Jump to content

15.01.12 Swansea City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Kollektivt er det dårlig. Det verste er at vi blir regelrett spilt ut av et offensivt og friskt Swansealag.

Mye som ikke fungerer defensivt idag. WS hadde vel heller ikke sin beste kamp.

Men som jeg sa i forkant...ikke uventa...vi ser ikke ut som vi kan når det gjelder...dessverre.

Og det begynner å bli et Arsenalsyndrom.

Link to comment
Share on other sites

Koscielny er eneste som får godkjent av meg i dag. Maken til tafatthet og lite spilleglede skal man lete lenge etter! Ramsey og Miquel presterer helt forferdelig etter min mening, utrolig at det skal være mulig på et så bra nivå.

Swansea vinner helt fortjent, det har jeg ikke noe problem med. Det som irriterer er at vi virker likegyldige til hvordan kampen ender. Wenger kan ikke lastes for at gutta mangler innsats, den kommer nemlig innenfra!

 

Da er det bare å nullstille og gjøre oss klare til å slå Manu neste helg!

Link to comment
Share on other sites

Så forutsigbart. Det er bare trist, summerer opp Arsenal de siste årene dessverre. En ting er å tape mot tøffe, hardtspillende lag som Stoke, Wolves etc. men her ble vi rett og slett rundspilt av et lag som spiller på samme måte som vi gjør. Synd. Mange dårlige utpå der i dag, men må trekke frem Ramsey som gjør sin verste match for oss noensinne. Helt sjokkerende dårlig. Han trenger en hvil, bare synd vi ikke har noen andre som kan spille istedenfor han. Ellers er savnet etter ordentlige backer større enn noensinne. I dag måtte vi betale prisen av å ha Miquel på venstreback. På tide med Ox i startelleveren fra nå av.

Link to comment
Share on other sites

Det mest korrekte etter denne kampen er å trekke samtlige spillere sine ukelønner for å gi de til Swansea spillerne. I denne kampen ser det ikke ut som om det er Van Persie, Walcott, Mertesacker, Song, Rosicky og gutta som tjener millioner, Swansea var rett og slett et bedre lag. Det er ikke mindre enn skammelig.

 

Fra i dag, fjerner jeg min signatur "In Wenger we trust" for nå er jeg så absolutt ikke sikker lenger, som noen nevner over, det kan hende det er på tide å tenke noe nytt. Ikke fordi Wenger er en dårlig manager, men fordi ethvert lag har godt av utskiftninger og nyvinninger i blant, nå virker det som om tiden er inne i vår klubb også..

 

All ære til Swansea, syns de fortjener skryt!

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer til Swansea for en fantastisk gjennomført fotballkamp. Jeg såg det som en fordel at vi skulle møte et spillende lag fordi jeg håpet vi var bedre til det enn dem. Jeg tok feil. Jeg skal ikke en gang forsøke å skrive hva jeg tenker akkurat nå, men hører jeg et pip om mental strength, fantastisc spirit og great attitude så tilter jeg totalt.

 

Sorry "arshavin", du trenger ikke solbriller - du trenger blanke glass med relativt heftig styrke.

 

Lykke til med børsene:

https://docs.google....QUE&hl=no#gid=0

Link to comment
Share on other sites

Fra i dag, fjerner jeg min signatur "In Wenger we trust" for nå er jeg så absolutt ikke sikker lenger, som noen nevner over, det kan hende det er på tide å tenke noe nytt. Ikke fordi Wenger er en dårlig manager, men fordi ethvert lag har godt av utskiftninger og nyvinninger i blant, nå virker det som om tiden er inne i vår klubb også..

Mister troen min nå jeg og, for første gang.

Link to comment
Share on other sites

Det mest korrekte etter denne kampen er å trekke samtlige spillere sine ukelønner for å gi de til Swansea spillerne. I denne kampen ser det ikke ut som om det er Van Persie, Walcott, Mertesacker, Song, Rosicky og gutta som tjener millioner, Swansea var rett og slett et bedre lag. Det er ikke mindre enn skammelig.

 

Fra i dag, fjerner jeg min signatur "In Wenger we trust" for nå er jeg så absolutt ikke sikker lenger, som noen nevner over, det kan hende det er på tide å tenke noe nytt. Ikke fordi Wenger er en dårlig manager, men fordi ethvert lag har godt av utskiftninger og nyvinninger i blant, nå virker det som om tiden er inne i vår klubb også..

 

All ære til Swansea, syns de fortjener skryt!

 

Det er kanskje tid for ny tenkning og en ny æra i Arsenal. Dessverre har Wengers status nesten blitt større enn klubbens, ingen i styret ser ut til å engang tenke tanken på å sparke Wenger. Drar Wenger, så er det på egen fri vilje, og det skjer ikke, så sta som han er.

Link to comment
Share on other sites

Taper fortjent mot eit betre lag. Får nokre svar, me er alt for dårlige bakover og begge sidebackene hadde ein kamp under forventa nivå. Benayoun er heller ikkje på nivå med Arteta og klarer ikkje hjelpe Song. Dette var ein forestilling som eg vil prøve gløyme snøggast råd. Skal me klare fjerdeplassen må alle sjuke tilbake på bana.. Spesielt sidebacker og Vermaelen. Slett forsvarspel..

Link to comment
Share on other sites

Bare å innse at 4. plassen..den kan vi se langt etter nå. Vi ender opp med Europa League og vi risikerer å miste RVP i sommer. Samtidig vil færre toppspillere joine oss i sommer.

 

For meg virker det ikke som gutta har nok kondisjon og blir overkjørt av Swansea...sier det meste! Det samme skjedde egentlig mot Fulham.

Hvor er intensiteten og løpskapasiteten??

Ja, vi har mange skader, men hva hjelper det når gutta er friske er mentalt helt ute og ikke har trua på noen verdens ting. Henger ikke med i det hele på Swanseas offensive tempo.

Syns midtbanen er helt skrekkelig i hele kampen og igjen svikter forsvaret i 2. omgang. Ramsey årsverste og trenger pause.

 

Ikke fortell meg at dette laget ikke forsterkninger . Klarer ikke å spille to kamper i uka nå og kvaliteten samt lagspillet er for dårlig.

 

Fryktelig resultat før vi skal møte Manure neste helg...nei, huff.

 

God natt!

Link to comment
Share on other sites

Poor, poor, poor!

 

Er vi blitt Liverpool? En klubb som lever på gamle minner? Som ikke lenger klare å gjenkjenne middelmådighet og som slik stilltiende aksepterer det? "Jeg liker ikke januar-vinduet".. Det er en svært dårlig start skal vi rette på det som ikke funker. Og nå tikker klokka fort, Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer Swansea, det er en fullt fortjent seier.

 

Arsenal (Vi) kan skylde på mye rart, skader, dommere og alt mulig annet men (fritt omskrevet fra Hamlet) "Something is rotten in the Club of Arsenal"!

Vi vil selvsagt forsette med å skylde på enkeltspillere, og da gjerne noen vi misliker fra før, men problemet i dagens Arsenal ser ut til å ligge i hele organisasjonene fra topp til bunn.

 

Arsenal vil ikke bruke penger på reelle forsterkninger av laget, direktører og manager sier at vi har penger men vi trenger egentlig ikke noen nye spillere. Jeg er ikke ute etter ManShitty tiltander, men det må da være en mellomting.

 

Skadelisten er lang som !!!!!!!!! (finner ikke rette ordet). Skyldes dette medisinapparatet, treningsmetoder, "stygge" motstandere eller hva? Jeg vet ikke, men problemet er ikke nytt.

 

Wenger har vel nok engang en bortforklaring på resultatet, men er det kanskje ikke på tide at han vurderer seg selv. Ikke nødvendigvis at han skal forlate skuta, men kanskje han trenger noen nye impulser utenfra som kan hjelpe på hans tidvis "naive" måte å styre spillet på.

 

Panikken brer seg vel inn i de styrendes gemakker mot slutten av måneden og vi får inn to-tre spillere i siste minutt som kanskje får lov til å sitte på benken utover våren.

 

Jeg beklager, ærede forumister, men glem St. Tott's day, glem CL neste sesong, la oss håpe på Europa League hvis vi er heldige. For slik laget har spillt både mot Fulham og Swansea (Leeds var heller ikke SÅ imponerende) så er vi heldige hvis vi får plass i Europa neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Trenger noen nye som kan gi dette laget en boost på banen, Henry er ikke den typen. En som gjorde det samme Arshavin gjorde da han kom. Det som er virkelig urovekkende er hvor utrolig forutsigbart det var - dette laget leverer aldri når lagene rundt har sviktet og går i den samme fella igjen og igjen.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå er jeg drittlei hele måten Arsenal fremstår på. Man skulle da faan meg forvente at de 11 spillerne som kommer på banen har mentaliteten til å løpe på seg melkesyra i stedet for å jogge rundt etter det tidlige målet til van Persie! Alle de spillerne som startet i dag burde ha såpass med rutine at de vet fokuset ikke kan senkes, dette er utilgivelig av samtlige spillere på banen. Ellers må Wenger ta mye på sine skuldre for en veldig ubalansert midtbane i Artetas fravær. Med Song, Ramsey og Benayoun ble det alt for offensivt og vi ble i undertall gang på gang. Djourou hadde ikke sin værste kamp på backplass, men gud bedre hvor begrenset han er som spiller; bidrar ikke med noe offensivt og jeg er skremt over talentutviklingen vår på backplass om Yennaris og Jenkinson er de eneste bak Sagna. Walcott fikk riktignok mål i dag, men hadde kanskje sin værste 1. omgang noen sinne i Arsenaltrøyen. Har i løpet av tiden sin i Arsenal fortsatt ikke utviklet fotballforståelsen til å utfordre back så lenge det ikke er 30 meter bakrom, og får null hjelp fra sin kollega lengre bak på banen.

Link to comment
Share on other sites

Poor, poor, poor!

 

Er vi blitt Liverpool? En klubb som lever på gamle minner? Som ikke lenger klare å gjenkjenne middelmådighet og som slik stilltiende aksepterer det? "Jeg liker ikke januar-vinduet".. Det er en svært dårlig start skal vi rette på det som ikke funker. Og nå tikker klokka fort, Wenger!

Akkurat her kunne jeg trengt en"liker-knapp". Du treffer spikern på hodet.

Link to comment
Share on other sites

Denne sesongen blir nok Wengers siste, om han ikke tar laget til en topp 4 plassering.

 

 

Håper for alt i verden at det er hans siste sesong uavhengig av hvordan det ender. Mannen er gått ut på dato. Greit nok, han skaffet oss heder og ære, vi spilte fantasifotball i 6 år. Nå har det gått seks år med strake veien nedover, vi er i bunn og grunn tilbake der vi var når han kom...Han burde gitt seg i 06-07 eller noe. Hva har han tilført? 6 fantastiske år, bare så synd den siste halvdelen av tiden hans har vært så totalt i motsatt ende.

 

Det laget presterer i dag er ikke det spøtt bedre enn hva Morrow, Selly, Carter, Lininghan, Mcgoldrick, Jensen, Kiwomya, Hartson, og den gjengen der presterte. Nivået på størsteparten av laget er ikke noe særlig høyere sett i lys av tiden de spiller i.

 

Nei, Wenger, har en dvd med Wengers magic hat, hvor er den blitt av? La mannen avslutte sin siste sesong, og så ta med sin hatt å gå. Bare så trist at mye av minnene mine av han er så forkludret av hans rasering av invincebles. Hvordan det er mulig å rasere det som til da kanskje var tidenes klubblag for så å erstatte de med gud hjelpe meg? Hva da?

 

Er det samme som har skjedd i Arsenal som han gjorde i Monaco, der fikk han fyken, hvorfor tør ikke klubben vår å gi han fyken??? Han er den lengstsittende uten trofeer, man kan da ikke leve på gamle meritter, er han blitt større en klubben i enkeltes øyne?

 

Selvsagt spillere som i dag er så totalt ubruklige at de må jo ta en del skyld de og, men det er han som lar de spille, det er han som henter de og gir de uante mengder med tillitt. Ramsey i dag er katastrofal, mister ball, skal ta Cryuff vendinger hele tiden i stedet for å spille, skal hælflikke pasninger i eninga, Djourou, han har jo vært 5 år for lenge i klubben, han og Senderos er jo kliss like, nivåmessig, begge har vært her for lenge. Walcott? Hvor skal man begynne? Vi kjøpte feil unggutt fra soton i den tiden, det er i hvert fall klart. Han bør ikke få nytt kontraktforslag. Han kan kun løpe, snaut det. En ving som alltid går hjemover og alltid spiller støtte, han ser etter støttepasninger før han mottar, han tør ikke utfordre...Shava???? En god kamp, skandale at han fortsatt får lønn. Er så mange fler. Jeg skjønner deg RVP hvis du går, jeg synes synd på Henry som kommer tilbake å finner klubben som han elsker i slik forfatning, men jeg elsker deg for det Thierry...

 

Det er årets høydepunkt, Thierry i Arsenal drakt, jeg gleder meg til sommeren, hvem blir den nye sjefen? Romantisk som jeg er så satser jeg på Keow, Bould, Bergkamp eller noe i den duren...

 

Takk for de seks første Wenger, ikke for de resterende i det hele tatt...

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer Swansea, det er en fullt fortjent seier.

 

Arsenal (Vi) kan skylde på mye rart, skader, dommere og alt mulig annet men (fritt omskrevet fra Hamlet) "Something is rotten in the Club of Arsenal"!

Vi vil selvsagt forsette med å skylde på enkeltspillere, og da gjerne noen vi misliker fra før, men problemet i dagens Arsenal ser ut til å ligge i hele organisasjonene fra topp til bunn.

 

Arsenal vil ikke bruke penger på reelle forsterkninger av laget, direktører og manager sier at vi har penger men vi trenger egentlig ikke noen nye spillere. Jeg er ikke ute etter ManShitty tiltander, men det må da være en mellomting.

 

Skadelisten er lang som !!!!!!!!! (finner ikke rette ordet). Skyldes dette medisinapparatet, treningsmetoder, "stygge" motstandere eller hva? Jeg vet ikke, men problemet er ikke nytt.

 

Wenger har vel nok engang en bortforklaring på resultatet, men er det kanskje ikke på tide at han vurderer seg selv. Ikke nødvendigvis at han skal forlate skuta, men kanskje han trenger noen nye impulser utenfra som kan hjelpe på hans tidvis "naive" måte å styre spillet på.

 

Panikken brer seg vel inn i de styrendes gemakker mot slutten av måneden og vi får inn to-tre spillere i siste minutt som kanskje får lov til å sitte på benken utover våren.

 

Jeg beklager, ærede forumister, men glem St. Tott's day, glem CL neste sesong, la oss håpe på Europa League hvis vi er heldige. For slik laget har spillt både mot Fulham og Swansea (Leeds var heller ikke SÅ imponerende) så er vi heldige hvis vi får plass i Europa neste sesong.

 

Her er du virkelig inne på noe Polljen.

 

Arsenal har et lønnssystem som er ulikt andre klubber - for høy lønn til "squad" spillere, for lav lønn til toppspillere. Det er en stor grunn til at vi er der vi er. (Jeg vet unge spillere får høy lønn, men det gjr dem i andre klubber også)

 

Arsenal er ikke villig til å bruke store penger på enkeltspillere - enten så skal store navn hentes på billigsalg (Arshavin) og kommer da alt for sent inn, alternativt mister dem - eller så skal man vente til kontrakten går ut - og man mister dem også.

 

Det er noe fundamentalt feil i den sportslige driften av Arsenal for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa det etter Fulham, jeg sier det igjen, ut med Wenger! Jeg gidder ikke høre på at noen kommer med at jeg sier dette bare fordi vi taper. Vi er katastrofale for tiden, og jeg vil ikke ha unskyldninger om skader osv, det har vi vær sesong så da må vi ta forbehold for det. Er flaut å se på for tiden, flaks at vi bare taper 3 - 2 idag.

Link to comment
Share on other sites

Ikke skrevet noe på lang lang tid, men i dag renner det over!

 

-Swansea spiller klikk-klakk-fotball.

-Arsenal slår langt på spillere som ikke egner seg som target-spisser/vinger.

-Arsenal egner seg ikke til å lede kamper igjen da alle tenker, "dette ordner seg, vi vinner lett siden vi leder!"

-Send walcott på benken og gi AOC tillitt! Wenger snakker hele tiden om at kjøp av nye spillere vil hindre våre talenter og slå ut i full blomst. Samme om et klassekjøp hindrer utvikling, eller om det er en av våre egne middelmådige spillere!

- Vi har vårt eget lille VM i å spille hverandre dårlige i dag. Makan til dårlig pasninger har jeg ikke sett på mangfoldige år, UANSETT lag!

 

Og noen punkter til slutt:

 

- Håper Djourou ikke ikler seg Arsenaldrakta igjen. "Han er god som 4. valg" "klager ikke over lite spilletid" God innsats" osv.. Det hjelper INGEN ting. Han viser i dag, som han har gjort de siste 12 månedene at han er direkte svak bakover! Det gjelder både posisjonering, fart, valg+++. I tillegg har han INGEN ofensive bidrag. En sjelden gang kommer han framover, men ender da opp med å stoppe opp, sette beina bredt og trippe før han mister ball/sender en pasning baover i banen.

 

- Wenger må ut å handle, og at det ikke er gjort allerede er en skam. Gjør grep, eller vær tøff nok til å si at målet er at klubben skal gå i pluss, uten å ta noen risikoer. Slik du holder på nå ødelegger klubben! Du har gjort mye bra, og jeg har aldri vært en av de som har kritisert deg og ønsket din avgang! Men nå er det tia for litt all in stemning. Kline til med et par gode kvalitetkjøp som løfter laget både mentalt og ikke minst på banen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...