Jump to content

2011.1.12 Ipswich B


gunnersfan

Recommended Posts

Jeg er ingen fotballprofessor, men jeg har levd en stund og jeg har sett en del.

 

Jeg kan bare gjenta det jeg tok opp etter Wigankampen. Dette stikker dypere enn spillesystemer og om Denilson er ditt eller datt. Det er noe fundamentalt galt med den mentale innstillingen alt for ofte og det rammer noe tilnærmet kollektivt. Hva er det som foregår i denne gruppen av ledere og spillere? "Couldn't be arsed to care" sier man i England. Ja, er det noe som er spot on innertier og alt det der så er det den setningen, og uansett hvordan du vrir og vender på det så er det kun en fellesnevner.

 

Jeg sitter med en ekkel følelse av at, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg, men middelmådighet er blitt akseptert og det å ikke prestere blir alt for mye unnskyldt med prat. Ting har ikke konsekvenser og resultatet av det er at en stille og rolig går inn i en komfortsone der ting er greit nok. Wenger har gjort en utrolig jobb de siste årene med å være i nærheten av toppen med meget unge spillere som følge av begrensede midler. Han har likevel klart å samle en stall med meget høye ferdigheter, men han har også skapt en gruppe som ikke har fått inn under huden at det kun er en måte å gå fra nesten til vinnere. Det er å bruke alle disse ferdighetene med all den energi en har - hver gang. Gjør du ikke det kommer noen andre og gjør det istedenfor deg. Ferdigheter alene er ikke nok. Det er blitt en kultur med alt for mange ord og det er på høy tid det blir mindre ord og mere krav og konsekvenser. De er voksne nå Arsene og det er på høy tid å behandle dem deretter.

 

Seaman, Dixon, Winterburn, Vieira, Keown, Adams, Parlour, Petit, Wright, Bergkamp, Overmars, Lehmann, Lauren, Cole, Toure, Campbell, Ljungberg, Gilberto, Pires og Henry. Detter er grunnfjellet for Arsenes beste prestasjoner og felles for dem, med et par unntak, er at han har overtatt dem som etablerte spillere. De to, toppen tre, som ikke var det har blitt introdusert i et miljø med en superprofesjonell tilnærming til jobben.

 

Bottom line er at Arsene ikke har klart å skape denne superprofesjonelle tilnærmingen hos sine, tidligere unge, spillere. Vi, i alle fall jeg, har ventet tålmodig på at dette skulle materialisere seg, men jeg er etterhvert blitt usikker på om han og teamet rundt har det i seg å gjøre det. Denne gruppen skriker etter et par superprofesjonelle typer utenfra, a la Bastian Schweinsteiger, og ut fra de rapporter som nå legges frem kan jeg ikke fatte at det ikke er handlingsrom for å gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply

Har ikke lest gjennom samtlige kommentarer her og jeg fikk kun sett deler av kampen.Men tar jeg mye feil når jeg mener bastant og påståelig att den spillestilen vi representerer passer til tider veldig dårlig mot sliterlag? Ipswich og Leeds er lag vi bør høvle over men selv om vi dominerer banespillet totalt i slike kamper gir det ingen resultater! Bør Wenger variere spillet sitt oftere,spille mere direkte og stille med agressive kantspillere som slår gode innlegg og truer bakrom i enkelte kamper for så å spille korte pasninger med lavere tempo i andre kamper? Synes til tider det er vondt å se på att vi ikke har en eneste spiller som kan slå giftige innlegg dra dypet og dørlinjen når vi har en såpass hodesterk spiss som Chamakh!

Link to comment
Share on other sites

Enig med refser her. Jeg kan ikke huske å ha sett en så middelmådig spiller som Denilson i en arsenal-trøye før.. Det med at han treffer på nesten alle pasningene er kun for å beskytte han. Hvis han derimot hadde prøvd seg på pasninger i motstandernes halvdel hadde feilpasninger dominert.. Han har heller ingen assister eller noe!

 

Poenget er at det er ikke hans oppgave å tre ballen inn i offensiv sone, ei heller forsøke å få assists. Du må virkelig se på oppgaven til spilleren. Kanskje vi skal klage på Djourou for at han ikke har assists heller?

 

Som RP7 har sagt flere ganger nå: Denilson har et defensivt ansvar (hvor han ofte er alene på grunn av Fabregas og Wilshere som løper på hverandre på motstanderts banehalvdel). At det da blir en del feil er fordi en grunnleggende defensiv feil allerede er gjort, og gjør oppgaven særdeles vanskelig for Denilson. Han skal også frigjøre og fordele ballen til de offensive spillerne. les: Offensiv midtbane og kantspillere. Dette gjør han med glans med sine korte og enkle pasninger.

 

Men for all del - han har jo ingen assists. Selg selg selg.

 

Og by the way: Selvsagt er det til hans forsvar at han treffer på alle pasninger - det er jobben hans. Vi skal kanskje ikke forsvare spillere her som gjør jobben dem er satt til? Djourou er middelmådig - han scorer ikke mål. Og kom ikke her med "men han vinner 99% av duellene han er i". Hallo - han scorer ikke mål!

Link to comment
Share on other sites

om arsenal skal ha en spiller på banen som bare er i stand til å slå tversoverpasninger og støttepasninger, er det ok å ha denilson på banen. men slik fotballen er i dag, holder det ikke på noe vis å ikke ha flere gode egenskaperPUNKTUM

 

Ok mester.

Link to comment
Share on other sites

mange mener at denilson har høy treffprosent på sine pasninger. om man studerer han nøye gjennom en kamp, vil man se at 90-95% av pasningene hans går på tvers eller bakover.

 

 

Dette er jo løgn :blink:

 

http://www.guardian.co.uk/football/chalkbo...TPD8v88zl0fW411

http://www.guardian.co.uk/football/chalkbo...54057O5noQ9G2m0

 

Lurer på hvilken motivasjon du har for å krydre ditt innlegg med beviselig løgn.

Link to comment
Share on other sites

Denilson er en spiller som ikke får plass på Ipswich-laget heller.. Sier heller ikke at oppgavene hans er å få flest assists osv, men hvis han feks hadde startet med dette så hadde feilpasningene hans økt statistisk sett. Dere sier jo at han treffer 90% på pasningene ditten datten, men det er pasninger alle her klarer å gjennomføre. Wenger, som er arrogant og prøver å score på planen sin, nekter å innse at han er for dårlig for oss. Han har jo vært en del av planen hans for 4-5 år siden og ikke fulgt opp hans forhåpninger men likevel beholder han Denilson og bryr seg fint lite om at han ødelegger for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Denilson er en spiller som ikke får plass på Ipswich-laget heller.. Sier heller ikke at oppgavene hans er å få flest assists osv, men hvis han feks hadde startet med dette så hadde feilpasningene hans økt statistisk sett. Dere sier jo at han treffer 90% på pasningene ditten datten, men det er pasninger alle her klarer å gjennomføre. Wenger, som er arrogant og prøver å score på planen sin, nekter å innse at han er for dårlig for oss. Han har jo vært en del av planen hans for 4-5 år siden og ikke fulgt opp hans forhåpninger men likevel beholder han Denilson og bryr seg fint lite om at han ødelegger for Arsenal.

 

Legg til men liten "etter min mening" inni det der - for bastant skal du slettes ikke være.

 

Dette er jo løgn :blink:

 

http://www.guardian.co.uk/football/chalkbo...TPD8v88zl0fW411

http://www.guardian.co.uk/football/chalkbo...54057O5noQ9G2m0

 

Lurer på hvilken motivasjon du har for å krydre ditt innlegg med beviselig løgn.

 

Ja man kan undres - og man venter i spenning på videre forklaring / hetsing.

Link to comment
Share on other sites

Enig med refser her. Jeg kan ikke huske å ha sett en så middelmådig spiller som Denilson i en arsenal-trøye før.. Det med at han treffer på nesten alle pasningene er kun for å beskytte han. Hvis han derimot hadde prøvd seg på pasninger i motstandernes halvdel hadde feilpasninger dominert.. Han har heller ingen assister eller noe!

 

Da har du jaggu ikke sett mange Arsenal spillere. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sier heller ikke at oppgavene hans er å få flest assists osv, men hvis han feks hadde startet med dette så hadde feilpasningene hans økt statistisk sett.

Herregud for et latterlig "argument". Og hvis det der er det eneste du har i mot Denilson, så kjemper du virkelig en tapt og patetisk sak.

Link to comment
Share on other sites

Dette stikker dypere enn spillesystemer og om Denilson er ditt eller datt. Det er noe fundamentalt galt med den mentale innstillingen alt for ofte og det rammer noe tilnærmet kollektivt. Hva er det som foregår i denne gruppen av ledere og spillere?

(..) uansett hvordan du vrir og vender på det så er det kun en fellesnevner.

(..) middelmådighet er blitt akseptert og det å ikke prestere blir alt for mye unnskyldt med prat. Ting har ikke konsekvenser og resultatet av det er at en stille og rolig går inn i en komfortsone der ting er greit nok. Wenger har gjort en utrolig jobb de siste årene med å være i nærheten av toppen med meget unge spillere som følge av begrensede midler. Han har likevel klart å samle en stall med meget høye ferdigheter, men han har også skapt en gruppe som ikke har fått inn under huden at det kun er en måte å gå fra nesten til vinnere. Det er å bruke alle disse ferdighetene med all den energi en har - hver gang. Gjør du ikke det kommer noen andre og gjør det istedenfor deg. Ferdigheter alene er ikke nok. Det er blitt en kultur med alt for mange ord og det er på høy tid det blir mindre ord og mere krav og konsekvenser. De er voksne nå Arsene og det er på høy tid å behandle dem deretter.

(..) Bottom line er at Arsene ikke har klart å skape denne superprofesjonelle tilnærmingen hos sine, tidligere unge, spillere. Vi, i alle fall jeg, har ventet tålmodig på at dette skulle materialisere seg, men jeg er etterhvert blitt usikker på om han og teamet rundt har det i seg å gjøre det. Denne gruppen skriker etter et par superprofesjonelle typer utenfra,

 

Ja, jeg også mener dette er kjernen i Arsenals problem. Dette handler ikke om detaljer i spillestil, eller hvilke spillere Arsene Wenger velger å bruke. Nær sagt uansett hvilken lagoppstilling Wenger kan sette opp ut fra den stallen han rår over bør være gode nok til å banke Ipswich ned i støvlene, hvis de gidder å kjempe. Det er same old story og hakk i plata, holdningene er rett og slett ikke gode nok, og dette sitter mellom ørene og ikke i beina.

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo løgn :ph34r:

 

http://www.guardian.co.uk/football/chalkbo...TPD8v88zl0fW411

http://www.guardian.co.uk/football/chalkbo...54057O5noQ9G2m0

 

Lurer på hvilken motivasjon du har for å krydre ditt innlegg med beviselig løgn.

 

Selvfølgelig forsøker man å bortforklare statistikken med at han bare slår på tvers og bakover, da statistikken bryter med argumentene som legges frem

Link to comment
Share on other sites

Denilson er en spiller som ikke får plass på Ipswich-laget heller.. Sier heller ikke at oppgavene hans er å få flest assists osv, men hvis han feks hadde startet med dette så hadde feilpasningene hans økt statistisk sett. Dere sier jo at han treffer 90% på pasningene ditten datten, men det er pasninger alle her klarer å gjennomføre. Wenger, som er arrogant og prøver å score på planen sin, nekter å innse at han er for dårlig for oss. Han har jo vært en del av planen hans for 4-5 år siden og ikke fulgt opp hans forhåpninger men likevel beholder han Denilson og bryr seg fint lite om at han ødelegger for Arsenal.

 

Dette er så feil at det ikke kan stå uimotsagt. Hvis du virkelig tror at det å slå ballen 10 meter er poenget så har du ikke skjønt stort av hva dagens fotball går ut på. Beklager hvis dette blir litt personlig stilet, men det er jammen fortjent etter et par av innleggene:

 

-For det første må man kunne komme seg i posisjon for å motta ballen.

-For det andre må du ha orientert deg for å vite hvor du skal frigjøre ballen

-For det tredje skal ballen ofte fordeles under press og man må da bruke kroppen for å skjerme passet for motspiller

-For det fjerde må du kunne gå av spiller for å frigjøre ball

-For det femte må du umiddelbart gjenvinne balansen i laget for å kunne dekke rom

...Deretter på nytt frigjøre seg for osv osv

 

Jeg kunne gitt deg enda fler argumenter og forklaringer på dette men orker ikke å bruke tid på det da vi tydeligvis lever i helt forskjellige verdner

 

Dette er jo løgn :ph34r:

 

http://www.guardian.co.uk/football/chalkbo...TPD8v88zl0fW411

http://www.guardian.co.uk/football/chalkbo...54057O5noQ9G2m0

 

Lurer på hvilken motivasjon du har for å krydre ditt innlegg med beviselig løgn.

Nei nei nei. Fakta ødelegger all diskusjon. Skulle ønske de som faktisk mener at han bommer på alle pass hadde lett etter dette i stedet for og ikke bare slengt ut påstander i alle retninger uten dokumentasjon.

Link to comment
Share on other sites

Både mot Leeds og mot Ipswich var Denilson veldig svak, han holdt ikke nivået til Cesc i det hele tatt.

 

Skulle tro Denilson spilte i 2 divisjoner under Cesc så dårlig var han i disse kampene.

 

Tror nok Denilson er en av de som må gå fra klubben til sommeren, forde han ikke har utvikla seg videre fra forgje sessong der han var til tider go i flere kamper.

 

Må si sessongen til nå har Denilson vært svært svak og ikke domminert noen kamper av de han har spilt.

Link to comment
Share on other sites

Både mot Leeds og mot Ipswich var Denilson veldig svak, han holdt ikke nivået til Cesc i det hele tatt.

 

Skulle tro Denilson spilte i 2 divisjoner under Cesc så dårlig var han i disse kampene.

 

Tror nok Denilson er en av de som må gå fra klubben til sommeren, forde han ikke har utvikla seg videre fra forgje sessong der han var til tider go i flere kamper.

 

Må si sessongen til nå har Denilson vært svært svak og ikke domminert noen kamper av de han har spilt.

 

Så du setter forhåpningene dine til Denilson opp mot Fabregas' ? Det var da svært optimistisk, plutselig er halve stallen vår ubrukelig..

Link to comment
Share on other sites

Så du setter forhåpningene dine til Denilson opp mot Fabregas' ? Det var da svært optimistisk, plutselig er halve stallen vår ubrukelig..

 

Vis vi sette Denilson opp mot Song da så er de på vær sitt nivå dem også, begge spiller DF mittbane.

 

Uannsett er halve stallen til Arsenal for øyblikke langt under topp nivå i PL dessvære.

 

Men uannsett fotball er fotball, kan sette 10 stykker til å se en fotball kamp.

 

Etter kampen kan man få 10 forskjellige inntrykk av ossen kampen var, hvem spiller som var dårligst og best o.s.v.

 

Fotball briller er vel noe som heter det, man ser det man vil se :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Vis vi sette Denilson opp mot Song da så er de på vær sitt nivå dem også, begge spiller DF mittbane.

 

Uannsett er halve stallen til Arsenal for øyblikke langt under topp nivå i PL dessvære.

 

Men uannsett fotball er fotball, kan sette 10 stykker til å se en fotball kamp.

 

Etter kampen kan man få 10 forskjellige inntrykk av ossen kampen var, hvem spiller som var dårligst og best o.s.v.

 

Fotball briller er vel noe som heter det, man ser det man vil se :ph34r:

 

Men første elleveren vår er fortsatt en av de beste i premier league.

Og samtidig har du helt rett i det du sier.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...