Jump to content

2011.03.08 Barcelona B


Mr Chapman

Recommended Posts

champions-league-reflect.gif

Barcelona v Arsenal

UEFA Champions League @ Camp Nou

Tirsdag 8. mars 2011, avspark 20:45

 

Første kampen endte som kjent 2-1 etter Arshavin og Van Persies fantastiske scoringer på slutten av oppgjøret. Dermed betyr det at Barcelona score på tirsdag hvis de skal avansere. Det kan by på kontringsmuligheter for oss, og slik jeg ser det, blir det kontringene vi må gjøre det på, ala Arshavin-målet på Emirates.

 

- Wilshere har friskmeldt seg selv

- Song og Cesc er usikre. Foreløpig ser ut som at sistnevnte har størst sjanse for å rekke kampen

 

Mulig lag:

 

Szczesny

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

Diaby - Wilshere

Nasri - Cesc - Arshavin

Bendtner

 

Kan vi slå ut Barcelona? Er det mulig?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

Sannsynlig Barcelona oppstilling:

 

Valdes

 

Alves - Milito - Abidal - Maxwell

 

Xavi - Busquets - Iniesta

 

Pedro - Messi - Villa

 

Mtp. hvor skadeskutte vi er fremover i banen og at Barcelona mangler sine beste defensive spillere så føler jeg dette er temmelig jevnstilt. Håper at Chamakh starter kampen istedetfor Bendtner og at dansken kommer innpå etter rundt 65 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Kan vi slå ut Barcelona? Er det mulig?

 

Selvfølgelig er det mulig. Inter viste i fjor at Barcelona var slagbare, det samme gjorde vi sist på Emirates. Barcelona er kjempegode, men de kjører med et ekstremt høyt press hvor de stresser motstanderen med en gang motstanderen har ballen. De angriper ballholder og presser på hans passningsalternativer. Vi har spillere som har teknikk og mot til å ikke la seg stresse ihjel og hvis man klarer å gå av en mann eller to så blir det til tider enorme rom mellom midtbaneleddet og forsvarsleddet deres som vi kan og må utnytte.

 

En slik kamp burde være helt ypperlig for en Arshavin som er i ferd med å finne toppformen. Jeg tror vi har gode muligheter til avansement.

Link to comment
Share on other sites

Det er fullt mogeleg å slå ut Barcelona, men eg trur ikkje me skal ha forhåpningar om å vinne i Barcelona. Me kjem og truleg til å sleppe inn eit mål så det beste me kan håpe på er 1-1. Dette er godt nok og vil vere eit kjemperesultat. Truleg kjem Barcelona til å ha ballen mykje og me må halde tett bakover og satse på kontringar. Eg trur at Nasri og Arsjavin blir viktige. Hadde vore ein perfekt kamp for Walcott. Synd at han er på sidelinja.

 

Lat oss håpe at Fabregas og Song erstattar Diaby og Denilson frå helgas kamp mot Søndre Land.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det blir helt avgjørende å få Cesc og Song på beina til denne kampen. Vi har ingen erstattere som kan måle seg med den kreativiteten som Cesc har, og i en kamp der vi mest sannsynlig får store rom kan Fab sine stikkere bli agjørende. Song er så mye bedre enn Diaby defensivt at jeg ikke trenger å utdype det noe mer, i tillegg synes jeg det blir bedre flyt i spillet med Song.

Som nevnt tidligere er Barca rå i gjenvinningsfasen og de kommer, etter alle solemerker, til å stå høyt mot oss. Derfor mener jeg det blir ekstremt viktig å ikke spille på deres premisser. Vi må ikke alltid spille oss ut bakfra når de presser høyt, hvis vi klarer å treffe Bendtner/Chamakh er det gode sjanser for at de vinner duellen og så må bare Arshavin, Fabregas og Nasri tørre å løpe etter alt av andreballer. De er ikke så gode defensivt hvis man klarer å komme forbi det første pressleddet deres og det blir ofte utrolig store rom mellom forsvar og midtbane. Dette må vi utnytte!

Link to comment
Share on other sites

Merker allerede i dag spenningen i kroppen før morgendagens gigantmøte på Nou Camp. Gode nyheter at Cesc mest sannsynlig blir klar til kamp, viktigheten av hans kreativitet kan vise seg å bli meget avgjørende. Mulighetene til å kontre mot Barca i morgen vil 100% sikkert komme å da kan Cesc`s pasningsfot bli utrolig viktig.

En liten nedtur er det at Song ikke blir klar, men på en annen side har han ikke vært i sin aller beste form før skaden. Vi får håpe på at Diaby kan komme inn å heve seg til sitt toppnivå.

 

Når det gjelden Barcelona tror jeg en viss usikkerhet har bredt seg i deres mannskap med tanke på at både Pyoul og Pique mister kampen. Guardiola må komponere ett nytt midtstopperpar, som uansett hvem han velger skal holde et lavere nivå en P & P.

 

Barcelona er vel fortsatt blant omtrent alle regnet som favoritter til å avansere, men jeg regner med at Arsenal kommer med en kampplan og gir de kamp til døra i morgen. Klarer vi å avansere mot selveste Barcelona vil det gi våre gutter en enormt løft, og massevis av selvtillit som kan vise seg avgjørende i kampen om trofeer.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 7 2011, 12:54 PM) 219248[/snapback]

Laget jeg håper på, men tenker Denilson starter istedet for Diaby og Bendtner istedet for Chamakh..

 

Hvis Denilson spiller i morgen, vil ikke Wenger vinne denne kampen..

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 7 2011, 12:54 PM) 219248[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Laget jeg håper på, men tenker Denilson starter istedet for Diaby og Bendtner istedet for Chamakh..

Hvis Denilson spiller i morgen, vil ikke Wenger vinne denne kampen..

 

Amen.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 7 2011, 12:54 PM) 219248[/snapback]

1299498441386635.jpg

 

Laget jeg håper på, men tenker Denilson starter istedet for Diaby og Bendtner istedet for Chamakh..

Håper på samme lag, med unntak av Bendtner for Chamakh. Selv om ikke Bendtner scoret mot S'land, kom han seg til et par sjanser, som med litt mer marginer hadde ført til mål. I tillegg virker han skarpere enn Chamakh om dagen og scoret mot Barca på Camp Nou i fjor. Han kan fort finne på å gjøre det igjen... Chamakh inn i 2. omgang..

Link to comment
Share on other sites

Og for å dra i gang litt spekulasjoner; Arsenal.com har en bildeserie i dag hvor troppen trener før Barca-kampen. RvP er med på mange av bildene! Er jo lov å håpe..

 

En som vil være med til Barcelona..hehe.

Er han såpass frisk bør en plass på benken være mulig ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

 

WHAT? Må vel nesten bare være for moralen! Kan virkelig ikke skjønne at han plutselig bare ble klar i så fall :)

 

"Arsène Wenger has named a 19-man squad. This will be cut to 18 ahead of Tuesday's game at the Nou Camp."

Link to comment
Share on other sites

Da var man godt igang med dag to i Barcelona. Stemingen begynner å bygge seg opp med sol og varme, samt at Arsenal fansen endelig har kommet til byen. Det er en nytelse å høre red army i gatene. Har vært en tur på Camp Nou før idag og det er ikke vanskelig å se hva som skal skje imorgen. Barcelona folket er ikke helt sikre på avansement. Nyheten at både van Persie og Fabregas reiser gjør at jeg gleder meg bare mer og mer. Nå bærer det ut i gatene igjen og det forundrer meg ikke om jeg hører noen van Persie sanger :)

Link to comment
Share on other sites

Fantastiske nyheter at Fabregas og RvP blir med i troppen. Selvfølgelig trist at Song er ute, men for å være ærlig tror jeg Barcelona er mer svekket enn det vi er. Xavi er med, men har slitt med skader i det siste. Pyoul og Pique er ute, så Barcelona stiller med usikre kort i de bakre rekker. Dersom Fab og RvP starter tørr jeg tillate meg selv å være forsiktig optimist!

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikkje van Persie i stallen er eit luretrekk frå Wenger så må ein ut, kven?

 

Arsenal squad:

Manuel Almunia

Wojciech Szczesny

Johan Djourou

Gael Clichy

Emmanuel Eboue

Kieran Gibbs

Laurent Koscielny

Bacary Sagna

Sebastien Squillaci

Cesc Fabregas

Andrey Arshavin

Jack Wilshere

Tomas Rosicky

Samir Nasri

Abou Diaby

Denilson

Nicklas Bendtner

Marouane Chamakh

Robin van Persie

 

Eg tippar Denilson.

Link to comment
Share on other sites

WHAT? Må vel nesten bare være for moralen! Kan virkelig ikke skjønne at han plutselig bare ble klar i så fall :)

 

"Arsène Wenger has named a 19-man squad. This will be cut to 18 ahead of Tuesday's game at the Nou Camp."

 

Tror ikke van Persie blir tatt med uten å ha sjanser til å spille, Wenger er tross alt ikke dum...og noe luretriks tror jeg ikke det er.

Veldig overraskende at RvP har blitt tatt med, han må ha ligget i bløt i morkakevæske siden han ble skadet B)

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke van Persie blir tatt med uten å ha sjanser til å spille, Wenger er tross alt ikke dum...og noe luretriks tror jeg ikke det er.

Veldig overraskende at RvP har blitt tatt med, han må ha ligget i bløt i morkakevæske siden han ble skadet :)

 

Haha dagens gullkorn! B)

 

Personlig skjønner jeg absolutt ingenting. Har da heller aldri vært tilfelle hvor Wenger har tatt ut 19 spillere til en 18-manns tropp? Hvis van Persie er klar for spill så er det hvertfall et under og en bløff på måte med hva Ferguson gjorde mot Bayern München med Rooney i fjor.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 7 2011, 08:18 PM) 219278[/snapback]

Haha dagens gullkorn! :)

 

Personlig skjønner jeg absolutt ingenting. Har da heller aldri vært tilfelle hvor Wenger har tatt ut 19 spillere til en 18-manns tropp? Hvis van Persie er klar for spill så er det hvertfall et under og en bløff på måte med hva Ferguson gjorde mot Bayern München med Rooney i fjor.

 

Med mindre det er HVIS Fabregas ikke består siste testen - og må kuttes... ?

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 7 2011, 08:18 PM) 219278[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Haha dagens gullkorn! :)

 

Personlig skjønner jeg absolutt ingenting. Har da heller aldri vært tilfelle hvor Wenger har tatt ut 19 spillere til en 18-manns tropp? Hvis van Persie er klar for spill så er det hvertfall et under og en bløff på måte med hva Ferguson gjorde mot Bayern München med Rooney i fjor.

Med mindre det er HVIS Fabregas ikke består siste testen - og må kuttes... ?

 

Sant nok. Tok det egentlig temmelig for gitt at Cesc ble klar uansett nå. B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...