Jump to content

2011.1.12 Ipswich B


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply

Ja, hva skal man si? Når man ikke gidder, taper man kamper som dette...

 

Resultatet er ingen katastrofe i en semifinale over to kamper, men innsatsen og spillet som ble vist i kveld er noe av det daffeste jeg har sett Arsenal levere noen sinne, tror jeg.

 

Selv kaptein Fabregas, som jeg hittil har holdt som profesjonell til fingerspissene, gidder ingenting i kveld.

 

MOM for oss? Hmmm. Vanskelig å velge i en grå masse. Må bli Djourou.

 

Og sist men ikke minst: Gratulerer til Ipswich. Spilte med hjertet utenpå drakta, blødde for drakta, ga alt i 95 minutter. Fullt fortjent seier.

Link to comment
Share on other sites

Om noen uker skjer følgende:

Barcelona hjemme og borte.

Det svinger. Og vi får håpe det svinger mye.

 

Pasningspresisjonen i dag var fryktelig.

Og vi må kanskje ha litt skuddtrening.

Vi har ballen i over 60 prosent av tiden og vi lager en målsjanse eller noe sånt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi skal slite med å vinne hjemme jeg. Vi er uansett nødt til å ha en helt annen mentalitet enn dette om vi skal ha noe sjans. Og vi bør unngå å begynne å slappe av om vi scorer 2 også. Vi bør ha minst 3målsledelse før vi kan si oss sånn noenlunde trygge. Vi er altfor dårlige bakover, og kan verken ri på ett eller tomålsledelser...

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg kan telle antall sjanser vi har hatt i 190 minutter mot Leeds og Ipswich på en hånd...

 

Vi har alltid vært ineffektive, men før var vi vertfall ineffektive i avslutningsøyeblikket. Nå kommer vi ikke så langt en gang. Nå er vi ineffektive i etableringsfasen. Så og si ingen sjanser blir skapt!

 

Men Wenger kommer vel til å si at spillerne viste commitment, hunger, desire osv uansett

Link to comment
Share on other sites

Yes, herlig kamp. Er fornøyd med dagens innsats... på tide å åpne øynene nå Wenger, som vi er i Januar?

Denilson MoM, tett etterfulgt av Bendtner ;)

 

Vi vinner ALT i år, hehe.. vet ikke om jeg skal le eller gråte :(

 

Det positive, når man virkelig graver dypt, er jo at ingen trofeere ble tapt på en kveld som denne. Laget har sjansen til å gjøre opp for seg på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner med 4 mål hjemme i returen. God natt!

 

 

He he, jeg vet sannelig ikke om jeg føler meg så sikker på det, absolutt ingenting tyder på at den kampen vil se mye annerledes ut enn denne.

Utrolig skremmende dårlig kamp, skyldes dette utelukkende dårlig innstilling???

Vi er definitivt avhengig av Nasri og van Persie i returen hvis vi skal makte å skape sjanser mot denne muren av ipswich-spillere, vanvittig dårlig bevegelse uten ball er gjennomgangstonen.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg trodde at absolutt lavmål av dette laget var kampen mot Leeds så ble jeg dessverre skuffet. I dag var det verre.

Dette var grusomt å se på. Huff, orker ikke skrive mer nå enn at den eneste som kan gå fra banen med hevet hode var Denilson som gjorde den jobben han var satt til. Det var det ingen andre som gjorde.

Link to comment
Share on other sites

:(-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 12 2011, 10:40 PM) 214299[/snapback]

Unnskyld Tapapa, men du vet hvordan vi sliter mot lag som parkerer bussen. Ipswich kommer garantert til å kjempe med livet i innsats på Emirates og vi har jo ei heller vært spesielt gode foran mål de siste kampene.

 

Stemmer det, men det skal ikke så mye til før det snur igjen. Jeg ser ingen grunn til å deppe over dette, kommer vi til finalen så er dette tapet glemt. Likeså vil ikke mange huske at vi kun spilte uavgjort hjemme mot Leeds når vi tar dem på Elland Road.

Link to comment
Share on other sites

hmm...javel. Jeg gjentar...."we're not it to win it".

 

En semifinale vi kunne avgjort i denne kampen, men det vises null interesse for å prøve å vinne den.

Ipswich kjemper som alle wankership-lag gjør og får målet de så inderlig håper på. Offside, men likevel ikke uventet så nonchalant vi opptrådte i denne kampen.

Ett mål til Ipswich på Emirates og jeg tror vi trolig kan glemme finale. Vi må ihvertfall opp MANGE hakk spillemessig for å snu dette. Ingen kamper er enkle lengre.

Nok en undervurdering?

 

Vi har mistet gnisten etter seieren over Chelsea og laget virker rett og slett giddalaus til tider.

Skuffende å se.

 

Syns vi tydelig manglet en Nasri utpå der i dag. Det ble stillestående.

 

Nå er det bare seier mot West Ham og Leeds som gjelder. Alt annet enn det vil bekrefte at formsvikten er til stede.

Link to comment
Share on other sites

Ipswich er nærmere 3-0 enn vi er 1-1. Jeg gir oss 50/50 for å nå finalen.

 

Szczesny skal ha for redningen som holder oss inne, Djourou og til dels Koscielny skal ha for å rydde unna brukbart og til slutt skal Walcott ha for å forsøke. Forøvrig går det fra mørkt til kølsvart og i Danmark er det natt.

 

Det er det her også. Jeg tar en øl.

Link to comment
Share on other sites

Det er ganske facinerende at vi er fullstendig blottet for en ANNEN måte å spille fotball på. Vi har ingen mulighet til å endre på måten vi angriper på. Idag skal vi brodere oss gjennom gang på gang, til og med når Cesc har blank goal vil han heller spille på tvers.

 

City, Leeds og Ipswich har vært en lidelse i utur, forspillte sjanser og rett og slett udyktighet.

 

 

Er meget spent på reaksjonen mot West Ham på lørdag, den er massive!!!

Link to comment
Share on other sites

Me skulle sjølvsagt ha spelt Ipswich av bana, men klarar det ikkje. Det er ingen vits i å prøve småspel mot lag som ligg med 10 mann bak ballen. Ipswich kjem til å møte på Emirates med samme taktikken og då kan godt ungareren springe inn ein ball til i nettet.

 

Eg håpar at me kan knalle inn ein 3 - 4 mål i nettet mot både Leeds og Ipswich i returmøta, men tvilar på det.

Link to comment
Share on other sites

Det er ganske facinerende at vi er fullstendig blottet for en ANNEN måte å spille fotball på. Vi har ingen mulighet til å endre på måten vi angriper på. Idag skal vi brodere oss gjennom gang på gang, til og med når Cesc har blank goal vil han heller spille på tvers.

 

City, Leeds og Ipswich har vært en lidelse i utur, forspillte sjanser og rett og slett udyktighet.

Er meget spent på reaksjonen mot West Ham på lørdag, den er massive!!!

City-kampen kan ikke sammenlignes. Mot et mye bedre lag enn Ipswich og Leeds, skapte vi endel sjanser, ble snytt for straffe og spilte godt. De to siste kampene derimot; null sjanser, null innsats, elendig spill osv

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om Vieira/Adams/Keown hadde tillatt slik skandaløs innsats. Kjenner jeg de gutta rett hadde de fillerista hele gjengen. Laget mangler en primus motor, en inspirator, en spiller som er riv ruskende gal! Vermaelen har til en viss grad disse egenskapene, men når ikke de nevnte legende til knærne når det gjelder autoritet. Jeg så riktig kampen på mange dårlige streamer, men jeg så ikke en eneste skrike til en medspiller. Det syns jeg er trist og skremmende. Men det er kanskje et kjennetegn ved Arsenal e.v (etter Vieira).

Link to comment
Share on other sites

City-kampen kan ikke sammenlignes. Mot et mye bedre lag enn Ipswich og Leeds, skapte vi endel sjanser, ble snytt for straffe og spilte godt. De to siste kampene derimot; null sjanser, null innsats, elendig spill osv

Ikke sant.

Mot City var City dårlig.

I de andre kampene var det vi som kriset.

Men slik er fotballen. Selvtillitt er noe som kommer og går og avhenger naturlig nok av resultater og flyt.

Link to comment
Share on other sites

Om noen uker skjer følgende:

Barcelona hjemme og borte.

Det svinger. Og vi får håpe det svinger mye.

 

Pasningspresisjonen i dag var fryktelig.

Og vi må kanskje ha litt skuddtrening.

Vi har ballen i over 60 prosent av tiden og vi lager en målsjanse eller noe sånt.

 

Kan fortelle deg hva som skjer denne sesongen:

 

Arsenal fucker til Liga-cup enten i semien neste kamp eller finalen, tar ikke trofe.

 

Arsenal ryker ut med greie sifre mot Barca i CL

 

Man u vinner PL og i FA cup ryker vi enten nå mot Leeds eller når vi er kommet dit hvor vi kan se trofeet men fucker opp!

Link to comment
Share on other sites

Wengers egne ord før kampen:

 

"Leeds game will help us focus at Ipswich"

 

Hah, tror ikke han helt har kontroll over spillerne...

 

Ikke sant.

Mot City var City dårlig.

I de andre kampene var det vi som kriset.

Men slik er fotballen. Selvtillitt er noe som kommer og går og avhenger naturlig nok av resultater og flyt.

Jo, sant!

Kanskje City ikke var gode, MEN VI VAR MYE BEDRE DA. Alt har med motivasjon å gjøre

Link to comment
Share on other sites

City-kampen kan ikke sammenlignes. Mot et mye bedre lag enn Ipswich og Leeds, skapte vi endel sjanser, ble snytt for straffe og spilte godt. De to siste kampene derimot; null sjanser, null innsats, elendig spill osv

 

Vi spilte hjemme mot city som ble tatt litt på sengen av Arsenal i begynnelsen av kampen, etter city bestemte seg for å gå for uavgjort skapte vi ikke en enste sjanse

 

Ipswich er nærmere 3-0 enn vi er 1-1. Jeg gir oss 50/50 for å nå finalen.

 

Szczesny skal ha for redningen som holder oss inne, Djourou og til dels Koscielny skal ha for å rydde unna brukbart og til slutt skal Walcott ha for å forsøke. Forøvrig går det fra mørkt til kølsvart og i Danmark er det natt.

 

Det er det her også. Jeg tar en øl.

 

Gjør det. Jeg vedder på at vi ikke vinner ligacup i år uansett om vi går til finalen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...