Jump to content

15.01.12 Swansea City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Vi blir overkjørt av Swansea i begge omganger! I andre omgang vinner vi såvidt en eneste duell på deres banehalvdel! Går Swansea-spillerne på flybensin? Med den innsatsen de viser idag tror jeg ikke en gang Barcelona har tatt med seg 3 poeng! Og hva er det med att våre midtstoppere gang på gang er våre beste spillere? Det betyr at de har altfor mye å gjøre det! Finner ikke helt formelen som gjør att Djourou,Ramsey og Walcott skal få starte neste kamp! På tide Wenger innfører et prestasjonessystem der spillerne som presterer får spille neste kamp! Spesielt Walcott bør benkes til fordel for OX fremover! Tottenham styrer sikkert mot CL pgr en manager med ferdigheter til å hente inn det nødvendige for å oppnå resultater! Wenger mister aldri troen på sitt prosjekt mens konkurrentene seiler i fra oss selv om de har en dårlig runde selv..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Løsningen er ikke alltid å kvitte seg med Manageren. Det er ingen garanti at en ny Manager kan

få til noe bedre enn Wenger. Jeg velger å stå bak Wenger og Arsenal og støtte.

Vi har rett og slett for mange skader. Det er om en liker det eller ei hovedproblem nummer 1.

Link to comment
Share on other sites

Det at midtstopperne gjør gode kamper, kan vel være positivt. Men denne sesongen mener jeg bestemt at de ikke har fått hjelp av midtbanespilleren med det defansive ansvaret. Song har hatt en formkurve som ingen kan akseptere. Arshavin, som vi har klaget stort på, er på vei til å kunne bidra med noe igjen, men Song ser ut til å bli dårligere og dårligere for hver dag som går. Personlig, skulle jeg ønske at en stor klubb kom med et godt bud på han. Og da kunne de fått med Diaby og ubrukelige Djorou på kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Løsningen er ikke alltid å kvitte seg med Manageren. Det er ingen garanti at en ny Manager kan

få til noe bedre enn Wenger. Jeg velger å stå bak Wenger og Arsenal og støtte.

Vi har rett og slett for mange skader. Det er om en liker det eller ei hovedproblem nummer 1.

 

Og det er vel der hunden ligger begravet. Savnet av Arteta var enormt i dag og vårt offensive spill lider virkelig under av at vi ikke har backer som bidrar i angrep. Walcott er den som lider mest under dette, i dag var han virkelig dårlig, til tross for at han scoret et flott mål. Carl Jenkinson ville vært en solid forsterkning i dag, han bidrar til å skape overtall på kanten, noe som gjør jobben til Walcott, som har et meget begrenset repertoar å spille, mye enklere.

 

RP7, du er ikke den eneste som irriterer deg over vår keeper. I dag var han virkelig passiv på et enkelt innlegg, to mål burde han tatt og han hadde virkelig minst et elendig utkast som satte våre gutter i en meget vanskelig situasjon. Fortsetter han sånn, så bør han nesten få en kamp eller to på benken, om det så betyr at vi må sette inn på Almunia. Jeg har virkelig irritert meg over Szcz i lang tid nå.

 

I dag syns jeg synd på Song, det må ha vært et helvete å spille sammen Ramsey og Benayoun. Benayoun var helt forferdelig, men de avgjørende feilene var det Ramsey som stod for.

 

Personlig har jeg veldig sansen for Miquel, han kommer til å bli en stor stopper for oss (ikke venstreback, selvom han faktisk viste vilje til å angripe og slo noen virkelig gode langpassninger i dag).

 

I motsetning til flere her, så tror jeg fortsatt vi klarer en topp fire, dette under forutsetning av at vi snart får noen backer tilbake. Jeg er også enig i at Ox bør få flere sjanser til å vise seg fram i ukene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Det at midtstopperne gjør gode kamper, kan vel være positivt. Men denne sesongen mener jeg bestemt at de ikke har fått hjelp av midtbanespilleren med det defansive ansvaret. Song har hatt en formkurve som ingen kan akseptere. Arshavin, som vi har klaget stort på, er på vei til å kunne bidra med noe igjen, men Song ser ut til å bli dårligere og dårligere for hver dag som går. Personlig, skulle jeg ønske at en stor klubb kom med et godt bud på han. Og da kunne de fått med Diaby og ubrukelige Djorou på kjøpet.

 

Snodig hvor forskjellig det er mulig å se en kamp. Visst hadde Song en del feilpassninger i dag, men det var fan meg ikke alltid så veldig mange å spille på heller til tider. Han vinner duelller hele kampen, er flink til å gå gjennom pressledd, han er fantastisk til å holde på ballen i pressede situasjoner og i dag spilte han sammen to virrehøner på midtbanen. Det er ingen dm jeg vet om som jeg ville byttet mot Song. Han er en av bautaene som lages skal bygges rundt i årene som kommer.

 

Merkelig at vi ser to så forskjellige ting når vi ser samme kamp refser.

Link to comment
Share on other sites

De av dere som mener at Wenger burde vurdere å pakke kofferten sin regner jeg med at har "finsiktet" en tilgjengelig manager som kan gjøre det bedre? Jeg ser ikke at den manageren er tilgjengelig for øyeblikket, og hva er da vitsen?

Jeg kan ikke svare for andre, men personlig så har jeg opparbeidet en viss skepsis til Wenger. Jeg ber han ikke om å pakke kofferten, men jeg ber han om å gå i seg selv og slutte med å skylde på andre, om det nå er dommere eller andre omstendeligheter. AW har blitt mer og mer en sytepave de siste årene, og til tross for det negative jeg finner ved han så har jeg fremdeles respekt for mannen. Men jeg liker ikke staheten og den tilsyntelatende mangelen han har for å gjøre "effektive" endringer når ting går i mot.

Kampene som RockyRocastle i post #198 lister opp fra sesongen 10/11 er stjerneeksempler på kamper der laget roter vekk solide ledelser, p.g.a. nærmest panikklignende tilstander når motstander setter oss under press. At det skjer i en kamp kan forklares, men når det skjer flere ganger og til slutt kan oppfattes som "normalt" da finnes det ingen unnskyldning. Det er i slike kamper at en lagleder viser sin storhet, og dessverre er det i slike kamper Wenger (etter min mening) viser sin svakhet.

Når Wengers filosofi fungerer så spiller laget den vakreste forball som kan tenkes, men dessverre så ser vi denne fotballen sjeldnere og sjeldnerer.

Som sagt jeg ber han ikke om å fosvinner raskere en raskt, men jeg ber han om å gå i seg selv og også vurdere å få inn nye inpulser i trenerteamet

Link to comment
Share on other sites

De av dere som mener at Wenger burde vurdere å pakke kofferten sin regner jeg med at har "finsiktet" en tilgjengelig manager som kan gjøre det bedre? Jeg ser ikke at den manageren er tilgjengelig for øyeblikket, og hva er da vitsen?

 

Hvem som er tilgjengelig eller ikke, er ikke noe hverken jeg eller du kan ta stilling til. Men det kan hende den vi trenger melder seg når stillingen eventuelt blir tilgjengelig. Noen ganger kan det være en veldig positiv ting å fornye klientellet litt. Noen med nye ideer. Og ja det er ingen garanti at ny manager vil gjøre underverker.

 

Valencias manager har fått til bra saker med en klubb som definitivt har slitt i motbakke, og som må konkurrere mot "superklubber". Unai Emery kunne kanskje vært mannen? Hvem vet?

Link to comment
Share on other sites

Det er 4 poeng opp til Chelsea på fjerdeplass. Dette er langt ifra over! Nok en elendig kamp kollektivt, men vi kan fortsatt vinne pokaler (selv om de ser mørkt ut nå) og karre oss til en CL-plass. Szczesny burde gjort bedre på de to siste målene, men også skryt til Swansea-spillerne for meget gode skudd. Målet til van Persie er en svakere keeperspill. Mertesacker svak i dag, og ifølge kommentatoren følte ikke tyskeren seg helt bra. Kan det ha bidratt til at linjen var så mye dårligere enn de siste kampers gode offsidelinjer? Det var et merkbart dårligere trykk uten Arteta på midten og Song var svakere enn vanlig, og mye av grunnen var nok elendige prestasjoner av Bønna og Ramsey. Arshavin bestemte seg for at han ikke trengte å bidra noe mer etter å ha fått en fin assist. Walcott scorer et fint mål etter skudd fra den eneste posisjonen han klarer å score fra. Ellers grusom. Djorou klarer seg greit defensivt, men begrenser spillet offensivt. Miquel med et par fine langpasninger, men klarer ellers lite framover. van Persie har ingen lett kamp. Blir veldig omringet av motspillerne og får ikke skapt så mye. Scorer ett mål på to sjanser. Ellers er the Ox positiv og det er hyggelig å se at i alle fall Rosicky tørr å forsøke noe offensivt.

 

Man U venter i neste kamp. Ser at mange er redde for kampen, men jeg er overbevist om at vi ikke kommer det å bli knust. Så å si hver gang et lag som ble knust av et annet lag møtes neste kamp, pleier det laget som ble knust å slå tilbake. Wigan og Spurs og Man U mot City er gode eksempler. Hvis vi taper er det i så fall knepent etter en tett kamp som kunne gått begge veier.</p>

Link to comment
Share on other sites

 

Og det er vel der hunden ligger begravet. Savnet av Arteta var enormt i dag og vårt offensive spill lider virkelig under av at vi ikke har backer som bidrar i angrep. Walcott er den som lider mest under dette, i dag var han virkelig dårlig, til tross for at han scoret et flott mål. Carl Jenkinson ville vært en solid forsterkning i dag, han bidrar til å skape overtall på kanten, noe som gjør jobben til Walcott, som har et meget begrenset repertoar å spille, mye enklere.

 

RP7, du er ikke den eneste som irriterer deg over vår keeper. I dag var han virkelig passiv på et enkelt innlegg, to mål burde han tatt og han hadde virkelig minst et elendig utkast som satte våre gutter i en meget vanskelig situasjon. Fortsetter han sånn, så bør han nesten få en kamp eller to på benken, om det så betyr at vi må sette inn på Almunia. Jeg har virkelig irritert meg over Szcz i lang tid nå.

 

I dag syns jeg synd på Song, det må ha vært et helvete å spille sammen Ramsey og Benayoun. Benayoun var helt forferdelig, men de avgjørende feilene var det Ramsey som stod for.

 

Personlig har jeg veldig sansen for Miquel, han kommer til å bli en stor stopper for oss (ikke venstreback, selvom han faktisk viste vilje til å angripe og slo noen virkelig gode langpassninger i dag).

 

I motsetning til flere her, så tror jeg fortsatt vi klarer en topp fire, dette under forutsetning av at vi snart får noen backer tilbake. Jeg er også enig i at Ox bør få flere sjanser til å vise seg fram i ukene som kommer.

 

Yepp plasseringen til WS på 2 av måla var virkelig svakt.

Song er vel den eneste av midtbanespillerene idag som får godkjent.

Gud som jeg savner en høyreback,en venstreback(selv om Miguel ikke gjorde seg bort),Arteta,Vermaelan,Gervinho,Bergkamp osv.

Og topp 4 har jeg også tro på;-)

Nå må vi få stablet stålet i laget Vermaelan og Arteta til United kampen. Det btrengs.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt riktig! Det er noe riv ruskende galt over hele linja. Problemer sitter i alt fra spillere, trenere og styre og stell. Problemene startet ikke i denne kampen. Problemene startet heller ikke etter den svake ligastarten i høst. Mange forumister har lenge påpekt den negativ utviklingen klubben har hatt i lang tid nå. Ligacupfinalen ble nevnt som et vendepunkt tidligere i tråden, men jeg mener at man kan gå enda lenger tilbake i tid.

 

Jeg savner en herremann ved navnet David Dein. For meg var han mannen som viste at klubben hadde ambisjoner og som ville noe. Dagens styre og stell fremstår utad som veldig forsiktige. Alt ansvar virker å være gitt til Wenger. Wenger på sin side har tydeligvis forvirret seg inn i en blindgate. Hva har egentlig klubben fått til etter at Stan the Man inntok klubben?

 

Topp fire har jeg lenge sett på som en utfordrende oppgave. Nå har det toget gått. Jeg er jaggu ikke sikker på om laget klarer en femteplass. Det er faktisk ingenting som tilsier det.

 

Skal man klare å trekke noe positivt ut av denne elendigheten, så må det være at kanskje noen av gubbene i styrerommet nå innser at noe drastisk må gjøres asap.

 

Flott innlegg!

 

Laget svekkes for hvert år som går, vi har en syltynn stall når det kommer til kvalitet, og vi må derfor spille så mye som mulig med de beste spillerne. Dette fører til slitasje og skader.

Det er egentlig et under at ikke Robin har vært/er skadet. Så mye som han spiller for tiden så er det bare et tidsspørsmål før han, og vi, ryker på en smell. Uten Robin van Persie har vi ingen mulighet på topp 4, og nå ser det svært usannsnlig ut at vi skal klare det selv om han holder seg skadefri. Tenk at Wenger en periode hadde tenkt å gamble på Gibbs som førstevalg på venstrebacken, med en svimmel Traore som backup (den samme Traore som nøytyraliserte vår tekniske begavelse på høyrevingen). ALLE visste at Gibbs kom til å bli skadet og vi var også klar over at det kunne bli langvarig.

 

Chamakh, Park, Djorou, Bennayoun, Miquel, Squillacci, Fabianski, Mannone, Jenkinson, Rosicky, Arshavin, Diaby og diverse andre squadspillere vi har er rett og slett ikke gode nok spillere til at Arsenal kan kjempe om ligagullet pdd. Ihvertfall ikke når vi er så uheldige at vi har flere av dem på banen samtidig. Dette vet Wenger og vi roterer dermed minst mulig. Wenger kjemper en umulig kamp, og jeg ble vettskremt av Arsenals passive holdning til transferne i sommer. Wenger klarte heldigvis å få inn viktige forsterkninger i Arteta, Santos og Mertesacker, men det var på nippet til skandale. Dessverre tror jeg ikke disse spillerne er nok til at Arsenal klarer topp 4 i år.

 

Sesongen fram til nå har vært en gedigen skuffelse for meg. 7 tap midt i januar er alt for dårlig for en klubb som Arsenal. Vi har ikke lengre et realistisk mål om gull når sesongen starter, og jeg er stygt redd for at både spillere og ledere i Arsenal er fullstendig klar over dette.

 

Det er lenge siden Arsenal var uslåelige, og det begynner faktisk å bli en stund siden mostanderne fryktet Arsenal. Tidligere var det kun vanvittig kjemping og stygt spill som kunne gi resultater mot Arsenal, nå kan de slås på alle mulige måter. Rundspilt av Fulham siste 45 minutter, Swansea spilte ball i hatt med Arsenal de første 45 i dag, Blackburn kontret i senk Arsenal på Ewood Park. Og nå har jeg unnlatt å nevne de skammelige kampene mot United og Liverpool. Hvor har det blitt av same old Arsenal always scoring? Vi har 1,5 mål i snitt i hjemmekampene i PL i år. Vår spillestil gjør at det er svinenkelt å forsvare seg mot oss for bortelag.

 

Jeg ser ikke lyst på framtiden for denne klubben, er redd vi må forberede oss på mange tunge helger/kvelder.

 

Var det forresten noen som var sikre på seier da de så lagoppstillingen i dag? Bennayoun, Arshavin, en Ramsey som holder for lenge på ballen og gjør grove feil, Djorou og Miquel på backene. Det måtte gå galt. Ramsey skyld i to baklengs, Djorou hpåløst dårlig som han har vært det siste halve året og Arshavin beviste at det var et blaff mot Leeds. Miquel skal ha ros for at han faktisk kjemper og er mest positiv av samtlige, men han er ikke back og gjør dessverre ikke en god nok jobb i den posisjonen.

 

The futures so bright I gotta wear shades? Ikke faen. Fremtiden er faen ikke lys når du ligger ti poeng bak Tottenham.

Link to comment
Share on other sites

Også er AW i gang igjen... Det var aldri straffe... Av og til tror jeg mannen har noe alvorlig galt i hodet. Når man presterer så dårlig, fortjener man ikke å vinne. Da blir det bare så inn i helvette dumt å begynne å skylde på dommeren. Om samme situasjon hadde oppstått andre veien, og Arsenal ikke hadde fått straffe, ville han vært i harnisk. Det må være bedre om AW fokuserer på egne feil, og i stede prøver å gjøre noe med de!

Link to comment
Share on other sites

Keeperspillet? Kunne helt klart vert gjort bedre, men det er like forbasket ett av våre mindre problemer.

 

Jepp. Greit vi har problemer på back men Gibbs er en crock, han har aldri vært noe annet.. Santos Jenkinson var uskrevet kort.. Vi kjøpte to hvorav en knapt nok har spilt en topkamp i hele sitt lit og lot 3 backer gå(Clichy, Eboue, Traore).

 

Vi er blitt et middelmadig lag som tilfeldigvis har en storscorer, litt som Newcaslei Shearer tiden..

 

De kantene vi spilte mot i dag hadde jeg byttet i våre uten å blunke og jeg tviler på at der er sånn at vi ikke hadde hatt råd til de.

 

Problemene etter min mening er, backene seff, CAM, kanter(begge), og en brukbar backup for RVP. Det sure er at med dette på stell så hadde vi kjempet om trofeer og ikke kjempe for harde livet om Wenger tropy( 4 plass)

 

PS. vi er ikke blitt Liverpool for de vinner et trofe i ny og ne selv om de er for dårlig til PL trofeet

Link to comment
Share on other sites

Om van Persie ikke vil signere kontrakt, så forstår jeg han meget godt.

 

Ja hvorfor i alle dager skal han gidde det? Det er jo en grense for hvor tålmodig man kan være.

En ting er jo de vi allerede har, men på sikt så kan det jo også bli vanskelig å hente inn spillere fra øverste hylle. Tipper at f.eks. Eden Hazard er svært lite lysten på et Emirates-opphold.

Link to comment
Share on other sites

Løsningen er ikke alltid å kvitte seg med Manageren. Det er ingen garanti at en ny Manager kan

få til noe bedre enn Wenger. Jeg velger å stå bak Wenger og Arsenal og støtte.

Vi har rett og slett for mange skader. Det er om en liker det eller ei hovedproblem nummer 1.

 

 

Selvfølgelig har du rett, vi visste at det med minst 12 mann ute ville bli et rævkjør borte mot Swansea, og det stemte godt.

Vi får nok tilbake noen spillere etterhvert, regner med 2-3 allerede mot Manu, da kommer verden til å se lysere ut neste søndag.

Link to comment
Share on other sites

Har fryktet lenge at vi har solgt oss ut av topp 4! Denne sesongen skjer det mest trolig! Mens de argeste rivalene våre henter inn klassespillere så kjøper vi middelmådige spillere! Arteta er en god spiller men har milevis igjen til Fabregas sitt nivå! Santos vs Clichy/Cole sier seg selv! Nasri ut,Benayoun inn.. Den eneste forsterkningen vi har gjort er Mertesacher,knallsignering! Vi har ikke alternativer til Van Persie og Song,våre to viktigste spillere på banen i de store kampene! Tørr ikke å tenke på hvordan dette går NÅR disse to blir skadd! MEN...Kan det i det lange løp være sunt for Arsenal FC om vi havner utenfor topp 4 denne sesongen? Klarer Wenger å se att det er prosjeket hans som er feil og ikke dommerne?

Link to comment
Share on other sites

http://www.thebeautifulgroan.com/2012/01/15/swansea-3-2-arsenal-it-isnt-as-simple-as-just-buying-different-players/

 

Interessant lesning, støtter mye av det han skriver. Vi vet alle at både Walcott, Djourou, Ramsey m. fler kan på sitt beste, og da er det både frustrerende og trist å se at de ikke får det til å stemme.

 

Syns synd på Ramsey. Har fått utrolig mye stygg abuse fra Arsenal-fansen på twitter i kveld. Blir både provosert og lei meg av sånt.

Link to comment
Share on other sites

Syns synd på Ramsey. Har fått utrolig mye stygg abuse fra Arsenal-fansen på twitter i kveld. Blir både provosert og lei meg av sånt.

Er sterkt i mot å kritisere egne spillere på sosiale medier, spesielt twitter hvor spillerne enkelt kan lese hva andre folk skriver om dem, ettersom de selv er aktive brukere der. I dag var Ramsey vitne til en drapstrussel på twitter, fra en (eller flere) Arsenal-supporter(e). Det er skremmende og latterlig dårlig gjort, og langt i fra en Arsenal-supporter verdig. Kanskje enda verre er det han/hun/de som presterte å skrive til Ramsey at Gary Speed bare tok livet av seg fordi han skulle slippe å trene Ramsey. Det er så lavmål som man får det. Det er flaut for vår fotballklubb at det finnes slike fans der ute som angriper vår egen spiller på en sånn måte. Kvalmt rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja hvorfor i alle dager skal han gidde det? Det er jo en grense for hvor tålmodig man kan være.

En ting er jo de vi allerede har, men på sikt så kan det jo også bli vanskelig å hente inn spillere fra øverste hylle. Tipper at f.eks. Eden Hazard er svært lite lysten på et Emirates-opphold.

 

Hvis vi skulle havne utenfor det gode selskap (CL), så klarer jeg ikke se hvordan denne klubben skal virke attraktiv for store navn, som f.eks Hazard som du nevner. Det er helt essensielt for Arsenal Football Club å delta i CL. Ikke lokker vi med astronomisk høye lønninger, istedet gir vi litt ekstra til vannbærere som Squillaci og Almunia. Og forbeholdt at Robin faktisk forlater oss uten CL-billett, så har vi vel heller ingen store navn å friste med. Og viktigst av alt; den åpenbare mangelen på ambisjoner og den nedadgående kurven de senere årene vitner vel ikke akkurat om en klubb som er på vei opp.

 

Allikevel må jeg tillate meg selv å spørre følgende spørsmål: Vil en plassering utenfor topp 4 være det som endelig vekker de dresskledde herrer og får de til å forstå at det må iverksettes tiltak for å redde Arsenals plass i Europas elite på lang sikt?

 

Jeg håper selvsagt ikke på et slik scenario, men dersom vi skulle redde stumpene og kvalifisere oss til CL nok en gang, så er jeg redd vi bare utsetter det uunngåelige.

 

Eller, metaforisk fortalt: Fortsetter man å styre denne skuta på den faslåste kursen så kommer vi bare til fortsette å ta inn vann. Helt til dette gamle og ærverdige skipet virkelig begynner å synke. Jeg tror nemlig ikke denne Arsenal-besetningen, inkludert spillere, manager, eiere og øvrige dresskledde noen gang vil vinne et trofe. Istedet frykter jeg et havari. Noen må gripe roret og navigere oss inn på en ny kurs. Og jeg vet pokker ikke hvem som bør gå planken og hoppe i havet...

Link to comment
Share on other sites

Er sterkt i mot å kritisere egne spillere på sosiale medier, spesielt twitter hvor spillerne enkelt kan lese hva andre folk skriver om dem, ettersom de selv er aktive brukere der. I dag var Ramsey vitne til en drapstrussel på twitter, fra en (eller flere) Arsenal-supporter(e). Det er skremmende og latterlig dårlig gjort, og langt i fra en Arsenal-supporter verdig. Kanskje enda verre er det han/hun/de som presterte å skrive til Ramsey at Gary Speed bare tok livet av seg fordi han skulle slippe å trene Ramsey. Det er så lavmål som man får det. Det er flaut for vår fotballklubb at det finnes slike fans der ute som angriper vår egen spiller på en sånn måte. Kvalmt rett og slett.

 

Gjentar hva jeg har sagt før:

sosiale medier og blogger gir enkeltindivider alt for stor tilgang til det offentlige rom. De burde vært sensurert og beskyttet mot seg selv. Enkelte er rett og slett for dumme til at de skal ha tilgang til en offentlig debatt.

Ytringsfrihet? Tja.. De som kommer med drapstrusler eller antyder slike ting som du nevner våkner nok til en blåmandag med politianmeldelse og kuppelhode fordi noen ikke sensurerte dem. Tipper de hadde vært meget glade i dag hvis det fantes et filter som fjerner ting man skriver i affekt og høy alkorus..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...