Jump to content

15.01.12 Swansea City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Vet det er off-topic, men er litt desperat. Har booket fly og hotell sammen med to kamerater til hjemmekampen mot Blackburn, men har et problem med billettene til kampen. Jeg trodde at man som Red Member på arsenal.com kunne kjøpe opptil 5 billetter, men jeg fant ut at man må ha et medlemsnummer for hver billett man kjøper. Derfor lurer jeg på om det er noen her som er villige til å låne bort sitt medlemsnummer så vi får sett kampen alle 3. Trenger to medlemsnummer ganske så kjapt. Så hvis noen her har lyst er det bare å sende PM, så venter det en belønning fra min side! :)

Link to comment
Share on other sites

Vet det er off-topic, men er litt desperat. Har booket fly og hotell sammen med to kamerater til hjemmekampen mot Blackburn, men har et problem med billettene til kampen. Jeg trodde at man som Red Member på arsenal.com kunne kjøpe opptil 5 billetter, men jeg fant ut at man må ha et medlemsnummer for hver billett man kjøper. Derfor lurer jeg på om det er noen her som er villige til å låne bort sitt medlemsnummer så vi får sett kampen alle 3. Trenger to medlemsnummer ganske så kjapt. Så hvis noen her har lyst er det bare å sende PM, så venter det en belønning fra min side! :)

 

Det er nok ikke så lett desverre. Du må ha med kortene til de du låner av da de fungerer som billett.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Mener vi titt og ofte havner i denne situasjonen. Som oftes ender det med snublings. Dessverre!

 

Desverre ja. Denne egenskapen har fratatt oss et par-tre sølvpokaler siden 2005 og nå kan den også frata oss en "wengerpokal" (topp 4). Når det er sagt pleier det å skje først når vi har klart å stikke snuten foran, og dit er vi ikke kommet ennå. Vi var det nylig, og gjett hva som skjedde.

 

Apropos skjedde. Hørte nettopp Djourou på Arsenal Insider der han fremførte et synspunkt om at sju poeng (av 12) i juleprogrammet tross alt var "okey". Han fikk seg heller ikke til å si at han var lei seg for det røde kortet. Tvert imot var det "harsh" og hadde tilsynelatende lite med han å gjøre. Det er i alle fall inntrykket jeg får av å høre på han. Kjenner det koker i blodet. No, it's not f**king ok. Det er dette som skiller oss fra i det hele tatt å ligne på en tittelkandidat.

 

Så er det store spørsmålet ..... hvor mange meningsfeller har han ..... og med hvilken innflytelse?

Link to comment
Share on other sites

Djourou var et talent og fikk ødelagt mye av dette med skader, men de siste 2 årene har han spilt mange kamper uten å imponere verker på eller utenfor banen. Jeg har sagt det flere ganger og noen blir sikkert lei av at jeg sier det igjen, men Djourou er ikke noe å samle på i en tropp som skal kjempe for ligatittelen lengre!

Link to comment
Share on other sites

Djourou var et talent og fikk ødelagt mye av dette med skader, men de siste 2 årene har han spilt mange kamper uten å imponere verker på eller utenfor banen. Jeg har sagt det flere ganger og noen blir sikkert lei av at jeg sier det igjen, men Djourou er ikke noe å samle på i en tropp som skal kjempe for ligatittelen lengre!

 

Siste 2 årene? Bare forrige sesong så ble han sett på som en av ligaens beste stoppere sammen med Kompany og Vidic. Så god var han på det tidspunktet. Dog etter skulderskaden i 2-0 tapet mot Manchester United i FA cupen så har Djourou vært en helt annen spiller. Ufattelig kjedelig for det så ut som han virkelig skulle ta det steget opp til verdensklasse som jeg har håpet han ville gjøre lenge hvis han holdt seg skadefri..

Link to comment
Share on other sites

Mikel Arteta har angivelig plukket opp en muskelskade, og mister kampen i morgen. Han er også tvilsom til Moan-kampen neste helg.

 

Det sies også at Per Mertesacker og Nico Yennaris har reist til Wales sammen med resten av stallen.

 

Dette er hentet fra en på twitter som visstnok er nokså troverdig.

 

Men la oss håpe han tar feil.

Link to comment
Share on other sites

 

Siste 2 årene? Bare forrige sesong så ble han sett på som en av ligaens beste stoppere sammen med Kompany og Vidic. Så god var han på det tidspunktet. Dog etter skulderskaden i 2-0 tapet mot Manchester United i FA cupen så har Djourou vært en helt annen spiller. Ufattelig kjedelig for det så ut som han virkelig skulle ta det steget opp til verdensklasse som jeg har håpet han ville gjøre lenge hvis han holdt seg skadefri..

Djourou har aldri vært i nærheten av Kompany og Vidic, og kommer heller ikke til å bli det. Selv i denne perioden som du mener han var så fantastisk under, klarte han i nesten hver kamp å kløne det til for seg. Virker rett og slett som han ikke har den mentaliteten eller fokuset som skal til for å prestere på topp med de du nevnte samt vår egen Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

Djourou har aldri vært i nærheten av Kompany og Vidic, og kommer heller ikke til å bli det. Selv i denne perioden som du mener han var så fantastisk under, klarte han i nesten hver kamp å kløne det til for seg. Virker rett og slett som han ikke har den mentaliteten eller fokuset som skal til for å prestere på topp med de du nevnte samt vår egen Vermaelen.

 

Ufattelig rart at han i februar tider faktisk ble rangert som en av de aller beste midtstopperene i Premier League av både supportere og disse såkalte "pundits"-ene. På dette tidspunktet hadde han også akkurat fullført en hel måned med null innslupne mål på 8 kamper før en offside plassert Louie Saha ødela. Djourou var en av hovedgrunnene på dette tidspunktet til at vi gjorde det så bra som vi gjorde (fra september til februar egentlig) og hvis du også går tilbake og leser kamptråder og innlegg om Djourou fra dette tidspunktet på dette forumet så skal du se hvor høyt verdsatt han var. Husker det var panikktilstander hver gang Djourou lå nede litt. Djourou

 

At han kanskje ikke har mentaliteten eller fokuset til Vidic, Kompany og Vermaelen er jeg enig i. Han er langt mer sårbar enn disse tre, men toppnivået til Djourou er ufattelig høyt og det var jammen ikke mange tabber Djourou hadde fra september 2010 til februar 2011.

 

Forøvrig er det ytterst få som f.eks. legger merke til mange av feilene til Vermaelen, men hver gang Djourou gjør en av de tingene så går de helt bananas. Djourou har tilsynelatende blitt en vanvittig populær hoggestubbe og jeg må innrømme at han siden midten av mars etter skaden mot United har vært en helt totalt annerledes spiller enn hva han hadde fremstått hele sesongen, men denne sesongen så må han virkelig unnskyldes mye. Han spiller på høyrebacken og hver gang man ser han spille på backen så ser man på hele gutten at han er direkte ukomfortabel med å spille der. Kanskje ikke så rart når man har tilbragt hele den profesjonelle karrieren sin som midtstopper og ei heller er en midtstopper som f.eks. Koscielny eller Vermaelen som er langt mer komfortable med ballen i beina og langt kvikkere.

 

Når du sier at "de siste 2 årene har han spilt mange kamper uten å imponere verker på eller utenfor banen" så stiller jeg meg virkelig tvilende til din kunnskap om spilleren. For det første: Djourou var ute hele fordømte 09/10 sesongen og hadde et innhopp de siste 15 minuttene i årets siste kamp mot Fulham. Og hvordan har han ikke imponert utenfor banen? Han har aldri vært involvert i noen "skandaler" og har alltid uttalt seg meget meget smart de gangene han har vært i media. Attpåtil har han hele tiden vært meget ydmyk og sagt at han må forbedre seg selv som spiller.

 

Lite utdrag fra et intervju tidligere i sommer f.eks:

 

"I don't know - that's for the manager to answer,” he added. "I think competition is always good. That pushes you in your position."

 

"When you want to make a team better, you have to have a good squad. I think that we had a good squad but if players with experience or different players can bring quality, they're welcome."

 

Som sagt: Jeg stiller meg tvilende til din kunnskap om Djourou og da særlig når du presterer å mene at han ikke har oppført seg alt annet enn eksemplarisk og profesjonelt utenfor banen så vitner det om at du bare har kastet deg på denne trenden med å rett og slett rakke ned på Djourou uten egentlig å vite fakta.

Link to comment
Share on other sites

Takker for det Wilshere! :)

 

Hadde tenkt til å nevne Newcastle kampen selv, men regnet med jeg ville fått argumentet om at Diaby var grunnen til at det gikk til helvete og derfor unngikk jeg det. Dog gikk vi fra dominerende til shaky og usikre når Djourou gikk av og Squillaci kom inn. Det var jo også en svak pasning fra Squillaci som førte til taklingen fra Barton og deretter idiotien fra Diaby. Men, jeg mener som deg at hovedgrunnen til megakollapsen var fordi Djourou ble borte. Har tenkt på det mange ganger i etterkant og jeg er meget sikker på at med Djourou på banen i den formen han viste på det tidspunktet så hadde vi vunnet den kampen. Dessverre så endte det ikke slik..

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller meg tvilende til din kunnskap om Djourou og da særlig når du presterer å mene at han ikke har oppført seg alt annet enn eksemplarisk og profesjonelt utenfor banen så vitner det om at du bare har kastet deg på denne trenden med å rett og slett rakke ned på Djourou uten egentlig å vite fakta.

 

Bare du å stille tvil rundt min kunnskap, men det jeg skriver og det jeg mener er akkurat mine meninger og ikke hva resten av forumet måtte mene. Og hvor har jeg sagt at han har oppført seg alt annet enn profesjonelt? For å sitere meg selv "de siste 2 årene har han spilt mange kamper uten å imponere verken på eller utenfor banen", og ut fra dette mener du jeg sa at han ikke oppførte seg profesjonelt? Du vet det går ann å være en profesjonell idrettsutøver uten å imponere? For meg så imponerte ikke Djourou noe nevneverdig fra september 2010 og ut sesongen. At vi går 8 kamper uten å slippe inn mål er ikke fordi han plutselig ble Premier Leagues beste midtstopper (satt på spissen) og alene reddet oss, men fordi laget som en enhet virkelig jobbet sammen og gjorde en fantastisk jobb fra Chamakh på topp til Fabianski/Almunia/Szczesny helt bakerst. Og bare for å presisere hva jeg mente med at han ikke imponerte utenfor banen er mangelen på vinnermentalitet og den tøffheten for å presse seg selv tilbake på topp.

 

Forøvrig er det ytterst få som f.eks. legger merke til mange av feilene til Vermaelen, men hver gang Djourou gjør en av de tingene så går de helt bananas. Djourou har tilsynelatende blitt en vanvittig populær hoggestubbe

 

Er det ikke akkurat det samme du nå gjør med denne fantastiske perioden Djourou var inne i? Jeg ser små punkter ved de fleste spillerne som kan forbedres, selv om dem heter Vermaelen eller Messi, og alle spillere kan gjøre feil uten at dette må tilsi at de er en dårlig spiller. Men ved Djourous tilfelle så synes jeg feilene kommer for ofte, og da tenker jeg ikke bare denne sesongen hvor han spiller i en uvant posisjon. Du nevner selv at Djourou har blitt en helt annen spiller etter skaden i februar, og hans uttalelse du trekker frem rundt at konkuranse på plassene er sundt for å kjempe seg inn på laget virker mot sin hensikt på sveitseren. Etter innkjøpet av Mertesacker har vi 3 midtstoppere som er bedre enn Djourou, det må vell du også innrømme? For meg virker det utenfra at han ikke har klart å ta det steget Koscielny tok foran sesongen, der franskpolakken har vist en tøffere og mer fokusert side av seg i motsetning til Djourou som plutselig kan finne på å falle ut av kampen, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Når alle roser Djourou for høstformen i fjor så er det fortjent, men når nå flere og flere begynner å vise manglende tro på han så blir han gjort til en hoggstabbe... den tror jeg bare blir for dum Stefan B

 

Å vennligst husk at dette er mine meninger nå da, ikke hva andre synes...

Link to comment
Share on other sites

Must win detter her! Men tenker vi som vanlig failer når de andre gjør det.. Er ufattelig viktig med 3 poeng, Spurs og Liverpool gikk på smeller og Chelsea vant. Vi kan klare det, men vi stiller et utrolig redusert forsvar, det kan bli skummelt mot spillere som Sinclair og Dyer. Velger som alltid å uansett ha troen, COME ON YOU GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Apropos skjedde. Hørte nettopp Djourou på Arsenal Insider der han fremførte et synspunkt om at sju poeng (av 12) i juleprogrammet tross alt var "okey". Han fikk seg heller ikke til å si at han var lei seg for det røde kortet. Tvert imot var det "harsh" og hadde tilsynelatende lite med han å gjøre. Det er i alle fall inntrykket jeg får av å høre på han. Kjenner det koker i blodet. No, it's not f**king ok. Det er dette som skiller oss fra i det hele tatt å ligne på en tittelkandidat.

 

Vitner jo om en litt likegyldig holdning. Hvorfor ikke ha en mer fandenivoldsk innstilling. Savner helt klart en slik holdning hos flesteparten i Arsenal. Ser at det er delte meninger om Djourou, men for Arsenal bør det ikke være godt nok om man presterer godt sånn innemellom. Synes han titt og ofte har noen katoiske øyeblikk. Disse overskygger mer eller mindre de gode opplevelsene.

 

Hadde virkelig sett at Wenger ryddet litt i spillerstallen. På tide å ta et steg nærmere toppen.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart at en trenger gode holdninger i stallen. Nå har vi endelig en kaptein det oser

vinnermentalitet av. Er spent på å se hva Henry tilfører dette laget i garderoben og på banen.

Vi får kanskje en smak i ettermiddag.

 

Nå må vi ikke rote oss vekk igjen når vi har sjansen til å ta innpå Tottene og rykke fra Pool.

Er utrolig spent på å se hva guttene presterer idag. Vi trenger et positivt resultat idag.

Link to comment
Share on other sites

 

Ufattelig rart at han i februar tider faktisk ble rangert som en av de aller beste midtstopperene i Premier League av både supportere og disse såkalte "pundits"-ene. På dette tidspunktet hadde han også akkurat fullført en hel måned med null innslupne mål på 8 kamper før en offside plassert Louie Saha ødela. Djourou var en av hovedgrunnene på dette tidspunktet til at vi gjorde det så bra som vi gjorde (fra september til februar egentlig) og hvis du også går tilbake og leser kamptråder og innlegg om Djourou fra dette tidspunktet på dette forumet så skal du se hvor høyt verdsatt han var. Husker det var panikktilstander hver gang Djourou lå nede litt. Djourou

 

At han kanskje ikke har mentaliteten eller fokuset til Vidic, Kompany og Vermaelen er jeg enig i. Han er langt mer sårbar enn disse tre, men toppnivået til Djourou er ufattelig høyt og det var jammen ikke mange tabber Djourou hadde fra september 2010 til februar 2011.

 

Forøvrig er det ytterst få som f.eks. legger merke til mange av feilene til Vermaelen, men hver gang Djourou gjør en av de tingene så går de helt bananas. Djourou har tilsynelatende blitt en vanvittig populær hoggestubbe og jeg må innrømme at han siden midten av mars etter skaden mot United har vært en helt totalt annerledes spiller enn hva han hadde fremstått hele sesongen, men denne sesongen så må han virkelig unnskyldes mye. Han spiller på høyrebacken og hver gang man ser han spille på backen så ser man på hele gutten at han er direkte ukomfortabel med å spille der. Kanskje ikke så rart når man har tilbragt hele den profesjonelle karrieren sin som midtstopper og ei heller er en midtstopper som f.eks. Koscielny eller Vermaelen som er langt mer komfortable med ballen i beina og langt kvikkere.

 

Når du sier at "de siste 2 årene har han spilt mange kamper uten å imponere verker på eller utenfor banen" så stiller jeg meg virkelig tvilende til din kunnskap om spilleren. For det første: Djourou var ute hele fordømte 09/10 sesongen og hadde et innhopp de siste 15 minuttene i årets siste kamp mot Fulham. Og hvordan har han ikke imponert utenfor banen? Han har aldri vært involvert i noen "skandaler" og har alltid uttalt seg meget meget smart de gangene han har vært i media. Attpåtil har han hele tiden vært meget ydmyk og sagt at han må forbedre seg selv som spiller.

 

Lite utdrag fra et intervju tidligere i sommer f.eks:

 

"I don't know - that's for the manager to answer,” he added. "I think competition is always good. That pushes you in your position."

 

"When you want to make a team better, you have to have a good squad. I think that we had a good squad but if players with experience or different players can bring quality, they're welcome."

 

Som sagt: Jeg stiller meg tvilende til din kunnskap om Djourou og da særlig når du presterer å mene at han ikke har oppført seg alt annet enn eksemplarisk og profesjonelt utenfor banen så vitner det om at du bare har kastet deg på denne trenden med å rett og slett rakke ned på Djourou uten egentlig å vite fakta.

 

Bra innlegg..Kan tamed at med Djourou på banen så hadde vi ikke tapt en fotballkamp på nesten et år tror jeg. Så kolapset han mot slutten av sesongen i fjor etter skaden sin og har ikke vært denne samme siden.. De som sier han er ubrukelig tar feil, simple!

Link to comment
Share on other sites

Nå er det altså bekreftet fra sikre hold at Arteta er ute i denne kampen. Slik går det vell når man spiller så mye med en så tidligere skadeplaget spiller. Mertesacker skal visstnok være klar, takk Gud for det!

Link to comment
Share on other sites

Rosicky er kampklar men ikke 100% visstnok i følge ryktene og ikke i stand til å starte. Benayoun på midten da kanskje?

 

Ironisk med skader på alle spillere i alle ledd mens Robin van Persie har vært skadefri i over ett år nå. Lurer på hva som Voodoo-deal Wenger har gjort for å få til det.

Link to comment
Share on other sites

Rosicky er kampklar men ikke 100% visstnok i følge ryktene og ikke i stand til å starte. Benayoun på midten da kanskje?

 

Ironisk med skader på alle spillere i alle ledd mens Robin van Persie har vært skadefri i over ett år nå. Lurer på hva som Voodoo-deal Wenger har gjort for å få til det.

Det må være morkakebehandlinga som nå får full effekt ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Ufattelig rart at han i februar tider faktisk ble rangert som en av de aller beste midtstopperene i Premier League av både supportere og disse såkalte "pundits"-ene. På dette tidspunktet hadde han også akkurat fullført en hel måned med null innslupne mål på 8 kamper før en offside plassert Louie Saha ødela. Djourou var en av hovedgrunnene på dette tidspunktet til at vi gjorde det så bra som vi gjorde (fra september til februar egentlig) og hvis du også går tilbake og leser kamptråder og innlegg om Djourou fra dette tidspunktet på dette forumet så skal du se hvor høyt verdsatt han var. Husker det var panikktilstander hver gang Djourou lå nede litt. Djourou

 

At han kanskje ikke har mentaliteten eller fokuset til Vidic, Kompany og Vermaelen er jeg enig i. Han er langt mer sårbar enn disse tre, men toppnivået til Djourou er ufattelig høyt og det var jammen ikke mange tabber Djourou hadde fra september 2010 til februar 2011.

 

Forøvrig er det ytterst få som f.eks. legger merke til mange av feilene til Vermaelen, men hver gang Djourou gjør en av de tingene så går de helt bananas. Djourou har tilsynelatende blitt en vanvittig populær hoggestubbe og jeg må innrømme at han siden midten av mars etter skaden mot United har vært en helt totalt annerledes spiller enn hva han hadde fremstått hele sesongen, men denne sesongen så må han virkelig unnskyldes mye. Han spiller på høyrebacken og hver gang man ser han spille på backen så ser man på hele gutten at han er direkte ukomfortabel med å spille der. Kanskje ikke så rart når man har tilbragt hele den profesjonelle karrieren sin som midtstopper og ei heller er en midtstopper som f.eks. Koscielny eller Vermaelen som er langt mer komfortable med ballen i beina og langt kvikkere.

 

Når du sier at "de siste 2 årene har han spilt mange kamper uten å imponere verker på eller utenfor banen" så stiller jeg meg virkelig tvilende til din kunnskap om spilleren. For det første: Djourou var ute hele fordømte 09/10 sesongen og hadde et innhopp de siste 15 minuttene i årets siste kamp mot Fulham. Og hvordan har han ikke imponert utenfor banen? Han har aldri vært involvert i noen "skandaler" og har alltid uttalt seg meget meget smart de gangene han har vært i media. Attpåtil har han hele tiden vært meget ydmyk og sagt at han må forbedre seg selv som spiller.

 

Lite utdrag fra et intervju tidligere i sommer f.eks:

 

"I don't know - that's for the manager to answer,” he added. "I think competition is always good. That pushes you in your position."

 

"When you want to make a team better, you have to have a good squad. I think that we had a good squad but if players with experience or different players can bring quality, they're welcome."

 

Som sagt: Jeg stiller meg tvilende til din kunnskap om Djourou og da særlig når du presterer å mene at han ikke har oppført seg alt annet enn eksemplarisk og profesjonelt utenfor banen så vitner det om at du bare har kastet deg på denne trenden med å rett og slett rakke ned på Djourou uten egentlig å vite fakta.

 

Meget bra innlegg!

 

Rett og slett merkelig dette med Djorou. Som nevnt var han en god periode glimrende, men har også, desverre, perioder hvor han ser ut som en guttespiller. Som f.eks på slutten av forrige sesong. En del kamper så han direkte svimmel ut og det meste han foretok seg var feil.

 

Ikke lett å bli klok på sveitseren, håper han kan finne tilbake til gammel form og stabilisere seg! En ting er ihvertfall sikkert : Han burde IKKE spille på backen.

Link to comment
Share on other sites

 

Meget bra innlegg!

 

Rett og slett merkelig dette med Djorou. Som nevnt var han en god periode glimrende, men har også, desverre, perioder hvor han ser ut som en guttespiller. Som f.eks på slutten av forrige sesong. En del kamper så han direkte svimmel ut og det meste han foretok seg var feil.

 

Ikke lett å bli klok på sveitseren, håper han kan finne tilbake til gammel form og stabilisere seg! En ting er ihvertfall sikkert : Han burde IKKE spille på backen.

 

Men er mange som skriker selg selg Djourou, jeg mener dette blir feil, han er tross 4 valg stopper og finner han formen er han for god for å være det egentlig.

 

Noe god back har han ikke vist seg å være sålangt, selv om siste kamp om jeg ikke husker feil ikke var så gale

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...