Jump to content

2011.03.08 Barcelona B


Mr Chapman

Recommended Posts

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette var ufortjent.

 

BE

 

Kan du forklare hvorfor du synes det var ufortjent at Barcelona gikk videre?

Er det fordi Barcelona overkjørte Arsenal i 3 av 4 omganger? Er det fordi Barcelona skapte en hel del flere sjanser enn Arsenal? Er det fordi Barcelona rett og slett er et bedre lag enn Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

Om det ikkje er pensum med hælspark, er det i allle fall pensum å spele seg ut av dei mest trengte situasjonar, og det er reint unntaksvis det vert slått langt. Her enda det med reinspikka kamikaze-fotball, og det er berre det faktum at Almunia hadde ein av sine betre kveldar som hindrar eit katastrofe-tap. Det er heilt forunderleg at folk ikkje skjønar at ein ikkje kan halde på slik mot eit lag som pressar så høgt og godt som Barcelona. Like forunderleg er det at folk har helse til å sitje å sjå på dette.

 

Kva betydning van Persie's utvising fekk vert reint hypotetisk, og eg ser at mange tek det for gitt at kampbiletet hadde vorte eit anna utan utvisinga. Men nei, ikke nødvendigvis. Det vert berre spekulasjonar, og eg kan berre ta utgangspunkt i dei 56 minuttane van Persie var på bana. Me vart utspelt og rundlurt.

På 180 minuttar var me ute av stand til å etablere noko særleg pasningsspel, og i siste kamp presterer me altså 0 avslutningar på eller utanfor mål mot Barcelona's 17. Då er det liten grunn til å hisse seg opp over at me er ute av Champions League, feilaktig utvising eller ikkje. Med all respekt trur eg det er ein analyse dei aller fleste nøytrale vil være samd i.

Igjen så spør jeg hvor mange sjanser hadde Barcelona i første omgang og frem til utvisningen? At de har 70% ballinnehav betyr null og nix så lenge Arsenal var videre sammenlagt. Utvisningen kommer etter at vi angrep og vP hadde en forsvarer mot seg før han skjøt. Det er måten de forsvarer seg på og over de to kampene har vi kontret inn 4 mål. Vi startet andre omgang bedre enn første og lå høyere i banen. I de tre forrige omgangene vi har spillt mot Barcelona har de ikke klart å holde trykket etter 70 minutter. Med 11 på banen ville vi hatt en mulighet til å fortsette et høyere press mot et lag som må frem og dermed åpner seg for kontringer. Den muligheten forsvant og moralen fikk et kraftig slag.

Inter kontret inn 3 mål i Italia, men ble forøvrig utspillt hjemme og borte. De hadde ingen avslutninger på mål og ikke et hjørnespark på Camp Nou. De gikk likefullt videre. Fortjent eller ikke, fotball er et kynisk spill og på det tidspunktet vP må forlate banen var vi best i målprotokollen sammenlagt.

Link to comment
Share on other sites

En skal ha særdeles tykke Arsenalbriller på seg for¨å ikke se at det beste laget gikk videre.

Den fotballen Barca spiller er en modell for hvordan underholdende

fotball skal spilles.

 

Er helt vanvittig å se at et så spillende godt lag som Arsenal blir regelrett

rundspilt av Barca.

Usympatiske spillere eller ei. Kanskje et tvilsomt straffe.Feilaktig utvisning var det,men vi var særdeles heldige som hadde 1-1 da VP ble utvist.

Vi satte forøvrig rekord i CL...første laget i CL som ikke har et eneste skudd på mål.

 

Statistikkene fra denne kamp er overveldende i Barca sin fordel:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...ene-Wenger.html

 

Nå har vi en utfordring i å slå tilbake. Da må United slås på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

En skal ha særdeles tykke Arsenalbriller på seg for¨å ikke se at det beste laget gikk videre.

Den fotballen Barca spiller er en modell for hvordan underholdende

fotball skal spilles.

 

Er helt vanvittig å se at et så spillende godt lag som Arsenal blir regelrett

rundspilt av Barca.

Usympatiske spillere eller ei. Kanskje et tvilsomt straffe.Feilaktig utvisning var det,men vi var særdeles heldige som hadde 1-1 da VP ble utvist.

Vi satte forøvrig rekord i CL...første laget i CL som ikke har et eneste skudd på mål.

(..)

Nå har vi en utfordring i å slå tilbake. Da må United slås på lørdag.

 

ja, selv om vi totalt sett hadde dommeren mot oss, er det sjelden at vi har sett en mer fortjent seier. Og Barca ble jo snytt for straffe i første omgang (da Djorou felte Messi), så der går vel vinninga opp i spinninga? Og det er litt skremmende at kvalitetsforskjellen er så stor. DET er verre å tenke på enn at man røk ut. Likevel er altså Arsenal ganske nær avansement, og det er marginer om å gjøre.

 

Spørsmålet er nå hva dette tapet betyr for ligainnspurten. Er laget psyket ut? Eller slår man tilbake umiddelbart mot ManU? Uansett tror jeg det kan slå positivt ut at man har færrest mulig ting å fokusere på. Og at Cesc og RvP er tilbake, og etterhvert kommer i kampform igjen, vil sikkert øke lagets sjanser når det tetter seg til utover våren. Særlig det at rivalene får flere harde kamper taler til Arsenals fordel.

 

Jeg er skuffet over hvordan laget gang på gang svikter når det gjelder som mest, men de er likevel mer enn gode nok til å ro ligagullet i land. Hvis de selv vil det nok da...

Link to comment
Share on other sites

Som RP7 har påpekt flere ganger her - så får ikke vi sjansen til å spille "vårt spill" når RvP må ut på grunn av en idiotisk dommeravgjørelse.

 

Statistikken for oss mot Barca er at vi er klart best når klokka viser 65-70 minutter spilt. Da er Barca slitne, Arsenal får mere ballbesittelse, og kontringene kan komme i mye større grad. Se på målene vi har fått, det er situasjoner hvor vi får overganger og banker inn mål i en situasjon hvor vi er i overtfall eller ihvertfall likevektige i antall spillere i offensive sone.

 

Den muligheten mistet vi med RvP sin utvisning. Hadde vi hatt han på banen, hadde ballbesittelsen blitt noe annet kampen sett under ett - samt at vi garantert ville fått skudd på mål - sannsynligvis så tørr jeg påstå at det ville gått ett i mål også.

 

Men for all del - Barcelona er gode, de spiller spillet sitt - men ikke kom her å si at RvP sin utvisning ikke hadde noe å si.

Link to comment
Share on other sites

Men for all del - Barcelona er gode, de spiller spillet sitt - men ikke kom her å si at RvP sin utvisning ikke hadde noe å si.

 

naturligvis har en utvisning stor betydning, ofte avgjørende. Og mulig at Arsenal hadde gått videre hvis ikke RvP hadde blitt utvist, selv om det blir ren hypotese. Det er ihvertfall rimelig å tro at statistikken ville sett litt annerledes ut, selv om det KANSKJE ikke hadde forandret resultatet. Men ut fra det vi så før utvisningen, var Barca mye bedre enn Arsenal. Det er det vanskelig å prate bort.

Link to comment
Share on other sites

naturligvis har en utvisning stor betydning, ofte avgjørende. Og mulig at Arsenal hadde gått videre hvis ikke RvP hadde blitt utvist, selv om det blir ren hypotese. Det er ihvertfall rimelig å tro at statistikken ville sett litt annerledes ut, selv om det KANSKJE ikke hadde forandret resultatet. Men ut fra det vi så før utvisningen, var Barca mye bedre enn Arsenal. Det er det vanskelig å prate bort.

Ingen som prater bort hvem som var best. Fotball handler ikke om hvem som er best, men om hvem som får det beste resultatet. Barcelona er et bedre lag en Arsenal. Det visste vi på forhånd så dette handlet ikke om å spille best, men om å få det beste resultatet. Selv om Barcelona er bedre så kan man over to kamper vinne allikevel. Uten RvP i en hel omgang ble det mye vanskeligere

Link to comment
Share on other sites

naturligvis har en utvisning stor betydning, ofte avgjørende. Og mulig at Arsenal hadde gått videre hvis ikke RvP hadde blitt utvist, selv om det blir ren hypotese. Det er ihvertfall rimelig å tro at statistikken ville sett litt annerledes ut, selv om det KANSKJE ikke hadde forandret resultatet. Men ut fra det vi så før utvisningen, var Barca mye bedre enn Arsenal. Det er det vanskelig å prate bort.

 

Det er da ingen som prater dette bort Piscator. Det virket på meg som om taktikken var å sikre seg defensivt og la Barca få løpe litt fra seg, for senere å begynne å angripe når de ble slitne og ikke lenger klarer å holde det ekstreme presset sitt. Jeg mener Wenger gjorde riktige taktiske grep denne gangen.

 

Jeg skylder ikke på spillerne, de jobbet som slaver (selvom Almunia er angivelig er ute i media og hevder noe annet), Wenger gjorde det rette, men dommeren ødela våre muligheter med idiotutvisningen av RvP.

 

Jeg har skjønt at folk ser fotball på veldig forskjellige måter. Fram til Fabregas valgte å hæle ballen satt jeg og var dødsfornøyd med det vi presterte og følte meg veldig optimistisk med tanke på videre avansement. Andre har visst sett at Barca var mange divisjoner bedre enn oss på samme tidspunkt. De var klart enn oss når vi spilte med ti mann, det er jeg enig i.

Link to comment
Share on other sites

Det er da ingen som prater dette bort Piscator. Det virket på meg som om taktikken var å sikre seg defensivt og la Barca få løpe litt fra seg, for senere å begynne å angripe når de ble slitne og ikke lenger klarer å holde det ekstreme presset sitt. Jeg mener Wenger gjorde riktige taktiske grep denne gangen.

 

Jeg skylder ikke på spillerne, de jobbet som slaver (selvom Almunia er angivelig er ute i media og hevder noe annet), Wenger gjorde det rette, men dommeren ødela våre muligheter med idiotutvisningen av RvP.

 

Jeg har skjønt at folk ser fotball på veldig forskjellige måter. Fram til Fabregas valgte å hæle ballen satt jeg og var dødsfornøyd med det vi presterte og følte meg veldig optimistisk med tanke på videre avansement. Andre har visst sett at Barca var mange divisjoner bedre enn oss på samme tidspunkt. De var klart enn oss når vi spilte med ti mann, det er jeg enig i.

 

Spot on.

 

Vi kom til Barcelona med en ettmålsledelse, og forsvarte oss knallbra helt til Fabregas ødela det hele med sin idiotiske hælpasning som førte til en kjapp pasning og da naturligvis ubalanse i forsvaret. Dette gjorde at vi måtte frem og score mål, og det klarte vi, forholdsvis kjapt også. Rett etter dette ødelegger dommeren resten av kampen ved å klare å vise ut RvP for å ha prøvd å avslutte ETT SEKUND etter at dommeren hadde blåst. Det var et forsøk på mål fra RvPs side, og du kunne se på ansiktsuttrykket etter avslutningen at han var misfornøyd med å ha bommet. Vi blir, på hårreisende vis, redusert til 10 mann og da blir det vanskelig. Like vel klarer vi å mobilisere en mulighet til avansement på overtid, dog etter en feil fra Barca. Vi var så nære, når man tenker over det. Det er ikke til å skyve under en stol at vi blir frarøvet muligheten til å gå videre av en elendig dommeravgjørelse.

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6805051,00.html

 

Jeg er helt enig med Almunia... Har sett kampen to ganger nå, fy faen... Alle uten Wilshere og Nasri stod og bare så på ballen de siste minuttene. Ikke noe fight eller noe, man skulle tro de ikke ville gå videre!

 

Vel, Almunia nevner også at han tror det kan ha med slitne bein å gjøre, og det er nok noe i dette. Å løpe i mellom i 90 minutter er det stort sett ingen lag som klarer, og når i tillegg 30 av disse var med en mann mindre blir det tungt.

Link to comment
Share on other sites

Nja, vi forsvarte jo oss for det meste.. Barca spilte også i 90 minutter :)

 

Det stemmer, men det sier seg jo selv at Arsenalspillerne løp mer og ble mer slitne. Barca trilla ball og spilte rundt oss, vi ble løpende i mellom. I 90 føkkings minutter. Get it?

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 10 2011, 03:23 PM) 219821[/snapback]

21n3wqc.jpg

 

Hvordan Abidal ikke fikk rødt kort her kan man virkelig lure på.. forøvrig skal Valdes ha gjort noe lignende mot Nasri, men klarte ikke å finne bilde av det.

 

Ja, det kan du si... Nok en latterlig avgjørelse av Guardiola sveitsiske venn! Om Barcelona er et bedre lag enn Arsenal, er det vel liten tvil om for øyeblikket. Men, jeg er 100%sikker på at resultatet ville sett annerledes ut om de hadde fått en mann utvist. Slik som Abidal skulle vært. Eller om Arsenal hadde fått beholdt sine 11. Misliker Barcelone sterkt etter å ha fulgt med deres juks over lang tid. Verdens mest oppskrytte høyreback, er muligens i klasse med Ronaldos vemmelige vesen...

Link to comment
Share on other sites

I tillegg til halsvarmerne Barcaspillerne gav oss, la jeg også merke til at RvP fikk en kinnvarmer av Sergio rett etter Abidal hadde vært rundt halsen på han... Merkelig at slikt ikke blir tatt opp, mens halsvarmere, det blir ulovlig...

Link to comment
Share on other sites

I tillegg til halsvarmerne Barcaspillerne gav oss, la jeg også merke til at RvP fikk en kinnvarmer av Sergio rett etter Abidal hadde vært rundt halsen på han... Merkelig at slikt ikke blir tatt opp, mens halsvarmere, det blir ulovlig...

 

Ser ut som det er Mascherano, Abidal og Valdes som tar kvelertak på våre spillere. Helt utrolig at det ikke ble 2 røde på Mascharano og Abidal og et gult kort på Valdes der. Og enda verre er det at dette kom temmelig uprovosert fra Barcelona etter at de mente Wilshere overspilte.

 

At UEFA ikke gjør noe sjokkerer meg ikke. Er tross alt sammen med FIFA trolig den mest korrupte organisasjonen i verden.

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 10 2011, 04:39 PM) 219833[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Ser ut som det er Mascherano, Abidal og Valdes som tar kvelertak på våre spillere. Helt utrolig at det ikke ble 2 røde på Mascharano og Abidal og et gult kort på Valdes der. Og enda verre er det at dette kom temmelig uprovosert fra Barcelona etter at de mente Wilshere overspilte.

 

At UEFA ikke gjør noe sjokkerer meg ikke. Er tross alt sammen med FIFA trolig den mest korrupte organisasjonen i verden.

Sergio dytter RvP i ansiktet rett etter at Abidal tar kvelertak på han. Cesc og RvP prøver å komme seg unna, men Busquets dytter til i ansiktet på RvP likevel. Her stod det 0-0 og rødt kort på minimum én av Barcaspillerne hadde vært fair. Tror ingen av de fikk gult kort en gang??

 

 

http://soccertvlive.blogspot.com/2011/03/v...ce-adriano.html

 

Se filmen nederst... Mascherano kan jeg ikke se heller, men ser at Adriano også var oppe med hånda...

 

Begynner å mislike det laget der mer og mer. En gjeng bortskjemte drittunger som selv om de er verdens beste fotballag oppfører seg totalt usportslig og idiotisk!

Link to comment
Share on other sites

Denne dommerprestasjonen blir mer latterlig for hver dag. Når man ser at han faktisk står og ser på at både Valdes og en annen spiller tar halsgrep på Nasri uten å gjøre noe så må man nesten le. Hvis dette får passere hos UEFA så har de et meget stort problem

Link to comment
Share on other sites

Og her kommer "forklaringen" på hvorfor det var "riktig" å sende RvP av banden... Latterlig dårlig forsøk på å forklare at det var en bra avgjørelse.

 

Her er bekreftelsen på at det faktisk tok mindre enn et sekund fra dommer blåser til RvP avslutter.

 

"Of course the laws of the game needn't always be applied so stringently, but with Busacca under pressure from the watchful eyes of UEFA delegates, the least he could do was to do his job properly, i.e. enforce the laws of football, as every single referee around the world is taught.

 

Also, Robin Van Persie and his Arsenal teammates moaned about the cacophonous sound of 95,000 people meaning he didn't hear the referee's whistle.

 

If that's the case, how come he heard every single other decision beforehand that the referee made, and how come every other player on that pitch heard the decision for offside before Van Persie wasted time?

 

The players can hear each other well enough to talk and talk and talk on that pitch, so why can't they then suddenly not hear the referee's whistle for one decision, which coincidentally, preceded a bit of time wasting?

 

And anyway, there may have been 95,000 spectators inside the Camp Nou, but for all the people inside the stadium, they were actually quite quiet. It was the minority of travelling Gooners who made the most noise!

 

So overall it is clear why Busacca made that call. Arsene Wenger claims UEFA officials were shocked by that decision to send off Van Persie, but in reality, how can they be anything other than shocked at how well the referee enforced the laws and interpretations of those laws that their governing body has set?"

 

En annen ting; Jeg begynner å bli drittlei supportere som trekker frem at de har sett utallige kamper av laget sitt i løpet av sesongen og andre sesonger når de skal diskutere laget sitt. Selv om man ser laget sitt tusen ganger i løpet av en sesong trenger ikke det bety at man har forståelse for regler eller noe som helst sånn... Det fins det nok av supportere der ute som er mer enn gode nok bevis på

Link to comment
Share on other sites

Og her kommer "forklaringen" på hvorfor det var "riktig" å sende RvP av banden... Latterlig dårlig forsøk på å forklare at det var en bra avgjørelse.

 

Helt enig. Det er jo kun hvorvidt van Persie hørte, eller kunne høre fløyta som blir diskutert. Jeg synes ikke det er en interessant del av diskusjonen i det hele tatt. Det at det tok latterlig kort tid fra dommeren blåste til van Persie skjøt er da det man er opptatt av. Det skal ikke være slik at angriperne skal være redde for å skyte i tilfelle det har blitt blåst offside.

 

Som jeg har sagt, van Persie bør ikke ta selvkritikk for det som skjedde.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Det er jo kun hvorvidt van Persie hørte, eller kunne høre fløyta som blir diskutert. Jeg synes ikke det er en interessant del av diskusjonen i det hele tatt. Det at det tok latterlig kort tid fra dommeren blåste til van Persie skjøt er da det man er opptatt av. Det skal ikke være slik at angriperne skal være redde for å skyte i tilfelle det har blitt blåst offside.

 

Som jeg har sagt, van Persie bør ikke ta selvkritikk for det som skjedde.

Og selv om han hørte det, hvor mange klarer å unngå å skyte når man allerede har ladet og er på vei til å treffe ballen for deretter at dommeren blåser? Mindre enn ett sekunds betenkningstid på å trekke seg. Er fysisk umulig å trekke seg helt fra skudd iallefall.

 

Og ja, jeg er enig i de som mener RvP burde vært utvist for klasket han gir Alves. Men Alves får ikke vondt av det, likevel legger han seg ned og ruller. Dette skjedde i tillegg rett etter at Busquets og Abidal har vært oppe i trynet til RvP som forsvarer Wilshere etter å ha blitt grisetaklet fra siden. I tillegg til Valdes og Adriano som var oppe i trynet til Nasri. Likhet for loven? Absolutt ikke. RvP må da ha trodd at det var lov å være oppe i ansiktet til motspillere når 4 Barcaspillere nettopp har sluppet unna med det...

 

Ang. taklinga på Wilshere; Ja, spilleren var på ball, men går fortsatt gjennom beina til Wilshere og han kunne fort mistet flere kamper pga ankelskade. Farlig spill, og etter min mening minimum frispark og veldig gjerne gult kort. Hvis ikke kan man jo(satt på spissen) i prinsippet sparke reint på ball for så å knekke beinet på en motspiller med vilje uten å unngå frispark mot!

Link to comment
Share on other sites

Synes argumentet om at RvP hørte alle de andre gangene dommeren blåste i fløyta er utrolig syltynn, fordi fokuset til en spiss må være helt andre steder enn i hørselen da man blir spilt gjennom.

 

Jeg har selv vært spiss i mange år, og når man blir spilt gjennom alene med keeper foregår mye av det samme i hodet uansett hvilket nivå det er snakk om.

På stillingen 1-1 blir Persie spilt one on one med keeper. Dette er hans øyeblikk, han må nå omstille helt. Han må ta i bruk alle sine spissinnstinkter, alt han har trent for. Han må stenge ute ALLT, og tenke på tre ting: få kontroll på ballen, se hvor keeperen står og få til en god avslutning. 93 000 hoppende, syngende og ikke minst pipende Barca fans må han stenge helt ut og fokusere. Han tar i mot ballene på første touch, og avslutter på andre. Så ser han opp og ser at linjemann har vært oppe med flagget.

At dommern blåste under et sekund før han avslutter gjør jo kun ting værre.

 

Som Wenger sier, ingen som har spilt fotball kunne tatt den avgjørelsen.

 

Men la oss nå for helvette ta The Double så er dette glemt!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...