Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

Blir nok ikke så mye aktivitet i januarvinduet nei, men tipper det tar seg litt opp de siste dagene. Vil vise seg om det blir mange utlån eller permanente overganger.

Regner med det blir et par storkjøp som vanlig.

 

Er litt spesielt i år på deadline day siden det er PL-kamper samme kveld. Vi spiller vel 1. februar, mens bl.a. Chelsea, Tottenham, Manure, Man. Shitty og Liverpool spiller 31. jan.

Får se da om det er aktivitet i kulissene selv om managerne er opptatt med kamp.

Kanskje Wenger får handle i fred hvis han har planer om noe innkjøp siste dagen? hehe

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

 

Men hva hvis spilleren til 250 millioner ikke utgjør noen forskjell i forhold til plasseringen på tabellen? Hva om Wenger virkelig hadde slått på stortromma nå i januar, og hentet inn 2-3 virkelige klassespillere, svidd av en stor sum penger, og gjort fansen fornøyd, men resultatet hadde fortsatt blitt 5. plass. Hva da?

 

Du får ikke 2-3 virkelige klassespillere for det beløpet. Du får en, og han gir deg en større mulighet til å nå målet i år. Hvis ikke så neste år. Klubben har mer enn nok muskler til å gjøre det. So say the books. Uansett, hvis en skal ha gevinstgaranti før enhver besluttning da blir ikke mye gjort. Jeg kjøper ikke dette scenarioet a la Leeds. Vi har både kapital og stor omsetning. Leeds hadde ikke noen av delene. Det er dette med å barbere seg og å skjære av seg hodet. Vi skal nemlig ikke sette klubben i pant på et veddemål om CL.

Link to comment
Share on other sites

 

Men hva hvis spilleren til 250 millioner ikke utgjør noen forskjell i forhold til plasseringen på tabellen? Hva om Wenger virkelig hadde slått på stortromma nå i januar, og hentet inn 2-3 virkelige klassespillere, svidd av en stor sum penger, og gjort fansen fornøyd, men resultatet hadde fortsatt blitt 5. plass. Hva da?

"Kids, you tried and you failed miserably. Lesson is: Never try" - Homer Simpson

 

Hvis Wenger signerer 2-3 klassespillere så har vi alle fall prøvd. Tror fansen vil sette pris på det framfor Homer-mentaliteten som utvises nå. Er det ikke verdt å bruke noen millioner på å slå Spurs på målstreken?

Link to comment
Share on other sites

"Kids, you tried and you failed miserably. Lesson is: Never try" - Homer Simpson

 

Hvis Wenger signerer 2-3 klassespillere så har vi alle fall prøvd. Tror fansen vil sette pris på det framfor Homer-mentaliteten som utvises nå. Er det ikke verdt å bruke noen millioner på å slå Spurs på målstreken?

 

Pluss at med 2-3 klassespillere i januar så ville vi ikke behøvd å kjøpe 3-4 klassespillere den siste dagen i august.

Link to comment
Share on other sites

 

At interessen var reell, er ikke noe å spekulere i i det hele tatt. Her har vel til og med Wenger bekreftet at de var med i kampen om Jones, men at de ikke kunne matche United i forhold til lønn. Det jeg prøvde å få frem, var at Jones ikke nødvendigvis var tiltenkt som midtstopper, men som midtbanespiller, ergo at han ikke var førstevalget på midtstopperplass

 

Slik jeg husker det så tilbød vi mer i lønn enn Manu, men Phil Jones ville bli boende i nordvest england. Mener å huske at Ferguson sa det i et intervju som jeg ikke gidder å søke opp. I slike situasjoner så er det fint lite Wenger kan gjøre.

 

Det virker som om noen av fansen vil at Wenger skal kjøpe nærmest hvem som helst og at noen tror at nær sagt hvem som helst er bedre enn de vi har i stallen allerede. Og, det virker slik at man er fornøyd jo mer man betaler for en spiller. Jeg husker med skrekk at fellow fans her på forumet i sommer ønsket seg Upson, Dan og faktisk Sol Campbell som stoppere! Når jeg leser slikt så blir jeg bare matt.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel liten tvil om at me har behov for litt klasse inn. Skal ein få spelarar som går rett inn på laget så må ein rekne med å måtte betale litt meir. Det er vel liten tvil om at me treng back up på fleire plassar og burde ha handla inn spelarar slik at me kunne kjempe om CL plass. 5 plass blir liksom ikkje det samme, og det vil koste oss over 200mill i tapte inntekter.. From a financial point of view, not qualifying for the Champions League could set Arsenal back by at least £25m per season. That's huge money, considering the self-sustaining model upheld by the club... da er det lov å bruke litt penger for å sikre å nå målet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger signerer 2-3 klassespillere så har vi alle fall prøvd. Tror fansen vil sette pris på det framfor Homer-mentaliteten som utvises nå. Er det ikke verdt å bruke noen millioner på å slå Spurs på målstreken?

 

Om fansen setter pris på at Wenger signerer 2-3 klassespillere kan være. Iallefall hvis det fører til noe. Hvis vi henter 2-3 klassespillere og det ikke utgjør noen stor forskjell, så vil klagingen og sytingen fortsatt være der.

 

Og for å ha det sagt, så er jeg ikke imot at vi skal hente nye spillere. Vil bare få påpekt at nye spillere ikke gir noen garanti for at vi skal klatre på tabellen.

Link to comment
Share on other sites

 

Du får ikke 2-3 virkelige klassespillere for det beløpet. Du får en, og han gir deg en større mulighet til å nå målet i år. Hvis ikke så neste år. Klubben har mer enn nok muskler til å gjøre det. So say the books. Uansett, hvis en skal ha gevinstgaranti før enhver besluttning da blir ikke mye gjort. Jeg kjøper ikke dette scenarioet a la Leeds. Vi har både kapital og stor omsetning. Leeds hadde ikke noen av delene. Det er dette med å barbere seg og å skjære av seg hodet. Vi skal nemlig ikke sette klubben i pant på et veddemål om CL.

 

Nå mente jeg ikke 2-3 klassespillere for 250 milioner. Da tenkte jeg mer i 500-750 millionersjiktet. Og nei, selvfølgelig har man ingen gevinstgaranti, men det er nettopp det det virker som om mange her inne tror. Det virker som om tankegangen for flere er slik at bare vi kjøper inn nye spillere, så er sesongen berget

Link to comment
Share on other sites

 

Nå mente jeg ikke 2-3 klassespillere for 250 milioner. Da tenkte jeg mer i 500-750 millionersjiktet. Og nei, selvfølgelig har man ingen gevinstgaranti, men det er nettopp det det virker som om mange her inne tror. Det virker som om tankegangen for flere er slik at bare vi kjøper inn nye spillere, så er sesongen berget

 

Det er ingen uting, at man forsterker laget med bedre spillere. Spillere med bedre kvalitet, og viktigere ferdigheter på ulike posisjoner. Så; 2-3 spillere kunne gitt klubben mer kvalitet i de antatt 11 beste, og en bedre bredde/tropp. Men; det er ingen garanti for pokaler, selv om det skulle skje. Sjansen for pokaler vil økes, så er spørsmålet om det er nok i forhold til alle de andre.

Jeg tror og mener; at 3 gode spillere kunne gitt oss en fair sjanse, til å sloss med de aller fleste. Både i PL og i CL, men dette er kun en våt drøm for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå mente jeg ikke 2-3 klassespillere for 250 milioner. Da tenkte jeg mer i 500-750 millionersjiktet. Og nei, selvfølgelig har man ingen gevinstgaranti, men det er nettopp det det virker som om mange her inne tror. Det virker som om tankegangen for flere er slik at bare vi kjøper inn nye spillere, så er sesongen berget

 

£75M, det blir vel i voldsomste laget, Kim. Du har helt rett i at det ikke nødvendigvis er automatikk, men hvis det ikke øker kvaliteten og dermed sansynligheten for å nå sine uttalte mål ved å bytte ut de til enhver tid svakeste punktene med alternativer av høyere kvalitet da er det noe annet som er fundamentalt galt. Konsekvensen av en slik tanke er entydig i mitt hode. Jeg mener det er en managers fordømte plikt å benytte seg av de virkemidler og muligheter som til enhver tid er tilgjengelig for å lage et best mulig produkt, også i nåtid, og uten å prioritere enkeltindivider foran laget. Så får hver og en gjøre seg opp sin mening om det er gjort.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare å "åpne sjekkheftet" når det er snakk om spillere om Hazard. Vi vil aldri i verden være i stand til å konkurrere økonomisk med klubber som Chelsea, sånn er det bare.

Vi sparer oss til armod.

Investeringer gir avkastninger, sånn er det bare.

Slank stallen og bruk litt penger.

Seire generer mer penger.

Så enkelt er det faktisk.

Vi må tørre. I overgangsmarkedet spiller vi for 0-0.

Link to comment
Share on other sites

Vi sparer oss til armod.

Investeringer gir avkastninger, sånn er det bare.

Slank stallen og bruk litt penger.

Seire generer mer penger.

Så enkelt er det faktisk.

Vi må tørre. I overgangsmarkedet spiller vi for 0-0.

 

Slik situasjonen er med City, Chelsea, Tottenham, Liverpool og Newcastle som alle er ivrige på å investere mer så vil jeg si at prøver å safe inn et resultat til 0-1.

Link to comment
Share on other sites

 

Slik situasjonen er med City, Chelsea, Tottenham, Liverpool og Newcastle som alle er ivrige på å investere mer så vil jeg si at prøver å safe inn et resultat til 0-1.

 

Europa står på randa av ei økonomisk og sosial katastrofe, og dette er definitivt ikkje tida for kostbare investeringar. Det kommande året vil antakeleg vise kva veg dette bærer, og difor sit nesten alle på gjerdet og avventar situasjonen. Dei fleste held på den kapitalen dei har og er livredde for fallande inntekter og ikkje minst ein bråstopp i sponsormarknaden. Bordet er med andre ord rydda for Chelsea og Man.City. I eit litt lengre perspektiv får me nett sjå kven som safar inn til 0-1......

Link to comment
Share on other sites

 

Europa står på randa av ei økonomisk og sosial katastrofe, og dette er definitivt ikkje tida for kostbare investeringar. Det kommande året vil antakeleg vise kva veg dette bærer, og difor sit nesten alle på gjerdet og avventar situasjonen. Dei fleste held på den kapitalen dei har og er livredde for fallande inntekter og ikkje minst ein bråstopp i sponsormarknaden. Bordet er med andre ord rydda for Chelsea og Man.City. I eit litt lengre perspektiv får me nett sjå kven som safar inn til 0-1......

Blir storartet når banken vår går konkurs å tar med seg 1,2 milliarder i kontanter som tilhører oss. Når verden går til helvete så vil du helst ha verdiene dine i ting som kan omsettes, ikke i banken. Spillere kan selges :)

Link to comment
Share on other sites

 

Europa står på randa av ei økonomisk og sosial katastrofe, og dette er definitivt ikkje tida for kostbare investeringar. Det kommande året vil antakeleg vise kva veg dette bærer, og difor sit nesten alle på gjerdet og avventar situasjonen. Dei fleste held på den kapitalen dei har og er livredde for fallande inntekter og ikkje minst ein bråstopp i sponsormarknaden. Bordet er med andre ord rydda for Chelsea og Man.City. I eit litt lengre perspektiv får me nett sjå kven som safar inn til 0-1......

 

Enig. Dette er ikke tiden for "splash the cash". Vi må tenke på den økonomiske situasjonen som er i verden i dag, da er det galskap å kjøpe overbetalte spillere, spesielt når man har så mye talent i stallen. Samtidig er Arsenal er trygg toppklubb med gode økonomiske forutsetninger og gode inntekter (Stor stadion, mange fans og boligsalg). Dette gjør at klubben faktisk kan ta seg råd til å miste en Champions League plass i år økonomisk sett. Sportslig er det selvsagt ikke optimalt, men vi må prøve å være realistiske her. Å gå 'all inn' i transfer-markedet er potensiell økonomisk selvmord. Vi er nok pent nødt til å smøre oss godt inn med tålmodighet.

Link to comment
Share on other sites

Blir storartet når banken vår går konkurs å tar med seg 1,2 milliarder i kontanter som tilhører oss. Når verden går til helvete så vil du helst ha verdiene dine i ting som kan omsettes, ikke i banken. Spillere kan selges :)

 

Spillere kan selges ja, men hvem vil da være kjøpere når/om fotballverden møter en økonomisk krise ala den vi ser i resten av verden nå? Ser ikke for meg at komplette lag som City og Barcelona vil kjøpe spillere vi har brukt masse penger på, for å redde vår klubb fra total økonomisk kollaps.

Link to comment
Share on other sites

Blir storartet når banken vår går konkurs å tar med seg 1,2 milliarder i kontanter som tilhører oss. Når verden går til helvete så vil du helst ha verdiene dine i ting som kan omsettes, ikke i banken. Spillere kan selges :)

 

Bankane er dei siste som går konk, det er berre å sjå til USA og den siste redningsdpakka der. Det er verre med bedriftene og mannen i gata som vert kasta ut frå heimen sin.

Spelarar kan seljast. Men til kva pris, om tilbodet overgår etterspurnaden fordi dei færraste har råd til å kjøpe? Me får håpe at Abramovic kan forbarme seg over oss.

Link to comment
Share on other sites

 

Spillere kan selges ja, men hvem vil da være kjøpere når/om fotballverden møter en økonomisk krise ala den vi ser i resten av verden nå? Ser ikke for meg at komplette lag som City og Barcelona vil kjøpe spillere vi har brukt masse penger på, for å redde vår klubb fra total økonomisk kollaps.

Nå var eksempelet satt på spissen, men uansett så er det bedre med en fugl i hånda enn ti på taket, som var mitt poeng. En økonomisk krise ala det som blir beskrevet vil påvirke Arsenal i bort imot like stor grad som alle andre.Hva skjer når Silent Stan ser sitt imperium falme og han tømmer klubben for alt av verdier for å holde hodet over vann? Arsenal er ikke en veldedig organisasjon. Vi har tross alt en eier som først og fremst har seg og sitt å tenke på. Vi er en del av finansverdenen og et krakk vil koste oss dyrt. Det at vi har penger er bare en stor bonus for Stan

Link to comment
Share on other sites

De 2-3 klassespillerne som blir nevnt her kan være de 2-3 klassespillerne som IKKE vil signere for oss neste sesong om vi havner på 5-6 denne sesongen..Synes Wenger må ta et grep nå,det er tross alt fremtiden til en stor fotballklubb det er snakk om! Vi kan selge unna litt evt tilby spillere som ikke er i nærheten til førstelaget i bytte! Enkelt regnestykke så trenger det ikke å koste så altfor mye å "investere" i klassespillere akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

De 2-3 klassespillerne som blir nevnt her kan være de 2-3 klassespillerne som IKKE vil signere for oss neste sesong om vi havner på 5-6 denne sesongen..Synes Wenger må ta et grep nå,det er tross alt fremtiden til en stor fotballklubb det er snakk om! Vi kan selge unna litt evt tilby spillere som ikke er i nærheten til førstelaget i bytte! Enkelt regnestykke så trenger det ikke å koste så altfor mye å "investere" i klassespillere akkurat nå.

 

Godt poeng der Robinho! En klubb som ikke er i Champions League er langt mindre attraktiv for toppspillere og hvis man faktisk skal tiltrekke disse spillerne når man ikke spiller i Champions League så må man som regel ute med langt langt mer penger. Dette ville gått for en klubb som Chelsea, City eller PSG, men ikke for Arsenal. Det store trekkplasteret for Arsenal de siste årene har vært å få spille under Wenger og at man nærmest er garantert til å få spille i Champions League, men det er ikke fullt like attraktivt å få spille under Wenger som det var for 5-10 år siden og uten Champions League så vil vi slite hvis vi faktisk vil ha en spiller på øverste hylle.

 

Til sammenligning så ser jeg på diverse Liverpool forum at supporterne håper på signeringer for å kunne være med i Europa League. Noe som viser at supporterne gjerne vil se laget deres ute i Europa selv om det er en langt langt mindre turnering enn Champions League. Har vi muligheten til å forbli kvalifisert til Champions League ved å kanskje kjøpe en spiller eller to så burde vi gripe den. Man kan f.eks. forsterke dette laget ved å bruke £10-20M på et par spillere, men ikke engang det blir gjort..

Link to comment
Share on other sites

Den økonomiske krisen vi nesten 100% sikkert står ovenfor kombinert med de nye ”Financial Fair Play” reglene gjør etter min mening dette overgangsvinduet til svært dumt å handle de dyreste spillerne i. De mest attraktive spillerne på markedet som Hazard, Götze osv som er hyppig nevnt i denne tråden vil mest sannsynlig koste oss minst £30 millioner per spiller, i tillegg til skyhøye lønninger da vi mest sannsynlig må regne med konkurranse fra flere av tungvekterne i fotball-Europa.

Krisen vi står ovenfor kombinert med den nye økonomiske reglene vil nesten garantert føre til at det kunstig høye prisnivået på fotballspillere, og de astronomiske lønningene vil tvinges ned. Klubber må belage seg på å drive med balanse i regnskapet og selv de aller rikeste sjeiker og oljebaroner vil merke ringvirkningene av en ny finanskrise, som er spådd og toppe den forrige.

 

Ja, Arsenal trenger og forsterke stallen med klassespillere, men det blir i mine øyne en kortsiktig og desperat løsning å ”splashe” enorme summer i dagens marked. Dette overgangsvinduet viser allerede tegn på at de siste års transferbonanzaer kan være på vei bort, og allerede til sommeren kan den økonomiske krisen være ett faktum som garantert vil påvirke mange av de som stiller med størst muskler på transfermarkedet per dags dato.

 

Kanskje mister vil CL plass i år, men det vil garantert være klubber i både England og ellers i Europa som møter langt større problemer enn manglende deltakelse i CL de kommende årene.

Link to comment
Share on other sites

Den økonomiske krisen vi nesten 100% sikkert står ovenfor kombinert med de nye ”Financial Fair Play” reglene gjør etter min mening dette overgangsvinduet til svært dumt å handle de dyreste spillerne i. De mest attraktive spillerne på markedet som Hazard, Götze osv som er hyppig nevnt i denne tråden vil mest sannsynlig koste oss minst £30 millioner per spiller, i tillegg til skyhøye lønninger da vi mest sannsynlig må regne med konkurranse fra flere av tungvekterne i fotball-Europa.

Krisen vi står ovenfor kombinert med den nye økonomiske reglene vil nesten garantert føre til at det kunstig høye prisnivået på fotballspillere, og de astronomiske lønningene vil tvinges ned. Klubber må belage seg på å drive med balanse i regnskapet og selv de aller rikeste sjeiker og oljebaroner vil merke ringvirkningene av en ny finanskrise, som er spådd og toppe den forrige.

 

Ja, Arsenal trenger og forsterke stallen med klassespillere, men det blir i mine øyne en kortsiktig og desperat løsning å ”splashe” enorme summer i dagens marked. Dette overgangsvinduet viser allerede tegn på at de siste års transferbonanzaer kan være på vei bort, og allerede til sommeren kan den økonomiske krisen være ett faktum som garantert vil påvirke mange av de som stiller med størst muskler på transfermarkedet per dags dato.

 

Kanskje mister vil CL plass i år, men det vil garantert være klubber i både England og ellers i Europa som møter langt større problemer enn manglende deltakelse i CL de kommende årene.

 

+1 og Amen to that! Mine tanker i svart på hvitt.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker fortsatt Vertonghen og Podolski inn. Ikke de største stjernene, men heller ikke avskrekkende dyre. Vertonghen kan spille både stopper, venstreback og DM. Da har vi plutselig dekket de verste områdene bakover med tanke på at vi da har 4 som kan spille relativt naturlig på VB(Gibbs, Santos, Verm og Vert). Podolski kan spille både på begge vingene og alene på topp. Han er relativt kvikk i beina, er sterk med mann i rygg, god til å bevege seg, relativt god på hodet samt har et veldig godt skudd.

Disse to mener jeg hadde forsterket troppen vår ytterligere og kunne ført oss til topp 4 plassering i år, i tillegg til at spillere som RvP vil få enda en grunn til å bli i klubben.

 

Krysser fingrer og tær for at Wenger handler enten disse to spillerne, evt 2-3 andre som vil forsterke oss ytterligere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...