Jump to content

15.01.12 Swansea City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

 

Men er mange som skriker selg selg Djourou, jeg mener dette blir feil, han er tross 4 valg stopper og finner han formen er han for god for å være det egentlig.

 

Noe god back har han ikke vist seg å være sålangt, selv om siste kamp om jeg ikke husker feil ikke var så gale

 

Virker å være en lojal kar som godtar å ikke spille hver uke, slike trenger vi! Og tiltross for at han gjør mye rart, er jeg av den oppfatning at Djorou som 4 valg på stopperplassen er noe vi kan leve med.

 

På backen derimot synes jeg han er en vandrende katastrofe. Grovt feilplassert altfor, altfor ofte. Ikke er han god nok med ballen heller imo.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

 

Men er mange som skriker selg selg Djourou, jeg mener dette blir feil, han er tross 4 valg stopper og finner han formen er han for god for å være det egentlig.

 

Noe god back har han ikke vist seg å være sålangt, selv om siste kamp om jeg ikke husker feil ikke var så gale

 

Mye diskusjon om Djourou...og egentlig litt off topic kanskje, men jeg slenger meg på :proud:

 

Hvorfor ikke selge Djourou hvis man kan finne èn som er bedre?HKan er ikke akkurat topp 10 midtstoppere i PL..

Jeg mener vi trenger minst 4 stoppere som er jevngode og ikke svekker laget nevneverdig når vi får skader på førstevalgene. Sånn det er nå er Squillaci og Djourou "the weakest link" på laget og i forsvaret.

Vi bør få inn en til som også kan gi Kos, Per og Vermaelen knallhard konkurranse om plassene.

En bra sammenlikning er Koscielny og Djourou's utvikling i Arsenal. Kos kom forrige sesongen, begynte snublete, men har etter min mening omtrent vært vår beste stopper denne sesongen og mye mer stabil.

Det er her det skorter for Djourou. Han har vært i Arsenal lenge nå og fortsatt tilgode å imponere over tid i Arsenal-trøya. Har hatt sine korte øyeblikk, men hvor lang tid må det ta da før han endelig kan bli en slagkraftig og solid stopper over tid som luker vekk de stadige feilene og skal bli bedre?

Squillaci har vist seg å aldri være godt nok for Arsenal og er jo åpenbart et feilkjøp.

Ser også det diskuteres litt spilernes holdninger ifm. kamper o.l. Denne "likegyldigheten" som av og til kommer frem er litt skremmende.

Akkurat som om å tape er ok og 4. plass er ok. Vel, egentlig bør jo seier og det å vinne noe være det eneste som er godkjent.

 

Over til Swansea-kampen:

Vi møter et lag som sjelden slipper inn mål på hjemmebane og spiller ganske likt oss egentlig. Frykter vi kan få litt trøbbel med de hurtige offensive spillerne deres i dag og det må demmes opp bra bakover og gi dem lite rom.

Samtidig må vi få tempo i ballen, spesielt på kontringer, og sette sjansene vi får. Tempo i angresspillet og med ball har vært litt problemet denne sesongen mot en del lag.

Spent på hvordan det blir hvis Arteta må stå over denne kampen. Vært stabilisatoren hele sesongen og vi må stole på at det fungerer uten han også. Håper i tilfelle Yossi får sjansen.

Bra å ha RVP tilbake uthvilt og klar til å score mer. Usikkert om han og Henry og spiller noe sammen i dag, men det er opp til Wenger. Kunne vært friskt med et Chambo-innhopp på slutten av kampen også.

 

Tips: 1-1 (ja, det er litt negativt, men borteformen vår er så hawaii denne sesongen og dette blir tøft nok)

Link to comment
Share on other sites

Og dermed begynner skadesituasjonen å ligne stygt på fjorårets sesong, vi mangler Arteta, Wilshere, Diaby, Sagna, Jenkinson, Gibbs, Santos, Vermaelen, Coquelin og sikkert enda flere, i tillegg mangler vi altså Gervinho og Chamakh, spørsmålet er da om vi kan forlange resultater på samme måte som når vi har bortimot fullt lag.

Hvis vi vinner dagens kamp vil det være en utrolig stor prestasjon etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Og dermed begynner skadesituasjonen å ligne stygt på fjorårets sesong, vi mangler Arteta, Wilshere, Diaby, Sagna, Jenkinson, Gibbs, Santos, Vermaelen, Coquelin og sikkert enda flere, i tillegg mangler vi altså Gervinho og Chamakh, spørsmålet er da om vi kan forlange resultater på samme måte som når vi har bortimot fullt lag.

Hvis vi vinner dagens kamp vil det være en utrolig stor prestasjon etter min mening.

 

Jeg er generelt enig og synes at forventningene bør nedjusteres når skadesituasjoner vi ikke hadde mulighet eller forutsetninger for å gardere oss mot oppstår. Allikevel synes jeg vi etter forholdene stiller et godt lag og har da fremdeles store forventninger til seier.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil hevde at Arshavin spiller med confidence og freedom når han vandrer inn og slår en nydelig stikker til RvP, som scorer der det ikke skal være mulig å score. Elendig av Vorm.

 

Arshavin har vist stigende form i det siste og jeg gleder meg til å følge han nå som han sannsynligvis får mye spilletid, på kanten :proud:

Link to comment
Share on other sites

Billig straffespark ja. Men Benayoun og Walcott burde vel strengt tatt startet på benken... Synes åpningen har vært forferdelig på tross av Robins mål. Yennaris burde vel også spilt på bekostning av Arsenaltroppens desidert dårligste spiller, Djorou.

Link to comment
Share on other sites

Skjønte ikke hva du mente med dette Zaldor

 

BE

 

Ramsey, faen ta deg

 

Jeg endret innlegget litt etter at du siterte meg. Jeg er enig i at det ikke var særlig godt keeperspill, men jeg mener allikevel at det var godt gjort av RvP å score der og at jeg ikke ser for meg at andre Arsenal-spillere vill ha gjort det samme.

 

Med min dårlige formulering mente jeg at RvP var klar over Vorms posisjon og at han ikke scoret ved et tilfeldig skudd mot mål.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...