Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

For noen fantastiske amatører vi har som driver klubben vår? Jeg trodde faktisk at Kroenke kunne være en profesjonell eier av en stor fotball-klubb. Det å forhandle kontrakter en uke før overgangsvinduet stenger og da enten gi en spiller altfor mye i lønn eller selge på billigsalg er i mine øyne helt utrolig.

 

Jeg er om mulig mer frustrert i år enn jeg var i fjor på samme tid. Hvis Walcott drar så er vi faktisk betydelig svekket i forhold til i fjor, da jeg ikke har noen tro på virkelige forsterkninger nå. De er ganske enkelt ikke tilgjengelige på dette tidspunktet, for de penger Arsenal er villige til å betale.

 

Det har faktisk kommet så langt at jeg ønsker å få inn Usmanov. Jeg vil ikke ha de skitne pengene hans, men en eier som kan drive klubben på en forutsigbar og profesjonell måte. Vi blir jo til latter for hele fotballverden sånn som de driver på.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal drives svært fornuftig, etter min mening. Problemet med mange supportere er at en ikke skjønner seg på økonomi. Jeg synes det er helt greit å holde lønningene nede på et fornuftig nivå, selv om det skulle innebære noe utskiftning i stallen.

 

At vi selger Song og Walcott er helt greit. Jeg har lenge tenkt at Song ikke er god nok defensivt, og selv med noen assister kan han ikke rette opp manglende taktiske egenskaper. Videre er Walcott altfor variabel i prestasjonene, og jeg mener det er uklokt å gi denne spilleren mer i lønn enn de fleste 11 som startet kampen mot Stoke!

 

Allerede denne sesongen vil jeg tro at Gervinho får flere mål og assist enn det Walcott hadde i fjor. Og back-up har vi i Chamberlain m.fl. Walcott har heller ikke tekniske ferdigheter som vi akkurat nå trenger for å skape mer.

 

Det kan se ut som om det er dette vi trenger, mer enn tradisjonelle vinger som kun kan løpe!

 

Og forresten, vi solgte noen av våre beste spillere - også de årene vi vant pokaler.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal drives svært fornuftig, etter min mening. Problemet med mange supportere er at en ikke skjønner seg på økonomi. Jeg synes det er helt greit å holde lønningene nede på et fornuftig nivå, selv om det skulle innebære noe utskiftning i stallen.

 

At vi selger Song og Walcott er helt greit. Jeg har lenge tenkt at Song ikke er god nok defensivt, og selv med noen assister kan han ikke rette opp manglende taktiske egenskaper. Videre er Walcott altfor variabel i prestasjonene, og jeg mener det er uklokt å gi denne spilleren mer i lønn enn de fleste 11 som startet kampen mot Stoke!

 

Allerede denne sesongen vil jeg tro at Gervinho får flere mål og assist enn det Walcott hadde i fjor. Og back-up har vi i Chamberlain m.fl. Walcott har heller ikke tekniske ferdigheter som vi akkurat nå trenger for å skape mer.

 

Det kan se ut som om det er dette vi trenger, mer enn tradisjonelle vinger som kun kan løpe!

 

Og forresten, vi solgte noen av våre beste spillere - også de årene vi vant pokaler.

Dette handler ikke om økonomi, det handler om elendig lederkultur og hvilke signaler du sender ut.

Problemet som du så elegant unngår å kommentere er hvordan salg og hvordan erstatninger gjøres. Her hentes det inn 3 spillere relativt tidlig i overgangsvinduet og alt virker lovende og rolig inntil det blir kaos en uke før ligastart. Det har til nå kostet oss 4 poeng. Det andre poenget du velger å overse er at klubben ikke lærer en ting fra år til år. Etter Flaminisaken kom Wenger ut og lovet at klubben ikke skulle sette seg i en så vanskelig situasjon igjen. Vel, kan du se noen forandringer eller er det akkurat samme rotete som før:

At vP går etter mange år og en mulighet til å sikre sin ene store kontrakt kan jeg skjønne. At Song går etter at han har prøvd å få ny kontrakt kan jeg ikke skjønne. At Walcott ryktes bort med 3 dager igjen av overgangsvinduet er rett og slett ufattelig. Ikke fordi han er uerstattelig, men pga måten og uroen det skaper i spillegruppen og blandt supporterne. Nå får vi igjen en elendig start og utålmodighet blandt publikum i stedet for en optimistisk tone som ville virket positivt på alt fra vaskekone til Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Syns dette igjen viser enorm inkompetanse i styre og stell. Det er ingen krise i at Walcott forsvinn, sjølv syns eg ikkje han har dei ferdigheitene som skal til for å spele for Arsenal, MEN om det no skjer ein dag eller to før deadline og i det heile at spelarar som er aktuelle i ein førstelagstropp får lov tl å forlate Arsenal FC etter sesongen er starta er heilt tragisk. Dette burde vore avklara før EM, om det ikkje var mogleg så var det berre å selje... Eg er sikker på at vi kunne få mellom 15 og 20 mill i tida før/rett etter EM. Da var også ein spelar som Moses ledig på markedet til ein lågare pris, ein spelar som etter mi meining hadde tilført oss mykje meir enn Walcott. Trist å seie det men Arsenal er ikkje lenger ein fotballklubb, men reinspikka ei bedrift med eit enkelt mål. Auke verdien til aksjane til Kroenke. At Wenger i tilegg drøymer seg inn i ei verd der han trur at spelarane vel å bli i klubben fordi dei bør vere lojale til klubben/han gjere ikkje saka betre. Desverre trur eg det under dagens føresetnader ikkje er ein betre manager for Arsenal enn det vi har, om vi igjen får eigarar som ynskjer at vi skal vere ein fotballklubb der målet er å prestere best mogleg sportsleg er eg open for å bytte manager fortare enn svint!

Link to comment
Share on other sites

Til tross for elendige komersielle avtaler har vi egentlig penger i søkk og kav. Det er ikke penger det står på, det er måten vi bruker dem på som er helt på tyttebærtur etter min og etterhvert de flestes mening. Vi har hatt 70-80 profesjonelle spillere i klubben og antallet stabspersonell pr. spiller er også skyhøyt. Vi betaler stallfyllet absurde lønninger samtidig som vi plent nekter å betale markedspris (og det er ikke Chelsea/City nivå) for våre største bidragsytere. Arsenal FC kan ikke overleve som toppklubb over tid så lenge de kun forholder seg til sin egendefinerte verden.

 

Walcott isolert sett er ingen krise. Det er heller ikke Song. Heller ikke Nasri. Heller ikke Clichy osv. Det er kun to spillere solgt som ikke relativt enkelt kan erstattes av likeverdige eller bedre spillere. (Cesc og RvP). Summen av alt er imidlertid en helt annen sak. Årets kjøp såg i utgangspunktet ut til endelig å bli en forsterkning. Det er det ikke lenger, og signaleffekten av politikken som føres har en naturlig konsekvens som alle forstår rekkevidden av. Før eller siden vil strikken briste. Det var jævlig nær i fjor, og igjen er en ny sesong i gang mens det råder kaostilstander i klubben. Det er en helt utrolig prestasjon.

 

De neste to dagene blir spennende å følge, men sansynligvis vil det bli "to little to late".

Link to comment
Share on other sites

Det er en del som er galt i Arsenal, og mange ser sitt snitt til å utnytte det. Som blant TV2 som kommer med svadaartikkel av de sjeldne her: Statistikken viser: Forlat Arsenal - vinn titler.

 

De skulle heller brukt overskriften "Statistikken viser: Blir solgt til Barcelona, Chelsea, City og Real Madrid - vinn titler". Tenk at de faktisk har tatt med spillere som Pennant, Seb Larsson, Merida og Hleb som spillere som har "funnet lykken", sammen med spillere som Lauren, Cole, Vieira, Henry og Reyes som var viktige spillere under vår mest suksessrike periode.

 

Zzzzzzzz.....

Link to comment
Share on other sites

Det er en del som er galt i Arsenal, og mange ser sitt snitt til å utnytte det. Som blant TV2 som kommer med svadaartikkel av de sjeldne her: Statistikken viser: Forlat Arsenal - vinn titler.

 

De skulle heller brukt overskriften "Statistikken viser: Blir solgt til Barcelona, Chelsea, City og Real Madrid - vinn titler". Tenk at de faktisk har tatt med spillere som Pennant, Seb Larsson, Merida og Hleb som spillere som har "funnet lykken", sammen med spillere som Lauren, Cole, Vieira, Henry og Reyes som var viktige spillere under vår mest suksessrike periode.

 

Zzzzzzzz.....

Latterlig artikkel når de tar med spillere som ble sluppet fordi de ikke var gode nok eller ikke taklet det engelske klimaet...

Link to comment
Share on other sites

Arsenal chairman Peter Hill-Wood admits club cannot compete in transfer market

 

 

Peter Hill-Wood has conceded that Arsenal cannot spend as much on players as the likes of Premier League rivals Manchester City and Chelsea.

 

Hill-Wood says the club will continue to manage their finances carefully but is confident Arsene Wenger's team can mount a serious title challenge this term, while he found criticism of the manager last term 'disgusting'.

 

"Arsene has money to spend but there's a limit. We can't spend £50million on one player," Hill-Wood told the Evening Standard.

 

Igjen så sier Hill-Wood at Wenger har penger å bruke, men som Wenger så overdriver han alltid med summene.

 

Tror de fleste av Arsenal fansen forstår at vi ikke kan bruke tett opp mot 500 millioner kroner på en spiller, men en toppklubb som Arsenal kan vel en sesong eller to innimellom kjøpe en spiller som koster tett opp mot £20M for å betraktelig styrke laget. Igjen så kan man også forvente at klubben ikke alltid vært år skal selge sine beste spillere for profitt og hvis det i verste fall skjer så må de pengene (og muligens ekstra) bli reinvestert i laget. At man ikke finner en spiller tilgjengelig på markedet som holder samme nivå som van Persie er selvsagt forståelig og muligens det samme med Cesc, Nasri og Song. Men, man kan ta igjen den kvaliteten på å øke kvaliteten på våre svakeste ledd.

 

Det har Arsenal vært fryktelig dårlig på syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har vi penger å bruke. Selvom vi har tjent inn mye på salg, har vi kjøpt spillere for rundt £80m.

 

Ikke akkurat unødvendige kjøp heller, men i motsetning til f.eks. City, Chelsea, Liverpool o.l. så har vi gått i profitt hvert eneste overgangsvindu de siste 7-8 årene bortsett fra i 2010 og to spillere av Cazorla/Podolski kvalitet til inn i laget samt muligens en spiller til så ville vi vært ufattelig nærme et ligagull. Derfor blir det tåpelig i mine øyne når eksemplet til bådeHill-Wood og Wenger alltid er at vi ikke har råd til en spiller til £50M og at det tydeligvis er derfor vi ikke kjøper inn forsterkninger til tross for at laget trenger det.

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke akkurat unødvendige kjøp heller, men i motsetning til f.eks. City, Chelsea, Liverpool o.l. så har vi gått i profitt hvert eneste overgangsvindu de siste 7-8 årene bortsett fra i 2010 og to spillere av Cazorla/Podolski kvalitet til inn i laget samt muligens en spiller til så ville vi vært ufattelig nærme et ligagull. Derfor blir det tåpelig i mine øyne når eksemplet til bådeHill-Wood og Wenger alltid er at vi ikke har råd til en spiller til £50M og at det tydeligvis er derfor vi ikke kjøper inn forsterkninger til tross for at laget trenger det.

Er helt enig. Bare tanken på at vi kunne hatt en tropp i Barca-klasse gir meg vann i munnen. Hadde vi ikke solgt våre spillere de siste tre årene er jeg sikker på at vi ikke lenger hadde hatt noen pokal-tørke.

Link to comment
Share on other sites

http://www.standard.co.uk/sport/football/peter-hillwood-of-course-arsenal-can-win-the-league-this-season----and-spurs-wont-trouble-us-8104267.html

 

Her er det originale intervjuet i Evening Standard. Intet nytt her kanskje med unntak av at det er første gang en styreformann i Arsenal er sitert på “It is not a worry to the board that we haven’t won a trophy since 2005”.

 

Ja, det har vi lagt merke til PHW.

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke akkurat unødvendige kjøp heller, men i motsetning til f.eks. City, Chelsea, Liverpool o.l. så har vi gått i profitt hvert eneste overgangsvindu de siste 7-8 årene bortsett fra i 2010 og to spillere av Cazorla/Podolski kvalitet til inn i laget samt muligens en spiller til så ville vi vært ufattelig nærme et ligagull. Derfor blir det tåpelig i mine øyne når eksemplet til bådeHill-Wood og Wenger alltid er at vi ikke har råd til en spiller til £50M og at det tydeligvis er derfor vi ikke kjøper inn forsterkninger til tross for at laget trenger det.

Enig. Det er jo ingen som forlanger spillerkjøp til £50 millioner. Det er jo tydeligvis fullt mulig å hente spillere som Dembele, Moutinho, Moses, Azpilicueta, Marin, Sinclair, Johnson, Kagawa, Ramirez, Lloris, Dempsey, Sigursson osv uten å sprenge banken. Sier ikke at alle disse hadde hatt noe å gjøre hos oss, men det viser jo at det absolutt finnes et marked som er innenfor rekkevidden av våre budsjetter.

Link to comment
Share on other sites

Overgangssummen er bare halve kosten, den store og langgående kostnaden er lønn. Skal vi ta steget opp og hente de tunge navnene (ikke de tyngste!) må også lønnsnivået heves for å være i stand til å konkurrere med spillerne Chelsea, City og United også ønsker. Alex Song ville bli mer verdsatt, hva skjer når alle vil bli mer verdsatt?

 

De beste hos oss bør få bedre betalt enn nå, samtidig som de som ikke er like gode burde ha mindre betalt. Forhåpentligvis klarer de å endre på denne politikken fremover med den "nye" generasjonen. Løsningen er å være smart i markedet og smartere med våre egne. Det er nok mange som klør seg i hodet over hvordan Wenger klarte å hente Cazorla så enkelt og så billig, og samtidig rister på hodet på hvor vanskelig det er for oss å holde på de beste spillerne.

 

Når det kommer til PHW burde han fått munnkurv for mange år siden. Han minner meg mer og mer om Ken Bates (GRØSS) når han åpner kjeften. Heldigvis er vi bedre stilt enn den gjengen.

Link to comment
Share on other sites

Hva er galt med Arsenal FC?

 

Jeg som hovedsaklig er optimist og veldig fornøyd med hvordan klubben drives, vil vanligvis svare "ikke stort".

 

Men jeg undres over hvorfor aktiviteten på dette forumet (og andre nettsteder) alltid synker når ting ser litt lyst ut. Sånn som nå.

Er Arsenalsupportere en gjeng med sutrekukkær og besserwissere som engasjerer seg mest i motgang?

Link to comment
Share on other sites

Hva er galt med Arsenal FC?

 

Jeg som hovedsaklig er optimist og veldig fornøyd med hvordan klubben drives, vil vanligvis svare "ikke stort".

 

Men jeg undres over hvorfor aktiviteten på dette forumet (og andre nettsteder) alltid synker når ting ser litt lyst ut. Sånn som nå.

Er Arsenalsupportere en gjeng med sutrekukkær og besserwissere som engasjerer seg mest i motgang?

Har da vært brukbar aktivitet så langt. Naturlig at det blir litt stille når det er landslagspause

Link to comment
Share on other sites

Hva er galt med Arsenal FC?

 

Jeg som hovedsaklig er optimist og veldig fornøyd med hvordan klubben drives, vil vanligvis svare "ikke stort".

 

Men jeg undres over hvorfor aktiviteten på dette forumet (og andre nettsteder) alltid synker når ting ser litt lyst ut. Sånn som nå.

Er Arsenalsupportere en gjeng med sutrekukkær og besserwissere som engasjerer seg mest i motgang?

Jeg mener mye er galt med Arsenal F.C, men bruker ikke å være den som whiner over alt og allting rundt klubben. Enkelte vil hevde at Squillacci f.eks var en elendig signering, mens vi før sommeren skrek etter en rutinert midtstopper som Squillacci. Alt for lett å være etterpåklok.

Link to comment
Share on other sites

Kritikk er mye lettere å komme med enn ros. Kampen mot lfc viste oss at det bor mye i laget, og at vi trolig har en lys fremtid forran oss. Det betinger selvsagt at dagens spillere blir i klubben, selv om de skulle ha gode 18 måneder. Videre at Diaby klarer å stabilisere prestasjonene sine. Han har vært en en ujevn, og bunnivået har vært utrolig lavt. Hans ekstremferdigheter har vi sett flere ganger, og det er liten tvil om potensialet. Nå får vi håpa at han er i stand til å fullbyrde det. Med spillere som Cazorla og Arteta rundt seg, må det bare bli bra.

 

Det som synes å være galt med Arsenal, er fokus og ambisjoner. Selv om kluben går så det dundrer nå, vil ikke trofeløse sesonger føre til at klubben får nye supportere, og det er nok enhver klubb avhengig av.

Link to comment
Share on other sites

Hva er galt med Arsenal FC?

 

Jeg som hovedsaklig er optimist og veldig fornøyd med hvordan klubben drives, vil vanligvis svare "ikke stort".

 

Men jeg undres over hvorfor aktiviteten på dette forumet (og andre nettsteder) alltid synker når ting ser litt lyst ut. Sånn som nå.

Er Arsenalsupportere en gjeng med sutrekukkær og besserwissere som engasjerer seg mest i motgang?

 

Det er vel med Arsenal som det er i samfunnet forøvrig. De som har noe/føler de har noe å klage over fort blir veldig høylytte, mens de som synes ting er greit ikke føler noe spes behov til å skrive om det.

 

Syns du skattenivået i samfunnet er helt ok så skriver du neppe dusinvis av innlegg om det. Mener du derimot at du blir flådd av staten så er det nok større sjanser for at du spyr ut eder å galle på nettet.

 

Topic'en på tråden er; "Hva er galt med Arsenal F. C?". Mitt svar er vel at det er ikke noe spes galt med Arsenal og jeg ser ikke noen grunn til at jeg skal skrive dette i tråd etter tråd.

 

Og, mulig jeg er veldig naiv, men jeg tror ærlig talt at hvis vi får en god flyt og ikke blir hardt rammet av skader, så kan vi vinne hele PL. Jeg har sett litt på Manu som "alle" tipper som en av favorittene til å stikke av tittelen i år og kan ikke skjønne at de er noe særlig bedre enn oss.

Link to comment
Share on other sites

Ser Sagna også ser seg lei på at våre beste spillere blir solgt sesong etter sesong. Noe jeg tror alle forstår. Spent på om han signerer ny kontrakt eller ikke. Arsena skal visstnok i forhandlinger med både han og Gibbs fremover, håper begge signerer.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg savner mest av alt er at EIEREN vår skal komme med noen ord angående klubbens ambisjoner. Helt ufattelig at han verken støtter Wenger offentlig eller kommer med betrygende uttalelser om klubbens fremtid. Selv om Chelsea bruker mye penger, er det ihvertfall en klar tale fra Abramovitsj om at han ønsker at klubben skal vinne.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...