Jump to content

15.01.12 Swansea City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

 

 

Jeg endret innlegget litt etter at du siterte meg. Jeg er enig i at det ikke var særlig godt keeperspill, men jeg mener allikevel at det var godt gjort av RvP å score der og at jeg ikke ser for meg at andre Arsenal-spillere vill ha gjort det samme.

 

Med min dårlige formulering mente jeg at RvP var klar over Vorms posisjon og at han ikke scoret ved et tilfeldig skudd mot mål.

 

Jeg er enig i at det er hodt gjort å score der, men jeg

Tviler på at van persie tenkte:

Vorm følger ikke med så derfor skyter jeg i keeper hjørnet og i keeperhøyde

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ja, stemmer det. Song var innblandet der ja... Bidrar uansett fint lite. Klarer ikke engang å bremse Swansea litt når de kommer fremover...

 

Inn med Henry og Rosicky! Gjerne før pause.

 

Walcotts ferdigheter når det kommer til innlegg, er begredelig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at det er hodt gjort å score der, men jeg

Tviler på at van persie tenkte:

Vorm følger ikke med så derfor skyter jeg i keeper hjørnet og i keeperhøyde

 

BE

 

Det finnes en mellomting i forhold til hva RvP observerte, intenderte og presterte mellom det du sier og det jeg feilaktig ga uttrykk for, men vi forstår hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Skal nevnes at publikumet på denne stadion får det til å koke, minner litt om hvordan det hørtes ut når vi spilte mot Standard for et par år siden og når vi var på Camp Nou(Skal sies at det publikummet bare var utenomsportslig, dette piper ikke hver gang motstanderen har ballen..)

Link to comment
Share on other sites

Om Walcott kommer på banen igjen til 2. omgang, tror jeg ikke Wenger har sett hva som har skjedd på Arsenals høyreside. Er Walcott heldig, har heller ikke Capello sett det, og han blir tatt ut til neste landslagskamp.

 

Henry gremmes over Walcotts innsats. Kan Oxlade være så svak på trening, at han ikke tar fra Walcott plassen? Med den største farten i premier league, ville Walcott vært en god spiller, om det ikke var for at han har teknikk som Neil Ruddock!

Link to comment
Share on other sites

Om Walcott kommer på banen igjen til 2. omgang, tror jeg ikke Wenger har sett hva som har skjedd på Arsenals høyreside. Er Walcott heldig, har heller ikke Capello sett det, og han blir tatt ut til neste landslagskamp.

 

Jeg har ofte sett walcott dårlig, fordi han ofte er dårlig, men så forferdelig ræva som i dag kan jeg ikke huske å ha sett ham før. Han bør bli igjen i garderoben etter pausen

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg forlanger en tordentale fra Wenger i pausen. Dette her er latterlig begredelig!! Her har vi sjansen til å ta innpå Tottene, dra fra Pool og holde følge med Chelskij. Likevel er innsatsen verre enn i en helt ubetydelig treningskamp. Jeg forventer full innsats i slike kamper!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ofte sett walcott dårlig, fordi han ofte er dårlig, men så forferdelig ræva som i dag kan jeg ikke huske å ha sett ham før. Han bør bli igjen i garderoben etter pausen

 

BE

 

Det har vært mange kamper i år hvor Walcott ikke "har sett dårligere" ut tidligere, det skal også sies at vi er dritdårlige over hele fjøla, midtbanen, stopper, angrep. Jeg tror vi går på en smell i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Dæven og dårlig Walcott er, han burde satset på friidrett. Totalt mangel på fotballhode og ballkontroll der i gården. Wenger sitt svakeste punkt, det å holde på spillere som opplagt ikke holder mål i alt for mange sesonger. Swansea spiller som vi ønsker, vi låner knapt ballen. Men de har sine blackouts i perioder og de må vi kunne utnytte bedre. Djourou, Walcott og Benayoun er skandaløst dårlige, men vi har jo ikke så veldig mye bedre å ta av desverre...

 

Satser på Legenden kommer inn og fikser dette nok en gang...

Link to comment
Share on other sites

Arsenal i et nøtteskall.

Viser litt av det dei kan. Får seg en ledelse. Lar så motstanderen komme med i kampen.

Er dette noe nytt? Neida.

 

Vi vinner kanskje knepent, etter at en spiller på lån fra en "bakgårdsliga" kommer inn ut i 2. omgang og avgjør.

Link to comment
Share on other sites

Om Walcott kommer på banen igjen til 2. omgang, tror jeg ikke Wenger har sett hva som har skjedd på Arsenals høyreside. Er Walcott heldig, har heller ikke Capello sett det, og han blir tatt ut til neste landslagskamp.

Er Walcott heldig, håper jeg han blir vraket av både Capello og Wenger framover. Så han virkelig får seg en wakeup-call. Dette kan ikke fortsette. Han tror han er verdens beste fotballspiller og klarer ikke innse at han faktisk må SPILLE for ny kontrakt med klubben. Blir så provosert av å se på han.

 

Arshavin PRØVER i hvert fall og viser en annen holdning.

 

Og hadde jeg vært Oxlade-Chamberlain, og sett spillere som Walcott stadig vekk få sjansen over meg, vel... jeg hadde nok allerede vurdert å sett meg om etter en ny klubb...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha The Ox og Henry inn i 2. omgangen. Med det forsvarsspillet Swansea har vist i 1. burde vi kommet oss til enda flere sjanser og hatt en grei ledelse allerede. Mange spillere utpå der som ikke hadde fortjent å spille for dette laget sånn som de holder på i 1. omgangen...

Link to comment
Share on other sites

Ut med Walcott og inn med Henry og legg om til 4-4-2 med Arshavin og Benayoun på hver sin kant med Song og Ramsey i midten. Blir for lite trykk fremover med "bare" van Persie der fremme, spesielt når Walcott leverer en av sine svakeste omganger på lenge.

Du vil legge om til to mann på midten når vi allerede blir dominert og til tider overkjørt i midtbaneleddet? Gir ikke mening...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at det er hodt gjort å score der, men jeg

Tviler på at van persie tenkte:

Vorm følger ikke med så derfor skyter jeg i keeper hjørnet og i keeperhøyde

 

BE

Han finter skudd først og Vorm blir lurt. Nydelig scoring av RvP. Ikke så imponerende av Vorm.

 

Mye feilpasninger idag. Konsentrasjon i 2 omgang. Kjipt og unødvendig straffe det der.

Skjerpings i 2 omgang. Arshavin virker som han er på sporet igjen. positivt.

Ikke imponert av forsvarsspillet til Swansea. Det bør utnyttes.

Link to comment
Share on other sites

Grei minus førsteomgang.

Vi ser igjen svakhetene våre. Vår oppmuntring så langt er Miquel. Syntes han gjør en kjempekamp.

Målet av RvP er ren klasse.

Walcott og Benayoun står i fare for og byttes ut. Inn OxC og Henry.

Synes vi virker litt bedre trent. Swansea fransto slitne mot slutten.

Men om ikke Arsenal hadde eksistert, ja så hadde Swansea vært et alternativ for meg. Morsomt lag.

Vi tar dette hjem håper jeg.

Link to comment
Share on other sites

Walcott største svakhet er presset. Han løper 3 meter ved siden av spiller hele tiden i stedet for å gå i motstander. Det viser fullstendig mangel på selvtillit.

 

Igjen noen som ikke skjønner hva Song sin rolle er. Når Ramsey og Benayoun hele tiden er ute av posisjon. Hva f.. mener dere Song skal gjøre? Han har vunnet de aller fleste dueller han har vært i og når det gjelder en kommentar om at han bommer på 100% prosent av sine pass så blir det bare latterlig.

 

Straffen ok og handsene ok. Nå må han bare sørge for å blåse på det samme den andre veien. Det kommer helt sikkert situasjoner i Swanseas felt etter pausen..

 

Swansea har ballen mye, men skaper lite. Fortsetter dette vil vi få kontringer. De må benyttes

Link to comment
Share on other sites

Nok en omgang vi begynner bra, men noe skjer i topplokket på spillerne etter 1-0 og mister overtaket.

Vi skaper et par store sjanser til, men setter dem ikke.

Syns straffen er billig, men vi slipper inn mål igjen fordi vi er på etterskudd og vi sliter voldsomt med farta til Dyer.

Høyresiden fungerer ikke i det hele tatt og generelt må tempoet opp over hele fjøla og det må kriges mer.

Et par bytter, høyere arbeidsinnsats og mer klinisk offensivt så tar vi dette. Swansea er shaky i forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...