Jump to content

2011.24.08 Udinese B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Arsenal VS Udinese

 

arse-udinese-543.jpg

 

 

 

UEFA Champions League, Stadio Friuli

Onsdag, August 24, 2011, 20:45

Viasat 4

 

 

 

Etter det begredelige tapet mot Liverpool er det tid for en av klubbene aller viktigste kamper på lenge. returkampen mot Udinese er så mye mer en bare den kampen, det er snakk om penger, prestisje, selvtillit osv. Om man skulle ryke ut her så er den 7 måneders lange nedturen komplett og sesongen ekstremt tøffe start, bare fortsetter. Vi kan faktisk risikere å stå med et poenge etter tre kamper i serien og uten Champions league fotball denne sesongen. Et ganske uvirkelig senarie for en Arsenal supporter men, for min del er det snart ingenting som overrasker meg når det gjelder Arsenal...

 

 

"Arsenal uten Champions league fotball er vel som norsk fotball uten cupfinalen."

 

 

En av de mest faretruende med denne utgave av Arsenal er at de ikke lager mål på tre kamper( 2 i serien og en CL) så har vi kun funnet nettmaskene 1 gang. Til Arsenal å være er det nærmest en katastrofe. Vi er vel sett på som en av de mest offensive lagene på kloden og i år klarer vi ikke lage mål, det sier bare litt om hvor dyp krise vi er i.

 

Arsenal:

 

Szezcny

 

Sagna---Vermaelen---Miquel---Jenkinson

 

Song

Wilshere---Ramsey

 

Gervinho-------RVP(?)--------Nasri(?)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Arsenal:

 

Szezcny

 

Sagna---Vermaelen---Miquel---Jenkinson

 

Song

Wilshere---Ramsey

 

Gervinho-------RVP(?)--------Nasri(?)

 

Er Wilshere tilbake til denne?

 

Tipper på dette laget:

 

WS

 

Sagna - Vermaelen - Song - Jenkinson

 

Ramsey - Frimpong

 

Nasri

 

Walcott/Arshavin - RvP/Chamakh - Gervinho

Link to comment
Share on other sites

Er Wilshere tilbake til denne?

 

Tipper på dette laget:

 

WS

 

Sagna - Vermaelen - Song - Jenkinson

 

Ramsey - Frimpong

 

Nasri

 

Walcott/Arshavin - RvP/Chamakh - Gervinho

 

Spiller Nasri så er det helt sikkert at han blir hos oss. Ut sesongen i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Blir neglebitende. Vi har ikke en særlig god statestikk på bortebane i Europa og vi så alle hva Udinese kan være i stand til framover på banen. Likevell er jeg sikker på at vi kan klare brasene og kjempe oss videre. Gervinho, van Persie, Walcott, de kan alltids lage et mål ut av veldig lite, og da blir det vanskelig for Udinese.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Nasri blir tatt ut i troppen mot Udinese. Jeg tror gruppespill i CL er fullt ut avgjørende for om han vil bli værende i Arsenal og jeg tror Wenger vet dette svært, svært godt. Å benytte Nasri og samtidig ikke kvalifisere oss til CL medfører 1) salgsprisen stuper (kan ikke benyttes i Europa av andre klubber) og/eller 2) en drit forbanna Nasri i Arsenal i et år.

 

Synes vi burde prøve oss med Arshavin i den kreative midtbanerollen en gang for alle nå. Walcott og Gervinho kan ta flankene, så får russeren gjøre jobben der han faktisk hører hjemme.

 

Denne kampen betyr så vanvittig mye nå. Gruppespill i CL er et must om Wenger skal avvike fra filosofien og hente inn noen big shots. Hvem vet, det er mulig han har noen kort i ermet som venter på at klubben har kvalifisert seg.

 

 

Lærte visst en ting eller to lenger nede i tråden her.

I så fall; benytt Nasri! =)

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke slik at dersom en spiller deltar i kvalifiseringskamp for en klubb som ikke kommer videre til gruppespillet, kan spille CL for en annen klubb samme sesong. Mener å huske at vi hadde en diskusjon rundt dette før forrige sesong. Dette vil isåfall bety at man ikke har noe å tape på å benytte Nasri. Kvalifiserer vi oss, så blir han mest sannsynlig hos oss denne sesongen, og skulle vi ryke, vil vi fortsatt kunne selge han uten at han taper seg i verdi

Link to comment
Share on other sites

Den viktigst kampen på lenge. Vi MÅ være med i CL, skal ikke være et annet alternativ. Jeg syns virkelig vi burde avgjort dette på Emirates så vi kunne spart litt spillere, siden vi har tross alt United få dager etter. Hvis vi scorer i Udinese, så er jeg sikker på avansement, da trenger de 3. Problemet er at får tiden, så tar jeg ikke mål for gitt som jeg kunne gjøre før med Arsenal. Håper på dette laget:

 

Robin van Persie

 

Gervinho-Andrey Arshavin-Theo Walcott

Aaron Ramsey-Alex Song

 

Bacary Sagna-Ignasi Miquel-Thomas Vermaelen-Carl Jenkinson

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 1 - 1: Gervinho

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke slik at dersom en spiller deltar i kvalifiseringskamp for en klubb som ikke kommer videre til gruppespillet, kan spille CL for en annen klubb samme sesong. Mener å huske at vi hadde en diskusjon rundt dette før forrige sesong. Dette vil isåfall bety at man ikke har noe å tape på å benytte Nasri. Kvalifiserer vi oss, så blir han mest sannsynlig hos oss denne sesongen, og skulle vi ryke, vil vi fortsatt kunne selge han uten at han taper seg i verdi

 

Stemmer det

Link to comment
Share on other sites

Den viktigst kampen på lenge. Vi MÅ være med i CL, skal ikke være et annet alternativ. Jeg syns virkelig vi burde avgjort dette på Emirates så vi kunne spart litt spillere, siden vi har tross alt United få dager etter. Hvis vi scorer i Udinese, så er jeg sikker på avansement, da trenger de 3. Problemet er at får tiden, så tar jeg ikke mål for gitt som jeg kunne gjøre før med Arsenal. Håper på dette laget:

 

Robin van Persie

 

Gervinho-Andrey Arshavin-Theo Walcott

Aaron Ramsey-Alex Song

 

Bacary Sagna-Ignasi Miquel-Thomas Vermaelen-Carl Jenkinson

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 1 - 1: Gervinho

Jeg støtter dette laget Stian96. Det er det beste vi har, og vi trenger Song på midten, og ikke i forsvar. Mot Liverpool tapte vi midtbanekrigen, og det kan vi ikke tillate oss i denne kampen. Dette er den viktigste kampen for Wenger siden siste kamp på Highbury mot Wigan. En kamp han rett og slett ikke har råd til å tape, i dobbelt forstand. CL er et must. Det må selv styret skjønne, for mangel på CL spill vil få direkte innvirkning på deres finansielle utbytte. Da skal dere ikke se bort i fra at det blåses litt i bartene fra silent Stan,

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor har det blitt slik at jeg gruer meg til hver jævla Arsenal kamp?

 

Faen

 

BE

 

Føler det samme. I fjor på denne tiden merket jeg at det kriblet av spenning og glede i hele kroppen flere dager før kampene faktisk ble spilt. Nå er den spenningen og gleden blitt rene "nightmare on elm street" for min del.

 

Forhåpentligvis så går vi videre og Wenger signerer fem nye klassespillere på Torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Mmmm. Det er jeg nå ikke helt sikker på da. Spiller han kvalifiseringskamp for ett lag, kan han ikke delta i cl for et annet.

 

Utifra det jeg har forstått, kan man det så fremt laget man har representert i kvalikken ikke klarer å kvalifisere seg til gruppespillet

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår det også slik at hvis vi ikke kvalifiserer oss til selve turneringen, så kan Nasri eventuelt spille for Man City.

 

Subsequent registration

 

17.17 For all matches from the start of the first knockout round, a club may register

a maximum of three new eligible players for the remaining matches in the

current competition. Such registration must be completed by

1 February 2008 at the latest. This deadline cannot be extended.

 

17.18 One player from the above quota of three who has played UEFA club

competition matches for another competing club in the current season may

exceptionally be registered, provided that the player has not been fielded:

− in the same competition for another club

− for another club that is currently in the same competition.

25

Furthermore, if the player’s new club is playing in the UEFA Cup, his former

club must not have played in the UEFA Cup at any point in the current

season.

 

http://www.uefa.com/newsfiles/19071.pdf

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Jenkinson, Song, Vermaelen, Sagna

Ramsey, Wilshere

Walcott, Nasri, Gervinho

Van Persie

 

Det er faktisk helt latterlig at AW ikke ser at vi trenger en ny venstreback, stopper, midtbane og spiss.. Skal vi liksom spille med Sagna på venstresiden hele sesongen.. Alle vet jo at Gibbs ikke klarer å holde seg unna skader.

 

Wenger og co har godt av å ikke komme videre.. Synd for fansen, men alle ser jo at vi ikke har noe der å gjøre med den ledelsen i klubben vår.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...