Jump to content

2011.03.08 Barcelona B


Mr Chapman

Recommended Posts

Skal ikkje dra den utvisinga ut i det lengste, men eg veit ikkje om det er nevnt før: Vi har jo tidlegare denne sesongen sett at ein kanskje bør fortsette å spele sjølv om ein høyrer ei fløyte borte mot Barca. Ein veit jo aldri om det er fansen, dommaren eller ein barca spelarar som gir lyd? Berre spør ein viss spiss for FCK som sikkert kunne tenke seg å forsøke seg etter at "fløyta" gjekk? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

Pinlig av Barcelona fansen. Piper som grinerunger når Arsenal har ballen. I land som Tyrkia gjør de det med passion, her er det Old Trafford-lignende "supportere" som sutrer. På Ashburton Grove støtter de i hvert fall laget sitt. SHALL WE SING A SONG FOR YOU???; hørtes på slutten fra Gooners plassert oppe i "helvete" og som sikkert må vente et par timer for å komme seg ut igjen, slik som i fjor da de ble holdt igjen av politiet i evigheter. Med så høy kriminalrate i den homobyen (sakset: Barcelona is one of the most popular gay destinations in Europe) er det vel mest lurt at Arsenalsupporterne får komme seg ut så fort som mulig.

 

Endelig hjemme etter en frustrerende kamp i Barcelona. Helt korrekt, vi måtte synge en sang for dem ;) Vaktene holdte oss igjen nesten en time. Flere ble så lei at de begynte å rive ned nettingen som var foran borteseksjonen og noen snek seg ned til Barca fansen, men de fikk vaktene hakk i hæl. Og når vi endelig kom ut var det politi så langt øyet kunne se. :)

Link to comment
Share on other sites

Endelig hjemme etter en frustrerende kamp i Barcelona. Helt korrekt, vi måtte synge en sang for dem ;) Vaktene holdte oss igjen nesten en time. Flere ble så lei at de begynte å rive ned nettingen som var foran borteseksjonen og noen snek seg ned til Barca fansen, men de fikk vaktene hakk i hæl. Og når vi endelig kom ut var det politi så langt øyet kunne se. :)

 

Drittlag med drittsupportere. Kommer ikke akkurat som noe sjokk B)

 

Må si at Barcelona er det laget med mest mulig ufyser. Dani Alves, Pique, Busquets, Mascherano, Xavi og Iniesta. Messi er ikke like ille på banen som han er utenfor, mens Pedro har jeg egentlig ikke lagt noen dom på ennå.

 

David Villa er en fyr jeg liker. Ydmyk person som er temmelig stille i media.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikkje dra den utvisinga ut i det lengste, men eg veit ikkje om det er nevnt før: Vi har jo tidlegare denne sesongen sett at ein kanskje bør fortsette å spele sjølv om ein høyrer ei fløyte borte mot Barca. Ein veit jo aldri om det er fansen, dommaren eller ein barca spelarar som gir lyd? Berre spør ein viss spiss for FCK som sikkert kunne tenke seg å forsøke seg etter at "fløyta" gjekk? :)

 

Et utmerket poeng. Denne situasjonen hadde jeg helt glemt.

 

Dommeren har åpenbart lært seg bokstavene i regelboka. Men han har glemt å lese formålsbetraktningene. Da er det nødt til å gå galt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor spilte vi uavgjort mot Leeds hjemme og L Orient borte? Fordi man senker seg litt ned til motstanders nivå. Barca kunne på toppgear slått FCK med mange mål, men de gjør heller akkurat det de må og ikke mer. Slik er det for alle lag.

 

Uansett hvor man leser så klarer ikke folk å skjønne at på det tidspunktet v Persie ble utvist så var vi videre. Vi trengte ikke å gå i angrep, jeg syns laget faktisk valgte helt riktig taktikk og vi frustrerte spanjolene grundig. Barca kunne trillet ball herfra til h.. men så lenge resultatet var som det var er det en skadale av dommeren. Jeg treffer mange rare mennesker i mitt yrke, men det som stadig slår meg er hvor lite folk kan tenke selv. At Barca skaper store sjanser etter utvisningen gjør ikke dommerfeilen mindre på noe som helst måte. At folk ikke kan skjønne dette er for meg helt ubegripelig.

Heilt einig, diskutert meg grønn med enkelte Barca-"fans" som bare henviser til kampstatistikk osv osv.

Fakta er helt enkelt. I hele første omgang bortsett fra det siste halvanna minuttet var vi vidare og hadde ikkje interesse av å storme i angrep og eksponere oss bakover. Vi spilte på resultatet.

 

Da utlikninga kom rett før pause tok det ganske nøyaktig 8 minutter før vi fekk målet vi trengte til å komme oss videre, deretter tok det 3 minutt før utvisninga kom (som var helt latterlig) Abidal og en til som tar strupetak på henholdsvis van Persie og Nasri slipper unna gult, Busquets har i tillegg eit klaps i hodet på van Persie utan å få gult, og når van Persie da litt heit i toppen meier ned Alves sekunder etter spelet blir satt igang igjen får han gult. Sitt andre gule får han fordi han fyrte av ei avslutning eit sekund(!!) etter dommeren blåste i fløyta. Er heilt uforståeleg for meg og eg håpar Wenger aldri føyer seg og ber om unnskyldning slik UEFA har diktert. Er MØKK lei!! Barca er skinnhellige tydlegvis.

 

Hadde vi ikkje hatt det utgangspunktet vi hadde før kampen hadde vi garantert sett eit anleis Arsenal-lag i første omgang. Folk evner ikkje å se helheten av mangel på fotballforståelse eller whatever. Syns vi forsvarte oss bra og taktisk var det nok riktig å ri av stormen i første omgang, og var veldig nær å lykkes.

 

Champions League er en pengemaskin, Barca fronter ein hype om dagen som er over alle proporsjoner, eg er ikkje litt i tvil eingong at UEFA-topper vil ha Barca lengst mulig da de er blant verdens mest profilerte og opphypa klubber om dagen. Dommeren blir ilagt større press mot å ta potensielt avgjørande avgjørelser på Barcas bekostning (tungt oppbygd setning, beklager) og lista for å ta avgjørande avgjørelser andre vegen er mindre. Det er min teori! Har sett det i mange år nå, når det kommer til Barcelona er det ikkje lenger likhet for loven.

Link to comment
Share on other sites

Igjen så spør jeg hvor mange sjanser hadde Barcelona i første omgang og frem til utvisningen?

 

Fortjent eller ikke, fotball er et kynisk spill og på det tidspunktet vP må forlate banen var vi best i målprotokollen sammenlagt.

 

Det har eg sant og sei ingen oversikt over, men eg er 100 % sikker på at det var fleire enn kva me hadde... Eg berre konstaterer at over 2 kampar var det ingen ting å seie på at Barcelona slo oss ut.

Eg er heller ikkje så sikker på at Wenger sender spelarane sine på banen kun for ligge bakpå og forsvare seg. Kanskje det heller berre vart slik fordi overmakta blei for stor til at me fekk etablert noko spel?

 

At fotball kan være kynisk har du så alt for rett i. Det er berre det at eg er blitt så godt vant under Wenger, at eg finn det tungt å svelgje når Barcelona slår oss på vårt eige spel. Eg synest ikkje det er så stas å bli utspelt, å heile tida ta til takke med smulane motstandaren kastar til oss, for så, med litt flaks kanskje kunne snike oss inn bakvegen til neste runde. Eg likar ikkje når andre lag gjer det, og for min del gjev det ein flau smak i munnen om me skulle lukkast med same taktikk.

La meg nå leggje til at eg framleis har tru på det Wenger driv med. Laget er framleis i utvikling, og eg har faktisk tru på at me skal kunne klare å nå opp på Barcelona's nivå. Eg drøymer om ein dag å feie golvet med Barcelona. Det hadde vært stort....

Link to comment
Share on other sites

Det har eg sant og sei ingen oversikt over, men eg er 100 % sikker på at det var fleire enn kva me hadde... Eg berre konstaterer at over 2 kampar var det ingen ting å seie på at Barcelona slo oss ut.

Eg er heller ikkje så sikker på at Wenger sender spelarane sine på banen kun for ligge bakpå og forsvare seg. Kanskje det heller berre vart slik fordi overmakta blei for stor til at me fekk etablert noko spel?

 

At fotball kan være kynisk har du så alt for rett i. Det er berre det at eg er blitt så godt vant under Wenger, at eg finn det tungt å svelgje når Barcelona slår oss på vårt eige spel. Eg synest ikkje det er så stas å bli utspelt, å heile tida ta til takke med smulane motstandaren kastar til oss, for så, med litt flaks kanskje kunne snike oss inn bakvegen til neste runde. Eg likar ikkje når andre lag gjer det, og for min del gjev det ein flau smak i munnen om me skulle lukkast med same taktikk.

La meg nå leggje til at eg framleis har tru på det Wenger driv med. Laget er framleis i utvikling, og eg har faktisk tru på at me skal kunne klare å nå opp på Barcelona's nivå. Eg drøymer om ein dag å feie golvet med Barcelona. Det hadde vært stort....

At det var fler enn oss er det ikke tvil om. Nå har jeg ikke orket å se kampen på nytt som jeg vanligvis gjør før jeg oppsummerer, men fra hukommelsen kan jeg huske 4 sjanser inkl målet i første og ingen sjanser før vi scorer i andre. De har deretter en stor sjanse umiddelbart etter vår scoring. Det er ikke så værst mot Barcelona borte, og vi hadde startet andre langt bedre enn første. På det tidspunktet var vi videre, hadde bedre tak på kampen og Barca måtte frem. Vi har tidligere scoret 4 mål på 3 kamper etter kontringer mot dem. Vi var faktisk i en ekstremt gunstig posisjon for avensement da dommeren valgte å gi seieren til Barcelona. Hva som skjer an sjanser etter utvisningen vet vi, hva som kunne ha skjedd blir rent hypotetisk. Men, jeg er helt sikker på at kampen hadde vært en helt annen uten den latterlige beslutningen. På 3-1 kontrer vi og er veldig nære et mål, med 11 på banen hadde mulighetene til kontringer vært enda større.

At journalister og barcelonaspillere mener at de uansett hadde vunnet er akkurat like spekulativt som når Wenger mener at Arsenal ville ha vunnet

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...