Jump to content

2011.03.19 West Bromwich Albion B


zaldor

Recommended Posts

Men det er ikke kontoen som avgjør at laget gang på gang gjør de samme tabbene. Noe av det forsvaret foretar seg synes jeg vitner om at det ikke brukes tid i det hele på den lagdelen. Med det mener jeg tid på treningsfeltet. Så jeg forstår at mange kritiserer Wenger for den sportslige biten. Manchester United klarer vinne kamper med 3 av 4 faste forsvarere ute. De klarer ofte unngå slippe inn mål. Arsenal slipper altid inn mål. Om man setter de to lagenes forsvarere opp mot hverandre spiller for spiller, er det nok ikke så mye forskjell. Men i samhandling og måten de to forsvarene opptrer på er det himmel og hav i forskjell. Der har Wenger et ansvar, og han får kritikk deretter. Og en del av det vi har sett siden sist Arsenal har vant serien er veldig gjentagende med tanke på hvordan laget ter seg når det går dem i mot.

 

Kanskje en rolle innen økonomisk styring av klubben er tingen for Wenger? Han har hvertfall stålkontroll på den biten.

Du belyser her en svakhet ved Wengers arbeid, ingen tvil om det. Han er ikke god til å organisere laget. Men jeg tror at Wenger ville anskaffet gode nok spillere, dersom midlene hadde vært tilgjengelig. Midlene har vært begrenset og dermed har Koscielny, Squilacci for å nevne noen, kommet til Arsenal. Wenger burde ha gjort grep defensivt, evt hentet inn hjelp alà Keown. Det er ingen tvil om at Wenger bør kritiseres for at han ikke gjør nødvendige grep defensivt, men det blir for enkelt å rope KJØP KJØP, SELG SELG. Det er på grunn av den hodeløse kritikken at jeg tok Wenger til forsvar. Kritikken du kommer med er saklig, og jeg må si meg enig med din vurdering.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Opphentingen i dag kan gjorde at jeg ikke mistet det siste håpet og var ett lite lyspunkt jeg velger å klamre meg fast til. Syntes også Wenger gjorde gode bytter i dag og jeg håper det laget som avsluttet i dag får lov å starte neste kamp. Med unntak av Almunia som kostet oss seiren i dag dersom man ser matematisk på det.

 

Med Arshavin, RvP, Chamack og Bendtner på banen samtidig ble vi uforutsigbare og mye vanskeligere å ha med å gjøre. Slik skulle vi startet mot Barca også, så tror jeg vi kunne hatt en sjangs. Desverre så tror jeg neppe Wenger tenker på denne måten og jeg ser alt for skjelden at han lar spillere få bygge videre på den selvtilliten de har opparbeidet seg sammen.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig bra skrevet. Siste sjanse for Wenger. Filosofien til Wenger holder ikke.

 

Enten må han skifte filosofi, ellers vil jeg ha en ny manager inn. Wenger har gjort masse bra for klubben, det må vi ikke glemme. Men nok er nok.

 

Vi kan ikke bare støtte, litt kritiske må vi være, tiden for Wenger er kanskje forbi.

 

Nå sa Wenger for 5 år siden at dette var et 5 års prosjekt, noe Keown bekreftet i et intervju tidligere i år. Så får vi se da om han skifter retning til neste sesong.. Tviler på det egentlig, og det er ikke første gang han sier en ting, men gjør noe helt annet.

 

Ang kampen så er det helt utrolig at vi henter inn en 0-2 ledelse. Noe Wenger sikker vil presisere snart. Det er noen som står frem i løpet av de siste 30 min, men gud bedre og latterlig keeper og forsvar vi har! Vi har spart penger og Wenger har hentet in "røverkjøp", samt beholdt troen på flere spillere som heller ikke i år overbeviser. Dette skader oss sesong etter sesong, og mye tyder på at det blir tilfelle denne gang også.

 

Skal vi klare å vinne PL, så blir det opp til spillere som Van Persie, Arshavin, Willshere og Nasri, samt at united mister flere poeng.

 

Jeg har fortsatt trua på enkelte spillere selv om jeg ikke har det på Wenger, forsvaret, Denilson, Diaby og Bendtner. Det kan gå, men neppe pga de nevnte!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffende igjen. Synes vi faktisk gjør en helt OK kamp på bortebane men forsvar og keeper ødela nok engang for oss. Men sterkt å hente opp 0-2 på bortebane.

 

Almunia viser seg nok engang som en matchvinner for motstanderen. Han har knapt spilt i år men har tapt oss 5 poeng mot WBA. La oss endelig håpe dette var hans siste tabbe i Arsenal-trøya, og hvis Jens viser seg OK fram på treningsfeltet så bør han nok stå videre basert på et sterkere hode.

 

Vi har desverre ikke noe alternativ til Squil/Koz samarbeidet som igjen viser seg som olje og vann. De er hver for seg gode stoppere, men kan ikke spille sammen av en eller annen merkelig grunn.

 

Forhåpentligvis er både Song, Fabregas og Walcott tilbake til neste kamp etter pausen . Vi har vel vist oss rimelig uslåelige med Theo Van Nasregas der framme. Det er rimelig sikkert at vi kommer til å slippe inn mål i hver eneste kamp fremover, og da må vi bare skåre fler enn motstanderen. Det kan vi greie hvis vår angrepsfirer blir friske og holder seg friske.

 

Forøvrig så prøver jeg å ikke irritere meg over de håpløse og ekstremt kunnskapsløse innleggene til enkelte her i kamptråden. Dere sprer deres edder og galle hver gang det går imot oss. Dere etterspør lederskap i klubben, men oppfører dere selv som bortskjemte drittunger. Vi har ikke hatt de samme rammebetingelsene som de andre "store", men vi nærmer oss pga Wengers og styrets framsynthet. Det ser ikke ut som kan høste fruktene i år heller, men vi nærmer oss.

 

Stå opp, vær rak i ryggen og vær stolt at dere er supportere av den beste klubben i verden, uansett hva media og andre lags supportere forsøker å fortelle oss.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke huske at det var så kjedelig å se Arsenal under George Graham, men mannen hadde nok ferre offensive tanker enn det Wenger representerer. Men så hadde vel Graham spiller for spiller et mye "dårligere" lag, men som lag klarte han bygge gull av gråstein han også.

 

Og når det kommer til Wenger, så har han ikke vunnet noen verdens ting etter siste biten av arven fra Graham takket for seg. Så man kan jo nesten si at Graham hadden en liten finger med i suksessen til Wenger også. Wenger kan mye, men forsvarspill kan han ikke!!

 

Sitter litt å funderer litt på hva som kunne vært gjort eller ikke gjort. Men tror ikke det er så mange grep som skal til for at vi er på toppen av stigen. Men kanskje ikke så mange grep der folk flest mener. På den måten vi spiller, så setter vi vår egen keeper og forsvar i en mengde vanskelige situasjoner, og ikke for at vi nødvendigvis er for dårlige der i utgangspunktet. Tror faktisk nøkkelen ligger i midtbane leddet, og ikke så veldig mye i forsvaret som de fleste vil ha det til. Men det ville utvilsomt hjulpet med en Terry og Vidic der bak. Men ser vi påre konkurenter, så klarte de seg fint uten sine forsvars ess, united var en periode nesten tomme for forsvarspillere, men de overlevde det også.

Men United har en Darren Fletcher og Michael Carrick, ikke spesielt teknisk begavede og gode spillere, men de gjør livet surt for motstanderne. Og mye av forsvarsjobben er og blir gjort der. Vi har Alex Song og ..... ja vi har bare han. Og nå om dagen har vi ikke han heller......Så mye tapes i det leddet desverre. Vi kan ha mange Nasri og Fabregas, og mye flott offensiv fotball, men av og til får det andre laget tak i ballen, hva gjør vi da? Jo vi overlater alt til forsvaret og keeper, og når de driter på draget, så vises det veldig godt, og de blir slaktet for det, sier på ingen måte at Almunia eller de andre bak er verdens beste spillere, men den største feilen er vel egentlig litt lengre frem på banen.

 

Nå vant vi ligaen i 04 uten et eneste tap, og FA Cupen i 05. Var ikke mange igjen fra Graham tiden der :D Wenger kunne forsvar, men det er en mannsalder siden virker det som

 

Ellers er jeg strålende enig med det du skriver.

Link to comment
Share on other sites

Vi havner under 2-0 mot et West Brom lag som har alt og vinne og ingenting å tape, og som kjemper med nebb og klør. Mye takket Manuel Almunia. Vi gjør gode bytter og utligner en 2-0 ledelse på bortebane mot Roy Hodgsons mannskap. Det syns jeg viser moral. Snart har vi flere spillere tilbake fra skade, og neste kamp regner jeg også med Lehmann i mål og da kan jeg love dere at ingen av de fire bak tør å gjøre en eneste liten feil. Vi har fortsatt dette i våre hender, og ligagullet er da så definitivt ikke tapt ennå. Manu kommer garantert til å snuble også, jeg er sikker på det. De sleiiiiiiiiiiiiiiiit idag, men klaarte å pirke inn et mål rett før slutt. dette gir de en fordel, men slår vi de hjemme og vinner hengekampen er vi fortsatt ett poeng foran. Det er vi som fortsatt har kontroll, så jeg forstår faen ikke hva problemet til mange her inne er. HA TRUA !

Link to comment
Share on other sites

lså jeg forstår faen ikke hva problemet til mange her inne er. HA TRUA !

Vi har hatt trua i mange år nå, men når "gud" ikke svarer gang etter gang etter gang etter gang. Vi er vel faen meg ikke fundamentalister så det er naturlig at man blir svekket i troen :D

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt trua i mange år nå, men når "gud" ikke svarer gang etter gang etter gang etter gang. Vi er vel faen meg ikke fundamentalister så det er naturlig at man blir svekket i troen :D

 

Selvfølgelig!

 

Men når ting fortsatt er I VÅRE HENDER så forstår jeg fanken ikke poenget med å svartmale det helt.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare ekstremt naivt å tro at vi vinner PL i år.

 

Kan godt hende jeg er naiv, er som oftest det :P Men jeg tror det hjelper når vi får tilbake spillere etter landslagspausen, forhåpentligvis skadefrie. Dog er det en ting jeg bekymrer meg for og det er stopperne. Det lukter katastrofe lang vei :D

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan man si at det er i våre hender? Hengekampen vår er borte mot tottene, vi har Liverpool og Man Utd hjemme. Man Utd har i tillegg et enklere kampprogram igjen. Jeg vil heller si at det er i man Utds hender og at vi er avhengige av at de driter seg ut i et par kamper til for at vi skal kunne flakse oss til PL trofeet. Og da blir vi tidenes svakeste lag som vinner PL i så måte.

Link to comment
Share on other sites

Er bare i norge Arsenal fans tror Wenger er værdensbeste manager og at Arsenal vært år skal vinne PL eller ta pokaler.

 

I Englans sier de det mottsatte vi har ikke onkelige ledere som Adams var... Tery i Chelsea og en DF mittabne som vil kjøre spillere våres hardere når vi spiller så dårlig.... Keane i Man Utd var en mittbane spiller et hakk bedre en Vieiera som tok lage sitt til gull gang på gang.

Slike spilere har ikke Wenger å han kan takke seg sel at han trior på julenissen.

Å tri noen av de ungutta hans kan ledse et lkag til Liuga GUll 6 år har han tatt feil og enda lærer han ikke.

Vi har ingen som tar det tygste ansvaret og trår til da det andre lage presser som vært.

Sett det i 6 år nå og ting blir ikke bedre. Er seriøst noe galt i tankegagen og hode til vænger han nekter å kjøpe klasse spillere og forsatter med mange spillere som ikke burde spilt i PL slik er det bare.

For vi noen skader på de beste vi har går det alltud dritt for de nest beste er ikke goe nok.

At Wenger nekter å hente en topp Keeper som hadde redda mange poeng for oss er for meg å si det samme som jeg vil ikke ha liga gull. Wenger er en gjæriknark og den dårlkisgt manger i pl de siste 6 år vis vi tenker på Chelsea og Man Utd vinner de pokaler så det holder de siste 6 åra.

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt trua i mange år nå, men når "gud" ikke svarer gang etter gang etter gang etter gang. Vi er vel faen meg ikke fundamentalister så det er naturlig at man blir svekket i troen :D

 

 

Snakk for deg sjæl gutt, jeg er fundamentalist og har fortsatt troa.

Link to comment
Share on other sites

Er bare i norge Arsenal fans tror Wenger er værdensbeste manager og at Arsenal vært år skal vinne PL eller ta pokaler.

 

I Englans sier de det mottsatte vi har ikke onkelige ledere som Adams var... Tery i Chelsea og en DF mittabne som vil kjøre spillere våres hardere når vi spiller så dårlig.... Keane i Man Utd var en mittbane spiller et hakk bedre en Vieiera som tok lage sitt til gull gang på gang.

Slike spilere har ikke Wenger å han kan takke seg sel at han trior på julenissen.

Å tri noen av de ungutta hans kan ledse et lkag til Liuga GUll 6 år har han tatt feil og enda lærer han ikke.

Vi har ingen som tar det tygste ansvaret og trår til da det andre lage presser som vært.

Sett det i 6 år nå og ting blir ikke bedre. Er seriøst noe galt i tankegagen og hode til vænger han nekter å kjøpe klasse spillere og forsatter med mange spillere som ikke burde spilt i PL slik er det bare.

For vi noen skader på de beste vi har går det alltud dritt for de nest beste er ikke goe nok.

At Wenger nekter å hente en topp Keeper som hadde redda mange poeng for oss er for meg å si det samme som jeg vil ikke ha liga gull. Wenger er en gjæriknark og den dårlkisgt manger i pl de siste 6 år vis vi tenker på Chelsea og Man Utd vinner de pokaler så det holder de siste 6 åra.

 

 

Blir svett av å se dine kommentarer her på forumet,du kommer alltid inn å svartmaler absolutt alt med dine latterlige utsagn og påstander!

Og i tillegg er det nesten vanskelig å se hva du prøver å si,i og med at du skriver som om du var på total heroinrus ofte.

Link to comment
Share on other sites

Er bare i norge Arsenal fans tror Wenger er værdensbeste manager og at Arsenal vært år skal vinne PL eller ta pokaler.

 

I Englans sier de det mottsatte vi har ikke onkelige ledere som Adams var... Tery i Chelsea og en DF mittabne som vil kjøre spillere våres hardere når vi spiller så dårlig.... Keane i Man Utd var en mittbane spiller et hakk bedre en Vieiera som tok lage sitt til gull gang på gang.

Slike spilere har ikke Wenger å han kan takke seg sel at han trior på julenissen.

Å tri noen av de ungutta hans kan ledse et lkag til Liuga GUll 6 år har han tatt feil og enda lærer han ikke.

Vi har ingen som tar det tygste ansvaret og trår til da det andre lage presser som vært.

Sett det i 6 år nå og ting blir ikke bedre. Er seriøst noe galt i tankegagen og hode til vænger han nekter å kjøpe klasse spillere og forsatter med mange spillere som ikke burde spilt i PL slik er det bare.

For vi noen skader på de beste vi har går det alltud dritt for de nest beste er ikke goe nok.

At Wenger nekter å hente en topp Keeper som hadde redda mange poeng for oss er for meg å si det samme som jeg vil ikke ha liga gull. Wenger er en gjæriknark og den dårlkisgt manger i pl de siste 6 år vis vi tenker på Chelsea og Man Utd vinner de pokaler så det holder de siste 6 åra.

 

Hvis du har lese-/skrive-vansker så beklager jeg. Men hvis ikke, så er det umulig å ta deg alvorlig med slike innlegg og jeg ber deg om å lese gjennom det du skriver før du poster. Da kan det også hende at du revurderer (store) deler av innholdet i postene dine også. Dette var både innholdsmessig og språklig det verste jeg har lest her inne. Og det sier ikke lite.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har lese-/skrive-vansker så beklager jeg. Men hvis ikke, så er det umulig å ta deg alvorlig med slike innlegg og jeg ber deg om å lese gjennom det du skriver før du poster. Da kan det også hende at du revurderer (store) deler av innholdet i postene dine også. Dette var både innholdsmessig og språklig det verste jeg har lest her inne. Og det sier ikke lite.

Skjerpings Bølerulf.

 

Her på forumet er det åpent for alle å uttrykke seg, det uavhenig av skriveferdigheter, alder og andre ting som kan finne på å irritere deg.

 

Dannialdo har fått slike idiotiske innlegg mot seg mange ganger opp gjennom årene. Ære være ham for å fortsette å uttrykke sine spennende meninger her på forumet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Skjerpings Bølerulf.

 

Her på forumet er det åpent for alle å uttrykke seg, det uavhenig av skriveferdigheter, alder og andre ting som kan finne på å irritere deg.

 

Dannialdo har fått slike idiotiske innlegg mot seg mange ganger opp gjennom årene. Ære være ham for å fortsette å uttrykke sine spennende meninger her på forumet.

 

BE

Ja det å sette ord i feil rekkefølge, komma/punktum feil, å/og feil osv skal han få lov til å gjøre, men da det kommer til å sette bokstavene i ordet i riktig rekkefølge er det en fordel å stokke riktig.. Og når dette er et problem kan det være lurt å bare ta en ekstra titt på innlegget før du poster det.

Link to comment
Share on other sites

Ja det å sette ord i feil rekkefølge, komma/punktum feil, å/og feil osv skal han få lov til å gjøre, men da det kommer til å sette bokstavene i ordet i riktig rekkefølge er det en fordel å stokke riktig.. Og når dette er et problem kan det være lurt å bare ta en ekstra titt på innlegget før du poster det.

Det er på ingen måte påkrevd for å få poste her på forumet. Så det lureste vil være å holde kjeft og la folk være folk

Link to comment
Share on other sites

Skjerpings Bølerulf.

 

Her på forumet er det åpent for alle å uttrykke seg, det uavhenig av skriveferdigheter, alder og andre ting som kan finne på å irritere deg.

 

Dannialdo har fått slike idiotiske innlegg mot seg mange ganger opp gjennom årene. Ære være ham for å fortsette å uttrykke sine spennende meninger her på forumet.

 

BE

Det er mulig det er noe historikk her som jeg ikke kjenner til her, men står fremdeles inne for det jeg skriver(ref. min beklagelse i starten). Og når det gjelder innholdet, så deler jeg ikke din oppfatning om "spennende meninger". Å kalle Wenger for den dårligste manager i PL de siste 6 år er ikke spennende, det er bare latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Der røyk pokalen. Ikke så overraskende at det skjedde før enn siden. Det er lenge siden vi har vært dårligere enn nå. Bærtur Stinker Almunia, et elendig midtforsvar, null kreativitet uten Fabr, ok - Arshavin får til noe. Jeg tror denne mannen i kåpe må få inn noen som kan organisere det defensive. Nils Arne Eggen innså på et tidspunkt at det var lurt å få inn Bjørn Hansen for å ivareta den biten. Både Wenger og NAE er overfokusert på det offensive. "They defend like children" sier kommentatorene, og legger til det ikke hadde blitt noen "free header" hvis Adams, Keown eller Bould hadde vært inni der.

 

Til de som fabler om at vi kan vinne resten av kampene: glem det - det har vel knapt skjedd før i historien, og med dette mannskapet; vi må kjempe om 4. plassen.

Link to comment
Share on other sites

Det er på ingen måte påkrevd for å få poste her på forumet. Så det lureste vil være å holde kjeft og la folk være folk

Så alt må være påkrevd for at man skal gjøre noe? Av og til kan det være lurt å gjøre noe selv om du ikke må det, for at folk ikke skal få et feil inntrykk at deg. Da Dannialdo skriver som han gjør fører det til at Pires#7 antar han er i heroinrus, mens BølerUlf trur han har lese-/skrive vansker. Derfor forbeholder jeg meg retten til å si at det kan være lurt å se over innlegget sitt en gang, så slipper man slike spekulasjoner. Synes det er frekt av deg å be meg holde kjeft for å komme med ett vennskapelig tips.

 

Jeg er ikke påkrevd å hjelpe damen som skal få barnevogna inn på bussen, men jeg gjør det fordet.

Link to comment
Share on other sites

Så alt må være påkrevd for at man skal gjøre noe? Av og til kan det være lurt å gjøre noe selv om du ikke må det, for at folk ikke skal få et feil inntrykk at deg. Da Dannialdo skriver som han gjør fører det til at Pires#7 antar han er i heroinrus, mens BølerUlf trur han har lese-/skrive vansker. Derfor forbeholder jeg meg retten til å si at det kan være lurt å se over innlegget sitt en gang, så slipper man slike spekulasjoner. Synes det er frekt av deg å be meg holde kjeft for å komme med ett vennskapelig tips.

 

Jeg er ikke påkrevd å hjelpe damen som skal få barnevogna inn på bussen, men jeg gjør det fordet.

 

Heroinrus var vel kanskje å ta litt i,fyren kan godt ha lese/skrive vansker,men det ser svært ofte ut til at han ikke ser over innlegget før han poster det.

Sier ikke at det ikke er lov til å skrive feil,men når det ser ut til at man har skrevet innlegget i ekstrem hast så synes jeg det blir uoversiktelig.

Link to comment
Share on other sites

Er bare i norge Arsenal fans tror Wenger er værdensbeste manager og at Arsenal vært år skal vinne PL eller ta pokaler.

 

I Englans sier de det mottsatte vi har ikke onkelige ledere som Adams var... Tery i Chelsea og en DF mittabne som vil kjøre spillere våres hardere når vi spiller så dårlig.... Keane i Man Utd var en mittbane spiller et hakk bedre en Vieiera som tok lage sitt til gull gang på gang.

Slike spilere har ikke Wenger å han kan takke seg sel at han trior på julenissen.

Å tri noen av de ungutta hans kan ledse et lkag til Liuga GUll 6 år har han tatt feil og enda lærer han ikke.

Vi har ingen som tar det tygste ansvaret og trår til da det andre lage presser som vært.

Sett det i 6 år nå og ting blir ikke bedre. Er seriøst noe galt i tankegagen og hode til vænger han nekter å kjøpe klasse spillere og forsatter med mange spillere som ikke burde spilt i PL slik er det bare.

For vi noen skader på de beste vi har går det alltud dritt for de nest beste er ikke goe nok.

At Wenger nekter å hente en topp Keeper som hadde redda mange poeng for oss er for meg å si det samme som jeg vil ikke ha liga gull. Wenger er en gjæriknark og den dårlkisgt manger i pl de siste 6 år vis vi tenker på Chelsea og Man Utd vinner de pokaler så det holder de siste 6 åra.

Du skriver akkurat det samme som i ditt forrige innlegg. Du gjentar deg selv om igjen og om igjen, og nekter å ta inn flere synspunkter. Selvfølgelig påpeker du svakheter i dagens arsenal ingen kan fornekte, men du evner rett og slett ikke å sette ting i perspektiv, noe som er svært frustrerende når jeg gjør et ærlig forsøk på å debattere med deg på saklig vis.

Link to comment
Share on other sites

Vi havner under 2-0 mot et West Brom lag som har alt og vinne og ingenting å tape, og som kjemper med nebb og klør. Mye takket Manuel Almunia. Vi gjør gode bytter og utligner en 2-0 ledelse på bortebane mot Roy Hodgsons mannskap. Det syns jeg viser moral. Snart har vi flere spillere tilbake fra skade, og neste kamp regner jeg også med Lehmann i mål og da kan jeg love dere at ingen av de fire bak tør å gjøre en eneste liten feil. Vi har fortsatt dette i våre hender, og ligagullet er da så definitivt ikke tapt ennå. Manu kommer garantert til å snuble også, jeg er sikker på det. De sleiiiiiiiiiiiiiiiit idag, men klaarte å pirke inn et mål rett før slutt. dette gir de en fordel, men slår vi de hjemme og vinner hengekampen er vi fortsatt ett poeng foran. Det er vi som fortsatt har kontroll, så jeg forstår faen ikke hva problemet til mange her inne er. HA TRUA !

:D fulltendig enig med deg. Fortsatt mange poeng å spille om så e ikke over enda. Walcot,Fabregas og Song kommer godt med i innspurten no.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...