Jump to content

2011.03.08 Barcelona B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

Barca kommer til tre sjanser i første omgang. Vi spiller til tider veldig godt og disiplinert bak. Løpene ble fulgt og vi satset ikke på å sette offsidelinje på 25 meter som vi gjorde i første omgang på Emirates. 0-0 til pause hadde vært et perfekt utgangspunkt. At vi ikke skapte noe som helst er helt uten betydning all den tid vi ledet sammenlagt. Cesc sin ubetenksomhet 3 minutter på overtid av første omgang var en liten katastrofe og helt meningsløst gjort. Plutselig var kynismen borte.

Før utligningen hadde barca 1 eller 2 sjanser. Vi hadde en god kontring og hjørnesparket som resulterte i selvmål. Så kommer utvisningen. Den endrer selvfølgelig alt uansett hva andre måtte mene. Om Barca hadde hatt 100% ballinnehav uten å score hadde vi likevel gått videre. Helt meningsløst å argumentere med at Barca styrte kampen. Da Inter tapte 1-0 der i fjor og gikk videre hadde de heller ingen skudd på mål og ballinnehav på under 30%. De var likefullt best over to kamper. Det er fortsatt slik at antall mål avgjør noe vi selv har måttet smertelig erfare ved flere andledninger.

Etter utvisningen spiller vi rimelig godt i 10 minutter, men to kjappe mål på 2 minutter ødelegger selvfølgelig. Derifra og inn er det enveiskjøring og store sjanser på løpende bånd. Det er ikke veldig overraskende. Likevel er vi en dårlig touch fra Bendtner unna å kunne komme fra Camp Nou med et fantastisk resultat.

 

Journalister og andre glemmer litt når Barca skapte de store sjansene sine. De kom faktisk etter utvisningen tiltross for stort overtak. Dette er en ren skandale og bør få etterspill for dommeren. At han i tillegg ikke gir gult til Alves og Abidal for dytting og strupetak styrker ikke hans sak.

Link to comment
Share on other sites

Vanvittig stemning på Gunners Pub i går. Når Busquets utlignet for oss så tok det fullstendig av. Dessverre ødela dommeren noe som kunne blitt en kjempefest etter kampen. Jeg bryr meg ikke en centimeter om at Barca var totalt overlegne både i banespill og skapte målsjanser. Faktum er at den sortkledde fløyteblåseren, som ikke bør sette sine bein i nærheten av Gunners Pub, satte en effektiv stopper for all mulig spenning med en sensasjonelt hårreisende avgjørelse. Kua hadde kommet langt bedre i fra det.

Vi er ute av CL, og det kan meget vel hende at er på grunn av dommeren. Med 11 mann tror jeg faktisk vi hadde avansert.

Vi ble bortdømt mot Sunderland og vi ble bortdømt i går, og jeg er rimelig sikker på at kontroversielle dommeravgjørelser kommer til å være fokus etter kampen mot United på lørdag også. Jeg skal forøvrig på den kampen og jeg håper jeg slipper å være vitne til noe sånt.

 

På tide med litt teknologi....

Link to comment
Share on other sites

Vanvittig stemning på Gunners Pub i går. Når Busquets utlignet for oss så tok det fullstendig av. Dessverre ødela dommeren noe som kunne blitt en kjempefest etter kampen. Jeg bryr meg ikke en centimeter om at Barca var totalt overlegne både i banespill og skapte målsjanser. Faktum er at den sortkledde fløyteblåseren, som ikke bør sette sine bein i nærheten av Gunners Pub, satte en effektiv stopper for all mulig spenning med en sensasjonelt hårreisende avgjørelse. Kua hadde kommet langt bedre i fra det.

Vi er ute av CL, og det kan meget vel hende at er på grunn av dommeren. Med 11 mann tror jeg faktisk vi hadde avansert.

Vi ble bortdømt mot Sunderland og vi ble bortdømt i går, og jeg er rimelig sikker på at kontroversielle dommeravgjørelser kommer til å være fokus etter kampen mot United på lørdag også. Jeg skal forøvrig på den kampen og jeg håper jeg slipper å være vitne til noe sånt.

 

På tide med litt teknologi....

Kontroversene har stått i køy denne sesongen. Ikke bare for oss, men i nesten det meste av kamper. Er på tide med teknologi ja. Orker ikke så mye tull. Det at så mye kan spoleres grunnet en enkel avgjørelse av en dommer er latterlig. Får si opp alt av fotballrelatert jeg betaler for. Er kun det som virker

Link to comment
Share on other sites

Nå blir Wenger og Nasri straffet for sine uttalelser:

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...charged-by-uefa

 

Jeg synes det hele er patetisk av UEFA. Henger seg opp i hva en frustrert Wenger og Nasri sier etter kamp isteden for å gi den udugelige dommeren de har satt opp en irettesettelse for å tabbe seg loddrett ut gang på gang i denne kampen.

Gir egentlig blanke f... hva Wenger og Nasri eventuelt skulle få i straff. De har ingenting å angre på og har helt rett i det de har sagt.

 

UEFA-pampene kan ta seg en bolle! :wacko:

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2011/03/09/sport/f...eague/15746091/

 

Er ikke uten grunn til at Wenger er en legende og er heller ikke uten grunnlag for at Nasri er en legende "in the making". Samme kan sies om van Persie sitt intervju etter kampen hvor han kalte dommeren for en vits.

 

Det gir oss kanskje et rykte som "sytete", men det stemmer så utrolig bra. Dommere kan ikke være immune når de gjør så utrolig dårlige kamper GANG PÅ GANG PÅ GANG. Forrige Premier League runde var full av dommerfeil og runden før det var heller ikke et unntak.

 

Denne sesongen har dømmingen vært på lavmål som jeg aldri før har sett og det må gjøres noe med og nå må klubbene som selv er med i disse turneringene ta tak og rett og slett sørge for at FIFA gjør noen tiltak mot dårlig dømming.

 

http://www.tv2sporten.no/fotball/se-guardi...ie-3437517.html

 

Kvalm klubb fra topp til tå.

Link to comment
Share on other sites

Kampen var i ferd med å utvikle seg til vår fordel, vi kom oss mer opp på banen og klarte å holde ballen bedre i laget når RvP helt feilaktig blir utvist og allikevel er det noen som mener at utvisningen knapt gjorde noe fra eller til :wacko:

Det er så korrekt så korrekt. Vi var i ferd med å spille oss inn i kampen på det tidspunktet. Vi mistet både et oppspillspunkt, en potensiell matchvinner og en i førstepressleddet vårt. Selvfølgelig gjør det mye for kampens del.

 

Vi har ingen som kan holde ballen oppe mellom slagene, Barca kan kjøre på press på press fordi vi må beine ballen forbi deres første pressledd(som er helt rått). Vi har Cesc som må ta jobben som spiss frem til Arshavin og Bendtner kommer innpå og guttene må jobbe enda hardere for å ikke bli tatt på senga.

 

Barca vinner uansett fortjent, men vi mista likevel en viktig mann når vi var i ferd med å komme inn i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tror at det er pensum for Arsenalspillere å prøve å hæle seg ut av pressede situasjoner så tror jeg du tar alvorlig feil. Hvis du syns vi spillemessig er like langt unna Barca som i fjor så forstår jeg ikke det heller. Vi spiller store deler av annen omgang med en mann mindre og det later til at flere her mener det neste er hipp som happ, jeg forstår ikke den måten å tenke på.

 

Vi så det på hjemmebane (hvor vi hadde flere skudd mot mål enn Barca) at de ble slitne utover i kampen og vi tok over mye av banespillet. Kampen var i ferd med å utvikle seg til vår fordel, vi kom oss mer opp på banen og klarte å holde ballen bedre i laget når RvP helt feilaktig blir utvist og allikevel er det noen som mener at utvisningen knapt gjorde noe fra eller til :blink:

Guardiola mente vi var bedre mot Barca på Nou camp i jor enn i år. "i fjor ville de vertfall angripe". Ja, vi hadde dårligere lag i fjor enn i år, og defensivt var det bedre i år (før utvisningen). Offensivt var det bedre i fjor.

 

Noe jeg lurer på er: Hvorfor skal vi være så rævva mot Barcelona?? Joda, Real tapte 5-0 osv, men hva med FCK? De hadde fortjent uavgjort over to kamper! FCK var strålende mot Barca. FCK spilte sin egen fotball. Det var det Arsenal også skulle, men det var ikke det de gjorde! Jeg synes synd på Djourou, og til dels Wilshere, i går...

Link to comment
Share on other sites

Her er mine tanker rundt kampen i går:

 

Barcelona vinner fortjent, men fytti grisen for en gjeng med usympatiske drittsekker som spiller i den klubben. Hadde Arsenalspillerne oppført seg slik, ville jeg vært flau.

 

Fabregas skal fratas kapteinsbindet asap. Den feilen han gjorde i går, er det rett og slett ingen unnskyldning for.

 

Dommeren vet jeg nesten ikke om det finnes ord for. Rett og slett skandale. Dersom FIFA og UEFA skal kunne oppfattes som organisasjoner som er ute etter fotballens beste, så bør noe drastisk gjøes asap.

Link to comment
Share on other sites

Guardiola mente vi var bedre mot Barca på Nou camp i jor enn i år. "i fjor ville de vertfall angripe". Ja, vi hadde dårligere lag i fjor enn i år, og defensivt var det bedre i år (før utvisningen). Offensivt var det bedre i fjor.

 

Noe jeg lurer på er: Hvorfor skal vi være så rævva mot Barcelona?? Joda, Real tapte 5-0 osv, men hva med FCK? De hadde fortjent uavgjort over to kamper! FCK var strålende mot Barca. FCK spilte sin egen fotball. Det var det Arsenal også skulle, men det var ikke det de gjorde! Jeg synes synd på Djourou, og til dels Wilshere, i går...

Hvorfor spilte vi uavgjort mot Leeds hjemme og L Orient borte? Fordi man senker seg litt ned til motstanders nivå. Barca kunne på toppgear slått FCK med mange mål, men de gjør heller akkurat det de må og ikke mer. Slik er det for alle lag.

 

Uansett hvor man leser så klarer ikke folk å skjønne at på det tidspunktet v Persie ble utvist så var vi videre. Vi trengte ikke å gå i angrep, jeg syns laget faktisk valgte helt riktig taktikk og vi frustrerte spanjolene grundig. Barca kunne trillet ball herfra til h.. men så lenge resultatet var som det var er det en skadale av dommeren. Jeg treffer mange rare mennesker i mitt yrke, men det som stadig slår meg er hvor lite folk kan tenke selv. At Barca skaper store sjanser etter utvisningen gjør ikke dommerfeilen mindre på noe som helst måte. At folk ikke kan skjønne dette er for meg helt ubegripelig.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lest all verden på nettet etter denne kampen, men har jo fått med meg at Wenger og Nasri skal etterforskes. Helt sikkert for å ha brakt fotballen i vanry. Er det noe som ødelegger fotballen, så er det gjentatte grove feil av dommere. Vi så det i går og vi så det jo også under årets fotball-vm. Jeg synes slike episoder absolutt bringer fotballen i vanry. Meget arrogant, av dommerne og de som sitter i fotballforbundene.

 

Heia Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Er sikker på at Sczcney ikke hadde toppet forestillingen til Almunia i går..

 

Er vel ikke det som er poenget heller. Poenget er at vi da hadde hatt 3 bytter å benytte oss av i 2. omgang, istedefor å bruke 1 også spare det siste til de siste 10minutta for ikke å miste noen til skade uten å kunne bytte dem ut.

 

Szczesny ikke skadet -> RvP ikke utvist -> Arshavin og Bendtner inn etter 55-60 minutter -> siste byttet etter 80-85 minutter -> Arsenal til kvartfinale. HVertfall større sjanse for at dem hadde klart det.

Link to comment
Share on other sites

Vi skulle hatt Szczesny utvist etter 4 min av ligacupfinalen, med påfølgende straffe til Birmingham..... var jammen ikke mye snakk om den situasjonen her etterpå... eller når Barca ble snytt for et mål på Emirates på stillingen 1-0 til Barca. Noen ganger er man heldig med dommeravgjørelser, andre ganger ikke, tror ikke vi er mer uheldige enn andre. Vi bare glemmer/overser de gangene vi er heldige så altfor fort.

Dommerne er mennesker og gjør feil akkurat som spillerne.

Jeg synes det blir flaut og patetisk å høre Wenger si at han mener vi hadde vunnet kampen om ikke det hadde blitt rødt på Van P..... alle som så kampen, så at vi ble rundspilt. Pep Guardiola har jo faktisk helt rett, Arsenal klarte ikke mer enn 3 pasninger på rad. Vi viste ingenting som tilsier vi hadde vunnet uten det røde kortet heller. Vi hadde ikke ETT eneste skudd på mål!!!

 

Vi møtte våre overmenn, kort nr 2 til VanP var nok feil akkurat som annuleringen av Barcas mål "nr 2" var feil på Emirates.

Barcelona vant helt fortjent.

 

La oss se videre, vi har fortsatt gode muligheter til å heve en pokal eller to. Ingen av de lagene vi skal møte fremover er i nærheten av så gode som Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor spilte vi uavgjort mot Leeds hjemme og L Orient borte? Fordi man senker seg litt ned til motstanders nivå. Barca kunne på toppgear slått FCK med mange mål, men de gjør heller akkurat det de må og ikke mer. Slik er det for alle lag.

 

Uansett hvor man leser så klarer ikke folk å skjønne at på det tidspunktet v Persie ble utvist så var vi videre. Vi trengte ikke å gå i angrep, jeg syns laget faktisk valgte helt riktig taktikk og vi frustrerte spanjolene grundig. Barca kunne trillet ball herfra til h.. men så lenge resultatet var som det var er det en skadale av dommeren. Jeg treffer mange rare mennesker i mitt yrke, men det som stadig slår meg er hvor lite folk kan tenke selv. At Barca skaper store sjanser etter utvisningen gjør ikke dommerfeilen mindre på noe som helst måte. At folk ikke kan skjønne dette er for meg helt ubegripelig.

Regnet med at dette kom, og til det er det å si: Var ikke Barca sultne på å vinne mot FCK?? Jo, alle husker vel alt tullet rundt de oppgjørene i høst!!

 

Vi skulle hatt Szczesny utvist etter 4 min av ligacupfinalen, med påfølgende straffe til Birmingham..... var jammen ikke mye snakk om den situasjonen her etterpå... eller når Barca ble snytt for et mål på Emirates på stillingen 1-0 til Barca. Noen ganger er man heldig med dommeravgjørelser, andre ganger ikke, tror ikke vi er mer uheldige enn andre. Vi bare glemmer/overser de gangene vi er heldige så altfor fort.

Dommerne er mennesker og gjør feil akkurat som spillerne.

Jeg synes det blir flaut og patetisk å høre Wenger si at han mener vi hadde vunnet kampen om ikke det hadde blitt rødt på Van P..... alle som så kampen, så at vi ble rundspilt. Pep Guardiola har jo faktisk helt rett, Arsenal klarte ikke mer enn 3 pasninger på rad. Vi viste ingenting som tilsier vi hadde vunnet uten det røde kortet heller. Vi hadde ikke ETT eneste skudd på mål!!!

 

Vi møtte våre overmenn, kort nr 2 til VanP var nok feil akkurat som annuleringen av Barcas mål "nr 2" var feil på Emirates.

Barcelona vant helt fortjent.

Du har helt rett i at Barca kanskje skulle hatt straffe i begge kampene osv. Forskjellen på de situasjonene og vPersie sin situasjon er at i vPersie situasjonen ser dommeren situasjonen. Det gjør han tydeligvis ikke i de andre situasjonene.

I tillegg blåser dommeren veldig sent, men lar andre ta konsekvensen av sin egen feil. I tillegg bruker han null sunn fornuft og viser ingen logisk sans.

Link to comment
Share on other sites

Vi skulle hatt Szczesny utvist etter 4 min av ligacupfinalen, med påfølgende straffe til Birmingham..... var jammen ikke mye snakk om den situasjonen her etterpå... eller når Barca ble snytt for et mål på Emirates på stillingen 1-0 til Barca. Noen ganger er man heldig med dommeravgjørelser, andre ganger ikke, tror ikke vi er mer uheldige enn andre. Vi bare glemmer/overser de gangene vi er heldige så altfor fort.

Dommerne er mennesker og gjør feil akkurat som spillerne.

Jeg synes det blir flaut og patetisk å høre Wenger si at han mener vi hadde vunnet kampen om ikke det hadde blitt rødt på Van P..... alle som så kampen, så at vi ble rundspilt. Pep Guardiola har jo faktisk helt rett, Arsenal klarte ikke mer enn 3 pasninger på rad. Vi viste ingenting som tilsier vi hadde vunnet uten det røde kortet heller. Vi hadde ikke ETT eneste skudd på mål!!!

 

Vi møtte våre overmenn, kort nr 2 til VanP var nok feil akkurat som annuleringen av Barcas mål "nr 2" var feil på Emirates.

Barcelona vant helt fortjent.

Ingen bestrider at Barcelona vant fortjent. Men, at en utvisning endrer kampen radikalt- og mer enn ett mål-er også nokså åpenlyst. På 1-1 måtte Barca frem og vi kunne kontre. Med en spiller mindre var det ingen til å ligge fremme på offsidegrensen for å jakte muligheter. Det gjorde at Barca kunne spille med langt mindre risiko og kunne kjøre opp tre spillere på høyresiden hvor vi hele tiden ble i undertall. Igjen så gjentar jeg at de aller fleste sjansene til Barcelona kom etter utvisningen og selv om de dominerte før det så var det vi som var videre. I tillegg får man en mental blow av en slik hendelse. Barca fikk nye krefter, vi ble tappet og både fysisk og mentalt slitne.

 

En dommer som gir gult i den situasjonen i går kan ikke sammenlignes med en dommer som tar feil av en offsideavgjørelse som må fattes i løpet av tiendedeler. Det er en irriterende feil og kan absolutt forsvares selv om det er ødeleggende, jamf Barca hjemme, Birmingham eller Sunderland. I går har dommeren all verdens tid til å tenke seg om. Det er kun hans egen tolkning og vurdering som ligger til grunn. Når han da velger å gjøre som han gjør er det kun av komplett manglende forståelse for at en angriper som er midt i en handling gjør dette automatisert og fullfører bevegelsene sine. vPersie skyter ca 1 sekund etter fløta går. Hvor mange på tribunen er det som sitter med en fløyte og blåser? Hvis man forlanger at alle spillere skal stanse i samme tiendedel som fløyta går hver gang så hadde det ikke blitt mange spillere igjen på banen etterhvert.

Hvis man på hans dommernivå ikke har lært eller forstått dette er det en skandale.

Sparke bort ballen for å sinke spillet er noe helt annet enn å fullføre en handling.

Link to comment
Share on other sites

En dommer som gir gult i den situasjonen i går kan ikke sammenlignes med en dommer som tar feil av en offsideavgjørelse som må fattes i løpet av tiendedeler. Det er en irriterende feil og kan absolutt forsvares selv om det er ødeleggende, jamf Barca hjemme, Birmingham eller Sunderland. I går har dommeren all verdens tid til å tenke seg om. Det er kun hans egen tolkning og vurdering som ligger til grunn. Når han da velger å gjøre som han gjør er det kun av komplett manglende forståelse for at en angriper som er midt i en handling gjør dette automatisert og fullfører bevegelsene sine. vPersie skyter ca 1 sekund etter fløta går. Hvor mange på tribunen er det som sitter med en fløyte og blåser? Hvis man forlanger at alle spillere skal stanse i samme tiendedel som fløyta går hver gang så hadde det ikke blitt mange spillere igjen på banen etterhvert.

Hvis man på hans dommernivå ikke har lært eller forstått dette er det en skandale.

Sparke bort ballen for å sinke spillet er noe helt annet enn å fullføre en handling.

Det er akkurat dette jeg også har prøvd å forklare til andre fotballsupportere. Det er en grunn til at feilaktige offsideavgjørelser(også helt avgjørende) skjer titt og ofte, ja nesten hver eneste kamp. Dette gjelder også straffespark begge veier. Det har skjedd både for oss og mot oss utallige ganger, bare i år.

Men feilaktige røde kort derimot skjer vel heller sjelden. Er oftere en spiller unngår rødt når han har fortjent det, enn at en spiller får rødt når han ikke har fortjent det. Dette gjør at gårsdagens utvisning var mye verre enn at Barca ikke fikk straffe. Iallefall når det kommer til avgjørende.

 

Det jeg har prøvd å få folk til å forstå, som de rett og slett bare "kaster bort" i diskusjonen, er at vi hadde hatt en mye større sjanse til å gå videre hvis ikke RvP hadde gått av banen. Jeg mener i tillegg at Barca fortjente å gå videre, men det er mye pga at vi var 1 mann mindre også...

Link to comment
Share on other sites

Regnet med at dette kom, og til det er det å si: Var ikke Barca sultne på å vinne mot FCK?? Jo, alle husker vel alt tullet rundt de oppgjørene i høst!!

Det har ingenting med sult eller lyst å gjøre. Gruppespill og 8-delsfinaler er to helt forskjellige settinger. Barcelona visste at de ville gå videre. Senker du nivået ditt med 5-10% så er du middelmådig om du heter Messi, Xavi eller Iniesta. Det skjer i underbevisstheten og er ekstremt vanskelig å styre. Barcelona gjorde jobben mot FCK verken mer eller mindre. Tror ikke at noen i den klubben tok seg nær av at Solbakken tøffet seg litt, FCK er for Barcelona fortsatt et bitte lite hinder på vei til finalen.

Link to comment
Share on other sites

Mascherano sier:

 

Barca always wins thanks to the referee, never because of its play, not for having taken 19 shots on goal, not for having won 74 per cent of possession or completing 900 passes,’ he deadpanned.

 

‘Let’s not be hypocrites. We didn’t let them breathe and that was the key. We played Barca’s way and that’s why we advanced.

 

‘Wenger has every right to his opinion but the statistics say it would have been very unfair if we hadn’t qualified having not received a single shot on goal,’ added the Argentine.

 

Det virker som en kamp vi kunne hatt mot et svakere lag i Premier League.

Tenk hvor sure vi er med en "lucky strike".

 

Skylde på at dommeren er dum; blir i beste fall tåpelig.

Vi var feige og det flaueste er ikke dommeren, men null skudd mot mål. Av Arsenal.

Vi manglet flyten i går, ferdighetene er nok der oh vi slår sikkert hardt tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er enig.

 

Vi tapte mot et bedre lag, uten tvil. Vi skapte null sjanser og hadde så vidt ballen. Barca gikk fortjent videre, og det er ingen med hånden på hjertet, som mener dette var ufortjent.

 

Wenger klargjorde at vi skal spille vårt eget spill. Vel, ingenting som tyddet på at vi gjorde det. Tvert imot, så var jeg ganske flau over hvordan vi spilte.

 

Alle så det var en forskjell mellom Arsenal og Barcelona.

Beste laget vant.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er enig.

 

Vi tapte mot et bedre lag, uten tvil. Vi skapte null sjanser og hadde så vidt ballen. Barca gikk fortjent videre, og det er ingen med hånden på hjertet, som mener dette var ufortjent.

 

Wenger klargjorde at vi skal spille vårt eget spill. Vel, ingenting som tyddet på at vi gjorde det. Tvert imot, så var jeg ganske flau over hvordan vi spilte.

 

Alle så det var en forskjell mellom Arsenal og Barcelona.

Beste laget vant.

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette var ufortjent.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er enig.

 

Vi tapte mot et bedre lag, uten tvil. Vi skapte null sjanser og hadde så vidt ballen. Barca gikk fortjent videre, og det er ingen med hånden på hjertet, som mener dette var ufortjent.

 

Wenger klargjorde at vi skal spille vårt eget spill. Vel, ingenting som tyddet på at vi gjorde det. Tvert imot, så var jeg ganske flau over hvordan vi spilte.

 

Alle så det var en forskjell mellom Arsenal og Barcelona.

Beste laget vant.

Uenig her også. Wengers taktikk var å satse på 0-0 fram til pause. I andre omgang skulle vi angripe og jeg var 75% sikker på at vi kom til å putte. Uheldigvis mistet vi vPersie og alt raknet sammen..

 

Det positive er jo at vi klarte å forsvare oss ganske bra mot verdens beste så lenge vi hadde 11 spillere på banen!

Link to comment
Share on other sites

Uenig her også. Wengers taktikk var å satse på 0-0 fram til pause. I andre omgang skulle vi angripe og jeg var 75% sikker på at vi kom til å putte. Uheldigvis mistet vi vPersie og alt raknet sammen..

 

Det positive er jo at vi klarte å forsvare oss ganske bra mot verdens beste så lenge vi hadde 11 spillere på banen!

 

Kan ikke være mere enig Van Persie har full rett å skyte på mål når han blir spilt avlene i gjennom.

 

At han traff litt dårlig kan skje alle spisser, men at dommeren har så lite mellom øra og gir han gulkort noen skunder etter det er noe av det værste jeg har sett av en dårlig dommeravgjørelse.

 

Når vi mista Van Persie kunne Barca trille ball uten at vi hadde noen på topp til å legge press på dems mittstoppere og det utnytta de til de grader.

 

Når man ser på straffa ser man det er litt kontakt men spilleren kaster seg like mye, dommeren hadde ikkek tenkt til å blåste straffe før flere Barca spillere lekte dommere å pekte på straffe mere og skrek at de skulle ha staffe.

 

Dommerene burkukte mange sekkunder før han ga etter for det enorme presse fra spillere og fansen og gidde Barca staffe avlikevel.

 

Jeg føler ikke vi tapte for Barca men tapte mot en dommer som helt klart gidde Barca de måla de trengte.

 

Pluss Cesc ødla mye også med den idiotiske hælsparke tilbake mot egent mål.

 

Jeg er stolt av Arsenal som klubb som må ha en dommeren som helt klart dømte Arsenal ut av CL.

 

Jeg er veldig sikker nå at vi kommer til å hevne oss i PL og kjøre Man Utd i grøfta :blink:

 

Nå mangler vi bare Song tilbake så tror jeg ting skal gå bra for oss med tanke på Ligagulle :P

 

 

 

Kan ikke være mere enig Van Persie har full rett å skyte på mål når han blir spilt avlene i gjennom.

 

At han traff litt dårlig kan skje alle spisser, men at dommeren har så lite mellom øra og gir han gulkort noen skunder etter det er noe av det værste jeg har sett av en dårlig dommeravgjørelse.

 

Når vi mista Van Persie kunne Barca trille ball uten at vi hadde noen på topp til å legge press på dems mittstoppere og det utnytta de til de grader.

 

Når man ser på straffa ser man det er litt kontakt men spilleren kaster seg like mye, dommeren hadde ikke tenkt til å blåste straffe før flere Barca spillere lekte dommere å pekte på straffe merke og skrek at de skulle ha staffe.

 

Dommerene burkte mange sekkunder før han ga etter for det enorme presse fra spillere og fansen og gidde Barca staffe avlikevel.

 

Jeg føler ikke vi tapte for Barca men tapte mot en dommer som helt klart gidde Barca de måla de trengte.

 

Pluss Cesc ødla mye også med den idiotiske hælsparke tilbake mot egent mål.

 

Jeg er stolt av Arsenal som klubb som måtte ha en dommeren som helt klart dømte Arsenal ut av CL.

 

Jeg er veldig sikker nå at vi kommer til å hevne oss i PL og kjøre Man Utd i grøfta ;)

 

Nå mangler vi bare Song tilbake så tror jeg ting skal gå bra for oss med tanke på Ligagulle :P

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tror at det er pensum for Arsenalspillere å prøve å hæle seg ut av pressede situasjoner så tror jeg du tar alvorlig feil. Hvis du syns vi spillemessig er like langt unna Barca som i fjor så forstår jeg ikke det heller. Vi spiller store deler av annen omgang med en mann mindre og det later til at flere her mener det neste er hipp som happ, jeg forstår ikke den måten å tenke på.

 

Vi så det på hjemmebane (hvor vi hadde flere skudd mot mål enn Barca) at de ble slitne utover i kampen og vi tok over mye av banespillet. Kampen var i ferd med å utvikle seg til vår fordel, vi kom oss mer opp på banen og klarte å holde ballen bedre i laget når RvP helt feilaktig blir utvist og allikevel er det noen som mener at utvisningen knapt gjorde noe fra eller til :blink:

 

Om det ikkje er pensum med hælspark, er det i allle fall pensum å spele seg ut av dei mest trengte situasjonar, og det er reint unntaksvis det vert slått langt. Her enda det med reinspikka kamikaze-fotball, og det er berre det faktum at Almunia hadde ein av sine betre kveldar som hindrar eit katastrofe-tap. Det er heilt forunderleg at folk ikkje skjønar at ein ikkje kan halde på slik mot eit lag som pressar så høgt og godt som Barcelona. Like forunderleg er det at folk har helse til å sitje å sjå på dette.

 

Kva betydning van Persie's utvising fekk vert reint hypotetisk, og eg ser at mange tek det for gitt at kampbiletet hadde vorte eit anna utan utvisinga. Men nei, ikkje nødvendigvis. Det vert berre spekulasjonar, og eg kan berre ta utgangspunkt i dei 56 minuttane van Persie var på bana. Me vart utspelt og rundlurt.

På 180 minuttar var me ute av stand til å etablere noko særleg pasningsspel, og i siste kamp presterer me altså 0 avslutningar på eller utanfor mål mot Barcelona's 17. Då er det liten grunn til å hisse seg opp over at me er ute av Champions League, feilaktig utvising eller ikkje. Med all respekt trur eg det er ein analyse dei aller fleste nøytrale vil være samd i.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...