Jump to content

2011.24.08 Udinese B


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Herregud som laget trengte denne seieren! Etter strafferedningen mistet Udinese troen og seieren var i praksis i boks. Meget god kamp av polakken. Viktig at han er i form, for til helgen kan han få mye å gjøre. Rosicky synes jeg et positivt innhopp. Song stor i andre. Gervhinho kommer til å bli savnet til helgen. Får håpe at avansementet løfter laget vårt. Jeg er overbevist om at laget kan spille VELDIG mye bedre bare selvtilliten er på plass.

 

Ikke minst. Nå som vi er kvalifisert tror jeg vil lettere vil klare å få inn nye spillere. Jeg er veldig spent på hva som kommer inn de neste dagene....

Link to comment
Share on other sites

Dette var den viktigste kampen Arsenal har spillt på lang tid. Kanskje i hele Wengers epoke. Et tap i dag hadde vært intet mindre enn katasrofalt, enten AW & co hadde innrømet det eller ei. Prestasjonene i kveld var gode og resultatet det samme. Nå er det mulig å begynne å bygge opp igjen dette. En spiller eller to inn nå og unngå å bli revet i filler på OT så kan dette toget komme på skinner igjen såpass at vi kan være med å kjempe om en 3-4 plass (i år er PL et rent Manchester oppgjør).

Link to comment
Share on other sites

Song, Gervinho og Szcz utrolig gode.

Justering med tettere sidebacker og at de kun skulle gå høyt når det var fart i ballen og ikke i etablert spill endret veldig mye. I første ble det alt for mye rom bak de to sidebackene og både Song og Frimpong blir dratt ut av posisjon for å lukke rommene. Roscisky er langt mer spillbar enn Frimpong og vips så sitter spillet som det skal. Utrolig små justeringer som skal til før noe som var shaky ble bunnsolid.

Straffen skjønner jeg fortsatt ikke. Virker jo helt vanvittig da Vermaelen faktisk blir dyttet og likevel holder han armene inntil kroppen, noen som kan forklare denne?

Nå ser vi hva som bor i laget. Med Diaby og Koscy frisk og suspensjonene sonet så vil vi kunne stille sterkt. En midtstopper og en spiller til inn på midten og dette kan bli moro

Link to comment
Share on other sites

Den første skikkelige oppturen siden ligacupfinalen. Men det var på hengende håret. For en strafferedning av WS! Dette smakte usedvanlig godt!

 

Wenger sier efter kampen at avansement ikke var viktig av finansielle grunner, men fordi man vil delta på øverste nivå. Penger skal det være nok av. I massevis. Det i hvert fall to signeringer inn før vinduet stenger. En defensiv og en offensiv.

 

Med tanke på hvor lite erfaring han har, gjør Jenkinson en heroisk kamp. Herlig! Han fortjener all verdens ros. Men over en lang, lang sesong er forsvaret vårt for tynt. Enkelt og greit.

 

Det samme gjelder den offensive drivkraften fra midtbanen. Byttet Frimpong/Rosicky snur kampen. Bra, Wenger! Vi trengte en ballfordeler, og fikk det. Men igjen: For en lang sesong er vi ikke godt nok rustet.

 

Keeperplassen velger jeg nå å friskmelde. Førstevalget er supert, dekningen god. Det tok 5-6 år å løse dette problemet... Alt for sent jobbet, selvsagt!

 

Spissplassen? Tja. Chamakh og Bendtner vet jeg sannelig ikke hva jeg skal tro om for tiden. Pass.

Link to comment
Share on other sites

Straffen skjønner jeg fortsatt ikke. Virker jo helt vanvittig da Vermaelen faktisk blir dyttet og likevel holder han armene inntil kroppen, noen som kan forklare denne?

Svært underlig avgjørelse, men det som er så deilig er av vi vinner på tross av dommeren, vi taper ikke på grunn av han. Det er det som skaper vinnere

Link to comment
Share on other sites

Endelig kan jeg sitte i sofaen med en jævlig god følelse og kjenne en intens glede etter en Arsenal-kamp igjen, det føles som en evighet siden...

Det eneste vi trenger er en kreativ, toppklasse, offensiv midtbanespiller så kommer vi nok atter en gang til å kjempe i toppen.

Come on Arsene, bevis hvor utrolig teit jeg har vært som har tillatt meg å tvile på deg...

Med Wilshere, Diaby, Koscielny, Gibbs og Hazard...på laget kommer dette til å bli pent:-)

Gervinho minner meg utrolig om en ung Henry, så utrolig lett det virker å passere en motspiller, lekende lett faktisk, det skal noe til å bli like god som Thierry men Gervinho er et genialt super-kjøp.

Jenkinson gjør en god jobb, men det som slår meg er at vi virkelig har fått skikk på vårt forsvar, til og med uten Koscielny og Gibbs er vi solide, Vermaelen er vår Messias, og alt pratet om keeper-problem må herved være gravlagt.

Frimpong, Song og Ramsey gjør en veldig betryggende opptreden i dag, fy faen hvor godt dette var, nå har jeg fått igjen troen:-)))

Link to comment
Share on other sites

Straffen skjønner jeg fortsatt ikke. Virker jo helt vanvittig da Vermaelen faktisk blir dyttet og likevel holder han armene inntil kroppen, noen som kan forklare denne?

 

Jeg skjønner ingenting av den, men Vermaelen så jo faktisk ut til å protestere engang og det er som regel en indikator på at noe har skjedd, men allikevel klarer jeg ikke å se noe som kvalifiserer til en straffe for Udinese..

 

Forøvrig: Neuton skulle hatt et rødt kort for albuen mot Walcott. Helt klart gjort med overlegg samt taklingen på Ramsey når han kom inn i straffeområdet. Tok ballen litt, men når Ramsey virket å nå igjen ballen så hever Udinese spilleren beinet og feller Ramsey.

 

Så bortsett fra 3 store ting var dommertrioen forholdsvis brukbar..

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg passe på å skrive mens jeg er positiv på Arsenals vegne, for det er jaggu lenge siden.

 

Dette må vel, som Sir John påpekte, være den kanskje viktigste triumfen i Wengers tid som styrmann bak Arsenalroret. Før kampen trodde vel de fleste at dagens tropp ikke var i stand til å levere en så sterk prestasjon i en så vanskelig og ikke minst viktig kamp. Deriblant meg. Jeg hadde ikke utelukket avansement, for all del, men jeg trodde det skulle bli mye tettere. Nå må gutta suge på denne karamellen og ta med seg godfølelsen til OT på søndag.

 

Gervinho spilte sin så langt klart beste kamp i den rødhvite trøyen og var et konstant uromoment. God en mot en og hurtig med ball i beina. I motsetning til 1. omgang løftet ivorianeren blikket når Van P kom stormende og serverte på ballen på sølvfat til kapteinen etter å ha gitt Udineses back statistrollen med en frekk dragning. Altså endeprodukt, mer av det takk!

 

Vår kjære polakk fortjener også omtale. For en bauta han er! Strafferedningen var av ypperste verdensklasse og han eier feltet på en måte Almunia og Fabianski kun kan drømme om. Det virker også som han har trent på balldistrubieringen som var hans største ankepunkt i fjorårets sesong. Flere gode igangsettinger og utspillene så ut til å adresse ved de fleste anledninger. Forplikter han seg til klubben så kan han få to testimonialer.

 

Jenkinson bestod også denne testen med glans. For seks måneder spilte han vel i League two. Da kan man vel ikke forvente all verden, men han valgte enkle løsninger og kom mer enn helskinnet i gjennom.

 

Til slutt vil jeg gi honnør til Mozart som virkelig var med på notene i kveld. Sklitaklingene hans er som velkomponerte symfonier og han har en eleganse med ballen i beina som få andre. I dag bidro han med viktig rutine og en solid defensiv innsats. Et godt bytte av Wenger. Før 70 minutter også. Ikke hverdagskost.

 

 

Friskmelder på ingen måte Arsenal, men klatrer på hemsen med en god følelse. Det handler om å ta vare på øyeblikkene

Link to comment
Share on other sites

Stolt av laginnsatsen til gutta i dag!

Flere som står frem når det trengs. Litt heldig i 1.omgang med et par stolpetreff av Udinese, men vi også burde scoret før pause.

Szczesny's fantastiske redning snudde vel kampen til vår fordel. Ble egentlig ganske lett på slutten mot et ikke alt for imponerende Udinese-lag. Unntaket var vel Di Natale som var en konstant trussel første timen.

 

Så flere ble sliten i varmen der så det tærer nok på kreftene i en noe tynn tropp noe som ikke er ideelt før søndag.

Sies at Vermaelen fikk seg en smell og er usikker til kampen på søndag. Det siste vi trenger er flere fravær!

Tror det rakner fullstendig baki der uten han..

 

CL og £25 mill. er sikret.

På tide å kjøpe inn forsterkninger, Wenger.. helst innen søndag!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ingenting av den, men Vermaelen så jo faktisk ut til å protestere engang og det er som regel en indikator på at noe har skjedd, men allikevel klarer jeg ikke å se noe som kvalifiserer til en straffe for Udinese..

 

Forøvrig: Neuton skulle hatt et rødt kort for albuen mot Walcott. Helt klart gjort med overlegg samt taklingen på Ramsey når han kom inn i straffeområdet. Tok ballen litt, men når Ramsey virket å nå igjen ballen så hever Udinese spilleren beinet og feller Ramsey.

 

Så bortsett fra 3 store ting var dommertrioen forholdsvis brukbar..

Han protesterer jo såpass at han får gult..

Det som er så vanvittig er at alle spillerne stopper og ser på hverandre. Ingen har ropt på straffe og publikum ble helt stille. DiNatale virket rett og slett overrasket og ukonsentrert over å få en slik mulighet.

Ramsey skulle hatt straffe og Udinese fikk ekstremt mange billige frispark.

Syns dommeren var uklar, svak og utrolig inkonsekvent

Link to comment
Share on other sites

Come on Arsene, bevis hvor utrolig teit jeg har vært som har tillatt meg å tvile på deg...

Med Wilshere, Diaby, Koscielny, Gibbs og Hazard...på laget kommer dette til å bli pent:-)

 

Wenger snakker igjen om alle de som ikke var med i dag. Det faller ikke i god jord hos meg. De siste sesongene har vi nesten til enhver tid hatt 3-10 mann ute med skader eller suspensjoner. Vi har aldri fulltallig tropp, og må sko oss derefter!

 

Jenkinson gjør en god jobb, men det som slår meg er at vi virkelig har fått skikk på vårt forsvar, til og med uten Koscielny og Gibbs er vi solide, Vermaelen er vår Messias

 

Enig i at Jenkinson efter forholdene gjør en god jobb. Men fram til straffemissen satt jeg med alt annet enn en trygg følelse. Stangskudd, ingen markering på baklengsmålet. Efter mitt syn har vi definitivt ikke "fått skikk på" forsvaret. Jeg frykter søndagen, men dagens kamp var uansett mye, mye viktigere!

Link to comment
Share on other sites

Han protesterer jo såpass at han får gult..

Det som er så vanvittig er at alle spillerne stopper og ser på hverandre. Ingen har ropt på straffe og publikum ble helt stille. DiNatale virket rett og slett overrasket og ukonsentrert over å få en slik mulighet.

Ramsey skulle hatt straffe og Udinese fikk ekstremt mange billige frispark.

Syns dommeren var uklar, svak og utrolig inkonsekvent

 

Trodde han bare fikk gult kort for viljehands mtp. at det kunne vært det eneste som gjorde at den situasjonen kunne resultert i en straffe. Fikk ikke akkurat noe særlig med bilder fra Viasat 4. Ei heller når Badu (nummer 7 på Udinese. Usikker på navnet) gikk forholdsvis bananas etter at Armero feller Ramsey.

 

Syntes også Udinese fikk et par billige frispark ja. F.eks. det ene frisparket hvor Song ikke engang er i kontakt med Udinese spilleren, men som allikevel faller og har så vondt i leggen sin.

 

Tror vi bare må bli vant til å se svake dommerprestasjoner de kommende årene. Syntes 10/11 sesongen var vanvittig svak, men 11/12 sesongen har hittil vært ennå svakere.

Link to comment
Share on other sites

Wenger etter kampen:

Asked if he was expecting to add before the 31st August deadline, he added:

"I expect to, of course, but at the moment I am very happy if we get (Abou) Diaby back in midfield and a few others that are out.

"We have too many players missing, but you will see that we have a very good squad."

 

Jeg tror det kommer en ny spiller eller to før deadline, men troppen er ikke såå bra at alt løser seg når alle kommer tilbake fra skade!

Han glemmer også at mange er under 20 år og har mye å lære enda.

Diaby er absolutt ingen Fabregas/Na$ri og er også medlem av kjekspakken og kan knapt regnes med i store perioder av en sesong.

Veldig skadeplaget i likhet med Van Persie, Rosicky, Walcott..for å nevne noen.

 

Jeg mener fortsatt vi trenger en midtstopper, en venstreback, en midtbanespiller og spiss/ving. Forventer vi kanskje får halvparten.

 

Skader og suspensjoner eller ikke....på søndag får vi testen hvor godt vi egentlig står ift. årets sesong.

Link to comment
Share on other sites

Dommerens innsats i går kan kort og godt beskrives som eksemplarisk ettersom han gir Jenkinson Rosickys gule kort. Virkelig eksemplarisk. Når det er sagt så er jeg godt fornøyd med lagets innsats i går, spesielt Ramsey - på ingen måte banens gigant, men for et løft fra forrige kamp! Det liker jeg. Gervinho viste også flotte takter, og var langt mer direkte enn mot Newcastle - det liker jeg også. Også liker jeg at Rosicky er leken, polakken mellom stengene er stor og at Vermaelen & Song er sjef i hver sine rekker. Godt jobbet, gutter!

 

Jeg aner derimot ikke hva som skjer med Walcott lenger, men spissmateriale er han uansett ikke - han nøler alt, alt, alt for mye og alt, alt, alt for ofte. Det har ingenting med form og ikke-form å gjøre, men mentalitet og personlighetstrekk å gjøre. Hissig på grøten er en egenskap som vanskelig lar seg trene opp. Håper han før eller siden motbeviser meg. Pent mål, tho.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel helt korrekt. My bad. Enda større grunn til å strø rundt seg med superlativer mao. :)

Jeg må bare legge til at det er Arsenal vi snakker om her, i kanskje viktigste kampen på mange mange år og vi må stille med ett usikkert kort som Jenkinson?? For al del han klarte seg greit han, men er virkelig noen som tror at denne backen i år skal være Arsenals førstevalg? Da er jeg bekymret! Stallen er forferdelig dårlig, sånn som den fremstår nå!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...