Jump to content

2011.05.15 Aston Villa H


Arsenalboy93

Hvem vinner  

28 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

:)-->

QUOTE(Stefan B @ May 16 2011, 05:29 PM) 224529[/snapback]

Walcott er den siste jeg vil trekke ut i denne kampen her. Han har ENDELIG fått ut litt av potensialet sitt til tross for at han spiller i en posisjon hvor han ikke har ferdigheter for å lykkes skikkelig.

 

26 kamper med 8 mål og 8 assists er ikke akkurat en dårlig fangst for en 21-22 år gammel spiss (forøvrig knuser han Bale med statistikkene sine denne sesongen) som spiller ving. Det er ikke Walcott sin skyld at de gangene han gjør løp i bakrom så kommer ikke ballen. Det Walcott gjør er ihvertfall å jobbe samtlige minutter han er på banen og allikevel være en trussel de få gangene han faktisk får ballen.

 

Walcott på topp med van Persie ville vært noe helt annet og jeg syntes Walcott har tatt meget meget store steg denne sesongen, men dessverre har han som resten av laget (og Walcott har jo alltid slitt med det mentale også helt siden han ble plukket ut til VM når han var 16) mistet formen totalt.

 

Syntes Walcott har vært en av våre bedre spillere denne sesongen og hvis han hadde blitt brukt ordentlig ville han ha spilt en langt større rolle i søken etter sølvtøy.

Tror Walcott kan bli en meget viktig spiller på høyresida også. Det handler som du sier om å bruke folk riktig. Ikke bare i forhold til posisjon, men også med tanke på spillemåte. Skal man utnytte Walcott maksimalt å få til noe kontringsspill slik som tidligere så må man ha en plan i forsvarsspillet. Når man erobrer ballen i etablert forsvar så må alle vite hva de skal gjøre og hvor de skal være. Per idag virker alt planløst. Det var en gang der man kunne slå en crosspasning i blinde fordi man visste at det kom en medspiller der. Hvorfor skjer ikke det idag? Har man en plan så er det langt enklere for en spiller som Walcott å komme til sin rett.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Ferie fra Arsenal? Har ikke hatt ferie på mange år. Sommerpausen er jo den mest spennende tida :)

 

Tror de fleste Goonere trenger en "ferie" akkurat nå! Hvordan har det gått om det har stått halvspillt sesong? Jeg tørr ikke å tenke den tanken noe lengre..Når det gjelder diskusjonen ang Walcott så er han en av de første spillerne jeg setter opp på blokka mi når jeg skal sette min startellver! Det finnes ikke en spiller i PL som har det samme rykket og toppfarten! Det er noen som er i nærheten men de har igjen ikke det samme potensialet! Jeg fatter ikke att Wenger ikke prøver Walcott som gjennombruddshissig spiss! Klarer noen å slå den magiske passningen i bakrom er Walcott alene på mål! Med den rette treningen og oppfølgingen er han en potensiell toppscorer..

Link to comment
Share on other sites

Da tar du i alle fall ikke for hardt i. På de siste 10 kampene har vi vunnet kun 2 og tatt 11 av 30 mulige poeng. Det er faktisk nedrykksklasse. Dette er ille, skremmende rett og slett. At vi i det hele tatt får kvalifiseringsplass til CL etter noe slikt er rett og slett rart. Situasjonen i klubben er nå kritisk med tanke på å forbli en toppklubb. Det å behandle det som noe annet er rett uansvarlig, og iallefall jeg er ikke mottakelig for noe mer generelle floskler som marginalt berører virkligheten og annet tåkeprat. Jeg forventer en ambisiøs no nonsense sommer, hvis AW ikke har ambisjoner om det samme så er klubben bedre tjent med nye koster. Rett og slett.

 

Dette var meget bra skrevet Sir John! :)

 

Sesonginnspurten som vi har vært vitne til, er noe av det meste skremmende som jeg har opplevd på lang tid. For meg er det nesten et under at vi faktisk ender opp blant topp fire. Slett spill, dårlig innsats og null motivasjon. Omtrent i kamp etter kamp.

 

Er virkelig spent på hva Arsene Wenger & co kommer til å gjøre frem mot oppkjøring til ny sesong. Noe må gjøres fundamentalt annerledes denne sommeren, men jeg har faktisk mine tvil. Vil vi oppleve at solide spillere hentes inn, samtidig som man benytter anledningen til å rydde litt i egne rekker?

 

PS! Walcott er for meg et av lyspunktene. Vi trenger de få vi har. ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette var meget bra skrevet Sir John! :)

 

Sesonginnspurten som vi har vært vitne til, er noe av det meste skremmende som jeg har opplevd på lang tid. For meg er det nesten et under at vi faktisk ender opp blant topp fire. Slett spill, dårlig innsats og null motivasjon. Omtrent i kamp etter kamp.

 

Er virkelig spent på hva Arsene Wenger & co kommer til å gjøre frem mot oppkjøring til ny sesong. Noe må gjøres fundamentalt annerledes denne sommeren, men jeg har faktisk mine tvil. Vil vi oppleve at solide spillere hentes inn, samtidig som man benytter anledningen til å rydde litt i egne rekker?

 

PS! Walcott er for meg et av lyspunktene. Vi trenger de få vi har. ;)

 

Noe blir jo annerledes. Kosetreningene med fans i Østerike blir det ikke noe av. Forandring fryder, men det må vel andre forandringer til også, om vi skal kunne glede oss stort over lagets prestasjoner neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Noe blir jo annerledes. Kosetreningene med fans i Østerike blir det ikke noe av. Forandring fryder, men det må vel andre forandringer til også, om vi skal kunne glede oss stort over lagets prestasjoner neste sesong.

Og jeg tror du har rett. Forsandring fryder og det inspirerer. La oss håpe på noe nytt ellers også.

Ikke bare forsvar av talent og potensial.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...