Jump to content

2011.03.08 Barcelona B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

- Tror vi alle er enige om det røde kortet (MEN, tenk på straffen Barca skulle hatt i starten av kampen! Så jeg velger å se at disse overlapper hverandre)

Syns det er latterlig å si at de to overlapper hverandre. Om Barca hadde fått straffen, og vi hadde beholdt RvP på banen så hadde vi iallefall hatt en større sjanse til å skape noe mer mot slutten enn det vi får når vi må spille med 10 mann mot et Barcalag som allerede spiller rundt oss!!

 

Om resultatet hadde blitt annerledes er umulig å si, mest sannsynlig ikke, men vi hadde iallefall hatt en mann på topp som kunne holdt på ballen og mest sannsynlig hadde vi kommet til flere sjanser...

Link to comment
Share on other sites

Det mest irriterrende med dette, i tillegg til utvisningen er hvor fortjent det er, og hvor usympatiske Barcaspillerne fremstår både på og av banen. Villa filmer og bruker vel så lang tid som rvp gjorde på skuddet i en situasjon når Arsenal trenger mål, Alves er stygg hele kampen gjennom og frustrerer tydelig venstresiden vår(Er han viktigst fordi han spiller bra eller gjør spillerne våre mentalt ustabile?) Adriano på backen er en spiller som enten har dagen eller er elendig, idag rævkjørte han høyrekanten vår. I midten, der alle målene kom fra til slutt(ironisk nok) er jeg egentlig ganske fornøyd, Koscielny strålende i 1. omgang, DJourou god.

Vi har potensiale og guttene våre er ikke så smakløse som Barcelona. Om vi bare får inn en ledertype så er det her et mesterlag

 

"SwissRamble

Busacca is not universally respected in Switzerland. He was suspended for a few games a couple of years ago for giving the crowd the finger."

Skulle gjerne gitt Busacca fingeren idag.

I tillegg går Villa ut etter kampen å sier at Arsenal fortjente et rødt kort. At "de" hadde spilt stygt hele kampen. For en gangs skyld er jeg enig med Rune Bratseth i studio, som kalte dette "viss-vass". Barcelona spillerne får frispark for absolutt alt hele kampen. Så fort de får man i rygg legger de seg ned. Og Dani Alves da.. Ekstremt stygt spillende spiller, men å røre han, nei det er ikke lov. Faller som CR7 på en dårlig dag. Men for all del, i dag møter vi overmakten, Barcelona var overlegene.

 

Jeg syns vi sto bra i første omgang, vi slapp til lite å hadde relativt god kontroll. Men så fort Barca får hyll på byllen så rakner det. Vi måtte frem, men vi var ikke i rytme offensivt idag. Voldsomt skuffet over Cesc idag, han tar ikke ansvar og virket lite tent. Almunia, Wilshere og Djourou var fantastiske idag. Så var det, det røde kortet da. Van Persie skyter ett sekund etter dommeren blåser, det er 90 000 tusen tilskuere på tribunen. Hvordan i huleste skal mannen høre dette? Vi skal ikke skylde på denne avgjørelsen, men det er åpenbart at man blir slitene med 10 mann på banen, mot Barca.

 

 

Jeg synes Wenger venter alt for lenge med byttene. Han burde satt inn en Bendtner med en gang etter RvP ble utvist. Vi hadde ingen oppspillsspunkt, og veldig lite offensiv kraft. En Arshavin og en Bendtner tidlig inn ville satt mye større press på Barca. Så var det dette med etterpåklokskap. Håper spillerne ikke sitter igjen med får mye negative følelser etter denne kampen. Nå må vi stå sammen som et lag, og danke ut Manu fra FA-cupen, for så å ta hjem PL.

 

 

God natt

Link to comment
Share on other sites

Syns det er latterlig å si at de to overlapper hverandre. Om Barca hadde fått straffen, og vi hadde beholdt RvP på banen så hadde vi iallefall hatt en større sjanse til å skape noe mer mot slutten enn det vi får når vi må spille med 10 mann mot et Barcalag som allerede spiller rundt oss!!

 

Om resultatet hadde blitt annerledes er umulig å si, mest sannsynlig ikke, men vi hadde iallefall hatt en mann på topp som kunne holdt på ballen og mest sannsynlig hadde vi kommet til flere sjanser...

Spesielt med tanke på at Barcelona ikke så misfornøyde ut med å trille ball i hatt og ikke angripe mer hver gang de ledet i kampen. 11 mot 11 ville ikke kampen endt slik, blir spekulasjoner, men jeg er sikker i min sak. Vi hadde ingen til å jage på topp og Barca kunne presse så mange de ville fremover når de trengte mål.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg går Villa ut etter kampen å sier at Arsenal fortjente et rødt kort. At "de" hadde spilt stygt hele kampen. For en gangs skyld er jeg enig med Rune Bratseth i studio, som kalte dette "viss-vass". Barcelona spillerne får frispark for absolutt alt hele kampen. Så fort de får man i rygg legger de seg ned. Og Dani Alves da.. Ekstremt stygt spillende spiller, men å røre han, nei det er ikke lov. Faller som CR7 på en dårlig dag. Men for all del, i dag møter vi overmakten, Barcelona var overlegene.

Enig, Barca vant fullt fortjent, men jeg begynner virkelig å hate noen av de spillerne der noe intenst!

Sergio og Alves er de verste på det laget, og de får frispark utrolig lett. Dommere blir lurt.

Arshavin får ikke frispark feks når han blir sparket på og dyttet men holder seg på beina og deretter mister ballen. Hvorfor skal det være sånn at spillere må falle før dommeren blåser i fløyta!!?

Link to comment
Share on other sites

Vi er desverre ikkje gode nok enda, men vi er kanskje litt nærmare???

 

Syns Wenger feilar med sitt laguttak idag, og var sjokka når eg såg Rosicky. Etter mi meining måtte vi ha arshavin frå start oppe for å true Barca med kontringa. Nå blir kampbildet slik Barca vil ha det der dei får vinne igjen ballen høgt heile vegen, samt at når dei ser vi ikkje har noko å komme med framover kan sender fleire og fleire i angrep. Eit tredje moment er at vi er så dumdristige at vi forsøker å spele oss ut gang på gang når Barca har 9 mann på vår halvdel. Her må vi kunne klare å slå ballen meir i rom i på motstandar sin halvdel!

 

I tillegg er det sjølvsagt spm teikn om van persie og fabregas var 100%. Spesielt Cesc var svak, og gir Barca 1-0 på eit utruleg ugunstig tidspunkt. Utvisninga er foklart fantastisk av van Persie:)

 

Likevel vi taper fortjent mot det lag som desverre er verdas beste for tida...

Link to comment
Share on other sites

Syns det er latterlig å si at de to overlapper hverandre. Om Barca hadde fått straffen, og vi hadde beholdt RvP på banen så hadde vi iallefall hatt en større sjanse til å skape noe mer mot slutten enn det vi får når vi må spille med 10 mann mot et Barcalag som allerede spiller rundt oss!!

 

Om resultatet hadde blitt annerledes er umulig å si, mest sannsynlig ikke, men vi hadde iallefall hatt en mann på topp som kunne holdt på ballen og mest sannsynlig hadde vi kommet til flere sjanser...

 

Kanskje ikke overlapper i den forstand, men hadde Messi & Co fått den straffen hadde det påvirket kampen i stor grad, ( kanskje hadde vi våknet da?) men slik kampen utviklet seg fram til det røde kortet så hadde jeg vel aldri tro på avansement uansett. For all del: dommerene var elendige idag, nok engang mest mot oss!

Lurer også på hvor mange ganger Barca var i offside uten at det ble blåst på? Heldigvis ble det ingen mål av disse sjansene..

Link to comment
Share on other sites

Det er rett og slett flaut at Barcelona grisebanker oss på denne måten. Vi er ikke i nærheten av der vi burde være og det er kanskje ikke så rart at vi sliter mot middelmådige PL-lag.

 

Vi gjør Barcelona gode ved å spille mye mer passivt i alle situasjoner en vi gjorde hjemme på Emirates. Vi var aldri oppe i situasjonene og vi kunne fort ha tapt 10-1 hadde det ikke vært for at Almunia presterte mye bra. Desverre til ingen nytte da han og reseten av laget ga bort ballen hver eneste gang vi hadde den.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å konstatere at vi tapte for verdens beste lag, igjen.

Utvisningen ødela kampen totalt for oss, og hvilken utvisning, komplett idioti av dommeren.

En ting vi kan lære av denne kampen er gjenvinningsfasen til barca, vanvittig trøkk i press på ballfører i samme sekund de mister ballen, utrolig imponerende og noe som fører til at vi aldri følte at vi klarte å holde på ballen, dette er noe vi må jobbe for å oppnå hvis vi en gang skal bli like gode som barca.

Heldigvis slipper vi å spille mot slike lag resten av sesongen, utd og spudz blir en annen verden.

Link to comment
Share on other sites

Vi er desverre ikkje gode nok enda, men vi er kanskje litt nærmare???

 

Syns Wenger feilar med sitt laguttak idag, og var sjokka når eg såg Rosicky. Etter mi meining måtte vi ha arshavin frå start oppe for å true Barca med kontringa. Nå blir kampbildet slik Barca vil ha det der dei får vinne igjen ballen høgt heile vegen, samt at når dei ser vi ikkje har noko å komme med framover kan sender fleire og fleire i angrep. Eit tredje moment er at vi er så dumdristige at vi forsøker å spele oss ut gang på gang når Barca har 9 mann på vår halvdel. Her må vi kunne klare å slå ballen meir i rom i på motstandar sin halvdel!

 

I tillegg er det sjølvsagt spm teikn om van persie og fabregas var 100%. Spesielt Cesc var svak, og gir Barca 1-0 på eit utruleg ugunstig tidspunkt. Utvisninga er foklart fantastisk av van Persie:)

 

Likevel vi taper fortjent mot det lag som desverre er verdas beste for tida...

 

Vi tapte fortjent, men ble frarøvet muligheten til å kjempe jevnt med Barcelona! Det er min hellige overbevisning at vi hadde klart å skape mer mot dem ettersom kampen hadde skredet frem. Erfaringene fra det to Emirates-møtene med dem de siste to sesongene underbygger det, synes jeg.

 

Jeg synes laguttaket var bra, og Rosicky gjør da en helhjerta defensiv jobb!?!?! Ser flere som klager på ham. For meg var han en av dem som får godkjent. Med Arshavins defensive arbeidsmoral hadde det vært selvmord å starte kampen med ham. Backene slet da også jaggu nok som de gjorde - og det MED støtte fra vingene foran...

 

De taktiske vriene etter det røde kortet, eller kanskje heller mangelen på taktiske vrier, er jeg mer kritisk til. Der burde vi hatt inn et oppspillspunkt med en gang. Og det var også feil å ta ut Rosicky istedenfor Fabregas, IMHO.

Link to comment
Share on other sites

Legger vi ned samme arbeidsinnsats på OT i helga, så vinner vi. :P

 

Tror det var noen andre som nevnte det i sta, men egentlig kan vi takke oss selv for at vi er ute nå. Den gruppa vi havnet i skulle ha endt med førsteplass - uten tvil.

 

Forresten har vi skremmende dårlig statistikk på bortebane i CL. Elendig.

Link to comment
Share on other sites

Vi taper for et bedre lag som i tillegg har en ekstra spiller i dommeren. Utrolig mange latterlige frispark som gikk Barca sin vei, og det toppes med et helt utrolig latterlig rødt kort til Persie. Tror ingen i hele verden hadde reagert om dommeren hadde innsett sin tabbe, og trukket tilbake det røde kortet og sagt "Ok, jeg hører hva du sier. Men dette er siste mulighet".

 

En meget god arbeidsinnsats i første omgang som dessverre blir ødelagt av en tabbe av Fabregas. Hælspark like utenfor egen 16 meter mot Barcelona er selvmord!

 

Klarer vi å gjenta denne arbeidsmoralen både hjemme og borte i PL resten av sesongen, så vinner vi PL. Enkelt og greit!

 

Wilshere; Stum av beundring. Under 20 og spiller med en ro og tøffhet som eldre spillere bare kan misunne han. Helt enorm, selv om han var litt rufsete til tider i dag. Men skulle bare mangle så mye som han løpte, og så mange slag og spark han fikk i løpet av kampen.

 

Proud to be a gooner!!

Link to comment
Share on other sites

Fullt fortjent med Barca-avansement. Tidenes lag? Ferdighetsmessig - UTVILSOMT. Det er helt, helt

sinnsykt hvordan de holder på..

 

Håper virkelig den lobotomerte soppen av en dommer ikke får lov å dømme flere kamper i denne turneringen hvor avgjørelser som dette blir langt mer avgjørende/tellende.. Sjokkerende at "noe sånt" skal få dømme i verdens beste turnering..

 

RVP kom med noen solide gloser i retning dommeren. Kjenner jeg UEFA rett kommer heller ikke de til

å vise skjønn i denne konteksten :P Skuffet over veldig mange av gutta idag, men den som skiller seg ut mest i negativt fortegn er i mine øyne vår kaptein....... Du sier du er en av verdens beste spisser Bendtner? Jeg vet ikke om vi burde le eller gråte..

 

JACK WILSHERE viser mer baller og tæl enn alle de ti andre til sammen! Fcuking love him!

Link to comment
Share on other sites

Vi taper for et bedre lag som i tillegg har en ekstra spiller i dommeren. Utrolig mange latterlige frispark som gikk Barca sin vei, og det toppes med et helt utrolig latterlig rødt kort til Persie. Tror ingen i hele verden hadde reagert om dommeren hadde innsett sin tabbe, og trukket tilbake det røde kortet og sagt "Ok, jeg hører hva du sier. Men dette er siste mulighet".

90 000 supportere på Camp Nou hadde reagert, når han overhodet viser litt av det røde kortet kan han ikke trekke seg etter min mening, nå må han stå for det han har gjort, som var komplett idioti.

Link to comment
Share on other sites

Fikk kke sett kampen i dag. Skamrock (Liverpool) puben var full av folk. Måtte følge med på hva som skjedde her på nettet. Får inntrykk av at dommeren fikset dette resultatet ala Øverbø.

 

På Øverbø-nivå var det definitivt ikke. I kveld snakker vi om én avgjørelse som går i favør Arsenal, og én som går imot. I sum har vi ingenting å klage på. Det er den uforståelige karakteren på den som går oss imot, som vekker reaksjoner. I Chelseas tilfelle var det motsatt. Hver og én kunne kanskje forsvares, men samlet sett vekket nordmannens avgjørelser, med rette, reaksjoner.

Link to comment
Share on other sites

Dommeren gir vekk 50-50 avgjørelser til hjemmelaget stort sett hele tiden, men dette er vanlig, problemet er det hårreisende røde kortet, som jeg er uenig med Safe Hands i at gjør opp for straffen, i 06 ville vi heller hatt mål i mot oss og fullført med 11 mann og idag ville vi det samme. Hovedgrunnen til at vi taper er at vi møter et dårlig lag, men uten dommerens røde kort så kunne vi like vel sneket oss videre. Forøvrig ikke i nærheten av Øvrebø nivå, dømminga hans i den kampen er noe av det latterligste jeg har sett.

Link to comment
Share on other sites

Fullt fortjent med Barca-avansement. Tidenes lag? Ferdighetsmessig - UTVILSOMT. Det er helt, helt

sinnsykt hvordan de holder på..

 

Dette er et moment som ikke får nok oppmerksomhet her i tråden.

 

Barcelona er jevnt over annerkjent som verdens beste lag. Alle målbare idretter viser oss at verden stadig går fremover. Johan Remen Evensen hoppet nettopp 246,5 meter på ski. Usain Bolt løper på "umulige" sprinttider. Det er i det hele tatt lenge siden Kupperns 15.46.6 ble avskiltet som "uslåelig". Enhver idrett som ikke ble "runna" av gjennomdopete østeuropeere på åttitallet, flytter stadig grenser. Det er ingen grunn til å tro at ståa ikke er den samme i fotballen. Derfor er antagelig de beste i dag, Barcelona, også tidenes beste.

 

Sånn sett skal vi ikke bruke for mye tid i skammekroken.

Link to comment
Share on other sites

Ja da var det gjort, over og ut i CL for i år. Men jeg knyter Arsenalskjerfet godt rund halsen og hever hodet. Vi gjorde det vi maktet mot et meget sterkt lag. Vi fikk bortemålet, vi frustrerte Barcelona og vi spilte faktisk ikke så værst i forsvar de første 45. Men så er det en grusom tabbe fra Fabregas som tenner Barcelonas håp. Som om ikke det var nok bestemmer Barcelonas tolvte spiller at motstanden var litt vel hard, og viser ut RvP. Det var 10 mot 12 gjennom store deler av kampen, og allikevel gir vi de kamp.

 

Fabregas var i dag det tristeste synet jeg noen gang har sett av en Arsenalkaptein. Jeg sitter igjen med svært blandede følelser, og prøver å holde unna konspirasjonsteoriene. Han var vår dårligste spiller, og jobbet forferdelig dårlig defensivt. Rett og slett en trist forestilling. Jeg skjønner ikke at han jobber så dårlig når han ser Wilshere løper og sliter som han gjør.

 

Men til tross for resultat, dårlig spill, og tidvis kaos er jeg forsatt SJELEGLAD for at jeg heier på Arsenal i dag.

Jeg orker ikke tanken på å i kle meg drakta til den skitne møkkaklubben Barcelona og de motbydelige spillerne de sender ut på banen. Dani Alves skulle vært utvist etter to saksespark og to obstruksjoner. I tillegg bøy han opp Nasri til panne mot panne, noe Nasri avviste mesterlig. Helt ufattelig at han fikk fullføre kampen. I tillegg er Abidal frempå med hånden rundt halsen på RvP. Det MÅ da være gult kort, spesielt med tanke på hvor dommeren la lista i dag. Som om ikke det var nok så skal disse barbie-dukkene ned på bakken å skrike og hyle til en hver forbanna tid. Et godt eksempel igjen er nevnte Alves som tar seg til kneet og vrir seg i "smerte" når Clichy treffer han under foten. Messi, Xavi og Pedro er intet bedre. Hvis det er slik de ønsker å vinne fotballkamper, greit for meg. Men hvordan Barcelonaspillerne klarer å se seg selv i speilet og kalle seg for "menn" det skjønner jeg virkelig ikke.

 

Huff, det var dagens utblåsning. Nå er det bare å se frem til helga, for da skal vi tette luka i PL :P

 

EXTREMELY FU*KING PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Det er greit at vi tapte mot ett bedre lag. Klart, de var mange nummer over oss idag, men alikavel...vi var kun ETT mål ifra å gå videre. Samma hvor ufortjent det er, det manglet bare ETT mål. Ingen skudd på eller utenfor mål, greit nok, men ETT mål hadde gjort forskjellen. Og den forskjellen kunne med større sjangse kommet med 11 mann på banen. Det blir bare hva om hvis atte, men igjen....ETT stakkarslig mål ifra. Vi vant jo Fa cup finalen mot manure i 05. Veldig ufortjent. Men det er vi som har bøtta.

 

Så på bakgrunn av det, så er det klart at man kan klandre dommeren i kveld. Veldig mye annet som også gikk i favør barssssssa idag.

 

Å som jeg håper på en real oppreisning mot manure på lørdag. Det viktigste da er at Almunia fortsetter som ikveld, sett at WS ikke rekker det...

 

 

Så for og oppsummere som dommeren tydeligvis har gjort før: Fingern!

 

 

BTW, noen som har en link til ett Wenger intervju?

Link to comment
Share on other sites

En av de verste dommeren jeg har sett på toppnivå på lange tider.

Et klassisk tilfelle av hjemmedømming i samtlige 90 min. og han regelrett ødelegger kampen for oss med å vise ut Van Persie. Sier som Van Persie: "It's a joke!"

 

Skal sies vi ikke spiller noen god kamp og Barca var klart bedre enn oss, men så lenge det sto 1-1 var det nerve i kampen og vi kunne fort slått ut Barca med 11 mann.

At vi skaper lite er kanskje ikke overraskende, men vi sliter jo skikkelig å få tak i ballen.

 

Syns i perioder vi gjør en god innsats, men føler egentlig bare to-tre får godkjent i denne kampen.

Wilshere, Djourou og Almunia gjør en god kamp, mens Fabregas skuffet stort. Spørs om han burde spilt. Var nok preget av skaden som han ikke ser ut til å være 100% kvitt.

 

Skuffet, men ikke overrasket at det kunne ende sånn. Bare så bittert at vi skal ende opp med forferdelige dommere gang på gang. :P

Link to comment
Share on other sites

Fabregas på Twitter

Great support from the arsenal fans. I take full blame for the result tonight. One of the worst moments of my life. I apologise.

 

Wilshere på Twitter

Arsenal fans great as always! Sorry about the result,good luck to Barca,great team!

Oh yeah and the ref was good aswell....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...