Jump to content

2011.24.08 Udinese B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Jeg må bare legge til at det er Arsenal vi snakker om her, i kanskje viktigste kampen på mange mange år og vi må stille med ett usikkert kort som Jenkinson?? For al del han klarte seg greit han, men er virkelig noen som tror at denne backen i år skal være Arsenals førstevalg? Da er jeg bekymret! Stallen er forferdelig dårlig, sånn som den fremstår nå!!

 

Vel, jeg synes det er alt for tidlig at Jenkinson starter viktige kamper for Arsenal, men når Wenger og klubben har malt seg inn i et hjørne så til de grader så er jeg veldig happy for å se at Jenkinson motbeviste kritikerne og leverte en god prestasjon.

 

Jeg håper at vi fra nå av får se han i Carling Cup og kanskje får han også noen innhopp i PL/CL/FA Cup.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Jeg må bare legge til at det er Arsenal vi snakker om her, i kanskje viktigste kampen på mange mange år og vi må stille med ett usikkert kort som Jenkinson?? For al del han klarte seg greit han, men er virkelig noen som tror at denne backen i år skal være Arsenals førstevalg? Da er jeg bekymret! Stallen er forferdelig dårlig, sånn som den fremstår nå!!

Dette er som å høre "Arsene who?" igjen. Fordi du eller vi andre ikke kjente til Jenkinsons kvaliteter på forhånd så blir han dømt nedenom og hjem. I går startet han overivrig, men var i stand til å korrigere seg inn etter pause. Det vitner om klokskap og rutine til tross for ung alder. I andre omgang i går er han veldig god. Hurtig, meget sterk i kroppen i forhold til alder og tålmodig. Går ikke på finter og følger de løpene han skal gjøre, ble ikke tatt ute av posisjon en eneste gang etter pause så vidt jeg husker. Han slår i tillegg gode pass både fremover og ikke minst til egen keeper. Spillt seg meget pent ut av trange posisjoner sammen med Roscisky og Ramsey ved flere anledninger, men evner å klarere langt når han er under press. Gode innlegg har vi også sett tilløp til.

Wenger har lovpriset ham og jeg begynner å se hvorfor. Jeg er overhode ikke redd for å spille med ham mot Young eller hvem det nå er som skal løpe rundt på venstrevingen til United. Tror denne gutten har mulighet til å bli veldig god og lurer på om Wenger ikke har gjort en liten genistrek her.

Link to comment
Share on other sites

Dette er som å høre "Arsene who?" igjen. Fordi du eller vi andre ikke kjente til Jenkinsons kvaliteter på forhånd så blir han dømt nedenom og hjem. I går startet han overivrig, men var i stand til å korrigere seg inn etter pause. Det vitner om klokskap og rutine til tross for ung alder. I andre omgang i går er han veldig god. Hurtig, meget sterk i kroppen i forhold til alder og tålmodig. Går ikke på finter og følger de løpene han skal gjøre, ble ikke tatt ute av posisjon en eneste gang etter pause så vidt jeg husker. Han slår i tillegg gode pass både fremover og ikke minst til egen keeper. Spillt seg meget pent ut av trange posisjoner sammen med Roscisky og Ramsey ved flere anledninger, men evner å klarere langt når han er under press. Gode innlegg har vi også sett tilløp til.

Wenger har lovpriset ham og jeg begynner å se hvorfor. Jeg er overhode ikke redd for å spille med ham mot Young eller hvem det nå er som skal løpe rundt på venstrevingen til United. Tror denne gutten har mulighet til å bli veldig god og lurer på om Wenger ikke har gjort en liten genistrek her.

 

ja, det blir for dumt og urimelig å gå personlig på Jenkinson, særlig når vi visste så lite om han på forhånd. Mulig Wenger har gjort en genistrek her, og Jenkinson kommer til å ta opp arven etter legender som Rice og Dixon, men den generelle kritikken, som ikke går på Jenkinson personlig, er jo at laget har for mange "Jenkinson'er". De er for urutinerte, og vi må bare forvente at de vil svinge i prestasjonene. Og det er ikke det Arsenal først og fremst trenger fremover. Det må suppleres med rutine som kan bidra til å stabilisere lagets prestasjoner. Det vil også være positivt for de unge spillernes utvikling.

 

og just for the record; Jenkinson spilte en kjempekamp i går, særlig i den andre omgangen kunne vi se hvorfor Wenger har hentet ham. Måtte han fortsette slik.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson er muligens urutinert, men det jeg liker med de urutinerte Jenkinson,Pingpong,Wilshere,Ramsay og

WS er at de gir oss noe vi har manglet før.

Jeg ser en glød i disse spillerne som har manglet hos de etablerte gode.

Disse spillerne kommer til å ofre alt for at vi skal vinne. det er jeg overbevist om.

Jeg savner fremdeles kreativiteten på midtbanen. Men gløden og mentaliteten virker

faktisk bedre enn på lenge.

Jeg tror faktisk Wenger har gjort en genistrek med disse spillerne.

Topper vi dette med spillere som f,eks Vermaelan og RvP og plusser på med et par solide spillerkjøp.

Ja da har jeg faktisk tru på at dette 'Nye Arsenal' kan gjøre det de foregående Arsenalutgavene ikke klarte.

Nemlig å vinne noe.

Jeg tror faktisk alle disse spillerne har potensiale til å bli spillere i topp topp klasse.

 

Og innsatsen de legger ned for Arsenal er noe helt annet enn balltrillinga og daffing rundt vi har sett før.

Nå er det bare opp til Wenger å få inn den berømmelige prikken over i en. Så er han bedre rustet

med spillere som virkelig har Arsenal DNA i årene.

Jeg begynner virkelig å få sansen for disse unge spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...