Jump to content

15.01.12 Swansea City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Glemte det helt i forbifarten, AOC bør virkelig få mer tillitt, OG WS, jeg har skrytt han opp i skyene, men i dag var det siste målet en giantisk tabbe, synes også måten han kommer ut på andre er litt tvilsom....men den siste der...det er hårreisende å slippe til en sjangse på det viset, men det er i grunnen helt ufarlig, han er i totalt ingenmannsland der...En skikkelig Almunia tabbe, jeg vi nesten sin på bjarte flem nivå...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Merkelig nok er det ingen som kommenterer keeperspillet i dag. Begge de to siste målene er elendig keeperspill.

Som jeg skrev etter første omgang så spiller Swansea mye, men skaper lite. Uten å ha sett kampen i reprise så mener jeg de har 4 avslutninger på mål og scorer 3. De har et par blokkerte skudd og noen håpløse forsøk fra distanse. Vi hadde langt flere avslutninger på mål og langt større sjanser. Dette er en kamp vi burde vunnet bare ut i fra sjanser og avslutninger. Men, når man ikke scorer og slipper inn 3 av 4 skudd på mål så kan man ikke forvente å vinne. Swansea vinner, fortjent mener jeg det ikke er, men vi kan kun takke oss selv når det gjøres idiotiske feil gang på gang..

 

Presset vårt er forresten alt for dårlig. Vi er ofte oppe med 3 eller 4 mann, men tillater at de spiller seg ut fordi det ikke tackles eller gås hardt i bena på dem. Å skygge spillere 2 eller 3 meter unna gjør det så lett for motstander. Det må tackles og gå i kroppen på spillere når de forsøker å spille seg ut. I dag var det til tider vondt å se på det ineffektive presset. Walcott er den verste, men både van Persie og Benayoun gjør en elendig jobb i press. Der er Chamakh milevis foran vP og han kunne virkelig stresset Swansea i dag.

Tape borte uten å tackle eller pådra seg kort er utilgivelig.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig nok er det ingen som kommenterer keeperspillet i dag. Begge de to siste målene er elendig keeperspill.

Se Szczesny-tråden. Tok det opp der.

 

For øvrig er det helt tydelig at Arteta er en nøkkelspiller for oss. Bare å be til høyere makter om at han er tilbake mot Moan neste helg.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig nok er det ingen som kommenterer keeperspillet i dag. Begge de to siste målene er elendig keeperspill.

Som jeg skrev etter første omgang så spiller Swansea mye, men skaper lite. Uten å ha sett kampen i reprise så mener jeg de har 4 avslutninger på mål og scorer 3. De har et par blokkerte skudd og noen håpløse forsøk fra distanse. Vi hadde langt flere avslutninger på mål og langt større sjanser. Dette er en kamp vi burde vunnet bare ut i fra sjanser og avslutninger. Men, når man ikke scorer og slipper inn 3 av 4 skudd på mål så kan man ikke forvente å vinne. Swansea vinner, fortjent mener jeg det ikke er, men vi kan kun takke oss selv når det gjøres idiotiske feil gang på gang.

 

 

Du har selvsagt helt rett, det er elendig keeperspill som jeg nevnte over. Folk glemmer det vel litt på grunn av det katastrofale banespillet i dag. Men i dag var WS sterkt delaktig som de resterende i start 11`eren til at dette ble en flau og mørk dag...

Link to comment
Share on other sites

Se Szczesny-tråden. Tok det opp der.

 

For øvrig er det helt tydelig at Arteta er en nøkkelspiller for oss. Bare å be til høyere makter om at han er tilbake mot Moan neste helg.

 

Og det ble ekstremt tydelig at Ramsey ikke holder nivå i det hele tatt når Arteta ble borte. Plutselig var det ingen som redda han når han mista ballen gang på gang på gang på gan gpå gang

Link to comment
Share on other sites

Tottenham spiller CL 2012/13 grunnet ubrukelige Liverpool og Arsenal. Smak på den!

 

Syv tap, og vi er i midten av januar! Knepne tap mot Swansea, Fulham og Blackburn. Fellesnevneren for disse kampene er at motstanderen ga 10% mer i hver eneste duell og ville ørlite mer enn våre gutter. En annen fellesnevner er at vi i alle disse tre kampene har sølt bort ledelsen på tabber. Det lukter tapermentalitet lang vei.

 

Og nok en gang har vi muligheten til å knappe innpå våre konkurrenter. Selvfølgelig tryner vi spektakulært. Vet faen ikke om nytt blod vil gjøre en forskjell, for her er det faen meg noe fundamentalt feil.

 

Ligacupfinalen 2011 vil for meg stå som selve symbolet på denne Wenger-årgangen. Og i dag får nok et nytt eksempel på bananskallmentaliteten som har preget oss i en årrekke. Snubler, detter og gjør det vanskeligst mulig for seg selv. The Arsenal way!

 

Skrevet i affekt. Kunne ikke la være!

Link to comment
Share on other sites

Faen, faen, faen.... Det skal pokker ikke være mulig!

 

Jada vi er forbanna uheldige med skader for tiden, men kan man ikke da endre litt på taktikken/spillestilen ?!? Se på de andre topplagene, de endrer formasjon, spillemåte etc, utifra hva de har tilgjengelig. Fikk meg til å tenke på United-matchen dette her... Det er så j*vli naivt å tro at en kan spille på samme måte hver gang uavhengig av hva man har tilgjengelig og hvem man møter !

Blir så irritert at jeg svetter.

 

Både mot Fulham og idag ser vi at laget i viktige faser ikke henger sammen i det hele tatt. Det er ingen som tar tak, vi klarer ikke å samle oss og "ri av stormen". Isteden blir det forutsigbart småspill etterfulgt av balltap hvor vi videre jobber èn og èn for å vinne ballen tilbake. Kunne skrevet side på side med ting som irriterer meg nå merker jeg....

 

Jævlig synd at WS skal være så heit på grøten på 3-2 målet. Målet er jo nærmest åpent.... Faen det her var et skikkelig slag i trynet. Det skal bli meget tøft å kapre 4-plassen sånn som det ser ut nå.

Link to comment
Share on other sites

2 av 3 mål er svakt keeperspill. De har 4 avslutninger på mål... Man kan skylde på mange i dag Sir, men man kan ikke bortforklare at vi har en keeper som i de to siste PL-kampene har vært fryktelig svak i avgjørende øyeblikk. Jeg syns fortsatt at vi totalsett burde vunnet denne kampen klart ut i fra sjansene begge veier. Det er store personlige feil som ødelegger for oss, og keeper var helt klart en av dem som gjorde personlige feil..

Link to comment
Share on other sites

Swansea vinner, fortjent mener jeg det ikke er, men vi kan kun takke oss selv når det gjøres idiotiske feil gang på gang.

Javel, Swansea sin seier var altså ikke fortjent. Da lurer jeg virkelig på hva som gjør at seieren ikke var fortjent.

 

Personlig så ser jeg det på en annen måte:

- Swansea lager flest mål, og det gir i utgangspunktet en fortjent seier uansett hvordan banespillet måtte være.
- Swansea får ikke hjelp av dommeren, og vi blir ikke snytt av dommeren. Derfor er det ikke noe som tilsier at resultatet er feil. Straffen kan kanskje kalles billig, men jeg kaller den ikke feilaktig, men derimot klønete av Ramsey.
- At " vi kan kun takke oss selv når det gjøres idiotiske feil gang på gang" gjør ikke Swansea sin seier mindre fortjent.
- Og ser en på banespillet kampen under ett, så kan jeg ikke se at Swansea var dårligere enn Arsenal, så derfor kan man ikke bruke "stilpoeng" for å gjøre seieren mindre fortjent.
- EDIT. Jeg ser du nevner at vi burde ha vunnet på grunn av sjansene begge veier. Joda vi hadde et par store sjanser, men der Swansea klarer å få ballen i mål (keepertabber eller ikke) så er vi ganske inkompetente foran mål, og derfor gir dette heller ingen grunn til si at seieren ikke er fortjent (mener nå jeg)

 

 

Jeg beklager RP7, men jeg kan faktisk ikke finne en eneste grunn til å si at seieren ikke var fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Tottenham spiller CL 2012/13 grunnet ubrukelige Liverpool og Arsenal. Smak på den!

 

Syv tap, og vi er i midten av januar! Knepne tap mot Swansea, Fulham og Blackburn. Fellesnevneren for disse kampene er at motstanderen ga 10% mer i hver eneste duell og ville ørlite mer enn våre gutter. En annen fellesnevner er at vi i alle disse tre kampene har sølt bort ledelsen på tabber. Det lukter tapermentalitet lang vei.

 

Og nok en gang har vi muligheten til å knappe innpå våre konkurrenter. Selvfølgelig tryner vi spektakulært. Vet faen ikke om nytt blod vil gjøre en forskjell, for her er det faen meg noe fundamentalt feil.

 

Ligacupfinalen 2011 vil for meg stå som selve symbolet på denne Wenger-årgangen. Og i dag får nok et nytt eksempel på bananskallmentaliteten som har preget oss i en årrekke. Snubler, detter og gjør det vanskeligst mulig for seg selv. The Arsenal way!

 

Skrevet i affekt. Kunne ikke la være!

 

 

Topp innlegg.

 

Helt enig med deg.

 

Det er ganske utrolig hvordan vi i en årrekke taper på de mest utrolige måter. Faktum er at vi poengmessig og “squadmessig” bare blir svakere og svakere for hver sesong, nå vil vi etterhvert også se dette resultatmessig også. Vi har tapt 7 kamper og vi er kun i midten av januar.

 

Topp 4? Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

 

Både mot Fulham og idag ser vi at laget i viktige faser ikke henger sammen i det hele tatt. Det er ingen som tar tak, vi klarer ikke å samle oss og "ri av stormen". Isteden blir det forutsigbart småspill etterfulgt av balltap hvor vi videre jobber èn og èn for å vinne ballen tilbake.

 

Nøkkelen til begge tapene. Vi har et dårlig kollektiv press

Link to comment
Share on other sites

2 av 3 mål er svakt keeperspill. De har 4 avslutninger på mål... Man kan skylde på mange i dag Sir, men man kan ikke bortforklare at vi har en keeper som i de to siste PL-kampene har vært fryktelig svak i avgjørende øyeblikk. Jeg syns fortsatt at vi totalsett burde vunnet denne kampen klart ut i fra sjansene begge veier. Det er store personlige feil som ødelegger for oss, og keeper var helt klart en av dem som gjorde personlige feil..

 

 

Desverre er dette ikke riktig.

 

Bare Bolton slipper inn mer mål enn oss på bortebane. Vi gjør svake kamper, har spillere som ikke presterer, en uendelig skadeliste, er tabbelag nr 1 og vil ende opp som nr 6-8. Fakta!

 

Vi er rett og slett ikke god nok.

Link to comment
Share on other sites

Javel, Swansea sin seier var altså ikke fortjent. Da lurer jeg virkelig på hva som gjør at seieren ikke var fortjent.

 

Personlig så ser jeg det på en annen måte:

- Swansea lager flest mål, og det gir i utgangspunktet en fortjent seier uansett hvordan banespillet måtte være.
- Swansea får ikke hjelp av dommeren, og vi blir ikke snytt av dommeren. Derfor er det ikke noe som tilsier at resultatet er feil. Straffen kan kanskje kalles billig, men jeg kaller den ikke feilaktig, men derimot klønete av Ramsey.
- At " vi kan kun takke oss selv når det gjøres idiotiske feil gang på gang" gjør ikke Swansea sin seier mindre fortjent.
- Og ser en på banespillet kampen under ett, så kan jeg ikke se at Swansea var dårligere enn Arsenal, så derfor kan man ikke bruke "stilpoeng" for å gjøre seieren mindre fortjent.

 

 

 

Jeg beklager RP7, men jeg kan faktisk ikke finne en eneste grunn til å si at seieren ikke var fortjent.

Ut i fra det du skriver så er enhver seier i fotball fortjent og man kan godt se på det på den måten. Det laget som lager flest mål og slipper inn færrest fortjener å vinne. Jeg kan være enig i det, men selv liker jeg å se litt mer bak resultatet.

Ut i fra det som er skrevet her så virker det som om Swansea utspillte Arsenal. Det var overhode ikke tilfelle. Jeg har oppsummert sjanser og avslutninger på mål. Arsenal skaper flere store sjanser enn Swansea og med normal uttelling så hadde Arsenal vunnet denne kampen. Når de ikke gjør det så må man se på hvorfor. I dag scorer vi 2 mål borte på 6 sjanser og slipper inn 3 på 5 sjanser hvorav to er direkte dårlig keeperspill. Det er en ok uttelling, men grusomt forsvarsspill. Fortjent seier når det er slik, for meg nei for deg ja. Vi er uenige og ferdig med det.

Link to comment
Share on other sites

 

Nøkkelen til begge tapene. Vi har et dårlig kollektiv press

 

Støttar denne 100%. Eit greit døme på overtid. Vi mister ballen høgt oppe til venstre i bana. Miguel spring tulling aleine i nesten 30 sek mot tre Swansea spelarar før han får litt hjelp i presset. 1 minutt etter, Swansea mistar ballen litt over midten til venstre. Dei har fire mann som pressar vår ballførar og støtte og vinn ballen tilbake etter 6-7 sekund. Vi har vore og er veldig veldig svake i kollektivt press og i tillegg har vi ein defansiv struktur, spesielt på midten som er frykteleg!!!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Desverre er dette ikke riktig.

 

Bare Bolton slipper inn mer mål enn oss på bortebane. Vi gjør svake kamper, har spillere som ikke presterer, en uendelig skadeliste, er tabbelag nr 1 og vil ende opp som nr 6-8. Fakta!

 

Vi er rett og slett ikke god nok.

Ingen har benektet at dette ikke er godt nok, men hva er det som ikke er riktig i det du siterer meg på fra dagens kamp? Antall sjanser, tabbene, keeperspillet?

Fint om du utdyper i stedet for å si at det er ikke er riktig uten å gå i mot noen av argumentene mine.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mulig å legge skylda på enkeltspillere selv om det var en rekke dårlige prestasjoner og involveringer fra mange. Problemet vårt i dag var hovedsaklig at midtbanen overhodet ikke fungerte. Alex Song spilte godt mens Ramsey og Yossi ble utspilt. Vi fikk aldri kontroll på midtbanen, og da øker presset på et svakt forsvar som igjen setter keeperen i vanskelige situasjoner. Kollektiv svikt noterer vi dette inn under.

 

Ox hadde et friskt pust, kanskje vi bør gamble med å starte han foran Arshavin eller Walcott mot Manchester United? Han har en x-faktor, han er sulten og ute etter å imponere. Faren med det er jo det at Arshavin og Walcott begge er i stand til å å spille forferdelig dårlig og likevel score eller få en assist, slik som i dag. Rosicky var positiv også i mine øyne, tok tak offensivt og forsøkte å sette igang angrepsspillet. Hvis ikke Arteta er tilbake neste helg bør han starte mot United.

Link to comment
Share on other sites

Ut i fra det du skriver så er enhver seier i fotball fortjent og man kan godt se på det på den måten. Det laget som lager flest mål og slipper inn færrest fortjener å vinne. Jeg kan være enig i det, men selv liker jeg å se litt mer bak resultatet.

Ut i fra det som er skrevet her så virker det som om Swansea utspillte Arsenal. Det var overhode ikke tilfelle. Jeg har oppsummert sjanser og avslutninger på mål. Arsenal skaper flere store sjanser enn Swansea og med normal uttelling så hadde Arsenal vunnet denne kampen. Når de ikke gjør det så må man se på hvorfor. I dag scorer vi 2 mål borte på 6 sjanser og slipper inn 3 på 5 sjanser hvorav to er direkte dårlig keeperspill. Det er en ok uttelling, men grusomt forsvarsspill. Fortjent seier når det er slik, for meg nei for deg ja. Vi er uenige og ferdig med det.

Selvsagt så er det helt greit og riktig å se noe mer bak resultatet. Og jeg er helt enig i at det ikke alltid er det laget som er spillemessig best som vinner kamper. Og jeg er helt enig i at vi ikke ble utspilt av Swansea.

Men når du teller sjanser og uttelling, så mener jeg at du bare ser bak spillet når det er motstanderen som scorer. For selv om vi kanskje hadde flest sjanser, så tapte vi ikke (denne gang) først og fremst p.g.a. en god målvakt hos motstander. Sjansene som ikke ble omsatt i mål, skyldes vel først og fremst elendig avslutning av våre spillere og derfor er jeg dessverre ikke med på den "matematikken".

 

Og ja, jeg er kanskje kynisk når jeg sier at laget som lager mest mål automatisk fortjener seieren. Men i hovedsak så er det slik jeg ser det, for i motsetning til f.eks. Skihopp så finnes det ikke stilpoeng i fotball. Det beste laget, spillemessig, kan absolutt (fortjent) tape en fotballkamp.

Men denne "regelen" har som ellers også "unntak". Det finnes absolutt kamper der Arsenal har tapt ufortjent, forsåvidt også vunnet ufortjent. Det er selvsagt kamper der åpenbar feildømming (eller mangel på dømming) fører til at et lag feilaktig får mål eller feilaktig blir nektet mål.

 

Men uansett en fotballkamp går ut på å lage flere mål enn motstanderen, flott spill kan "begeistre" mange, men kun resultat viser igjen på tabellen.

Det finnes mange filosofier når det gjelder fotball, og ingen er forsåvidt feil. Noen setter stil framfor resultat, andre bryr seg utelukkende om resultatet. Jeg gleder meg over stil og kan gjerne berømme det tapende lag for spillet dei fremviser, men har motstander laget flere mål (rettmessig) så har det laget uansett vunnet fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Bare tull at vi er ute av alt som er.

Gullet er unntaket. Fjerdeplass er helt mulig. Det er vi sterke nok til. Vi må huske at vi har mye skader og laget i dag er kanskje noe av det svakeste vi kan stille med.

Men svakhetene er åpenbare og det mener jeg Wenger skal se. De tyrraniserte oss på kantene, spesielt vår høyrekant, Yennaris ville vært det rette alternativet i dag. Miquel var vår nest beste spiller i dag.

Link to comment
Share on other sites

Ingen har benektet at dette ikke er godt nok, men hva er det som ikke er riktig i det du siterer meg på fra dagens kamp? Antall sjanser, tabbene, keeperspillet?

Fint om du utdyper i stedet for å si at det er ikke er riktig uten å gå i mot noen av argumentene mine.

 

 

Vi kan se på dette.

 

Jeg ser at du kommer med en del pyntede betraktninger av dagens kamp. Sannheten er vel at personlige feil, juniortabber og spektakulære inngripener har kostet oss igjen.

 

Vi kan ta et kjapt tilbakeblikk. Jeg skal være grei mot deg og kun ta fram kamper fra PL og kun nevne de to siste sesongene.

 

2011/12

Swansea. 3 tabber, tre innslupne mål

Blackburn. Selvmål i særklasse, ikke ett, men to!

Man Utd. 8-2. Ord er overfødige

 

2010/11

Newcastle. Ledet 4-0 til pause, endte 4-4

Spurs. Ledet 2-0 til pause, endte 2-3

Wigan. Ledet 2-0 til pause, endte 2-2

Spurs. Ledet 3-1, endte 3-3

 

I tillegg til disse går vi naturligvis på “vanlige” tap, faktisk mange av dem.

 

Du kan snakke om press, spillestil og alle de andre tingene som fører til at man taper fotballkamper, men vi har det med å drite oss ut og gjøre det ekstremt vanskelig for oss selv.

 

I dag er intet unntak. Vi har lavt tempo, ingen presisjon i siste halvdel og ingen evne til å stenge igjen bak.

Link to comment
Share on other sites

Problemet ligger desverre begravd litt dypere enn som så. Spør deg selv hvorfor 5 ganger så er du nok kommet ganske nær kjernen.

 

Helt riktig! Det er noe riv ruskende galt over hele linja. Problemer sitter i alt fra spillere, trenere og styre og stell. Problemene startet ikke i denne kampen. Problemene startet heller ikke etter den svake ligastarten i høst. Mange forumister har lenge påpekt den negativ utviklingen klubben har hatt i lang tid nå. Ligacupfinalen ble nevnt som et vendepunkt tidligere i tråden, men jeg mener at man kan gå enda lenger tilbake i tid.

 

Jeg savner en herremann ved navnet David Dein. For meg var han mannen som viste at klubben hadde ambisjoner og som ville noe. Dagens styre og stell fremstår utad som veldig forsiktige. Alt ansvar virker å være gitt til Wenger. Wenger på sin side har tydeligvis forvirret seg inn i en blindgate. Hva har egentlig klubben fått til etter at Stan the Man inntok klubben?

 

Topp fire har jeg lenge sett på som en utfordrende oppgave. Nå har det toget gått. Jeg er jaggu ikke sikker på om laget klarer en femteplass. Det er faktisk ingenting som tilsier det.

 

Skal man klare å trekke noe positivt ut av denne elendigheten, så må det være at kanskje noen av gubbene i styrerommet nå innser at noe drastisk må gjøres asap.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...