Jump to content

2012.6.3 AC Milan (H)


bjornage

Recommended Posts

Etter skadeoppdateringen på dagen pressekonferanse så minsket troen på avansement et par hakk, men muligheten ligger der fortsatt hvis Wenger endrer formasjonen litt slik at vi får brukt de skadefrie spillerne best mulig.

Laget jeg da ønsker å se blir slik i en 4-3-1-2 formasjon:

-

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Sagna

Rosicky - Song - Oxlade-Chamberlain

van Persie

Walcott - Chamakh

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Tror ikke vi skal være alt for optimistiske. Føler mange gooners har samme trua som mot Manure i CL i 2009 hvor det hele var over med 0-2 etter 11 minutter. De siste 80 minuttene ble ikke akkurat noe hyggelig for oss husker jeg.

Den gang var det bare 0-1 i første kamp, nå 0-4..

Helt enig i at vi skal gå offensivt ut for å vinne kampen, men at vi scorer 4-5 mål uten å slippe inn noe har jeg svært vanskelig for å se.

Milan er bra form og Zlatan pumpet inn 3 mål i helgen etter utestengelsen i Serie A. Og han liker å score mot oss (to for Barca sist han var på Emirates) og lagde også store problemer for forsvaret vårt i den første kampen.

De kommer til å ligge kompakt defensivt og satse på kontringer...og når scoret vi mange mål mot et lag som ligger lavt i 90 minutter? Tror vi skal få et strev med med å skape særlig med sjanser faktisk.

Med vår defensive svakheter har jeg liten tro på at vi unngår baklengs, men håper i det minste vi prøver å holde en viss balanse i laget og gjør en hederlig innsats som viser at vi kan slå det i det minste.

 

ja, jeg er kanskje vel pessimistisk nå (eller realistisk?), men tror nok løpet er kjørt selv om vi skulle gjøre et hederlig forsøk.

Likevel kan det bli en morsom kamp og håper bare inderlig vi unngår skader på viktige spillere. (svinet Van Bommel kan finne på å grisetakle anytime)

Vi er nesten tømt på midtbanen fra før og har heller ikke råd til skader på f.eks. Vermaelen, Song eller RVP.

 

Men skulle mirakelet skje at vi slår ut MIlan nå lover jeg å droppe pessimismen og negativ kritikk mot Arsenal resten av sesongen..i promise! hehe

Link to comment
Share on other sites

Har ikke trua på avansement, men hvis vi vinner kampen og spiller bra fotball er jeg fornøyd. Det er noe med det å holde trykket oppe etter gode resultater mot Spurvs og Pool! Jeg bare håper at vi i en slik kamp ikke får skader på noen av de viktige spillerne og da først og fremst RVP!!!

Link to comment
Share on other sites

Eg har lyst til å spare RvP i denne kampen.. Anser sjansen til avansement som ekstremt liten, og syns det ville vore betre å spare han til viktigare kampar, f.eks den mot Newcastle neste mandag..

 

Uttykket "å spare seg til fant" blir ofte brukt om Arsenal på dette forumet. Å spare Van Persie i en slik kamp ville slik jeg ser det være å overspare. Det er selvfølgelig naturlig å ta RvP ut dersom han sliter seg ut og kampen viser seg å bli håpløs, men når det gjelder Newcastle-kampen er den jo forholdsvis langt frem i tid - 6 dager.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste i kveld er ikke å gå videre, det er å beholde momentumet vi tross alt har (burde ha) videre inn mot Newcastle og resten av PL sesongen.

 

helt klart, her handler det om å spille bra, vinne kampen, og bygge selvtillit for kommende kamper (og sesonger?). Derfor er det ingen grunn til å spare spillere, det er jo seks dager til neste kamp. Så får vi ta en eventuell sensasjon som en ekstra bonus, men man kan ikke forvente at laget skal gjøre det nesten umulige.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi vinner kampen, og at vi klarer å stresse Milan nok til at de må yte sitt beste for å føle seg komfortable med avansement. Det hadde vært godt for moralen til tross for exit fra turneringen. Vi er inne i en liten formkurve, og den må på ingen måte brytes ned. Samtidig er jeg veldig glad jeg ikke er Wenger i kveld. Han har nok mange dilemmaer han må igjennom før han sender laget ut på banen. Spare seg til fant eller svi av kruttet?

Link to comment
Share on other sites

Gibbs og Rosicky skal visstnok ha blitt klare til kampen i kveld skal vi tro pålitelige Jamie Sanderson. Han sier også at vi kommer til å gå ut i en 4-1-2-3 formasjon, noe ala den vanlige bare med en mer flat fremre rekke virker det som. Laget blir noe slikt:

Sczcesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song

Chamberlain - Rosicky

Walcott - Van Persie - Gervinho

Må si jeg liker det! Virker som en ganske offensiv tankegang. Kommer til å bli en morsom kamp ikveld. Ingen press på oss ihvertfall. Her har vi alt å vinne!

Link to comment
Share on other sites

Eg har lyst til å spare RvP i denne kampen.. Anser sjansen til avansement som ekstremt liten, og syns det ville vore betre å spare han til viktigare kampar, f.eks den mot Newcastle neste mandag..

 

Å starte med RVP på benken vil jo frata de andre spillerne en hver tro på at de kan klare å slå Milan.

Link to comment
Share on other sites

Jada, eg ser poenga, men så utruleg avhengige som vi er av RvP for tida, så ville ei hovudlaus italiensk takling blitt sjebnesvanger..

Men for all del, det er lenge til neste kamp og det hadde vore moro med litt spenning på Emirates..

Ein ting som talar til vår fordel, er at forskjellen på dekket på San Siro og Emirates er enorm..! Bana der borte var meir som potetåker å rekne, noko vi betalte dyrt for i bortekampen..

Link to comment
Share on other sites

I kveld håper jeg vi kjører det mest offensive laget vi noen gang har mønstret! Det er ingenting å spare på. Vil se Gibbs og Sagna konstant på Milans halvdel,all in folkens! OX sentralt i banen sammen med Rosicky høres greit ut,da må Song mønstre som ryddegutt og ha dagen sin. Tror vi kan klare å gå videre hvis spillerne har trua og Milan feiler med å spille kynisk og defensivt! Håper på en kamp med høyt tempo og masse mål,rett vei vel og merke :)

Link to comment
Share on other sites

Her er det ingenting å tape, bare å gi full faen fra første sekund! Gidder ikke å gå inn til kampen uten tro, så velger derfor å ha troen på at vi skal klare dette, får heller bli skuffet etterpå :) Er avhengig av at alle er skjerpet, og effektiviteten må være sånn om mot Liverpool om vi skal ha sjanse. Vi bør ha hvertfall 2 mål til pause om det skal gå, og selvfølgelig avhengig av å holde nullen gjennom hele kampen.

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna-Kos-Vermaelen-Gibbs

Walcott - Ox-Song-Gervinho

RvP - Park

 

Med tanke på skader ville eg ha gått for dette. Milan vil truleg ligge lågt, derfor trur eg ikkje me vil ha nytte av Walcott framme, då er det bedre med innlegg frå kanten. Reint sjansespel med Park, men han skårar mykje mål for landslaget og inne i eit overbefolka Milan forsvar kan det vere nyttig med ein liten tass som stikk foten fram på eit innlegg. (oops lang setning..)

Tippar 3-2 og heimesiger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...