Jump to content

2012.6.3 AC Milan (H)


bjornage

Recommended Posts

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Selvsagt kjipt å ikke klare dette når vi var så nærme, MEN:

 

Når det gjelder kamp om 3/4 plassen så var vel dette det best mulige resultatet. Vi slipper slitsomme midtukekamper fremover og kan konsentrere oss 100% om ligaen, samtidig som laget/klubben tar med seg en meget verdig exit fra CL i år. Hadde vi stilt med B-laget og blitt most så ville det blitt en svært negativ ballast de neste ukene. Nå kan både Spillere og supportere gå med hevet hode videre, og fortsette i samme spor som de siste par ukene.

 

Det er vel "bare" Theo som ble virkelig skadet, mens OX bare brente kruttet i første omgang etter å ha vært syk i forkant.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kjipt å ikke klare dette når vi var så nærme, MEN:

 

Når det gjelder kamp om 3/4 plassen så var vel dette det best mulige resultatet. Vi slipper slitsomme midtukekamper fremover og kan konsentrere oss 100% om ligaen, samtidig som laget/klubben tar med seg en meget verdig exit fra CL i år. Hadde vi stilt med B-laget og blitt most så ville det blitt en svært negativ ballast de neste ukene. Nå kan både Spillere og supportere gå med hevet hode videre, og fortsette i samme spor som de siste par ukene.

 

Det er vel "bare" Theo som ble virkelig skadet, mens OX bare brente kruttet i første omgang etter å ha vært syk i forkant.

 

Tror det var snakk om et "dead leg" på Walcott. Chamberlain virket ikke å være helt i slag etter han strakk seg etter en ball i starten av andreomgang. Muligens en liten strekk? Song virket også å være veldig sliten, men samtidig så hadde han en litt unormal halting til tid og annen så det forundrer meg ikke om han spilte med en liten skade..

Link to comment
Share on other sites

Synd at vi ikke klarte å få til et siste mål for å få uavgjort og ekstraomganger, men imponert over de første 45 min, så at beina var tunge i 2. omgang og forventa forsåvidt ikke det samme trykket. Dessverre har vi ikke gode nok spillere å sette inn som kan komme inn med friske bein og gjøre den siste krampetrekningen for å skaffe det ønskede rsultat, jeg savna faktisk en Arshavin igår i stedet for Park eller Chamakh som ikke utretta noen ting de minuttene de spilte. Dommeren var forøvrig meget svak og blåste på det meste som falt på banen.

Link to comment
Share on other sites

Fikk dessverre ikke sett kampen igår i med at jeg var på jobb, men herregud så spennende å etterhvert følge med på liveoppdateringene! Da 3-0 kom begynte jeg vrikelig å få trua, men det holdt dessverre ikke helt inn for Arsenal denne gangen. Men vi slår AC Milan 3-0, det er meget sterkt og noe veldig få lag klarer. Rett og slett utrolig imponerende! Selvfølgelig synd ikke Robin putter den gigasjansen, men vi vet jo uansett ikke hvordan evt ekstraomganger eller straffer hadde blitt. Så det får vi bare leve med. Nå har ihvertfall laget bevist ovenfor seg selv at de virkelig kan, det har de også ovenfor oss supportere, og da må de bare bygge videre på dette og storspille resten av sesongen. 3.Plassen er innenfor rekkevide nå, vi trenger litt hjelp fra andre lag, men Tottenham vil nok helt sikkert tape noen kamper til denne seongen, så alt er så og si opp til oss selv. Håper gutta viser hvor lystne de er på denne 3.Plassen og at vi banker newcastle skikkelig nå til mandag.

 

Forresten meget hyggelig å ha Thomas Rosicky tilbake igjen! Hadde jo glemt hvor god denne mannen kan være, etter rapportene spilte han jo meget bra mot Milan, Tottenhamkampen var fantastisk, han har to mål på tre kamper. Det er bare å kjøre på videre Thomas, kanskje du blir den viktige spilleren, slik som Freddie Ljungberg på vårparten av 2001/02 sespngen.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har virkelig svart alle kritikarar dei siste vekene og er er imponert over korleis laget har reist seg og gitt supportere tilbake trua på laget. Alle spelarane twitrar om ei fantastisk stemning på stadion i går, Cesc også sjølv om han ikkje er ute på bana.

 

Dei som spesielt har imponert meg og gått foran som gode eksempel er;

 

Wojciech Szczesny

Laurent Koscielny

Tomas Rosicky

Alex Oxlade-Chamberlain

Robin van Persie

Link to comment
Share on other sites

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/17291879

 

Pampene i UEFA er så hårsåre at det er helt utrolig..

Dommer'n var langt unna det nivået vi bør kunne forvente i en CL-kamp og fortjener all negativ kritikk. (noe som forøvrig alltid skjer når sluttspillet starter i CL).

Er jo tredje eller fjerde året på rad vi får en rævva dommer i sluttspillet.

Jeg syns nivået på dommerne i Europa er skremmende lavt i utgangspunktet. Kanskje UEFA heller skal gjøre en jobb med å få de bedre?

 

Samtidig var jo banen på San Siro en skam selv om det er likt for begge lag.

 

Må da være rom for å kritisere litt og ikke straffes for den minste ting..

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha overvært denne kampen ringside på Emirates, så kan jeg melde om meget god stemning og kok på tribunen. I tillegg var det jo fantastiske 45 minutter med enveiskjøring mot Abbiati.

 

Herlig kamp å være på, men synd vi ikke fikk lirket inn det 4. målet...

Link to comment
Share on other sites

De første 45 er helt sinnsyke, hyller innsatsen til samtlige gjennom hele kampen. Naturligvis dabber vi ut litt i andre omgang, og når vi ikke har bedre benk en det vi hadde i går, så blir vi nødt og stole på de 11 som starter. Vi hiver inn Park og Chamack, men det blir bare rot . Ser rett og slett ut de ikke vet helt hvordan de skal forholde seg til resten av laget. Tenk vis om RVP skulle fått deg en skade. Gi meg Podolski!

Link to comment
Share on other sites

Vi hiver inn Park og Chamack, men det blir bare rot . Ser rett og slett ut de ikke vet helt hvordan de skal forholde seg til resten av laget. Tenk vis om RVP skulle fått deg en skade. Gi meg Podolski!

Det er vell ikke så veldig rart at Park og Chamakh virket svært så ukomfortable ut i går siden ingen av dem har fått muligheten til å spille seg i form, mye grunnet van Persie's enorme form og at han utrolig nok har holdt seg skadefri så lenge. Om de to førstnevnte hadde hatt flere kamper i beina ville de helt sikkert prestert på en annen måte når de kom utpå matta i går, men når de har slitt benken nesten hele sesongen (eller tribunen) så er det nært umulig å dominere mot AC Milan. Er ikke lenge siden Rosicky virket helt blottet for kreativitet, så form og selvtillit kan gjøre mye med en spiller...

Link to comment
Share on other sites

Det er vell ikke så veldig rart at Park og Chamakh virket svært så ukomfortable ut i går siden ingen av dem har fått muligheten til å spille seg i form, mye grunnet van Persie's enorme form og at han utrolig nok har holdt seg skadefri så lenge. Om de to førstnevnte hadde hatt flere kamper i beina ville de helt sikkert prestert på en annen måte når de kom utpå matta i går, men når de har slitt benken nesten hele sesongen (eller tribunen) så er det nært umulig å dominere mot AC Milan. Er ikke lenge siden Rosicky virket helt blottet for kreativitet, så form og selvtillit kan gjøre mye med en spiller...

Du har helt klart et poeng! Men Chamakh har no hatt sine sjanser i Arsenal, og har ikke prester på 1 år, Park er et merkelig kjøp. Synes dog at ingen av de lukter mål i noen sammenhenger når vi møter motstand av et viss kaliber , apropo Rosicky så er det bare å spirke en ny kontrakt ASAP.
Link to comment
Share on other sites

 

Vi ble også pissa på i Italia

 

Definitivt. Dog var det ufattelig kjedelig at vi ikke fikk nok en soleklar straffe på San Siro. Er jo ikke akkurat første gangen det har skjedd (Hleb i 08). Ellers var vi jo også farlig nær å bli snytt for en soleklar straffe i går også, men heldigvis så sugde ikke dommeren bak mål like mye som hoveddommeren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...