Jump to content

2011.03.19 West Bromwich Albion B


zaldor

Recommended Posts

Reprise, eller rett og slett deja vu?

 

Det er vanskelig (iallefall for meg), og ikke sitte igjen med en negativ og skuffende følelse etter denne kampen.

Hvor er vinnerviljen?

 

Er det vinnevilje å komme tilbake fra 2-0 mot Wba, eller er vinnervilje det man viser helhetlig over 90minutter?

 

Første omgangen, var rett og slett skremmende tragisk.

Det florerte med feilpasninger, og flere av de av den enkleste sort.

Det var meget lite bevegelser (stillestående spillere uten initiativ), lite tempo i ballen, rytmen i spillet var fraværende, og de samme feilene dukket opp som ventet.

 

De siste 45minuttene var bedre, og vi reddet et poeng. Sykt å si det, men vi reddet et poeng borte mot WBA, i en fase hvor vi jakter gull, og har alt å ta igjen etter de siste ukers nedturer.

Vi burde gått ut å kriget med hele hjertet, for klubben og supportere sin skyld.

 

Veit sannelig ikke om jeg orker å gjenta meg selv, men skal ta noen punkter:

 

* Når spillet er lagt så mye opp på Fabregas i denne formasjonen, hvorfor stepper ikke Nasri inn i denne rollen ved skade/karantene? Det fungerer som oftest meget bra med Fabregas på banen når det gjelder den offensive delen av spillet (flyt), samt balansen på midtbaneleddet. Burde ikke den som er mest lik i spillerferdigheter, erstatte/fylle dette tomrommet så godt som mulig?

Nasri har oftere og oftere forsvunnet på sin kantrolle utover sesongen, og jeg synes det virker mest synlig når han ikke har Fabregas på sentral posisjon. Kanskje vi får utnyttet mer av Nasri sine kvaliteter for laget, om han trekkes inn i fraværet av Fabregas?

 

* Er skremmende å se Koscielny gjøre de samme feilene gang på gang. Han ligger ofte noe for langt unna i markering, og av en eller annen grunn så går han ofte på feil side av motspilleren i duellspillet. Er sikkert ikke lett som nykommer, å spille med så mange forskjellige makkere på stopperplass. Likevel er det rart, at de samme områdene på svakheter ikke blir gjort noe med.

Hva gjør Wenger på treningsfeltet på den defensive delen, både med tanke individuell veiledning og det lagmessige?

 

* Wenger skal ha ros, for at han tidlig ville satse fremover med hele sitt spissregister. Er nesten så jeg fikk flashback til tiden hvor vi avsluttet kamper med 3-3-4, på jakt etter den viktige scoringen.

 

Vi kan alltid unnskylde oss med at selvtillitten er på bunn etter de siste ukene, og at det er tøffe tider. Jeg velger å se det litt fra en annen vinkel i tillegg; hvor er viljen til å slå tilbake, og vise alle at nå skal vi fa.. meg vinne?

Hvor er instillingen med at denne pokalen, den skal vi fa.. meg ikke tape. Vi skal sloss for oss selv, for klubben, og alle de supporteren som støtter oss uke etter uke med alle sine penger og av hele sitt hjerte.

Hvor er hjertet for klubben?

 

Den vinnermentaliteten og hevnen savner jeg, for gang på gang er det noe halvslappt.

Tap med stil, så skal jeg akseptere og respektere det. Taper man uten 100% vilje og innsats, da føler man seg tråkket på. Det fortjener ikke klubben eller oss supportere, og slik føler jeg etter en slik kamp. 2-2 mot Wba i denne fasen, er et tap.

Totaltsett, var denne kampen langt under det man kan kreve og forvente i denne fasen, selv uten nøkkelroller i laget. Ikke kun med tanke på resultatet, men måten man opptrer i disse 90minuttene.

 

Skuffet!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Da Dannialdo skriver som han gjør fører det til at Pires#7 antar han er i heroinrus, mens BølerUlf trur han har lese-/skrive vansker. Derfor forbeholder jeg meg retten til å si at det kan være lurt å se over innlegget sitt en gang, så slipper man slike spekulasjoner. Synes det er frekt av deg å be meg holde kjeft for å komme med ett vennskapelig tips.

Spar deg. "Tipset" er på ingen måte vennskapelig. Det er din måte å heve seg på. Så inntil du ønsker å tilføre denne tråden noe kamprelatert så er det bare å holde kjeft hva "gode råd gjelder"

Link to comment
Share on other sites

Er også skuffa. Ser ut som mye i dette Arsenal laget er

på det mentale. Etter å se det samme skje om og om igjen med

klovnemål imot....Hva hadde Ferguson gjort som ikke Wenger gjør?

 

Hva gjør Ferguson som gjør at spillere som f.eks Fletcher,Carrick,Raphael og Neville presterer når det gjelder.

Hvorfor har ikke Denilson.Kosher,Diaby med andre dette vinnerinstinktet

i seg?

 

Vil ikke spillerne gi nok for Arsenal og Wenger? Er det slik at

vi rett og slett mengler spillertypene i laget eller rettere sagt i troppen,

som har disse egenskapene?

 

For ser vi rent spillemessig på dette Arsenallaget.....hva kunne Ferguson gjort med det? Er som å banne i kjerka dette,men tror ikke en spiller

som f.eks gjør de samme feila om og om igjen hadde hatt en fremtid i United. Ferguson skaper vinnertyper. Det ser vi om og om igjen...var vel ingen bombe at nettopp vraka Berbatov skulle avgjøre for united i slutten. Typisk United....men det er også en utrolig styrke...som det dessverre ser ut som vi mangler.

 

Jeg savner som jeg sa etter United kampen...guts,hjerte og ikke minst fotballforståelse. Idag virker vi rett og slett amatørmessige på begge måla imot. Vi er rett og slett direkte svake. Begge kommer etter elementær mangel på fotballforståelse.Slike idiotmål har vi hatt mot oss for mange ganger denne sesongen.

 

Skal vi vinne noe denne sesongen må Wenger kjøre en Fergusonlinje.

Lehmann er kanskje 'over the hill',men vinnermentalitet har han i massevis.

Kanskje er det noe uortodoks utypisk Wenger som må til i de siste 9 kampene.

 

Noe må skje for det er noen spillere som ikke drar sin del av lasset nå.

Daukjøttet må ut.

Spørsmålet er om Wenger evner å tenke litt nytt nå. Han skal ha ros

for byttene han gjorde idag.

 

Vi har teoretisk ennå sjangs til å vinne PL,men tror ikke vi gjør det før

noe drastisk skjer innad i denne troppen.

Link to comment
Share on other sites

Hva gjør Ferguson som gjør at spillere som f.eks Fletcher,Carrick,Raphael og Neville presterer når det gjelder.

Hvorfor har ikke Denilson.Kosher,Diaby med andre dette vinnerinstinktet

i seg?

Ferguson stiller krav og vraker spillere som ikke duger. Da ender du opp med et lag av vinnere.

Link to comment
Share on other sites

Reprise, eller rett og slett deja vu?

 

Det er vanskelig (iallefall for meg), og ikke sitte igjen med en negativ og skuffende følelse etter denne kampen.

Hvor er vinnerviljen?

 

Er det vinnevilje å komme tilbake fra 2-0 mot Wba, eller er vinnervilje det man viser helhetlig over 90minutter?

 

Første omgangen, var rett og slett skremmende tragisk.

Det florerte med feilpasninger, og flere av de av den enkleste sort.

Det var meget lite bevegelser (stillestående spillere uten initiativ), lite tempo i ballen, rytmen i spillet var fraværende, og de samme feilene dukket opp som ventet.

 

De siste 45minuttene var bedre, og vi reddet et poeng. Sykt å si det, men vi reddet et poeng borte mot WBA, i en fase hvor vi jakter gull, og har alt å ta igjen etter de siste ukers nedturer.

Vi burde gått ut å kriget med hele hjertet, for klubben og supportere sin skyld.

 

Veit sannelig ikke om jeg orker å gjenta meg selv, men skal ta noen punkter:

 

* Når spillet er lagt så mye opp på Fabregas i denne formasjonen, hvorfor stepper ikke Nasri inn i denne rollen ved skade/karantene? Det fungerer som oftest meget bra med Fabregas på banen når det gjelder den offensive delen av spillet (flyt), samt balansen på midtbaneleddet. Burde ikke den som er mest lik i spillerferdigheter, erstatte/fylle dette tomrommet så godt som mulig?

Nasri har oftere og oftere forsvunnet på sin kantrolle utover sesongen, og jeg synes det virker mest synlig når han ikke har Fabregas på sentral posisjon. Kanskje vi får utnyttet mer av Nasri sine kvaliteter for laget, om han trekkes inn i fraværet av Fabregas?

 

* Er skremmende å se Koscielny gjøre de samme feilene gang på gang. Han ligger ofte noe for langt unna i markering, og av en eller annen grunn så går han ofte på feil side av motspilleren i duellspillet. Er sikkert ikke lett som nykommer, å spille med så mange forskjellige makkere på stopperplass. Likevel er det rart, at de samme områdene på svakheter ikke blir gjort noe med.

Hva gjør Wenger på treningsfeltet på den defensive delen, både med tanke individuell veiledning og det lagmessige?

 

* Wenger skal ha ros, for at han tidlig ville satse fremover med hele sitt spissregister. Er nesten så jeg fikk flashback til tiden hvor vi avsluttet kamper med 3-3-4, på jakt etter den viktige scoringen.

 

Vi kan alltid unnskylde oss med at selvtillitten er på bunn etter de siste ukene, og at det er tøffe tider. Jeg velger å se det litt fra en annen vinkel i tillegg; hvor er viljen til å slå tilbake, og vise alle at nå skal vi fa.. meg vinne?

Hvor er instillingen med at denne pokalen, den skal vi fa.. meg ikke tape. Vi skal sloss for oss selv, for klubben, og alle de supporteren som støtter oss uke etter uke med alle sine penger og av hele sitt hjerte.

Hvor er hjertet for klubben?

 

Den vinnermentaliteten og hevnen savner jeg, for gang på gang er det noe halvslappt.

Tap med stil, så skal jeg akseptere og respektere det. Taper man uten 100% vilje og innsats, da føler man seg tråkket på. Det fortjener ikke klubben eller oss supportere, og slik føler jeg etter en slik kamp. 2-2 mot Wba i denne fasen, er et tap.

Totaltsett, var denne kampen langt under det man kan kreve og forvente i denne fasen, selv uten nøkkelroller i laget. Ikke kun med tanke på resultatet, men måten man opptrer i disse 90minuttene.

 

Skuffet!

Er så hjertens enig med deg vieira04, nok et meget godt innlegg.

 

Burde kanskje ikke sette det på trykk, men jeg jublet faktisk ikke på noen av målene i dag. Vanligvis kan jeg vekke ett nabolag da vi skorer, men entusiasmen var bare ikke der over å utligne til 2-2 mot WBA. Alle sier til meg at jeg burde prise meg lykkelig over at vi fikk med oss poeng, men jeg klarer bare ikke være lykkelig over uavgjort mot ett bunnlag da vi for første gang på mange år kjemper om gullet i Mars måned.

Utligningen veiet ikke opp for det horible forsvarsspillet, de personlige feilene, Almunia sin bomtur og innsatsen generelt. Det toppet seg da United vant med en heldig skoring på tampen. Mange sier vi fortsatt er med og alt er opp til oss selv, men selv klarer jeg ikke se hvordan vi skal vinne med slik innsats som i dag. Jeg hadde lenge trua på gull, men nesten alt mistet jeg da Djourou ble skadet. Jeg mener vår sjangse var at han, mot alle odds, skulle holde seg skadefri. Vi har sett så alt for mange ganger at Squlliaci og Kos ikke klarer å spille sammen, begge blir veldig usikre med engang de havner i tospann.

 

Når sant skal sies er det vanskelig for to stoppere som er helt nye for både hverandre og ligaen å plutselig skulle spille sammen med masse press på seg. Dette mener jeg er Wenger sin feil. I januar hadde vi 3 stoppere tilgjengelig, hvor av den beste har en enorm skadehistorikk bak seg. Da mener jeg det var feil av Wenger å gamble på at Djourou skulle holde seg fit, noe omtrent ingen andre enn han virkelig kan ha trodd på. Nå ser vi hva som har skjedd, Dj ble skadet og to helt nye spillere må spille sammen. Det tar tid å vende seg til engelsk fotball da du kommer fra henholdvis fransk og spansk liga.

At Almunia står i mål kan ingen klandres for, da han egentlig er 3. valg. Igjen viser han at han ikke holder nivået, men jeg trur ikke det å kaste innpå en rusten Jens Lehmann vil gjøre ting bedre. La oss heller støtte Manuel, som gjør sitt beste, og håpe på et mirakel da det gjelder Szczesny`s skade.

Når 3 av 5 mangler bak, hjelper det heller ikke at kaptein Cesc og kanskje vår nest viktigste brikke Song mangler. Hadde hjulpet med Theo og..

 

Her har vi masse unnskyldninger, men selv om jeg skriver dem vil jeg ikke bruke dem. Laget vi stilte med burde være godt nok til å slå WBA, de burde hvertfall ha motivasjon nok. Men hvem hadde vi der til å ta tak i gutta da vi havna under 1-0 før vi hadde rukket å sette oss? Ingen av de bak er ledere, på midten var det to tennåringer og Denilson som aldri har vært noen leder. Nasri? Arshavin? Kaptein for dagen RvP? Robin er kanskje det nærmeste vi kommer, men milevis unna en Adams, Vieira eller Keown som ville klint litt nytt mot inn i gutta.

 

"I`m proud of the spirit we have shown" , sa Wenger etter kampslutt.

 

Jeg kan desverre ikke si det samme..

 

EDIT: Så ditt innlegg nå Castor, du vet ingenting om min mening med tipset.

Link to comment
Share on other sites

Er så hjertens enig med deg vieira04, nok et meget godt innlegg.

 

Burde kanskje ikke sette det på trykk, men jeg jublet faktisk ikke på noen av målene i dag. Vanligvis kan jeg vekke ett nabolag da vi skorer, men entusiasmen var bare ikke der over å utligne til 2-2 mot WBA. Alle sier til meg at jeg burde prise meg lykkelig over at vi fikk med oss poeng, men jeg klarer bare ikke være lykkelig over uavgjort mot ett bunnlag da vi for første gang på mange år kjemper om gullet i Mars måned.

Utligningen veiet ikke opp for det horible forsvarsspillet, de personlige feilene, Almunia sin bomtur og innsatsen generelt. Det toppet seg da United vant med en heldig skoring på tampen. Mange sier vi fortsatt er med og alt er opp til oss selv, men selv klarer jeg ikke se hvordan vi skal vinne med slik innsats som i dag. Jeg hadde lenge trua på gull, men nesten alt mistet jeg da Djourou ble skadet. Jeg mener vår sjangse var at han, mot alle odds, skulle holde seg skadefri. Vi har sett så alt for mange ganger at Squlliaci og Kos ikke klarer å spille sammen, begge blir veldig usikre med engang de havner i tospann.

 

Når sant skal sies er det vanskelig for to stoppere som er helt nye for både hverandre og ligaen å plutselig skulle spille sammen med masse press på seg. Dette mener jeg er Wenger sin feil. I januar hadde vi 3 stoppere tilgjengelig, hvor av den beste har en enorm skadehistorikk bak seg. Da mener jeg det var feil av Wenger å gamble på at Djourou skulle holde seg fit, noe omtrent ingen andre enn han virkelig kan ha trodd på. Nå ser vi hva som har skjedd, Dj ble skadet og to helt nye spillere må spille sammen. Det tar tid å vende seg til engelsk fotball da du kommer fra henholdvis fransk og spansk liga.

At Almunia står i mål kan ingen klandres for, da han egentlig er 3. valg. Igjen viser han at han ikke holder nivået, men jeg trur ikke det å kaste innpå en rusten Jens Lehmann vil gjøre ting bedre. La oss heller støtte Manuel, som gjør sitt beste, og håpe på et mirakel da det gjelder Szczesny`s skade.

Og når 3 av 5 mangler bak, hjelper det helder ikke at kaptein Cesc og kanskje vår nest viktigste brikke Song mangler. Hadde hjulpet med Theo og..

 

Her har vi masse unnskyldninger, men selv om jeg skriver dem vil jeg ikke bruke dem. Laget vi stilte med burde være godt nok til å slå WBA, de burde hvertfall ha motivasjon nok. Men hvem hadde vi der til å ta tak i gutta da vi havna under 1-0 før vi hadde rukket å sette oss? Ingen av de bak er ledere, på midten var det to tennåringer og Denilson som aldri har vært noen leder. Nasri? Arshavin? Kaptein for dagen RvP? Robin er kanskje det nærmeste vi kommer, men milevis unna en Adams, Vieira eller Keown som ville klint litt nytt mot inn i gutta.

 

"I`m proud of the spirit we have shown" , sa Wenger etter kampslutt.

 

Jeg kan desverre ikke si det samme..

 

EDIT: Så ditt innlegg nå Castor, du vet ingenting om min mening med tipset.

Godt oppsummert Kris, veldig enig. Det eneste jeg føler for å legge til er "FAEN INNERST I HELVETE".

Link to comment
Share on other sites

Reprise, eller rett og slett deja vu?

 

Det er vanskelig (iallefall for meg), og ikke sitte igjen med en negativ og skuffende følelse etter denne kampen.

Hvor er vinnerviljen?

 

Er det vinnevilje å komme tilbake fra 2-0 mot Wba, eller er vinnervilje det man viser helhetlig over 90minutter?

 

Første omgangen, var rett og slett skremmende tragisk.

Det florerte med feilpasninger, og flere av de av den enkleste sort.

Det var meget lite bevegelser (stillestående spillere uten initiativ), lite tempo i ballen, rytmen i spillet var fraværende, og de samme feilene dukket opp som ventet.

 

De siste 45minuttene var bedre, og vi reddet et poeng. Sykt å si det, men vi reddet et poeng borte mot WBA, i en fase hvor vi jakter gull, og har alt å ta igjen etter de siste ukers nedturer.

Vi burde gått ut å kriget med hele hjertet, for klubben og supportere sin skyld.

 

Veit sannelig ikke om jeg orker å gjenta meg selv, men skal ta noen punkter:

 

* Når spillet er lagt så mye opp på Fabregas i denne formasjonen, hvorfor stepper ikke Nasri inn i denne rollen ved skade/karantene? Det fungerer som oftest meget bra med Fabregas på banen når det gjelder den offensive delen av spillet (flyt), samt balansen på midtbaneleddet. Burde ikke den som er mest lik i spillerferdigheter, erstatte/fylle dette tomrommet så godt som mulig?

Nasri har oftere og oftere forsvunnet på sin kantrolle utover sesongen, og jeg synes det virker mest synlig når han ikke har Fabregas på sentral posisjon. Kanskje vi får utnyttet mer av Nasri sine kvaliteter for laget, om han trekkes inn i fraværet av Fabregas?

 

* Er skremmende å se Koscielny gjøre de samme feilene gang på gang. Han ligger ofte noe for langt unna i markering, og av en eller annen grunn så går han ofte på feil side av motspilleren i duellspillet. Er sikkert ikke lett som nykommer, å spille med så mange forskjellige makkere på stopperplass. Likevel er det rart, at de samme områdene på svakheter ikke blir gjort noe med.

Hva gjør Wenger på treningsfeltet på den defensive delen, både med tanke individuell veiledning og det lagmessige?

 

* Wenger skal ha ros, for at han tidlig ville satse fremover med hele sitt spissregister. Er nesten så jeg fikk flashback til tiden hvor vi avsluttet kamper med 3-3-4, på jakt etter den viktige scoringen.

 

Vi kan alltid unnskylde oss med at selvtillitten er på bunn etter de siste ukene, og at det er tøffe tider. Jeg velger å se det litt fra en annen vinkel i tillegg; hvor er viljen til å slå tilbake, og vise alle at nå skal vi fa.. meg vinne?

Hvor er instillingen med at denne pokalen, den skal vi fa.. meg ikke tape. Vi skal sloss for oss selv, for klubben, og alle de supporteren som støtter oss uke etter uke med alle sine penger og av hele sitt hjerte.

Hvor er hjertet for klubben?

 

Den vinnermentaliteten og hevnen savner jeg, for gang på gang er det noe halvslappt.

Tap med stil, så skal jeg akseptere og respektere det. Taper man uten 100% vilje og innsats, da føler man seg tråkket på. Det fortjener ikke klubben eller oss supportere, og slik føler jeg etter en slik kamp. 2-2 mot Wba i denne fasen, er et tap.

Totaltsett, var denne kampen langt under det man kan kreve og forvente i denne fasen, selv uten nøkkelroller i laget. Ikke kun med tanke på resultatet, men måten man opptrer i disse 90minuttene.

 

Skuffet!

 

Gratulerer din Almuniaelsker.

 

Selv etter en kamp som denne der du viser til grunner til at vi ikke vinner, nevner du ikke at Almunia dreit seg ut med et eneste ord.

 

Da er det vel tilbake til det vanlige svada vissvasset med at det ikke er hans skyld fordi resten av laget burde ha scoret fler?

 

 

Selv om jeg synes Almunia er helt ubegripelig dårlig, og jeg undres den dag i dag hvordan i huleste han har klart å gjøre fotball til sitt levebrød, så var jeg enig i at han skulle starte kampen i dag/igår.

etter å ha sett kampen er jeg hellig overbevist om at

1, en ny operert Fabianski ville ha gjort en bedre jobb

2, en Sczczny med en finger ute av ledd hadde gjort en bedre jobb.

3, En pensjonert Lehmann med rullator hadde gjort en bedre jobb.

4, alle som står oppført som målvakt (+ Lansbury) i Arsenal og som er gamle nok til å spille på seniornivå, hadde gjort en bedre jobb.

 

Neste kamp satser vi på han med rullator. verre enn Almunia i dag/igår kan det i allefall ikke bli.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer din Almuniaelsker.

 

Selv etter en kamp som denne der du viser til grunner til at vi ikke vinner, nevner du ikke at Almunia dreit seg ut med et eneste ord.

 

Da er det vel tilbake til det vanlige svada vissvasset med at det ikke er hans skyld fordi resten av laget burde ha scoret fler?

Selv om jeg synes Almunia er helt ubegripelig dårlig, og jeg undres den dag i dag hvordan i huleste han har klart å gjøre fotball til sitt levebrød, så var jeg enig i at han skulle starte kampen i dag/igår.

etter å ha sett kampen er jeg hellig overbevist om at

1, en ny operert Fabianski ville ha gjort en bedre jobb

2, en Sczczny med en finger ute av ledd hadde gjort en bedre jobb.

3, En pensjonert Lehmann med rullator hadde gjort en bedre jobb.

4, alle som står oppført som målvakt (+ Lansbury) i Arsenal og som er gamle nok til å spille på seniornivå, hadde gjort en bedre jobb.

 

Neste kamp satser vi på han med rullator. verre enn Almunia i dag/igår kan det i allefall ikke bli.

 

BE

Total nedsmelting?

Link to comment
Share on other sites

Har sett på målet noen ganger.

Må være en stresset keeper som gjør en slik manøver.

Det skal jo bare ikke skje.

En keeper i Arsenal har gjerne så lite å gjøre, kanskje ingen vanskelige situasjoner i mange kamper. Så feilvurderinger blir veldig tydelige.

Link to comment
Share on other sites

BE:

Gratulerer din Almuniaelsker.

 

 

Jeg skrev i mitt innlegg:

Veit sannelig ikke om jeg orker å gjenta meg selv, men skal ta noen punkter:

Det betyr at jeg ikke orket å skrive om ALT som skjedde under kampen, og tok bl.a ikke med en situasjon som de fleste har kommentert tidligere i denne tråden. Den tabben følte jeg det var lite vits i å nevne nok engang. Har bl.a kommentert den under en annen tråd på forumet (keeperplassen), som du helt sikkert har vært inne å lest på. Ditt navn stod iallefall på min skjerm, av de som var inne på den tråden. Om du leste eller kun klikket deg inn, får være et mysterium.

Om du hadde lest, så blir det jo litt merkverdig å slenge med leppa her inne da?

 

Skrev heller ikke noe om målene, eller andre prestasjoner. Tok bare for meg noen raske tanker, og det burde du har forstått ut ifra mitt innlegg.

 

Sakligheten, den har iallefall ikke blitt noe bedre etter en lang vinter forstår jeg.

Dine innlegg i denne tråden handler jo heller ikke mye om selve kampen, eller? Da blir det litt rart å lufte seg..... Anbefaler deg om å konsentrere om deg selv, og dine meninger. Å legge "tull og vas" på andre, det burde du snart slutte med. Det begynner å bli litt barnslig.

Link to comment
Share on other sites

"Våre hender" er ren matte og medfører utvilsomt riktighet. Hvis en begir seg bort fra teori og inn i virklighetens verden vurderer jeg dette til 20/80 i vår disfavør.

 

20% sjanse for PL-gull 8-9 runder før slutt er ikke så gærnt. De fleste lag ville grepet en slik mulighet med begge hender!

 

"We are ready to focus and ready to fight", sier Wenger. Jeg undres. Er vi virkelig det, Wenger? Er vi klare for å rive tyggisen ut av kjeften på den store danske munnen? Slutte å slå ut med armene når verden går oss imot? Heller brette opp ermene og flekse de muskler vi måtte ha? Legge hodet på blokka for å beskytte vårt keeperløse mål? Bor det en Terry Butcher i laget? En "halv" Butcher, i det minste? Please stand up!

 

Jeg begynner å bli lei av å måtte poste dette bildet hver gang mållinjen nærmer seg. Men shit, la gå.

 

1305029.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 poeng med 50% av mannskapet borte med skader. Det er jo ikke så aller verst egentlig?

 

Spørsmålet er hva som skjer når/om de skadeskutte kommer tilbake? Vil laget løfte seg da? I så tilfelle gleder jeg meg noe sinnsykt til de kommende månedene.

 

Dersom laget ikke hever seg, så blir april måned 2011 en måned som må gå fort i glemmeboken om mitt liv som Arsenalsupporter skal fortsette på samme nivå som tidligere......

Link to comment
Share on other sites

Det er mange som glemmer at Almunia er vår 3. keeper og Squillaci vår 4. midtstopper. Vi kan ikke forvente at de skal være på nivå med Szczesny og Vermaelen/Djourou f.eks.

De andre lagene kan umulig ha noen bedre spillere å stille med på den posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kjefter folk på Squillaci etter denne kampen? Det var ene og alene Almunias skyld på 2-0-målet i går. Squillaci har faktisk vært meget god siden Stoke-kampen i februar. Greit at han ikke har vært god nok denne sesongen totalt sett, men det må da være mulig å gi fyren litt støtte nå som han er inne i en god periode?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kjefter folk på Squillaci etter denne kampen? Det var ene og alene Almunias skyld på 2-0-målet i går. Squillaci har faktisk vært meget god siden Stoke-kampen i februar. Greit at han ikke har vært god nok denne sesongen totalt sett, men det må da være mulig å gi fyren litt støtte nå som han er inne i en god periode?

 

Jeg har ikke sett kampen bortsett fra MOTD highlights, men basert på tidligere kamper hvor Squillaci har spilt så vil jeg ikke akkurat si at han har vært meget god siden Stoke kampen. Han var meget god mot Stoke, men etter det har han vært grei. Og det samme med Koscielny. Squillaci er en grei spiller som ble hentet inn for å være tredje/fjerdevalg og utifra det grunnlaget så er han ikke så verst. Dog er det heller urovekkende mtp. hvor dårlig Squillaci og Koscielny fungerer sammen.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvorfor ikke spillerne er aggressive? Hvorfor er det ingen spillere som går rett oppi motspilleren å presse ham til å ta et kjapt pasningsvalg, der vi fort kan være våkne og bryte ? Vi lar motspillerne på vår egen banehalvdel FÅ mye tid og rom på å gjøre et lurt trekk! Hvorfor?

 

Når vi hadde ballen på Bromwich sin halvdel, så stormet en spiller oppi vår spiller med en gang, og han ble presset til å gi ballen videre, noe som fikk oss til å spille mange feilpasninger.

 

Så jeg stiller meg spørsmålet, hvor er det blitt av aggressiviteten ?

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvorfor ikke spillerne er aggressive? Hvorfor er det ingen spillere som går rett oppi motspilleren å presse ham til å ta et kjapt pasningsvalg, der vi fort kan være våkne og bryte ? Vi lar motspillerne på vår egen banehalvdel FÅ mye tid og rom på å gjøre et lurt trekk! Hvorfor?

 

Når vi hadde ballen på Bromwich sin halvdel, så stormet en spiller oppi vår spiller med en gang, og han ble presset til å gi ballen videre, noe som fikk oss til å spille mange feilpasninger.

 

Så jeg stiller meg spørsmålet, hvor er det blitt av aggressiviteten ?

Skulle tro spillerne har mista troa på at vi kan vinne serien i år. Noe som tyder på dårlig motivasjon. Noe av dette er trenerteamet/managerteamet sin jobb å øke. Det skuffer virkelig at vi ikke viser mer vilje til å vinne...

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvorfor ikke spillerne er aggressive? Hvorfor er det ingen spillere som går rett oppi motspilleren å presse ham til å ta et kjapt pasningsvalg, der vi fort kan være våkne og bryte ? Vi lar motspillerne på vår egen banehalvdel FÅ mye tid og rom på å gjøre et lurt trekk! Hvorfor?

 

Når vi hadde ballen på Bromwich sin halvdel, så stormet en spiller oppi vår spiller med en gang, og han ble presset til å gi ballen videre, noe som fikk oss til å spille mange feilpasninger.

 

Så jeg stiller meg spørsmålet, hvor er det blitt av aggressiviteten ?

 

 

Godt spørsmål. Den eneste som trår ordentlig til er Wilshere. Men jeg tror det problemet er gjennomsyret i hele laget. Forsvarsfireren vår er utrolig passiv og for meg tyder dette på et lag uten selvtillit. Vår siste seier kom for 3 uker siden mot Leyton Orient og det sier sitt.

 

Folk sier at vi har den enkleste avslutningen på serien i år, jeg er uenig. Liverpool er et vanskelig lag å slå og det kommer til å bli utrolig tøft. Vi har Tottenham, Bolton og Stoke borte. Med det forsvarspillet vårt kommer vi til å bli slaktet mot f.eks Stoke borte.

 

Jeg tror virkelig ikke at vi vinner PL i år og heller ikke i årene fremover om Wenger fortsetter på den samme måten. Tottenham og Manchester City blir bare bedre og bedre. Chelsea og Manchester United kommer til å kjøpe spillere og de kommer til å bli bedre. Da gjenstår det å se hva Wenger velger å gjøre, for det skal ikke mye til før vi faller ut av topp 4.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvorfor ikke spillerne er aggressive? Hvorfor er det ingen spillere som går rett oppi motspilleren å presse ham til å ta et kjapt pasningsvalg, der vi fort kan være våkne og bryte ? Vi lar motspillerne på vår egen banehalvdel FÅ mye tid og rom på å gjøre et lurt trekk! Hvorfor?

 

Når vi hadde ballen på Bromwich sin halvdel, så stormet en spiller oppi vår spiller med en gang, og han ble presset til å gi ballen videre, noe som fikk oss til å spille mange feilpasninger.

 

Så jeg stiller meg spørsmålet, hvor er det blitt av aggressiviteten ?

 

I siste nummer av TGP så kom det frem i intervjuet med Håvard Nordtveit noe som kanskje kan være litt forklaring på hvor aggressiviteten er blitt av.

 

Her sier han at på A-lags treningene tackles det nesten ikke og jeg mener å huske at han beskrev en tendens som jeg tolker at det var liten intensitet/agressivitet når det gjelder dette med å tackle og trø til i tacklinger på A-lags treningene bortsett fra Wilshire.

 

Hvis dette stemmer så kan dette være en forklaring på manglende aggressivitet i kampsituasjon. ??

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...