.

Link to comment
Share on other sites

Usannsynlig at vi vinner er det på ingen måte ikke. At vi vinner nok til å gå avansere til neste runde, det er nok kanskje noe verre. Men under har forekommet tidligere, så hvorfor ikke nå.

Hvis Arsenal klarer å spille opp mot det som laget viste mot tottene etter 0-2, så har jeg en viss tro. Hvis banespillet er som mot Liverpool så har jeg null tro.

 

Hehe, jeg siktet til å vinne slik at vi går videre ja. Vinne har jeg faktisk trua på, men vinne nok til å gå videre..meget skeptisk!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...