Jump to content

2011.03.08 Barcelona B


Mr Chapman

Recommended Posts

Skal sies vi ikke spiller noen god kamp og Barca var klart bedre enn oss, men så lenge det sto 1-1 var det nerve i kampen og vi kunne fort slått ut Barca med 11 mann.

At vi skaper lite er kanskje ikke overraskende, men vi sliter jo skikkelig å få tak i ballen.

Med 1-1 var vi videre. Barca måtte frem, og vi ville fått flere sjanser til å kontre. Med en spiller mindre på banen sier det seg selv at kontringer blir vanskeligere og resterende spillere må jobbe enda hardere.

 

Likevel sier merkelig mange folk(Barcasupportere) at det røde kortet ikke hadde noe å si for kampen sin del...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

Bare å hylle Barcelona som uten tvil er det beste laget i verden.... i kveld ble vi utspilt etter alle kunstens regler. Men heldigvis trenger vi ikke møte noe lag som er i nærheten av Barca igjen denne sesongen. Selvfølgelig er utvisningen av VP en skandale, men det er ikke derfor vi er ute av CL.... vi er ute fordi Barca er mye mye bedre enn oss.

 

Absurd å følge Fabregas og Wilshere gjennom kampen..... elsker Wilshere som gir ALT for Arsenal, fremtidig kapteinsemne? På den andre siden virket det som Cesc spilte for Barca, grusom oppvisning og ikke verdig en Arsenalkaptein.

 

Men vi får rette fokuset fremover, på lørdag MÅ United slås.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nesten lyst til å kreve omkamp på stillingen 1-1 etter det jeg ser som tidenes værste dommeravgjørelse!

Innser dog at det er å dra det litt langt å kreve omkamp.

 

Men, kan noen med hodet litt kaldere enn mitt akkurat nå, skrive en mail til Uefa og be dem holde en pressekonferanse hvor de utaler at den dommeren aldric igjen får dømme en europeisk fotballkamp!?

 

Det hadde særiøst vært et godt plaster på såret!

 

Begynner virkelig å mislike Barcelona også, men de vant temmelig fortjent idag.

Link to comment
Share on other sites

En kamp der vi blir kjørt som forventet, men holder tett bakover lenger enn jeg fryktet, og selv om Barca hadde ballen mest er det ikke mye de skaper før de får målet sitt.

Almunia gjør en kjempekamp, men min Mom er Wilshere. Det blir litt rufsete og noen balltap noen ganger, men maken til innsats. Den mannen/guttungen spiller med hjertet langt langt utenpå drakta. Han jobber og sliter og tackler så det svir, og selv om kampen går dårligere og dårligere er han den eneste spilleren som holder innsats og tro oppe. Han gjør meg stolt av å være en gooner. For en fremtid han har. Eneste problemet er hvor synlig den elendige innsatsen og prestasjonen til Fabregas blir ved siden av denne spilleren....

Med en Van Persie på banen tror jeg dessverre vi hadde vært videre i kveld.... Jeg sender dommeren mine verste tanker og håper han blir tiltalt for kampfiksing før han rekker å dømme flere kamper...

Link to comment
Share on other sites

Sånn sett skal vi ikke bruke for mye tid i skammekroken.

 

Vi har ingen grunn til å sitte i noen skammekrok, jeg er stolt av det gutta presterte i dag.

 

Selv jeg innser at Barca er et klart bedre lag enn oss og på en del måter så hadde det vært greit nok at de gikk videre, men måten det skjer på er for jævlig irriterende.

 

Wenger, laguttak og taktikk. Jeg syns han gjør det rette, riktig taktikk og riktig å la Arshavin starte på benken, riktig å starte med Diaby og Rosicky. Rosicky gjør en heroisk innsats for å hjelpe Sagna og Barca produserer lite fra den siden. Diaby har etter mitt syn en særs god annen omgang.

 

Det er veldig urutinert av oss at først en stopper, husker ikke hvem, sender ballen til fab i det 48 min i stedet for å måke den til granskauen. Deretter tenker fab at det er lurt å hæle den videre når vi er under sterkt press. Det hadde vært en kjempe moralboost om vi hadde klart å komme til pause med et uavgjort resultat.

 

Jeg ser RvP for kritikk for den han presterer i første omgang. Jeg skjønner ikke helt den kritikken. Han er isolert alene på topp, får noen få passninger mot seg som er helt håpløse, men jobber og sliter. Hva forventer folk at han skal gjøre der alene? Kritikken mot det første gule kortet kan jeg forstå, det andre er for meg helt uforståelig. Jeg håper han skyter igjen neste gang han kommer til en slik sjanse og han ikke er sikker på om dommeren har blåst eller ikke.

 

Almunia var forøvrig helt fantastisk i dag. Dessverre hadde Fab en dårlig dag på jobb, jeg er i grunn ikke overrasket, han har vært mye småskadet og blir kastet innpå med en gang han blir frisk. Det er ikke det granne rart han ikke er i toppform og da blir han en læregutt mot en midtbane som består av de tre som ble nominert til gullballen i år, i tillegg til krigeren Mascherano.

 

Kos og Clichy syns jeg gjør mye rart i kamp etter kamp. I mellom disse rare tingene er de jo egentlig veldige gode fotballspillere....

 

Vi ble slått ut, jeg er litt trist for jeg trodde vi kunne få flere sjanser på slutten når Barca får løpt litt fra seg og de ikke klarer å holde et like stort press. Det skulle vise seg umulig når vi spiller nesten en hel omgang med en mann mindre.

 

Håper Shaktar Donetsk vinner hele sulamitten nå. Unner ingen engelske lag suksess, ikke Barca eller RM med Maurinho. Ikke Milan heller. Det blir ikke lett å finne noen å holde med, kanskje like greit å ta en pause fra hele CL

 

God natt alle goonere

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er utvisningen av VP en skandale, men det er ikke derfor vi er ute av CL.... vi er ute fordi Barca er mye mye bedre enn oss.

 

Greit oppsummert. Værre er det egentlig ikke. Vi har tapt 3 av 4 omganger og det er liten tvil om hvem som er best av disse lagene. Det er likevel kun ett mål unna, og det kunne vi klart med litt flaks eller 11 mann. Det ville i så fall vært et ran.

 

En haug knallharde kamper er nå fjernet fra kalenderen, og det kan fort bli ennå færre til helgen. Hvis det går an å komme seg gjennom kampen helgen uten å ødelegge halvskadde spillere og så få skrudd hodene korrekt sammen til serieavsluttningen har vi en sjanse på hovedmålet. En sjanse - ikke mer.

Link to comment
Share on other sites

Idag fikk vi nok en gang en leksjon i fotball av Barca som spilte Wenger ball.

Må være tung for Wenger å se Barca spille den fotballen han ønsker Arsenal skal gjøre,med kjappe og presise passninger..sikkert ekstra tungt når våre egne spillere knapt klarer å slå en nøyaktig 5 meters pasning gjennom hele kampen.

Nei,,idag var Almunia vår beste spiller,,og det sier vel det meste.

Link to comment
Share on other sites

En sjanse - ikke mer.

 

Jeg er ikke så sikker på det. Vår argeste konkurrent viser store svakhetstegn i kamp etter kamp og jeg tror ikke de klarer å skremme noen lenger. Slik som i fjor når Wolves stilte med et rent reservelag mot dem fordi McCarthy tydeligvis anså sitt lag for å være sjanseløse mot dem.

 

Rooney skremmer ingen, Berbatov virker sliten, midtbanen deres består av mange treige spillere og for en sjelden gangs skyld så har de fått merke hvordan det er å ha mange spillere ute med skadet.

 

Jeg tror Manchester United taper flere poeng og at lag som City og Chelsea kommer til å sloss om medaljer i år, sølv og bronse, for jeg tror oppriktig talt at vi tar gullet.

Link to comment
Share on other sites

Noe vi selvsagt aldri gjør? :P

 

Vi har vært langt mer stabile enn Manu den siste tiden, til tross for store skadeproblemer. Manu er for alvor rammet nå og de har foreløpig ikke håndert det veldig bra, sett fra deres ståsted.

 

Personlig mener jeg Manu i mange år har fått for mye gratis fordi flere lag virker småskremte før kampen begynner. Akkurat som flere av debattentene her på forumet har arguementert for at Manu kommer til å vinne serien fordi de visstnok alltid er så gode på slutten. Vel, de har motbevist at dette er noen naturlov. Ingen lag har grunn til å tro at slaget er tapt før kampen begynner, det har Manu for alvor vist den siste tiden. F.eks så tror jeg West Ham som er i storform nå har veldig god mulighet til å slå dem og jeg føler meg rimelig trygg på at vi tar dem hjemme på Emirates, for jeg mener vi har bedre spillere enn dem.

 

Vi får håpe jeg har rett og du tar feil SJ, god natt til deg.

Link to comment
Share on other sites

En siste ting jeg må få lettet på før jeg tar kvelden.

 

Jeg leser og hører over alt at vi ble utspilt og ikke hadde ett skudd på mål eller noen ting. Greit nok. I prioder hadde vi ikke ballen. Men første omgang hadde gått så og si helt etter planen hadde det ikke vært for cesc sin håpløse hælflikk. Ærlig talt, selv om det var 70-30 eller noe så hadde i bassssa så utrolig feite sjangser.

 

Og så over til det som villa sier at vi hadde fortjent, og som folk flest sier ikke hadde fått noen betydning.

 

Det står 1-1 og vi er videre når RVP bli utvist. Er ikke sikkert vi hadde trengt ett skudd på mål for å gå videre. Det var vi som hadde alt og spille for da. Basssa måtte frem, og med 11 spillere så hadde vi nok fått noen kontringer. Dette blir så mye hva om hvis atte, MEN det må da gå ann og bruke sunn fornuft rundt forbi, det stod 1-1 da og det er helt utrolig hvor snevre folk kan være.

 

Tapet var fortjent nok det, men ingen skal komme å fortelle meg at den utvisningen ikke fikk betydning...

Link to comment
Share on other sites

Vi har vært langt mer stabile enn Manu den siste tiden, til tross for store skadeproblemer. Manu er for alvor rammet nå og de har foreløpig ikke håndert det veldig bra, sett fra deres ståsted.

 

Personlig mener jeg Manu i mange år har fått for mye gratis fordi flere lag virker småskremte før kampen begynner. Akkurat som flere av debattentene her på forumet har arguementert for at Manu kommer til å vinne serien fordi de visstnok alltid er så gode på slutten. Vel, de har motbevist at dette er noen naturlov. Ingen lag har grunn til å tro at slaget er tapt før kampen begynner, det har Manu for alvor vist den siste tiden. F.eks så tror jeg West Ham som er i storform nå har veldig god mulighet til å slå dem og jeg føler meg rimelig trygg på at vi tar dem hjemme på Emirates, for jeg mener vi har bedre spillere enn dem.

 

Vi får håpe jeg har rett og du tar feil SJ, god natt til deg.

Dette er selvsagt tull. Manu har hatt et langt tøffere program enn Arsenal etter nyttår.

Link to comment
Share on other sites

Dette er selvsagt tull. Manu har hatt et langt tøffere program enn Arsenal etter nyttår.

 

Tåpelig å kalle det "tull" da det absolutt ikke er tull. Helt enig med deg, Tapapa. Syns United har begynt å vise svakhetstegn, og kamper bikker ikke deres vei hele tiden lenger, og de står med 2 tap på rad nå. West Ham har fått en helt ny vår etter at Der Hammer kom tilbake, og United skal virkelig få slite mot et desperat lag i medgang som West Ham.

 

Avslutter med å si at det er tull av deg å kalle andres innlegg for tull. Hvertfall når det ikke er det. God natt!

Link to comment
Share on other sites

Tåpelig å kalle det "tull" da det absolutt ikke er tull. Helt enig med deg, Tapapa. Syns United har begynt å vise svakhetstegn, og kamper bikker ikke deres vei hele tiden lenger, og de står med 2 tap på rad nå. West Ham har fått en helt ny vår etter at Der Hammer kom tilbake, og United skal virkelig få slite mot et desperat lag i medgang som West Ham.

 

Avslutter med å si at det er tull av deg å kalle andres innlegg for tull. Hvertfall når det ikke er det. God natt!

Greit å lure seg selv, hvis det er det du vil. Vi får se da hvem som får rett

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke annet en å føle seg en smule snytt av dommeren etter utvisning til Arsenal. Rett skal være rett, Van Persie kunne meget gjerne være utvist for sitt ”bitchslap” på Alves i 1. omgang, men den situasjonen lot nå dommeren passere med gult kort. (At Alves fortjener en på kjeften er jeg for øvrig helt enig med Persie i, du verden for en usympatisk spiller.)

 

For all del Barcelona dominerte oss fullstendig i går. Vi klarte aldri å holde på ballen, nesten hver eneste gang vi klarte å vinne ballen var det to trekk frem, før ballen gikk tilbake til en av backene som måkte ballene bort eller mistet den. Presset uten ball, og bevegelsene når de har ball i Barcelona er ekstremt, og selvfølgelig vanskelig å spille mot.

 

Allikevel sitter jeg igjen med følelsen av at vi med Persie på banen kunne ha avgjort kampen i vår favør. De få gangene vi klarte å angripe så det faktisk farlig ut. Tror fort vi kunne scoret flere ganger mot det som så ut som et noe vaklende Barca forsvar, derfor er det så syns at vi så alt for sjelden klarte å legge noe som helst press på dem.

 

Det ”positive” etter dagens kamp er at vi kan ha full fokus på å slå ut Man U fra FA-cupen og om å vinne ligaen. Tross alt vi våre spillere ha meget godt av ett litt mindre tett kampprogram. Kanskje kan tapet mot Barca være en ”blessing in disguise” i forholde til mulighetene i hjemlig cup og -serie.

Link to comment
Share on other sites

Som min engelske Arsenal venn sier fra London: " He (Cesc) was totally responsible for the first goal. Stupid backheel out of defence. Van the man was so unlucky to be sent off by moronic ref. Almunia was class. And we were totally outclassed. Time Wenger realises we're nothing like as good as he thinks. That goes for whole prem league!" via sms...

Link to comment
Share on other sites

Barcelona må være verdens mest usympatiske lag, med verdens mest usympatiske publikum.

Derfor hadde det vært så skjønt og sendt skiten hodestups ut av CL.

 

Dommeren er enten uten fotballforståelse, eller kjøp og betalt.... :wacko:

 

Når det er skrevet, så må jeg innrømme at vi var heldige som slapp med kun 3 baklengs, men allikevel

det kunne ha endt godt hadde Bendtner hatt teknikk i samme grad som han har selvtillitt.

Den sjangsen var gedigen! :o

 

Clichy hadde vel en av de verste kampene når det gjelder defensivt arbeid, han flakket rundt som en hodeløs kylling. Og Fabregas stakkar virket paralysert kampen gjennom. Diaby er dessverre ingen "Vieira". :angry:

 

Wenger bør innse at skal vi hamle opp med Barca, så må det foretas innkjøp av et par klassespillere.

 

Åkkesom, snart er det ny kamp. Og jeg er fortsatt en glad gooner. Ikke alle lag er med i alle turneringer så lenge som Arsenal, og fortsatt jager vi ligagull.

Det var jo ikke slik på feks. 80-tallet. ;)

Link to comment
Share on other sites

11 mann i forsvar = ingen angrep

ingen angrep = ingen skåringer (hjemmelaget må stå for selvmålene)

ingen skåringer = ingen seier

ingen skåringer = videre med 2-1 hjemme.

 

I denne matchen var vi akkurat så kyniske og defensive som Wenger har fått tyn for å ikke være. Det var to ting som ødela. Hælsparket til Cesc og det røde kortet. Hadde disse vært unngått så er jeg sikker på vi kunne ha fått med oss et resultat

Link to comment
Share on other sites

ingen skåringer = videre med 2-1 hjemme.

 

I denne matchen var vi akkurat så kyniske og defensive som Wenger har fått tyn for å ikke være. Det var to ting som ødela. Hælsparket til Cesc og det røde kortet. Hadde disse vært unngått så er jeg sikker på vi kunne ha fått med oss et resultat

Det er akkurat dette mange ikkje tar med i berekninga. I første omgang spiller vi på resultatet. Vi lar Barca spille og vi ligger kompakt bakover. Ingen unødvendig eksponering/risiko. Dette sprekker dessverre 1,5 min før pause, og eg trur vi hadde fått sett ein litt anleis 2. omgang om det hadde stått 0-0 til pause.

 

Wenger var kynisk også får han tyn for det og

 

To Barcaspillere (Abidal og en til der andletet var skjult på biletet) tok strupetak på henholdsvis van Persie og Nasri i situasjonen der Wilshere ligger nede. Busquets tar i tillegg og klapser til van Persie. Kva skjer? Dommeren er midt oppi det, ikkje eit gult kort til noen av de. Sekunder etter spillet blir satt igang igjen får van Persie gult kort når han meier ned Alves i frustrasjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i det flere andre over meg skriver. Kynisme fra Wengers side har jeg, med flere, ettersøkt flere ganger. Vi greide det nesten også. Alt i alt er det fullt fortjent at Barca gikk videre, men det er bittert når det er dommeren som ødelegger for oss. Jeg velger å se positivt på det, vi var nærmere enn vi var i fjor! Nå slår vi United til lørdag, så er vi back in business!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i det flere andre over meg skriver. Kynisme fra Wengers side har jeg, med flere, ettersøkt flere ganger. Vi greide det nesten også. Alt i alt er det fullt fortjent at Barca gikk videre, men det er bittert når det er dommeren som ødelegger for oss. Jeg velger å se positivt på det, vi var nærmere enn vi var i fjor! Nå slår vi United til lørdag, så er vi back in business!

Helt enig! Dersom Cesc hadde vært litt fokusert, og dommeren hadde hatt evnen til å tenke logisk hadde vi gått videre, og da ville Wenger blitt hyllet for sin kynisme!

Link to comment
Share on other sites

Det smertar å måtte erkjenne at me også i år er fleire nummer for små. Over to kampar skapar Barcelona eit uhyggeleg antal sjansar, som veldig fort kunne enda med eit enda meir uhyggeleg resultat. Eg kan ikkje sjå at me spelemessig er nærmare enn i fjor, og det er litt skuffande. Evna til å ta lærdom er ikkje Wenger's sterke side, og å satse på småspel ut frå eigen 16-meter fungerer oftast i P.L. men ikkje mot Barcelona. Eg kom ut av teljinga på alle gongene Barcelona gjenvant ballen i farlege posisjonar, og det burde framleis være ei dødssynd i fotball. Det hjelper lite å skjelle ut Fabregas for å hælsparke på eigen 16-meter, for det verkar jo som om dette er pensum på treningsfeltet. Det er noko rørande naivt med måten me spelar på, og når deira høgrekant i tillegg får stå umarkert i store delar av kampen må det berre gå gale.

Nå er ikkje alt berre negativt, og det har vore mykje å glede seg over siste månadane, sjølv om standarden i P.L. ser ut til å ha falle eit hakk og to.

 

For å oppsummere rauk me ikkje ut p.g.a. ei utvisning, ein dårleg dommar og fordi motstandaren er usympatisk. Eg tykkjer konspirasjonsteoriane og "alle er mot Arsenal"- haldninga er i ferd med å ta heilt overhand her. Sikkert interessant for psykologar og psykiatarar som måtte stikke innom, men for oss andre med eit snev av rasjonell tankegang burde nok nå være nok. "You make your own luck" heiter det, og det er nok tilfellle for oss også.

Link to comment
Share on other sites

Det smertar å måtte erkjenne at me også i år er fleire nummer for små. Over to kampar skapar Barcelona eit uhyggeleg antal sjansar, som veldig fort kunne enda med eit enda meir uhyggeleg resultat. Eg kan ikkje sjå at me spelemessig er nærmare enn i fjor, og det er litt skuffande. Evna til å ta lærdom er ikkje Wenger's sterke side, og å satse på småspel ut frå eigen 16-meter fungerer oftast i P.L. men ikkje mot Barcelona. Eg kom ut av teljinga på alle gongene Barcelona gjenvant ballen i farlege posisjonar, og det burde framleis være ei dødssynd i fotball. Det hjelper lite å skjelle ut Fabregas for å hælsparke på eigen 16-meter, for det verkar jo som om dette er pensum på treningsfeltet. Det er noko rørande naivt med måten me spelar på, og når deira høgrekant i tillegg får stå umarkert i store delar av kampen må det berre gå gale.

Nå er ikkje alt berre negativt, og det har vore mykje å glede seg over siste månadane, sjølv om standarden i P.L. ser ut til å ha falle eit hakk og to.

 

For å oppsummere rauk me ikkje ut p.g.a. ei utvisning, ein dårleg dommar og fordi motstandaren er usympatisk. Eg tykkjer konspirasjonsteoriane og "alle er mot Arsenal"- haldninga er i ferd med å ta heilt overhand her. Sikkert interessant for psykologar og psykiatarar som måtte stikke innom, men for oss andre med eit snev av rasjonell tankegang burde nok nå være nok. "You make your own luck" heiter det, og det er nok tilfellle for oss også.

 

Hvis du tror at det er pensum for Arsenalspillere å prøve å hæle seg ut av pressede situasjoner så tror jeg du tar alvorlig feil. Hvis du syns vi spillemessig er like langt unna Barca som i fjor så forstår jeg ikke det heller. Vi spiller store deler av annen omgang med en mann mindre og det later til at flere her mener det neste er hipp som happ, jeg forstår ikke den måten å tenke på.

 

Vi så det på hjemmebane (hvor vi hadde flere skudd mot mål enn Barca) at de ble slitne utover i kampen og vi tok over mye av banespillet. Kampen var i ferd med å utvikle seg til vår fordel, vi kom oss mer opp på banen og klarte å holde ballen bedre i laget når RvP helt feilaktig blir utvist og allikevel er det noen som mener at utvisningen knapt gjorde noe fra eller til :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...