Jump to content

2011.1.12 Ipswich B


gunnersfan

Recommended Posts

Men slik er fotballen. Selvtillitt er noe som kommer og går og avhenger naturlig nok av resultater og flyt.

 

Helt enig. Og jeg mener at Wenger er den som ikke sørger for å skape en god flyt. Det ble ingen flyt med 8 endringer etter Chelsesa kampen. Da hadde han muligheten til å la de samme spillerene bygge videre på det. Så får man bytte ut de som er suspenderte og skadede og se om det holder inn til slutt. Ikke forsøke å la alle spillerene komme i form samtidig ved å rotere pga tett kampprogram.

 

Never change a winning team.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply

Et stykk innlegg slettet.

 

------

 

Så kampen:

 

Utrolig nedtur at vi ender opp med dette. Heldigvis skal det spilles en returkamp, men akkurat nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Tipper at Ipswich murer opp en solid lecavegg på Emirates og at de henter inspirasjon fra bragdene til Newcastle og WBA.

 

Arsenal vet å gjøre det vanskelig for seg selv.

Link to comment
Share on other sites

heie arsenal heia arsenal heia arsenal heia arsenal heia arsenal

yellow eller red and white army

heia arsenal heie arsenal heia arsenal heia arsenal heia arsenal heia arsenal

best team in the world

heie arsenal heia arsenal heia arsenal heia arsenal heia arsenalheie arsenal heia arsenal heia arsenal heia arsenal heia arsenal

there`s only one arsene wenger one arsene wengerheie arsenal heia arsenal heia arsenal heia arsenal heia arsenal

det var bare en dårlig dag på jobben, elsker dere

neste gang moser vi dem.

 

Da håper jeg dette gjør gutta bedre........ :ph34r:

 

PØLSEVEV fra ende til annen. Det bør selv moralens voktere på dette forumet skjønne. Ta ned den forbannede pekefingeren dere moralister og våkne opp. Denne diggingen av seg selv og overbetalte underpresterere er patetisk.

 

Makan til møkk vi fikk servert mot Ipswich trodde jeg ikke det gikk an å servere som underholdning. Dette er gutter som tjener millioner for å underholde. :blink:

Hadde jeg prestert så dårlig arbeid, hadde jeg fått sparken!

 

Får Arsene Knows noen slanter for Arshavin og Bendtner så må han kvitte seg med elendigheten.

Denilson "ett gir" og bakover-denilson er den mest ubrasilianske brasilianeren i verden.

Og Walcott, en oppfordring til deg: Tren på ferdighetsmerket til gullballen,

 

En skam Wenger! En forbannet skam og utskjemming av Arsenal. Takk for all håning jeg blir tildelt idag.

Kankje Wenger "geniet" kan dele på abbonnementet jeg har for å se på mitt kjære Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Laguttaket var vel rimelig greit forutsatt at Nasri ikke kunne spille. Det ser ut som både Nasri og Fab må spille for at ting skal flyte.

 

Desverre så tar ikke "fringe" spillerne den muligheten de har fått i de siste kampene. Svært usikker på om vi bør toppe i de videre cupkampene eller la "2-laget" få flere sjangser.

 

Ellers så fikk jeg jo flashback til semi i ligacupen for noen år siden. Tap 1-0 borte mot Wigan. Oppskriftsmessig 2-0 ledelese i returkampen hjemme (etter et fantastisk frispark av RVP), men redusering av Roberts på overtid. Er redd for at vi styrer mot det samme i år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er utrolig betenkelig at det virker som tempo

og innsatsnivået går ned flere hakk når f.eks Denilson,Bendtner og Arshavin er på banen.

Nå har vi sett 2 svake kamper med disse på banen. Og hva har skjedd med Eboue? Han er ikke i nærheten av hva han har vist før.

 

Begynner å lure på om disse spillerne er gode nok for Arsenal. Nytter lite med ferdigheter når innsatsnivået er så som så.

Spesielt Arshavin,Bendtner og Denilson bør våkne opp fortest mulig.

Det de presterer for tiden er ikke akseptabelt i en PL klubb. Ikke minst

for en klubb som Arsenal.

 

Kjøper heller ikke unnskyldningen til Wenger om at spillerne skal være så slitne. Arshavin kanskje,men flere av disse har ikke spilt så mye.

Savner en med pisk i laget som kan fyre opp på banen.

 

Igår som mot Leeds. Ballen fram og tilbake...fram og tilbake.

Totalt blottet for kreativitet. Hvis ikke flere av disse spillerne tar seg sjøl i nakke fortest mulig.....kan det bli et tøft returoppgjør.

 

Skuffa over at ikke flere blør for drakta slik Ipswich spillerne gjorde.

All honnør til dem. De fortjente å vinne over et usedvanlig skuffende og blekt Arsenal lag som virker fryktelig uinspirert for tiden.

Kanskje et par spillere har godt av et klubbskifte??

Link to comment
Share on other sites

Dette er så fantastisk flaut. Igår stilte vi med et meget godt lag, et lag som egentlig skal knuse Ipswich av banen, men når alle spillerne har vunnet 7 - 0 på forhånd sånn som mot Leeds, går det sånn. I returkampen må vi stille med både Cesc, Nasri og van Persie. Vi kan ikke rote bort Ligacupen nå, hvis vi gjør det så er det ikke rart vi ikke vinner trofeer. Gidder ikke henge meg opp i at Ipswich målet var offside engang, vi var så elendige at det var fult fortjent.

 

Denilson og Eboue var våre værste igår, Bendtner fikk hvertfall til noe iblandt. Jeg tror seriøst at Denilson bommet hver pasning, og jeg har vært en av de som har forsvart Denilson tidligere, men i denne kampen var han elendig. Samme med Eboue, eide jo rett og slett ikke ballkontroll i kampen.

Szczesny gjør en meget viktig redning på slutten der, hadde det blitt 2 - 0, da skulle vi fått slite på Emirates.

 

Nå er det viktig at vi slår tilbake med engang med seier mot West Ham, poengtap der og jeg gir opp gullet i Premier League hvertfall. But still;

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Rart det der. man får høre at man skal ha en optimistisk innstilling til livet og så videre.

Men paradokset er jo at optimisme er grunnlag for skuffelse, mens pessimsise er et godt utgangspunkt for glede og moro.

Men tror vi er et topplag og griner oss videre, på tross av alt, i begge cupene.

 

He he. har skjønt det du;)

 

Får håpe at du får rett

Link to comment
Share on other sites

Dette er så fantastisk flaut. Igår stilte vi med et meget godt lag, et lag som egentlig skal knuse Ipswich av banen, men når alle spillerne har vunnet 7 - 0 på forhånd sånn som mot Leeds, går det sånn. I returkampen må vi stille med både Cesc, Nasri og van Persie. Vi kan ikke rote bort Ligacupen nå, hvis vi gjør det så er det ikke rart vi ikke vinner trofeer. Gidder ikke henge meg opp i at Ipswich målet var offside engang, vi var så elendige at det var fult fortjent.

 

Denilson og Eboue var våre værste igår, Bendtner fikk hvertfall til noe iblandt. Jeg tror seriøst at Denilson bommet hver pasning, og jeg har vært en av de som har forsvart Denilson tidligere, men i denne kampen var han elendig. Samme med Eboue, eide jo rett og slett ikke ballkontroll i kampen.

Szczesny gjør en meget viktig redning på slutten der, hadde det blitt 2 - 0, da skulle vi fått slite på Emirates.

 

Nå er det viktig at vi slår tilbake med engang med seier mot West Ham, poengtap der og jeg gir opp gullet i Premier League hvertfall. But still;

Proud to be a Gooner!

 

Da tar du grundig feil. Denilson var nok heller den arsenalspiller med høyest treffprosent på passene sine og den eneste på midten som vant dueller. Fabregas og Wilshere gikk i veien for hverandre hele kampen. Som flere ganger tidligere i år ødelegger Wilshere rommene for sine kollegaer. Det blir nok bedre etterhver som han vokser til, men i går var det helt påfallende at han omtrent kolliderte med Fabregas hver gang det var muligheter til å sette trykk på i midten.

Song var ikke bare god etter at han kom inn, men vi skaper på denne tiden tre store sjanser som alle kommer fordi det bli mer dybde på midten og at man da kan sette fart mot mål. Begge sjansene til Walcott kommer på denne måten og gigantsjansen til Fabregas kommer som følge av at Song setter fart gjennom midten uten å bli stoppet av medspiller.

Link to comment
Share on other sites

Da tar du grundig feil. Denilson var nok heller den arsenalspiller med høyest treffprosent på passene sine og den eneste på midten som vant dueller. Fabregas og Wilshere gikk i veien for hverandre hele kampen. Som flere ganger tidligere i år ødelegger Wilshere rommene for sine kollegaer. Det blir nok bedre etterhver som han vokser til, men i går var det helt påfallende at han omtrent kolliderte med Fabregas hver gang det var muligheter til å sette trykk på i midten.

Song var ikke bare god etter at han kom inn, men vi skaper på denne tiden tre store sjanser som alle kommer fordi det bli mer dybde på midten og at man da kan sette fart mot mål. Begge sjansene til Walcott kommer på denne måten og gigantsjansen til Fabregas kommer som følge av at Song setter fart gjennom midten uten å bli stoppet av medspiller.

 

Det er fult mulig, jeg har ikke sjekket statistikker på det. Men jeg husker flere farlige pasninger fra Denilson, blant annet en når han slår en tversover rett atme 16'metern som går rett til motspiller. Men det er jo froventet at Denilson har høyre treffprosent en Cesc også da, syns egenltig Cesc spilte en OK kamp igår, men ingen var med på pasningene. Løpene stoppet når pasningen kom osv.

Link to comment
Share on other sites

Det er fult mulig, jeg har ikke sjekket statistikker på det. Men jeg husker flere farlige pasninger fra Denilson, blant annet en når han slår en tversover rett atme 16'metern som går rett til motspiller. Men det er jo froventet at Denilson har høyre treffprosent en Cesc også da, syns egenltig Cesc spilte en OK kamp igår, men ingen var med på pasningene. Løpene stoppet når pasningen kom osv.

Som sagt så blir Fab langt bedre umiddelbart når Wilshere forlater banen. Dette fenomenet så vi også gjentatte ganger på begynnelsen av forrige sesong da Ramsey skulle spilles inn i laget. Begge ungguttene har utrolig mye bra i seg, men er enda for dårlige i posisjonering og dermed ødelegger de mye for sine medspillere.

Hvis du tror at det er fullt mulig at Denilson faktisk ikke har så mange feilpass så er det enda mer underlig at du skriver:

"jeg tror seriøst at Denilson bommet hver pasning".

 

Jeg er forøvrig enig med deg i at løpene stoppet når pasningen kom, men det har også med at timingen fra Fab var svak. Han hadde ikke trykk gjennom midten fordi det hele tiden ble start-stopp med ball og da er det ekstremt vanskelig å ha flere bevegelser samtidig. I går var det mangel på dybde på midten som var hovedproblemet. Det ble bedre etter Song kom inn, men dessverre ikke godt nok.

Link to comment
Share on other sites

mange mener at denilson har høy treffprosent på sine pasninger. om man studerer han nøye gjennom en kamp, vil man se at 90-95% av pasningene hans går på tvers eller bakover. men det som i tillegg er interessant, er at nesten halvparten av pasningene er på distanser kortere enn 10 meter. når man da i tillegg ser at over halvparten av gangene må medspillerne løpe bakover for å ta imot pasningen, ja da ser man at denilson er en spiller uten de helt store kvalitetene. treffprosenten til denilson på diverse fotballsider, sier ikke en dritt. spilleren er høyst middelmådig, og min mening er at han per dags dato ikke har noe som helst å tilføre arsenal. ipswich har flere spillere som bør være mer aktuelle for arsenal enn det denilson er.

Link to comment
Share on other sites

mange mener at denilson har høy treffprosent på sine pasninger. om man studerer han nøye gjennom en kamp, vil man se at 90-95% av pasningene hans går på tvers eller bakover. men det som i tillegg er interessant, er at nesten halvparten av pasningene er på distanser kortere enn 10 meter. når man da i tillegg ser at over halvparten av gangene må medspillerne løpe bakover for å ta imot pasningen, ja da ser man at denilson er en spiller uten de helt store kvalitetene. treffprosenten til denilson på diverse fotballsider, sier ikke en dritt. spilleren er høyst middelmådig, og min mening er at han per dags dato ikke har noe som helst å tilføre arsenal. ipswich har flere spillere som bør være mer aktuelle for arsenal enn det denilson er.

Har da ingenting med saken å gjøre at han slår sideveis eller bakover. Han er en spiller som skal vinne ball og fordele den til medspiller i bedre posisjon for å låse opp spillet. Problemet i går og mot Leeds var at alt for mange ikke gjør det og heller presser fremover i allerede låste rom.

 

Denilsons oppgave er ikke å lage de fenomenale passene, han skal lukke rom og frigjøre ball. Er stort sett alltid spillbar og kan dermed brukes av medspillere til å komme seg ut av vanskelige posisjoner. Om han da slår ballen 2 eller 10 meter er betydningsløst så lenge han frigjør ballen. Den jobben gjorde han bra i går og derfor mener jeg at han var kanskje den eneste som faktisk løste oppgaven sin.

Men, jeg er enig i at endel av passene i går kom bak medspiller som måtte stanse opp og der var han like dårlig som de andre var.

Link to comment
Share on other sites

Likte denne kommentaren på et annet Forum:

---------

Strange as it may seem to some, an “off night” is exactly what happened, and will happen in a 60-plus game season. Trying to rationalise it will enable one of the most boring ACLF diversions in recent memory. Off days (and nights) are not explicable, like, um … Black Swans and things. Attitude? Phooey. Determination, resolve? Hooey. Confidence? OK, maybe.

 

That, and the fact that for Ipswich (and Leeds) this particular 90 minutes of effort is, for their players individually, one of the most important of their footballing careers. For us, it was meant to be as easy as eating sadza, always dangerous and especially for Arsenal who prefer the hard road.

 

If you can’t throw your head back and laugh at times like this, you are a bit tragic and I suggest a foreign trip would help; Africa always works.

Link to comment
Share on other sites

Har da ingenting med saken å gjøre at han slår sideveis eller bakover. Han er en spiller som skal vinne ball og fordele den til medspiller i bedre posisjon for å låse opp spillet. Problemet i går og mot Leeds var at alt for mange ikke gjør det og heller presser fremover i allerede låste rom.

 

Denilsons oppgave er ikke å lage de fenomenale passene, han skal lukke rom og frigjøre ball. Er stort sett alltid spillbar og kan dermed brukes av medspillere til å komme seg ut av vanskelige posisjoner. Om han da slår ballen 2 eller 10 meter er betydningsløst så lenge han frigjør ballen. Den jobben gjorde han bra i går og derfor mener jeg at han var kanskje den eneste som faktisk løste oppgaven sin.

Men, jeg er enig i at endel av passene i går kom bak medspiller som måtte stanse opp og der var han like dårlig som de andre var.

 

Det er jo akkurat dette som er det aller største problemet til Denilson bortsett fra dårlige og livsfarlige pasninger! Han støter opp i spilleren, til en valgt side, uansett hvor stor fart han har. Noen ganger treffer han ballen og det ser ut som han stopper en stor overgang. Andre ganger klipper han ned mann og får gult kort/frispark i mot i farlig posisjon. Andre ganger velger han feil side og motspilleren løper enkelt forbi.. Denilson er akkurat god nok for et lag på bunnen i PL. Og da tenker jeg både på ankerjobben og som pasningsfordeler! Kan like gjerne selges!

 

To andre som kan lide samme sjebne er Bendtner og Arshavin. Vet arshavin har det inne, men han begynner jo å bli noen år nå, og kan vi få opptil 170-180 mill som det blir spekulert i er det den lureste avgjørelsen wenger kan ta nå! Vi har minst like gode alternativer i bakhånd.

 

Bendtner jobber alt for lite, prøver på ting han ikke greier, tror han er mye bedre enn han er og vil ofte bli helten! Ingen gode egenskaper for en spiller. I tillegg er han vaksinert mot å score, og det smitter tydeligvis over på medspilerne. Se på alle kampene han har spilt i den siste tiden. Ikke mye positivt å hente, og målsjansene kommer når han er byttet ut, eller når han befinner seg et annet sted på banen!

 

Sjeldent jeg uttrykker ønsket om å sende spillere på dør men slik er det nå:

 

Denilson: Rett og slett for dårlig

Arshavin: Selges mens vi enda kan få en del for han, til tross for høyt toppnivå (er sjedent der oppe)

Bendtner: Får følelsen av at vi har mulighet til å score mål når den mannen er på banen, og det bevises gang etter gang!

Link to comment
Share on other sites

Det er jo akkurat dette som er det aller største problemet til Denilson bortsett fra dårlige og livsfarlige pasninger! Han støter opp i spilleren, til en valgt side, uansett hvor stor fart han har. Noen ganger treffer han ballen og det ser ut som han stopper en stor overgang. Andre ganger klipper han ned mann og får gult kort/frispark i mot i farlig posisjon. Andre ganger velger han feil side og motspilleren løper enkelt forbi.. Denilson er akkurat god nok for et lag på bunnen i PL. Og da tenker jeg både på ankerjobben og som pasningsfordeler! Kan like gjerne selges!

 

To andre som kan lide samme sjebne er Bendtner og Arshavin. Vet arshavin har det inne, men han begynner jo å bli noen år nå, og kan vi få opptil 170-180 mill som det blir spekulert i er det den lureste avgjørelsen wenger kan ta nå! Vi har minst like gode alternativer i bakhånd.

 

Bendtner jobber alt for lite, prøver på ting han ikke greier, tror han er mye bedre enn han er og vil ofte bli helten! Ingen gode egenskaper for en spiller. I tillegg er han vaksinert mot å score, og det smitter tydeligvis over på medspilerne. Se på alle kampene han har spilt i den siste tiden. Ikke mye positivt å hente, og målsjansene kommer når han er byttet ut, eller når han befinner seg et annet sted på banen!

 

Sjeldent jeg uttrykker ønsket om å sende spillere på dør men slik er det nå:

 

Denilson: Rett og slett for dårlig

Arshavin: Selges mens vi enda kan få en del for han, til tross for høyt toppnivå (er sjedent der oppe)

Bendtner: Får følelsen av at vi har mulighet til å score mål når den mannen er på banen, og det bevises gang etter gang!

Du kan jo sjekke statsen hans på tacklinger og gjenvinninger før du kommer med slike utsagn. Du vil bli overrasket over hvor mange dueller han vinner og hvor ofte han frigjør ballen. I tillegg ignorerer du et meget viktig moment og det er hvorfor både Denilson og Song av og til kommer i situasjoner hvor de må tackle og dermed risikere å få kort: hvor mye hjelp fikk Denilson defensivt av Fab og Wilshere i går? Svaret er absolutt ingenting. Han hadde enorme rom å dekke fordi de to nevnte herrer løp i bena på hverandre på motstanders 16 meter. Dette er bare en av mange kamper i år at dette skjer. Det er da så utrolig lett å hakke på den som tilslutt lager frisparket tiltross for at feilen og ubalansen i laget kan tilskrives andre. Dette har Song, Denilson, Gilberto og Flamini stadig fått helt urettmessig kritikk for.

Denilson gjorde jobben sin i går, det var det ikke mange andre som gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Eg er tildels einige med dei som vil selge Bendtner og Arshavin, me har erstattarar for begge to og viss ein kan få inn 300 mill for desse to så er det berre å selge om Juventus og Bayern Munchen vil ha dei. Denilson har me ingen erstattar for. Send 30 mill til Trondheim så kan me teste ut skandinavias beste defensive midtbanespelar, om han er betre enn Denilson er eg usikker på men det skal ikkje forundre meg.

 

Med 270 mill til overs så kan me bla opp 170 for Gary Cahill og fremdeles ha peng på bok.

Link to comment
Share on other sites

Eg er tildels einige med dei som vil selge Bendtner og Arshavin, me har erstattarar for begge to og viss ein kan få inn 300 mill for desse to så er det berre å selge om Juventus og Bayern Munchen vil ha dei. Denilson har me ingen erstattar for. Send 30 mill til Trondheim så kan me teste ut skandinavias beste defensive midtbanespelar, om han er betre enn Denilson er eg usikker på men det skal ikkje forundre meg.

 

Med 270 mill til overs så kan me bla opp 170 for Gary Cahill og fremdeles ha peng på bok.

 

Joda, for Gary Cahill er jo en god erstatning for to angrepsspillere :blink:

Link to comment
Share on other sites

Enig med refser her. Jeg kan ikke huske å ha sett en så middelmådig spiller som Denilson i en arsenal-trøye før.. Det med at han treffer på nesten alle pasningene er kun for å beskytte han. Hvis han derimot hadde prøvd seg på pasninger i motstandernes halvdel hadde feilpasninger dominert.. Han har heller ingen assister eller noe!

Link to comment
Share on other sites

Enig med refser her. Jeg kan ikke huske å ha sett en så middelmådig spiller som Denilson i en arsenal-trøye før..

 

Da kan du ikke ha vært Arsenalsupporter særlig lenge. Det finnes masser av eksempler på spillere som har vært i Arsenal opp gjennom historien som var dårlgere enn Denilson. Det finnes flere spillere som har vært i klubben under Wengers ledelse som var dårligere enn Denilson

Link to comment
Share on other sites

Da kan du ikke ha vært Arsenalsupporter særlig lenge. Det finnes masser av eksempler på spillere som har vært i Arsenal opp gjennom historien som var dårlgere enn Denilson. Det finnes flere spillere som har vært i klubben under Wengers ledelse som var dårligere enn Denilson

 

joda, jeg husker mange elendige spillere... men ikke mange som har fått så mye spilletid som denilson. men som du sier kim, har wenger hatt mange rare kjøp. jeffers trodde vel mange på. men. men den aller værste var vel kaba diawara. ikke bare var han stor. han var også ekstremt stygg, og like dårlig som han var stygg. også stepanovs da. uff. lurer på om jeg ikke leste et sted at han spilte bedriftsfotball for laget til en margarinfabrikk i latvia. det ble heldigvis bare med lån av fabio caballero. han hadde ikke mye å bidra med han. av spillere som har fått mye spilletid, til tross for manglende ferdigheter og prestasjoner, er det vel ingen i wenger tiden som nærmer seg denilson. nelson vivas var ingen stor spiller, men han var backup på begge backer og begge kantene. spilte vel egentlig en par kamper for mye han også.

 

noen har fulgt arsenal lenge. fryktelig lenge, og har vært med på mange nedturer og noen oppturer. vi som har fulgt med noen år, må forstå at mange yngre begynte å holde med arsenal i slutten av 90, og da har de fått med seg en av de største oppturene. ikke altid like lett å være ung arsenalsupporter med flust av medgangssupportere av scum og chelski i rundt seg. av nedturer husker jeg godt et par europacupfinaler, som jeg gjerne ville hatt et annet resultat i. men tiden etter 91 var også tung, med venner som skiftet favorittlag etter hvem som lå øverst på tabellen. arsenal har stort sett hatt kvalitetsspillere på de fleste plassene siden jeg bestemte meg for at de var favorittlaget mitt. men 90 tallet bød på mange spillere som ikke matchet mitt ønske av kaliber. spillere som mcgoldrick, flatts og helder, gjorde ikke akkurat en unggutt ivrig etter å sikre seg en drakt med navnet deres på. felles for oss alle. gammel som ung. ja og noen eldgamle, er vel at vi ønker at arsenal skal dominere fotballverdenen. det har vi sett at de har potensiale til. det er bare det at noen spillertyper mangler. den defansive, hardarbeidene midtbanespilleren, som gjør det han er god til. og den spissen som klarer å omsette en stor andel av sine sjanser i mål. gjerne en kombinasjon av wright og henry :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...