Jump to content

2011.05.15 Aston Villa H


Arsenalboy93

Hvem vinner  

28 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Takk for sist! Da syter du også på spillerne. Velkommen etter, forskjellen er at du tar 5 måneder på å oppdage svakheter hos enkelte spillere. B)

Bendtner var likevel en av de som prøvde i dag. Og etter at han kom inn skapte vi faktisk mye mer. Allerede ved sitt første touch på ballen header han ned til Walcott som treffer dårlig på ballen.

 

Jeg håper Wenger beholder dansken, men at han spiller han som spiss sammen med RvP eller Walcott. Bendtner har noe flere av de andre spissene vi har mangler. Nemlig det å være farlig foran mål selv om han spiller dårlig. Et spisspar med RvP/Bendtner-Walcott eller RvP-Bendtner vil alltid skape farligheter foran motstanderens mål, i tillegg til at begge to har ferdigheter til å putte 15+ hver sesong, kanskje til og med over 20 så lenge de spiller på topp med en spissmakker.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Tror det har floket seg bra til for Wenger.

Ikke funker det i forsvar, ikke midtbanen og heller ikke i angrepet. I tillegg er vingspillet skralt.

 

Det må dermed styrkes omtrent i alle posisjoner hvis vi skal kjempe om ligatittelen neste sesongen.

 

Wenger er vel den manageren i Arsenal etter 1. verdenskrig som har sittet lengst uten å vinne ligamesterskap ( 7 år) utenom Terry Neill.

Klarer han å vinne et nytt ligamesterskap....Jeg tviler sterkt.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 15 2011, 07:19 PM) 224398[/snapback]

Akkurat slik som dette jeg også føler det Orakelet. Først legger han opp forventninger. Deretter prøver han å dempe de. Deretter er det overbevisning og litt "lureri" før man ender opp atter en gang skuffet.

 

Huff ja... Det er ikke det at jeg ikke har opplevd motgang før - men jeg har aldri opplevd at manageren har samme fremgangsmåten så mange å på rad - uten å levere noe som helst. Det er nytt for meg - og det gjør vondt.

Link to comment
Share on other sites

Så du mener at hvis Arsenal hadde vunnet serien og f.eks Fa-cupen, da hadde vi sett en storrengjøring?

Logisk.

 

Les hva jeg skriver! Jeg sa ikke det var logisk.

 

Det blinker røde lamper og uler og piper hos meg. Det har det gjort noen år nå, men nå tar det helt av. Vi har utvilsomt vært vitne til det største mageplasket i klubbens historie, i alle fall i nyere tid. Forhåpentligvis er jeg ikke alene, og jeg håper virkelig at noen ledende i klubben opplever det samme. Jeg kan ikke fatte hvem det skal være egentlig - andre enn Arsene Wenger selv, men en nylig uttalelse fra han om at det ikke er sikkert Arsenal er en topp-4 klubb neste sesong er en dårlig begynnelse - for å si det forsiktig.

 

Hvem andre? Stan Kroenke, forhåpentligvis! Etter flere år med et styrerom i stand by-modus, bør det nå være et definert hierarki på plass igjen. Stan er nå ansvarlig, og 6,5% økning i billettprisene skal forsvares. Her ligger mitt håp. Forsvaret kan ikke skje gjennom de samme unnskyldningene atter en gang. Som du selv har sagt det: Let's go, Arsene! Jeg håper amerikaneren har disse ordene i seg.

Link to comment
Share on other sites

Les hva jeg skriver! Jeg sa ikke det var logisk.

Hvem andre? Stan Kroenke, forhåpentligvis! Etter flere år med et styrerom i stand by-modus, bør det nå være et definert hierarki på plass igjen. Stan er nå ansvarlig, og 6,5% økning i billettprisene skal forsvares. Her ligger mitt håp. Forsvaret kan ikke skje gjennom de samme unnskyldningene atter en gang. Som du selv har sagt det: Let's go, Arsene! Jeg håper amerikaneren har disse ordene i seg.

 

Er nå veldig glad for at vi ble solgt til Kroenke. Jeg tror og forventer at det på nytt investeres i klubben. Vi har etter mitt syn det beste toppnivået, og så gjelder det å få bunn-nivåët opp noen hakk. Da trenger vi noen som liker å gå ut og krige hjem resultater.

Link to comment
Share on other sites

Er nå veldig glad for at vi ble solgt til Kroenke. Jeg tror og forventer at det på nytt investeres i klubben. Vi har etter mitt syn det beste toppnivået, og så gjelder det å få bunn-nivåët opp noen hakk. Da trenger vi noen som liker å gå ut og krige hjem resultater.

 

Helt enig, Ulf! Jeg forventer og tror også investeringer. Og jeg føler at det ikke er mye som mangler før dette er et mesterlag. Som du skriver - det vi mangler er noen som kan gå foran og vise hvordan man kriger hjem resultater.

 

Wenger må bli flinkere til å finne spillere som ikke bare er dyktige teknisk - de må også ha personlige egenskaper som skaper et mer robust lag. Rett og slett det samme man må gjøre når man ansetter nye folk i en hvilken som helst jobb: Ikke bare må du kunne det de skal gjøre, de må også ha personlige egenskaper som gjør at de passer i gruppa de skal jobbe med og kan bidra til å gjøre den bedre!

Link to comment
Share on other sites

vanPersie og Vermaelen var herlige, vi trenger slike fightere som dem på banen. Menn rett og slett, ikke barn som vi så i dag.

 

Enig. Syns dette har blitt en skikkelig kollaps. Fra å slå United til

å tape mot Stoke og AV. Vi trenger en eller annen som kan få til

noe mentalt hos spillerne.

Slike kamper som idag har skjedd for mange ganger.

Det er kanskje på tide nå Wenger å få inn spillere som har guts

og mentalitet i boks. Som kan vinne krigen når laget sliter i motgang.

Det er rett og slett for få slike typer i dagens Arsenalslag....dessverre.

 

Vi trenger flere RvP og Vermaelan i laget. Vi har disse Sagna,Nasri,Fabregas,Wilshere

og WS.

Vi trenger et par spillere til som kan gå inn og forsterke laget og som kanskje

har vært med og vunnet noe.(Gi meg god gammel britisk årgang)

 

Jeg tror tiden til å bare kjøpe talenter må endres. Men jeg tror heller ikke

på en storrengjøring. Men noe må skje denne gangen.

Og jeg forstår heller ikke hvorfor ikke Wenger ser at laget er farligere offensivt

i en 4-4-2 formasjon.

Link to comment
Share on other sites

Syns dette har blitt en skikkelig kollaps.

 

Da tar du i alle fall ikke for hardt i. På de siste 10 kampene har vi vunnet kun 2 og tatt 11 av 30 mulige poeng. Det er faktisk nedrykksklasse. Dette er ille, skremmende rett og slett. At vi i det hele tatt får kvalifiseringsplass til CL etter noe slikt er rett og slett rart. Situasjonen i klubben er nå kritisk med tanke på å forbli en toppklubb. Det å behandle det som noe annet er rett uansvarlig, og iallefall jeg er ikke mottakelig for noe mer generelle floskler som marginalt berører virkligheten og annet tåkeprat. Jeg forventer en ambisiøs no nonsense sommer, hvis AW ikke har ambisjoner om det samme så er klubben bedre tjent med nye koster. Rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Situasjonen i klubben er nå kritisk med tanke på å forbli en toppklubb. Det å behandle det som noe annet er rett uansvarlig, og iallefall jeg er ikke mottakelig for noe mer generelle floskler som marginalt berører virkligheten og annet tåkeprat. Jeg forventer en ambisiøs no nonsense sommer, hvis AW ikke har ambisjoner om det samme så er klubben bedre tjent med nye koster. Rett og slett.

 

Enig.

 

Wenger har bygget en bra plattform de siste årene. Men bare en bra plattform - en topp-fire-plattform.

Tabellen lyver aldri!

 

Det som nå behøves er de små tilleggene oppå den eksisterende plattformen.

Link to comment
Share on other sites

Da tar du i alle fall ikke for hardt i. På de siste 10 kampene har vi vunnet kun 2 og tatt 11 av 30 mulige poeng. Det er faktisk nedrykksklasse. Dette er ille, skremmende rett og slett. At vi i det hele tatt får kvalifiseringsplass til CL etter noe slikt er rett og slett rart. Situasjonen i klubben er nå kritisk med tanke på å forbli en toppklubb. Det å behandle det som noe annet er rett uansvarlig, og iallefall jeg er ikke mottakelig for noe mer generelle floskler som marginalt berører virkligheten og annet tåkeprat. Jeg forventer en ambisiøs no nonsense sommer, hvis AW ikke har ambisjoner om det samme så er klubben bedre tjent med nye koster. Rett og slett.

 

Så utrolig enig Sir John, men for å "beskytte" Wenger litt så skal det sies at hvis styret (Kroenke) nekter å frigjøre nok midler til at Wenger får gjort jobben sin skikkelig så burde han i det minste være fritatt kritikken for å nekte å handle.

 

Dog tror jeg Wenger kommer til å gjøre akkurat som han har gjort de siste 6 sesongene. Altså ingen store endringer. Beholde daukjøttet i Squillaci, Denilson, Diaby og Rosicky og samtidig kun erstatte disse med unge DYRE talenter som kun ender opp som sine forgjengere og hvis det er tilfellet burde han ta hatten sin og gå neste sommer. For da skal vi virkelig slite med å ta en plass i Champions League såfremt han ikke får mentaliteten til spillerene sine til å sitte skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

Er fryktelig rart at Arsenal klarte å havne så høyt på tabellen. Takk for gode prestasjoner tidligere i sesongen. Denne er heldigvis snart over. Dette kunne blitt tragisk, om det var igjen 10-12 kamper. Rett og slett fryktelig skuffet over flere spillere og ledere. Men ser fram til neste sesong, og håper den vil bringe oss noen gleder :blink:

 

Vil også nevne dommerens innsats i dagens kamp. Kan vel ikke minnes å ha sett prestasjoner som har vært så tarvelige. Rett og slett en forestilling ikke engang verdt bedriftsfotball! Skandale! Kan nesten tro at Citys rike eiere holder på å kjøpr de en 3. plass...

Link to comment
Share on other sites

Fem observasjonar frå kampen i går:

 

* Squillaci er nok oppe å krigar om plassen om Wengers værste kjøp gjennom tidene; plasseringa og orienteringsevna på 0-1 er ein studie verdig i håplaust forsvarsspel, og ting ein jobbar med på g12 nivå

 

* Vi spelar ikkje god fotball før vi er 0-2 under og Villa bestemmer seg for at "vi har scora to mål, la oss nå forsvare oss til 3 poeng". Kva er det med innstillinga til denne gjengen?

 

* Bendtner på kant er eg framleis særs skeptisk til, MEN han skaper faktisk meir på sine 30 minutt enn Arshavin gjere på 60 og meir enn Walcott gjere på 90 min. Eg står framleis på at Walcott er ein av PL aller svakaste vingar.

 

* Det var godt å sjå Vermalen tilbake. Noko rusten, men han blir viktig neste år!

 

* Eg likar mykje av det eg ser i Ramsey. Han truar bakrom meir enn nokon andre av våre spelarar, og har ein god evne til å kome til gode avslutningssituasjonar. Det er noko Frank Lampard over han. Fortsatt ujamn, men her trur eg vi har ein spelar som kan bli særs viktig på sikt!

Link to comment
Share on other sites

Fem observasjonar frå kampen i går:

 

* Squillaci er nok oppe å krigar om plassen om Wengers værste kjøp gjennom tidene; plasseringa og orienteringsevna på 0-1 er ein studie verdig i håplaust forsvarsspel, og ting ein jobbar med på g12 nivå

 

* Vi spelar ikkje god fotball før vi er 0-2 under og Villa bestemmer seg for at "vi har scora to mål, la oss nå forsvare oss til 3 poeng". Kva er det med innstillinga til denne gjengen?

 

* Bendtner på kant er eg framleis særs skeptisk til, MEN han skaper faktisk meir på sine 30 minutt enn Arshavin gjere på 60 og meir enn Walcott gjere på 90 min. Eg står framleis på at Walcott er ein av PL aller svakaste vingar.

 

* Det var godt å sjå Vermalen tilbake. Noko rusten, men han blir viktig neste år!

 

* Eg likar mykje av det eg ser i Ramsey. Han truar bakrom meir enn nokon andre av våre spelarar, og har ein god evne til å kome til gode avslutningssituasjonar. Det er noko Frank Lampard over han. Fortsatt ujamn, men her trur eg vi har ein spelar som kan bli særs viktig på sikt!

 

Vi så faktisk samme kamp igår! Det er en trist dag for oss Arsenalfans når vi innser at en malplassert Bendtner gjør en bedre jobb enn Arshavin. Walcott er ikke i nærheten av å forsvare en plass på dette nivået. Hva skal en gjøre med Walcott i fortsettelsen? Han er ikke noen stor avslutter, innleggene er så som så, èn mot èn lykkes han sjeldent, og teknikken holder max adeccoliga-nivå.

 

I mine øyne er Walcott en flott spiller å kaste inn når vi leder med et par mål, så kanskje det er et bakrom han kan utnytte. Fra start er han ubrukelig.

 

Med dagens formasjon er vi avhengig av to klassespillere på kantene. Den siste tiden har vi ikke hatt noen, det er vel kun Nasri som har lyktes denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Vi så faktisk samme kamp igår! Det er en trist dag for oss Arsenalfans når vi innser at en malplassert Bendtner gjør en bedre jobb enn Arshavin. Walcott er ikke i nærheten av å forsvare en plass på dette nivået. Hva skal en gjøre med Walcott i fortsettelsen? Han er ikke noen stor avslutter, innleggene er så som så, èn mot èn lykkes han sjeldent, og teknikken holder max adeccoliga-nivå.

 

I mine øyne er Walcott en flott spiller å kaste inn når vi leder med et par mål, så kanskje det er et bakrom han kan utnytte. Fra start er han ubrukelig.

 

Helt uenig!

 

For meg er Walcott en av våre viktigste offensive spillere. Han er omtrent den eneste som ikke på død og liv skal ha ballen i beina. Han er en av de få som faktisk tør avslutte fra tid til annen. Han er en av de få som faktisk løper - også uten ball.. Og han er en av de få som innimellom banker ballen inn i farlig område, selv om det ikke nødvendigvis blir den "perfekte" assist. I et lag som på sitt verste er proppfulle av seg selv og sin ballettfotball, representerer Walcott et ujålete avbrekk! Uvurderlig!

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig!

 

For meg er Walcott en av våre viktigste offensive spillere. Han er omtrent den eneste som ikke på død og liv skal ha ballen i beina. Han er en av de få som faktisk tør avslutte fra tid til annen. Han er en av de få som faktisk løper - også uten ball.. Og han er en av de få som innimellom banker ballen inn i farlig område, selv om det ikke nødvendigvis blir den "perfekte" assist. I et lag som på sitt verste er proppfulle av seg selv og sin ballettfotball, representerer Walcott et ujålete avbrekk! Uvurderlig!

 

:) Godt at noen ser verdien av å ha Walcott på banen! Det gjør at det er lettere å forstå at Wenger velger ham gang på gang.

Link to comment
Share on other sites

Da har du Safe Hand sett noko som eg ikkje har sett i år, og spesielt ikkje i går...

 

Walcott er for meg utruleg forutsigbar og stilleståande, og med ball i beina ein som stort sett trilla ballen på tvers. Han har hatt nokre lyspunkt i år, og eg ynskjer at han sett seg i situasjonar som til dømes scoringa mot Spurs noko oftare enn nokre gangar pr. sesong, for da har vi plutselig ein nyttig spelar!

Link to comment
Share on other sites

Walcott er en spiller som er god når laget har en god periode. Han er ingen spiller som er med på å løfte laget, når vi først er i motbakke. Da fremstår han som veldig usikker og totalt blåtta for selvtillit. Håper virkelig han tar tak i seg selv og endrer på den holdningen, for kvalitetene i den gutten er enorme.

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig!

 

For meg er Walcott en av våre viktigste offensive spillere. Han er omtrent den eneste som ikke på død og liv skal ha ballen i beina. Han er en av de få som faktisk tør avslutte fra tid til annen. Han er en av de få som faktisk løper - også uten ball.. Og han er en av de få som innimellom banker ballen inn i farlig område, selv om det ikke nødvendigvis blir den "perfekte" assist. I et lag som på sitt verste er proppfulle av seg selv og sin ballettfotball, representerer Walcott et ujålete avbrekk! Uvurderlig!

 

Jeg er faktisk enig med deg. Walcott er en glimrende spiller på sitt beste

og gir oss en god dimensjon offensivt.

Problemet med Walcott og flere andre Arsenalspillere i det siste er at

bunnivået er rett og slett for lavt.

Walcott vil jeg se videre i Arsenaldrakta.

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig!

 

For meg er Walcott en av våre viktigste offensive spillere. Han er omtrent den eneste som ikke på død og liv skal ha ballen i beina. Han er en av de få som faktisk tør avslutte fra tid til annen. Han er en av de få som faktisk løper - også uten ball.. Og han er en av de få som innimellom banker ballen inn i farlig område, selv om det ikke nødvendigvis blir den "perfekte" assist. I et lag som på sitt verste er proppfulle av seg selv og sin ballettfotball, representerer Walcott et ujålete avbrekk! Uvurderlig!

Helt enig synes vi har for få spillere som Walcott, vi trenger folk som kan spille i lengederetninga og i rom. Ramsey er et kjærkomment tilskudd, men bortsett fra de to er resten av laget forbausende fornøyd med å stå i ro å vente på ballen.

 

Kan forresten nevnes at en viss svenske med suksess for klubben heller ikke var noen balettdanser, men han tilførte en viktig dimensjon til spillet

Link to comment
Share on other sites

Helt enig synes vi har for få spillere som Walcott, vi trenger folk som kan spille i lengederetninga og i rom. Ramsey er et kjærkomment tilskudd, men bortsett fra de to er resten av laget forbausende fornøyd med å stå i ro å vente på ballen.

 

Kan forresten nevnes at en viss svenske med suksess for klubben heller ikke var noen balettdanser, men han tilførte en viktig dimensjon til spillet

 

Ljungberg var Maradona i forhold til Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Walcott er den siste jeg vil trekke ut i denne kampen her. Han har ENDELIG fått ut litt av potensialet sitt til tross for at han spiller i en posisjon hvor han ikke har ferdigheter for å lykkes skikkelig.

 

26 kamper med 8 mål og 8 assists er ikke akkurat en dårlig fangst for en 21-22 år gammel spiss (forøvrig knuser han Bale med statistikkene sine denne sesongen) som spiller ving. Det er ikke Walcott sin skyld at de gangene han gjør løp i bakrom så kommer ikke ballen. Det Walcott gjør er ihvertfall å jobbe samtlige minutter han er på banen og allikevel være en trussel de få gangene han faktisk får ballen.

 

Walcott på topp med van Persie ville vært noe helt annet og jeg syntes Walcott har tatt meget meget store steg denne sesongen, men dessverre har han som resten av laget (og Walcott har jo alltid slitt med det mentale også helt siden han ble plukket ut til VM når han var 16) mistet formen totalt.

 

Syntes Walcott har vært en av våre bedre spillere denne sesongen og hvis han hadde blitt brukt ordentlig ville han ha spilt en langt større rolle i søken etter sølvtøy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...