Jump to content

2011.24.08 Udinese B


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Tastaturet er vått.

Dette trengte vi.

Hvilken manager vi har. Som kan få gutta til å tro på seg selv så mye at de gjorde denne oppgaven.

Tenk hva de har vært utsatt for av press.

Wenger krydrer nå det hele med et par innkjøp.

Jeg svinger som en jojo: In Arsene we trust.

Link to comment
Share on other sites

Ja heldigvis så kommer vi oss til CL gruppespill i år også. Det betyr mye for klubben i den sitausjonen vi er idag. Jeg er selvsagt glad for dette... MEN...

 

Vi skal ikke glemme at vi blir totalt overkjørt i perioder, vi er nærmere å ligge under 2-0 enn vi er å utlikne. Jeg ser helt klare mangler i laget, som må fikses hvis vi skal kunne ha noen form for sjans på noe sølvtøy i år, kanskje tilogmed for å klare top4 og CL neste år.

 

Jeg savner en spiss som er dødelig, og som samtidig kan gjøre ting på egenhånd. Jeg må si jeg har fått sansen for Di Natale..

 

Vi mangler en midtstopper. Vermaelen og Koscielny er et bra par, men det optimale ville vært å få inn en kjempe som kan danne par med Vermaelen, og ha Koscielny som 3. valg. Djourou har alltid skylda for et mål når han spiller for tida.

 

Vi burde få noe mer kreativt på midtbanen. Selv om Ramsey til tider viser seg frem, så har han ikke vært bra nok for et lag som Arsenal så langt denne sesongen (Nå skal han ha skryt for kampen idag, han var god). Han kan fint spille noen kamper, men ikke 40 kamper som vi spiller. I tillegg tror jeg han vil falle gjennom i den posisjonen når vi møter lag som Manchester united, Chelsea, Manchester city og Tottenham - for ikke å glemme kriger-lag som Newcastle, Bolton og potensielt noen av de nye laga som vi skal stifte bekjentskap med denne sesongen.

 

Så totalt vil jeg ha 3 spillere inn. Kreativ midtbane, dødelig spiss og midtstopper.

 

Men nå får man glede seg over CL spill!

Link to comment
Share on other sites

Krise!

 

Wenger out!

Håper ikke du prøvde å være ironisk her, for dette laget var ikke så mye å skryte av i dag. Vi møter et ræva lag som burde vært knust fra første minutt!

 

Edit: ironisk med første ordet, Wenger kan bli ett år til :)

Link to comment
Share on other sites

Da ble det seier til slutt, jeg forventet at vi skulle slå ut Udinese, et lag som er ut av sesong og har mistet et par klassespillere. Førsteomgangen er skremmende dårlig, men føler vi har ganske grei kontroll i andre bortsett fra straffen som forøvrig Szczesny gjør en virkelig verdensklasse redning på. Er fortsatt bare å glede seg over at det nok engang blir CL spill, men vi trenger kjøp, hvis ikke kommer vi hverken langt i CL eller gjør det godt i PL. God kamp av Ramsey, Gervinho, Song, Szczesny og Jenkinson syns jeg.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Deilig å se laget ta seg sånn sammen i andre omgang! Og deilig at vi endelig ser ut til å ha en toppkeeper igjen!

 

Flere spillere spilte seg stort opp i andre, men ingen så mye som Song. Var på halvdistanse hele førsteomgang, men var kongen på midten i andre.

 

Også gøy å se et godt innhopp av Rosicky. Vil dog avvente friskmelding av Mozart til han viser tilsvarende i den tettere Premier League. Han er veldig god når han får litt tid med ballen (som i kveld og som mot Norge for Tsjekkia), men under press (som i PL) er han ikke like god. Men godt å se ham på gang uansett.

 

En annen ting jeg synes betegner forskjellen på omgangene er hvordan Ramsey satt skikkelig i tacklingene i andre der han i første heller sto lenger unna spilleren og så på. Hva enn Wenger sa i pausen, så var det de riktige tingene :-)

 

En god kveld. Endelig!

Link to comment
Share on other sites

Da ble det seier til slutt, jeg forventet at vi skulle slå ut Udinese, et lag som er ut av sesong og har mistet et par klassespillere. Førsteomgangen er skremmende dårlig, men føler vi har ganske grei kontroll i andre bortsett fra straffen som forøvrig Szczesny gjør en virkelig verdensklasse redning på. Er fortsatt bare å glede seg over at det nok engang blir CL spill, men vi trenger kjøp, hvis ikke kommer vi hverken langt i CL eller gjør det godt i PL. God kamp av Ramsey, Gervinho, Song, Szczesny og Jenkinson syns jeg.

 

Proud to be a Gooner!

Blir varm rundt hjertet når jeg ser Jenkinson. En undervurdert soiller som virkelig leverer. Konsentrert og med masse vilje.

Tror Jenkinsom er en spiller vi vil bli veldig glad i.

Jeg mener virkelig at det ikke er behov for forsterkninger på sidebackene.

Link to comment
Share on other sites

Er en meget lett mann nå. Førsteomgangen var dårlig, men du verden som laget reiste seg i andreomgangen. Det er lenge siden vi har sett slike takter fra Arsenal.

 

Men det er alltid et men... Hvordan skal man tolke Wengers svar til intervjueren etter kampen? Mye snakk om spillerne som ikke fikk spilt kveldens kamp. Fikk en litt guffen følelse der. For jeg velger bestemt ikke å friskemelde Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Dette var nerveberoligende for spillere, manager, styret og supportere (i den rekkefølgen). Det var tydelig å se at alle var nervøse i 1.omgang, og spesielt Jenkinson og Djorou gjorde mye rart. En liten justering i 2.omgang var det som skulle til, og seieren er totalt sett fortjent. Straffen er det svært få som skjønner noenting av, og en Udinese spiller skulle hatt rødt kort for skubbingen på Jenkinson i 2.omgang. Noen ganger så spør jeg meg hva de dommerne som står bak mål egentlig er der for???

 

2-3 nye spillere inn på en uke nå så er vi absolutt i rute til å kjempe om titler. Fy F*** så fantastisk det hadde vært å vinne PL sesongen der Fabregas, Clichy og Nasri dro for å vinne titler!!!

Link to comment
Share on other sites

Å neida - jeg har ikke fått den fulle troen før han henter inn noen spillere som vi sårt trenger.

Vi skal glede oss over i kveld,men laget er på ingen måte friskmeldt. Vi trenger et par klassespillere inn.

Link to comment
Share on other sites

Blir varm rundt hjertet når jeg ser Jenkinson. En undervurdert soiller som virkelig leverer. Konsentrert og med masse vilje.

Tror Jenkinsom er en spiller vi vil bli veldig glad i.

Jeg mener virkelig at det ikke er behov for forsterkninger på sidebackene.

 

Enig! Syns han har fått ufortjent kritikk. Eneste jeg har å utsette på han er at han ser litt nervøs ut, men det er jo selvfølgelig ikke unaturlig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...