Jump to content

15.01.12 Swansea City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Swansea City - Arsenal FC

Premier League

15.01.2012 - kl. 17.00

Kampen vises på TV2 PL HD1

 

Da er det igjen tid for Premier League etter at den 3. runden i FA cupen ble spilt, og for vår del ble dette et tårevått gjensyn med legenden Thierry Henry og hans matchvinnende scoring på typisk "Henry-vis". Søndagens motstander har denne sesongen imponert stort på hjemmebane og var lenge sammen med Barcelona best i Europa på å holde eget bur rent. Laget ligger nå på en imponerende 12 plass etter at alle lag har spilt 20 kamper, og vi kan ikke ta lett på denne oppgaven for da vil vi helt sikkert bli straffet av Sinclair, Dyer, Graham og co.

 

Arsenal har fortsatt store problemer med skader i forsvarsleddet med samtlige a-lagsbacker på skadelisten, der Wenger antyder at Sagna og Gibbs skal returnere sent i januar. I tillegg vil det bli gjort en sen avgjørelse om Mertesacker og Rosicky blir innvolvert i kampen mot Swansea etter at begge stod over Fa cup kampen mot Leeds med sykdom. Jenkinson hadde i følge Wenger en veldig positiv undersøkelse og har startet opp treningen igjen. Ellers virker det som Wilsheres opptrening etter skaden går som planlagt og at han vil kunne gjøre comeback i midten av februar, kanskje tidsnok til at han får spilt mot Tottenham søndag 26.feb. Gervinho og Chamakh er som kjent dratt til afrikamesterskapet og vil være borte i minst 1 måned.

 

Skader:

Wilshere

Sagna

Jenkinson

Gibbs

Santos

Vermaelen

Coquelin

Mertesacker

Rosicky

Diaby

Mulig lagoppstilling

Szczesny

Yennaris - Djourou - Koscielny - Miquel

Song - Arteta

Walcott - Ramsey - Benayoun

van Persie

Benk: Almunia, Squillaci, Boateng, Oxlade-Chamberlain, Arshavin, Ryo og Henry

 

Merker at vi med 10 spillere på skadelisten og 2 ute på landslagsoppdrag virkelig får testet bredden i troppen, og benken mot Swansea vil bli en blanding av ungt og uerfarent med gamle ringrever. Har ikke lyst til å risikere noe med Mertesacker så lenge han ikke er 100 % klar med tanke på kampen neste helg mot Manchester United som helt sikkert vil bli en tøffere test defensivt enn mot Swansea. Det skal bli godt når vi skriver februar og Sagna, Vermaelen, Gibbs og Wilshere returnerer samtidig som kanskje Diaby får kvittet seg med skadeproblemene et par dager...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Forslag til lag:

 

Szczesny

 

Djourou

Koscielny

Mertesacker

Miguel

 

Song

 

Walcott

Ramsey

Arteta

Oxlade Chamberlain

 

van Persie

Laget, ut i fra vår skadesituasjon, sier seg vel neste selv. Den eneste endringen jeg vil vurdere fra det som du har satt opp er å erstatte Djourou med Yennaris. Jeg tviler vel på at Wenger "tør" å la unggutten være i startelleveren, det blir vel rutinen som blir foretrukket. Yennaris gjorde en så bra jobb mot Leeds at jeg ikke ville ha noe i mot å se han fra start i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Har forstått det sånn at Mertezacker er syk. Så håper påå noe sånn som dette:

 

Schez

Yenariz song kosh miquel

Arteta. Ramsey

Rvp

Walcott Henry aoc

 

Eller:

 

4-4-2

yennaris koscielny song miquel

walcott arteta ramsey aoc

rvp henry

 

Vi kunne trengt Frimpong selv nå, men om Coquelin er klar kan jo noe gjøres der.

Vi trenger sårt 3 poeng denne kampen, eller finner vi oss 12 poeng bak tottscum etter denne runden

 

 

Link to comment
Share on other sites

Wenger hinter på 4-4-2 med Henry og van Persie på topp! Det hadde vært fantastisk! Skulle fått inn Podolski så hadde vi hatt et av europa's beste spisspar.

Får nok ikke se denne kampen, da jeg er på skiferie.. Håper kampen går bra uten skader og som ender i 3 poeng favør Arsenal.

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Wenger hinter på 4-4-2 med Henry og van Persie på topp!

Da blir det spennende å se hvem han kjører som kanter. Vil tro at Walcott er ganske selvskreven selv om han har en formsvikt, mens Arshavin, Oxlade-Chamberlain og Benayoun kan spille på den andre kanten, med en Ryo i bakhånd som imponerte som kantspiller i Feyenoord...

Link to comment
Share on other sites

Da blir det spennende å se hvem han kjører som kanter. Vil tro at Walcott er ganske selvskreven selv om han har en formsvikt, mens Arshavin, Oxlade-Chamberlain og Benayoun kan spille på den andre kanten, med en Ryo i bakhånd som imponerte som kantspiller i Feyenoord...

 

Om det blir 4-4-2, så tror jeg faktisk Bønna blir å spille på venstrekanten. Ser på han som den mest naturlige å plassere i den posisjonen i 4-4-2 av de alternativene vi har i stallen. Spesielt med tanke på at vi møter Swansea på Liberty, en bane hvor det virker svært vanskelig å hente med seg poeng. Da trenger vi noen som kan jobbe hardt begge veier.

Link to comment
Share on other sites

Laget, ut i fra vår skadesituasjon, sier seg vel neste selv. Den eneste endringen jeg vil vurdere fra det som du har satt opp er å erstatte Djourou med Yennaris. Jeg tviler vel på at Wenger "tør" å la unggutten være i startelleveren, det blir vel rutinen som blir foretrukket. Yennaris gjorde en så bra jobb mot Leeds at jeg ikke ville ha noe i mot å se han fra start i denne kampen.

Yennaris og Miquel kommer til å bli knallgode,

Skummelt å bli skadet med disse gutta som reserver.

Link to comment
Share on other sites

Spent på hvilket forsvar vi kan mønstre i morgen. Djourou og Koscielny er vel bankers, men utover det er Mertesacker usikker i tillegg til alle skadene vi har. Får vi Miquel på venstre og Squillaci i midten eller får Yennaris en ny mulighet? Håper ærlig talt på sistnevnte hvis Mertesacker ikke blir klar.

Link to comment
Share on other sites

Spent på hvilket forsvar vi kan mønstre i morgen. Djourou og Koscielny er vel bankers, men utover det er Mertesacker usikker i tillegg til alle skadene vi har. Får vi Miquel på venstre og Squillaci i midten eller får Yennaris en ny mulighet? Håper ærlig talt på sistnevnte hvis Mertesacker ikke blir klar.

 

Yennaris - Djourou - Koscielny - Miquel

 

Klart å foretrekke om PerM er uaktuell.

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig vil føle meg tryggere med den forsvarsfireren jeg satte opp over med Yennaris - Djourou - Koscielny - Miquel, enn hvis man putter inn Squillaci i midten og skyver Djourou på backplass. Yennaris og Miquel er ingen naturlige backer, men de beste alternativene vi har til rådighet og hvis Mertesacker må stå over er Djourou en mindre "urolighet" for meg enn hva Squillaci er. Men uansett hvem det nå blir som starter bak der skal de være gode nok til at Swansea ikke får gjøre som de vil, og de 6 spillerne foran må alle ta sitt ansvar defensivt.

Link to comment
Share on other sites

 

Yennaris - Djourou - Koscielny - Miquel

 

Klart å foretrekke om PerM er uaktuell.

 

 

Som vanlig er jeg helt enig med deg Ben Lakris, dette forsvaret gjør jobben i morgen hvis Per er ute, hvis mot formodning vår tyske superstopper blir klar dyttes Djourou ut på høyrebacken og den meget lovende Yennaris benkes.

Ellers spiller vi med vår vante trio på midtbanen, Song-Arteta-Ramsey, videre blir det vel Walcott-van Persie-Arshavin på topp med en trippende Henry på benken, klar til å avgjøre hvis ting skjærer seg.

Jeg håper også å få se Ox i løpet av kampen.

Veldig viktig kamp dette, Swansea har vært utrolig sterke på hjemmebane denne sesongen men vi bør nok ha alle poengene hvis vi skal være med å kjempe om sølvtøy videre utover vinteren, 1-2 er mitt tips ;D

Link to comment
Share on other sites

hvis mot formodning vår tyske superstopper blir klar dyttes Djourou ut på høyrebacken og den meget lovende Yennaris benkes.

Der er jeg uenig med deg, Arshavin. Djourou har vist gang på gang at han ikke er noen høyreback og blir på etterskudd i hver duell som igjen kan risikere reprise av Fulham kampen. Mot de raske vingene/kantspillerne til Swansea så vil dette være et risikospill av Wenger. Yennaris har større rutine i å spille på backplass og har levert godt de gangene han har fått sjansen på førstelaget. Er mye flinkere til å holde bredden og faller ikke inn i midten så Walcott må ta over backoppgavene som Djourou stadig gjør, i tillegg er han raskere enn sveitseren og har i likhet med Coquelin en innstilling for å aldri gi seg selv om han taper den første duellen. En skikkelig terrier som gutta i TV2's PL-studio sa om Coquelin...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har først og fremst problemer med det at Squillaci og Koscielny spiller sammen, men det har vel kanskje blitt litt bedre nå enn i sesongstarten. Det finnes i hvert fall unntak hvor de har spilt godt som stopperpar. Jeg er veldig usikker på lagoppstillingen denne gangen. Song vil jeg helst ikke ha ned på stopperplassen igjen, selv om det vil gi plass til en midtbanespiller av høy kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Sir John. Kan ikke forestille meg at vi får se oss spille i 4-4-2. Song må for all del ikke fjernes fra midtbanen heller, han er utrolig viktig for laget og vil også være det i stor grad i morgen mot et såpass spillende lag som Swansea. Arshavin scoret mot Swansea sist, kanskje det gir han liten boost?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner at folk er skeptiske til Squillaci og Koscielny sammen, men dere må huske på at begge hadde sin første sesong i Arsenal og engelsk fotball i fjor, og spesielt Koscielny har bedret seg enormt siden den gang. Begge har tilpasset seg Premier League nå. I mine øyne er Koscielny blitt såpass god nå at han nesten kan spille sammen med hvem som helst.

 

Krysser fingrene for at Mertesacker er tilbake i morgen, men jeg tror Squillaci kommer til å klare seg fint.

Link to comment
Share on other sites

Spurs og Liverpool mistet to poeng, og hvis en viss danske hadde vert verdens beste spiss hadde Chelsea gjort det samme. Så er det opp til oss å utnytte dette da. Fordelen med Swansea er at de spiller fotball for å si det sånn. Så får vi se om vi er er bedre til det enn dem. Vi budre være det. Forventer i alle fall en åpen og morsom kamp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...