Jump to content

2011.05.15 Aston Villa H


Arsenalboy93

Hvem vinner  

28 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

I dag kan vi med meget meget meget god samvittighet legge all skyld på dommeren. Beklager, men han var hele helt begredelig.

 

Kan vi virkelig gi dommeren all skyld? Han hadde sine feil, men han kan i allefall ikke klandres for at det nok en gang kortslutter i de bakre rekker, for at innsatsen i store deler av kampen er dårlig og at vi ikke setter våre sjanser.

 

Tror vi gjør oss en stor bjørnetjeneste dersom vi legger fokuset (nok en gang) på dommeren.

Link to comment
Share on other sites

Jaujau, nå håper jeg samtlige spillere har spilt sin siste kamp på Emirates!

 

Denne sesongen ihvertfall B)

 

Frusterende og bittert dette etter en 2.omgang vi dominerer fullstendig.

Story of the season...marginer, marginer, marginer.

 

Samtidig blir for mye småspill inni boksen til Villa og vi evner ikke å få ballen i mål mot Villas forsvarsmur inni 16 meter. Typisk nok har Friedel en god dag på jobben og Villa-spillerne blokkerte mye.

 

Men vi har igjen blitt offer for en dommer som har røyket både sokker og mye annet rart. Totalt håpløs i sine vurderinger nesten hele kampen.

 

- Henger ikke med og overser mange frispark som oftest Arsenal skulle hatt.

- Klar straffe når Ramsey blir felt i 1.omg.

- Petrov skulle vært utvist med to gule kort. Kanskje første kortet var billig, men sier som Jarlsberg-reklamen...gult er gult og han skulle hatt nr. to i 2. omgang.

- Chamahk får feilaktig underkjent et mål. Knapt kontakt med stopperne i den situasjonen. Kunne gitt oss poeng til slutt.

 

Skuffet!

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på hva Arsenal har gjort som så å si aldri har dommeren på sin side. Ikke en gang på hjemmebane. Som regel dømmer dommeren mellom 60-80% til fordel for motstanderlagene. Kun ved sjeldenheter denne sesongen(spesielt etter nyttår) har vi sett dommere dømme 50/50.

 

I dag skulle vi hatt både straffe og minst ett rødt kort til en Villa-spiller.

 

Når det er sagt, så ødelegger vi for oss selv ved å ikke møte opp til kampen før timen er spilt. Var kun mot slutten av kampen vi virkelig presser på for å ville ha den ballen i mål. Direkte elendig førsteomgang fra vår side, og vi skaper vel ikke en skikkelig sjanse før Bent har putta to?

 

Nå er jeg drittlei av å se slik nonchalant holdning. På tide de går ut for fullt den første halvtimen igjen og prøver å avgjøre kampen tidlig. Sånn som vi husker the invincibles gjorde i kamp etter kamp.

 

Wenger, jeg stoler på at du tar grep og henter inn noen skikkelige vinnerhoder til sommeren og gir spillerne klar beskjed om at hvis de ikke begynner å jobbe hardere på banen fra første spark, så er det først benkeplass, så tribuneplass til du til slutt viser de døra. Det holder rett og slett ikke å dukke opp etter 60 min av en kamp som varer 90+.

Link to comment
Share on other sites

Vel - hva skal man si etter denne?

 

Til sist vil jeg si at vi tross alt er uheldige som taper denne kampen. En horribel start på kampen - der AV straffet oss maksimalt - ble vår bane.

 

Andre omgang MYE bedre enn første (uten at det skulle så mye til). Vi skaper også sjanser nok til å dra dette i land - spesielt når man regner med straffesituasjonen og Chamakhs anullerte mål.

 

Jeg støtter Wenger i mye , men hvorfor HVORFOR plasseres vår kanskje giftigste og sterkeste spiss på VENSTRE kant?!?!?! Hvorfor ikke 4-4-2 med vP på venstre? Han kan slå ett og annet innlegg, og vil da ha to sterke menn å sikte på...

 

MOM? Hmmm. Song var vår dårligste i første, vår beste i andre. Tror min stemme i kveld går til Vermaelen.

 

Sånn - la hylekoret starte. Var det virkelig bare meg som så noe positivt i andreomgangen?

Link to comment
Share on other sites

"We were a bit sloppy in defence the first half, and lacked the final egde in the second."

 

Jeg er så forbanna at jeg kjenner tårene presse seg på. SISTE hjemmekamp for sesongen, og det tar 35 minutter før vi våkner, og da har allerede skaden skjedd. Det er skjer om igjen og om igjen, vi evner rett og slett ikke å delta i konkurranser for da dannes det et press, og det tåler vi ikke. Psyken til dette laget må være helt utrolig dårlig. Til og med kampen om 2.plassen fikk det til å koke i hodene til spillerne. Nei dette var en sorgens dag som bare toppet en forjævlig vårsesong. Jeg gir deg ett år til Wenger, ETT ÅR!

Link to comment
Share on other sites

Kan vi virkelig gi dommeren all skyld? Han hadde sine feil, men han kan i allefall ikke klandres for at det nok en gang kortslutter i de bakre rekker, for at innsatsen i store deler av kampen er dårlig og at vi ikke setter våre sjanser.

 

Tror vi gjør oss en stor bjørnetjeneste dersom vi legger fokuset (nok en gang) på dommeren.

 

Enig i den siste der, Charlie. Det som avgjør i kveld føler jeg er tre ting:

 

1. Arsenalspillerne bestemmer seg, arrogant nok, for at de ikke trenger å møte på jobb i den siste hjemmekampen foran egna fans før 30 minutter er spilt. Da ligger vi under 0-2

2. Dommeren gjør flere fryktelige avgjørelser i vår disfavør

3. Margiene er mot oss. Igjen...

 

Pkt. 1 er den største grunnen, IMHO; og den desidert alvorligste.

 

Det som er positivt er at vi faktisk i andre omgang spiller mye mer direkte og mer langt på en kveld der småspillet helt åpenbart ikke fungerer. Det er noe å ta med seg, også for de som sier at Wenger aldri legger om spillet under en kamp.

Link to comment
Share on other sites

Du håpte jo på Villa seier, hva er det du klager på?

Er du helt korka eller? Jeg ville at Villa skulle vinne denne kampen, de vant og nå sitter flere middelmådige spilllere i Arsenal i fare for å bli solgt. Hadde vi derimot vunnet hadde Wenger gått ut og sagt at vi har en bra nok lag til neste år.

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Høydepunktene kommer som perler på en snor for oss gooners når sesongen skal avgjøres. Jørgen Brink er en rakett i forhold!

 

Kroenke, Wenger og alle de andre i styre og stell har et stort problem: Mange tomme seter på Emirates i dag, og de som var der sang "seven percent, you're havin a laugh".. Skal sesongkortene selges ut neste år også, er man nødt til å vise at det satses i sommer. Tålmodigheten er ganske enkelt i ferd med å ta slutt. Can you hear the people sing, Stan?

 

Ett lyspunkt er det likevel i dag: For en dag det var i Wigan! Magisk snuoperasjon. West Ham er nede, og Birmingham lever farlig. Taper Birmingham på WHL i siste runde, trenger kun Wigan eller Blackpool å ta ett poeng for at Mcleishs menn skal rykke ned. Med tanke på at Arsenals sesong har sporet av mot nettopp Birmingham i 3 av de 4 siste sesongene, er dette et solid halmstrå!

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen her som skjønner tankegangen til Hulken?

Kan ikke skjønne at han virkelig hadde lyst på tap, men det hadde vært interessant å se om Wenger hadde innsett at det virkelig er noe galt i klubben ettersom de gjør det så forferdelig dårlig. Han hadde vært strålende fornøyd hvis de hadde vunnet de to siste og mest sannsynligvis brukt det som argument for at de ikke hadde trengt å handle noe de gjør.

Bare for å ha det sagt, jeg ønsker ALDRI at Arsenal taper.

Link to comment
Share on other sites

"Lys"punkter i dag:

 

* Szczesny er god

* Vermaelen tilbake

* Song gikk fra elendig til god når han ble skiftet til stopperplass + vi ble kvitt Squillaci i hele 45 minutter.

* Gibbs virket langt langt bedre i dag enn mot Stoke

* van Persie scoret atter en gang

Link to comment
Share on other sites

Man blir ikke sint heller... Bare veldig, veldig skuffa...

 

Jeg lurer på hvor mye et hjerte tåler av en slik rollercoaster av følelser. Opp og ned - att og fram.

 

"We are looking to strengthen the team"

 

"Its not about money - We have money to spend if we find the right player"

 

"Having Vermaelen back is like a new signing."

 

"All the players have matured, and have one more year of experience"

 

"We are working on a deal, and you will be thrilled when you see who it is"

 

"We are proud to present <INSERT OLD GEEZERS NAME HERE> as a new player in our squad"

 

"Its not about quantity, its about quality. And we just didn't find what we were looking for, or anyone that would strengthen our team"

 

Bring it on, Arsène Wenger... We have heard it before, and please do not dissapoint us with acctualy using some money - we like it the way things are....

 

Da dykker jeg ned i flaska med Otard og satser på at den blir tom i løpet av kvelden.

 

Huff...

Link to comment
Share on other sites

Sørgelege greier, manglande killerinstinkt i begge endar er grunnen til tapet. Bra press i andreomgang, første omgang like dårlig som dommeren. Er klar over at det ikkje er lurt å skulde på doimmaren i ein kamp me har oss sjølve og takke for manglande poeng. Men... dommaren snyt oss for straffe, mål og ein mann meir på bana i ein halv omgang. Stor kamp av Bent og Dunne, begge to, spelarar som kunne ha gjort ein god jobb i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Man blir ikke sint heller... Bare veldig, veldig skuffa...

 

Jeg lurer på hvor mye et hjerte tåler av en slik rollercoaster av følelser. Opp og ned - att og fram.

 

"We are looking to strengthen the team"

 

"Its not about money - We have money to spend if we find the right player"

 

"Having Vermaelen back is like a new signing."

 

"All the players have matured, and have one more year of experience"

 

"We are working on a deal, and you will be thrilled when you see who it is"

 

"We are proud to present <INSERT OLD GEEZERS NAME HERE> as a new player in our squad"

 

"Its not about quantity, its about quality. And we just didn't find what we were looking for, or anyone that would strengthen our team"

 

Bring it on, Arsène Wenger... We have heard it before, and please do not dissapoint us with acctualy using some money - we like it the way things are....

 

Da dykker jeg ned i flaska med Otard og satser på at den blir tom i løpet av kvelden.

 

Huff...

 

Akkurat slik som dette jeg også føler det Orakelet. Først legger han opp forventninger. Deretter prøver han å dempe de. Deretter er det overbevisning og litt "lureri" før man ender opp atter en gang skuffet.

Link to comment
Share on other sites

Han burde lese gjennom det jeg skriver for så å kritisere meg. Oppfattet innlegget hans som et stikk for at jeg ikke er en gooner.

Det jeg sa i starten med det jeg sa etter kampen hang sammen. Jeg sa at et tap mot Villa vil øke sjansen for å ordne opp i stallen. Vi tapte og jeg skrev at jeg håper jeg ikke ser samtlige spillere neste år.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 15 2011, 07:17 PM) 224394[/snapback]

"Lys"punkter i dag:

 

* Szczesny er god

* Vermaelen tilbake

* Song gikk fra elendig til god når han ble skiftet til stopperplass + vi ble kvitt Squillaci i hele 45 minutter.

* Gibbs virket langt langt bedre i dag enn mot Stoke

* van Persie scoret atter en gang

Det største lyspunktet er at omleggingen til 442 i andre omgang gjør at vi blir langt farligere. Jeg håper nå for vår herres skyld at Wenger tar dette til seg og fortsetter med 442 i framtida da det er ganske tydelig at vi får langt flere strenger å spille på samt at vi får langt mer gjennombruddskraft

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen her som skjønner tankegangen til Hulken?

Kan ikke skjønne at han virkelig hadde lyst på tap, men det hadde vært interessant å se om Wenger hadde innsett at det virkelig er noe galt i klubben ettersom de gjør det så forferdelig dårlig. Han hadde vært strålende fornøyd hvis de hadde vunnet de to siste og mest sannsynligvis brukt det som argument for at de ikke hadde trengt å handle noe de gjør.

Bare for å ha det sagt, jeg ønsker ALDRI at Arsenal taper.

 

Nei, det er ikke mulig å forstå Hulkens tankegang.

 

Wenger er en sta jævel. Man skal ha fulgt dårlig med i timen for ikke å ha fått med seg det! Sjansen for store forandringer synker jo dårligere Arsenal gjør det. Paradoksalt nok. Beviset ligger i oppløsningen av de uslåelige. Tre år efter var det knapt èn eneste spiller igjen fra dette laget. Jeg tror ikke på storrengjøring i sommer.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 15 2011, 07:17 PM) 224394[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

"Lys"punkter i dag:

 

* Szczesny er god

* Vermaelen tilbake

* Song gikk fra elendig til god når han ble skiftet til stopperplass + vi ble kvitt Squillaci i hele 45 minutter.

* Gibbs virket langt langt bedre i dag enn mot Stoke

* van Persie scoret atter en gang

 

Det største lyspunktet er at omleggingen til 442 i andre omgang gjør at vi blir langt farligere. Jeg håper nå for vår herres skyld at Wenger tar dette til seg og fortsetter med 442 i framtida da det er ganske tydelig at vi får langt flere strenger å spille på samt at vi får langt mer gjennombruddskraft

 

Slapp av Castor. Han gjorde dette mot WBA også, men det er tydeligvis bare en nødløsning. Det er LANGT viktigere å starte kampen i en formasjon som helt klart ikke fungerer fremfor å gå tilbake til det gamle og dermed innrømme at han kanskje hadde feil.

 

Har vel mast helt siden sommeren om å legge tilbake til 4-4-2, men jeg tror aldri Wenger kommer til å gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ikke mulig å forstå Hulkens tankegang.

 

Wenger er en sta jævel. Man skal ha fulgt dårlig med i timen for ikke å ha fått med seg det! Sjansen for store forandringer synker jo dårligere Arsenal gjør det. Paradoksalt nok. Beviset ligger i oppløsningen av de uslåelige. Tre år efter var det knapt èn eneste spiller igjen fra dette laget. Jeg tror ikke på storrengjøring i sommer.

 

Så du mener at hvis Arsenal hadde vunnet serien og f.eks Fa-cupen, da hadde vi sett en storrengjøring?

Logisk.

Link to comment
Share on other sites

Denne gruppen har mer enn nok med seg selv, og det å fokusere på noe annet er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. Flyt er ikke noe du får helt tilfeldig, det er noe du gjør deg fortjent til og kommer som en konsekvens av hardt arbeid.

 

Dagens kamp var en egentlig en grei oppsummeing av status - ustrukturert bakover, fjærlett på midten, underbemannet fremst og endimensjonalt.

 

Vi har 5-6 spillere av et visst kaliber - Sagna, Vermaelen, Fabregas, Nasri og van Persie - pluss Arshavin. Vi har et par spesielle talenter i Szczesny og Wilshere. Forøvrig har stallen et heller middels nivå for en klubb med pokalambisjoner. La oss få blandet dette med litt erfarne muskler, organisert det defensive og gi dem flere strenger å spille på offensivt. Utgangspunktet er ikke håpløst, men uten ambisiøse handlinger fra ledelsen og noen saftige kamelmåltider i løpet av sommeren kommer det til å bli det.

 

Det blinker røde lamper og uler og piper hos meg. Det har det gjort noen år nå, men nå tar det helt av. Vi har utvilsomt vært vitne til det største mageplasket i klubbens historie, i alle fall i nyere tid. Forhåpentligvis er jeg ikke alene, og jeg håper virkelig at noen ledende i klubben opplever det samme. Jeg kan ikke fatte hvem det skal være egentlig - andre enn Arsene Wenger selv, men en nylig uttalelse fra han om at det ikke er sikkert Arsenal er en topp-4 klubb neste sesong er en dårlig begynnelse - for å si det forsiktig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...