Jump to content

2010.12.29 Wigan B


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

For det første, si meg det lag i PL som kan bytte 8 (!) mann og enda dominere neste kamp som vi gjorde i dag?

 

Det å slå Chelsea gjorde oss ikke så enormt gode og det å tape for Wigan i dag gjør oss ikke så enormt dårlig. Nå må vi klare noe Man U ikke klarte, vi må slå Birmingham på lørdag, da er plutselig denne julen en suksess.

 

Ligagull?

 

Jeg tror vi ender opp i en kamp om den siste plassen i Champions League ettersom vi stadig gjør disse elementære feilene som koster oss dyrt gang etter gang.

 

I dag manglet vi ledere og så er det denne kynismen da? Det var uansett veldig nært og jeg nekter for å slakte laget etter denne kampen, dommen for julen bør falle etter City.

 

Med 6 poeng på de to neste er vi Top of the League

 

Chin up, vi byttet 8 mann!!!!!!

 

Enig. Vi er skuffet nå, men må huske at vi spilte med et helt annet lag og nesten greide det. Det er iallefall det positive å ta med videre. Vi har da 8 uthvilte spillere til helgen.

Link to comment
Share on other sites

Nå vil du straks få beskjed om at alle har lov til å ytre sine meninger og at det er fritt frem for alle..

 

Men det virker jo ikke som det skal være fritt frem for alle her... Ikke at jeg er så aktiv her, men leser daglig. Og har fått en viss forståelse for hvordan det skal være her. Er jo tydeligvis noen som har litt mer å si på hvordan man skal uttale seg og oppføre seg for å være en "god gooner".

Link to comment
Share on other sites

Er redd dette Arsenallaget aldri kommer til å lære av sine egne feil, og er drittlei av å høre folk i klubben si at de har lært. Bevis det først!!!!!

 

Så enig, så enig. Akkurat i kveld var det litt spesielt. De mest offensive spillerne i media etter kampen var Walcott og Wilshere. Begge var henvist til benken i dag.

 

Men det er så forbannet typisk at det ikke skal være mulig å lære av egne feil. Do the talking on the pitch.

Skuffet, men desverre blir man jo ikke overrasket lenger..

Link to comment
Share on other sites

Det morsomste på dette forumet er at nesten ingen nevner Fabianski som kostet oss 2 poeng i dag... Glad for at Almunia ikke spilte i dag :)

 

Er det en spøk? Er det Fabianski sin skyld at Squillaci ikke klarer å markere ordentlig?

Link to comment
Share on other sites

Det morsomste på dette forumet er at nesten ingen nevner Fabianski som kostet oss 2 poeng i dag... Glad for at Almunia ikke spilte i dag :)

 

Synes egentlig ikke det er så veldig morsomt..... Dommeren kostet oss 2 poeng, Fabianski kostet oss 2 poeng, Squilacci kostet oss 2 poeng, Arshavin kostet oss 2 poeng, Wenger kostet oss 2 poeng, det er mange å skylde på.

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor i huleste bytte 8 (ÅTTE) mann?? Det er jo å be om trøbbel! Det er det som plager oss mest her tror jeg. Det føles som om vi kasta bort disse to poengene helt unødvendig.

 

Jeg ser den, men her må Wenger ha kalkulert med en meget tøff batalje på lørdag og sett at:

 

Chelsea 3 poeng

Wigan 1 poeng

Birmingham 3 poeng

 

var noe han fint kunne leve med og det kan jeg også.

 

7 poeng på disse tre (om det skjer) hadde jeg tatt any day.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Vi er skuffet nå, men må huske at vi spilte med et helt annet lag og nesten greide det. Det er iallefall det positive å ta med videre. Vi har da 8 uthvilte spillere til helgen.

 

Vi husker at vi spilte åtte andre spillere, det er jo akkurat det som er problemet. Når Chelsea, Utd, Spurs, etc klarer å bruke samme spillere i en hektisk jul, så burde vel vi også klare det?

Link to comment
Share on other sites

Eboue, som sikkert ble litt skuffet da han fikk vite at han måtte spille venstreback, fikk som oppgave å stagge N`Zogbia, Wigans klart beste spiller. Denne oppgaven slet han til tider med å mestre. Nå var det likevel ikke Eboue som slet mest i forsvaret, Koscielny er innblandet i baklengsmål hver eneste kamp, og Squilacci er pdd ikke i nærheten av å holde PL-nivå. Sagna er fortsatt den eneste som holder internasjonalt nivå.

 

Det beste stopper paret vi kunne stilt med ser ut til å være Djourou og Vermaelen. Nå er jo desverre Vermaelen skadet, og Djourou "spares" vell så ofte.. Men arsenal har et problem da 1 av de 5 bakerste er den eneste som holder høyt nok nivå.

Fabianski er blit en god keeper men en verdensklasse keeper er han ikke enda. Og det tror ikke jeg han vil bli heller..

Koscielny har vært en stor skuffelse så langt i sesongen, og ser ut som et bomkjøp fra Wengers side. Squilacci har nå vel egentlig vært..ok i år. Men så er han nok ikke tiltenkt som første eller andre valg blandt alle stoppere vi har i klubben.

Alikevell så ser vi alt for ofte tabber ifra spillere som Koscielny, Clichy og til tider fra keeper siden samt Squilacci,

 

Sagna er sjeldent involvert når det surrer seg til i forsvaret, og er klubbens beste forsvarer så langt i sesongen!

 

Da Vermaelen ikke er tilgjengelig denne sesongen(skal komme tilbake i Januar, tviler sterkt på det!) Så ville det nok vært fornuftig å handle inn en klasse stopper i Januar, men i kjent Wenger stil så skal det lykkes med Koscielny, og den defensive delen av arsenal er urokkelig. Så vi får nok heller håpe at Djourou og Vermaelen kan ta over snart, for det som er i dag funker ikke!

.

Link to comment
Share on other sites

Synes egentlig ikke det er så veldig morsomt..... Dommeren kostet oss 2 poeng, Fabianski kostet oss 2 poeng, Squilacci kostet oss 2 poeng, Arshavin kostet oss 2 poeng, Wenger kostet oss 2 poeng, det er mange å skylde på.

 

Skjønner at Arshavin's holdning gjør folk forbanna, den gjør det med meg også. Men hva mer kan han gjøre foran mål for at vi skal bli fornøyd? Han er ikke involvert i noen av baklengsmålene, samtidig som han lager to mål. Avslutninga han har alene med keeper er forferdelig vanskelig å score på, han må chippe for at ballen skal gå inn og fortsatt da har keeperen minst 1 mann bak seg. Og i dag jobbet han faktisk mer bakover enn vanlig, det sier vel kanskje litt om hvor dårlig bakover han er til vanlig, men likevel.

Link to comment
Share on other sites

Vi husker at vi spilte åtte andre spillere, det er jo akkurat det som er problemet. Når Chelsea, Utd, Spurs, etc klarer å bruke samme spillere i en hektisk jul, så burde vel vi også klare det?

 

Helt enig.

 

Chelsea gjorde vel et par bytter. Kalou ut og Anelka inn, Mikel ut og Ramires inn og Ferreira ut og Bosingwa inn. 3 bytter for Arsenal kunne vært: Squillaci inn for Djourou, Arshavin inn for Cesc og Chamakh inn for van Persie.

 

ManU startet et identisk lag bortsett fra at Park har reist for å spille i Asia mesterskapet og Fletcher var småskadet.

 

Er så utrolig bitter nå. Wenger er en fantastisk økonom og langsiktig planlegger, men som fotballmanager har han dessverre "lost the plot" som de så fint sier i England. Vi har mulighet på delt tabelltopp også stiller han med et lag i Premier League som har vært svakere enn det vi har stilt med i CC denne sesongen. Det attpåtil etter to ukers pause!

 

Ubegripelig..

Link to comment
Share on other sites

Skjønner at Arshavin's holdning gjør folk forbanna, den gjør det med meg også. Men hva mer kan han gjøre foran mål for at vi skal bli fornøyd? Han er ikke involvert i noen av baklengsmålene, samtidig som han lager to mål. Avslutninga han har alene med keeper er forferdelig vanskelig å score på, han må chippe for at ballen skal gå inn og fortsatt da har keeperen minst 1 mann bak seg. Og i dag jobbet han faktisk mer bakover enn vanlig, det sier vel kanskje litt om hvor dårlig bakover han er til vanlig, men likevel.

 

Trekk gjerne fra Arshavin og hyv inn et par andre spillere hvis du ønsker det. Poenget var at det er vanskelig å finne èn enkelt syndebukk i dag. I så fall må det være Wenger, men det er mulig, selv om det høres ekstremt usannsynlig ut, at han måtte gjøre 8 bytter.

Link to comment
Share on other sites

Vi husker at vi spilte åtte andre spillere, det er jo akkurat det som er problemet. Når Chelsea, Utd, Spurs, etc klarer å bruke samme spillere i en hektisk jul, så burde vel vi også klare det?

 

Gjør de det? Synes iallfall ManUtd rullerer en del. Chelski har vel ikke noe valg. De har en god første 11er og lite ellers. City rullerer iallefall mye. Satte ut Tevez mot Villa etter en knallkamp. De har tropp til det, og det har vi også (på papiret iallefall).

Link to comment
Share on other sites

Gjør de det? Synes iallfall ManUtd rullerer en del. Chelski har vel ikke noe valg. De har en god første 11er og lite ellers. City rullerer iallefall mye. Satte ut Tevez mot Villa etter en knallkamp. De har tropp til det, og det har vi også (på papiret iallefall).

 

Se på Stefan B sitt innlegg..

Link to comment
Share on other sites

For å si det ganske enkelt : Skal vi slå Wigan borte må vi gjøre så godt vi kan for å stille vårt beste tilgjengelige mannskap! Dette er galskap av Wenger! Hvem skal spille neste match? De som slo Chelsea? Så neste Onsdag mot City? De som spillte i dag? Trodde virkelig Wenger hadde funnet supermixen da han vraket Arshavin og stillte med Theo mot Chelsea samt Djourou fra start,men nok en gang tok jeg feil.........

Link to comment
Share on other sites

Off Wenger, denne var stygg, når du viser ein sann arroganse får du som fortjent.

 

Off til dei 11 utvalgte idag, de er tydeleg smitta av wenger sin arroganse, de får som fortjent.

 

Off arsenal fans, me får ikkje som fortjent....

 

Håpet er at dette kan gje 3 poeng mot bham???

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser den, men her må Wenger ha kalkulert med en meget tøff batalje på lørdag og sett at:

 

Chelsea 3 poeng

Wigan 1 poeng

Birmingham 3 poeng

 

var noe han fint kunne leve med og det kan jeg også.

 

7 poeng på disse tre (om det skjer) hadde jeg tatt any day.

Joda, vi er vel i "rute" HVIS vi skulle slå et sterkt hjemmelag på lørdag i Birmingham. Men når Manu sliter på St Andrews så kommer nok vi også til å gjøre det. Kan ikke huske sist vi slo dem på bortebane heller (Kanskje Henry's 200 mål den gang??). Men det er så unødvendig av Wenger å undervurdere Wigan så til de grader, og samme med spillerne som gir totalt blanke i kampen så fort de har tatt ledelsen. Er ikke første gang det skjer.

 

Slår vi B'Ham og City så er jeg blidgjort igjen, men jeg har liten tro på at vi skal klare det. Måtte jeg ta grundig feil...

Link to comment
Share on other sites

Så ble det som fryktet, da man fikk øye på lagoppstillingen. Ren gambling med dårlig odds, for 8 bytter betyr mye for et lag.

Man får en del usikre faktorer i et lag, som da skal prestere på bortebane. Samspillet, roen/tryggheten, og formspillere blir savnet i så stor grad, og for meg blir det gambling uansett hvor gode spillere man har i bakhånd.

 

Dette var stryk av Wenger, og ikke noe annet. Man kan selvfølgelig diskutere tilfeldighetene med straffesparket til Wigan, kontra det vi burde hatt.

Likevel, det var en del elementer som ikke fungerte hverken på banen, eller fra benken.

 

Hvorfor kom ikke Theo og/eller Nasri inn på 1-2, når Arshavin og Bendtner hadde løpt seg tomme?

Er denne 4-3-3 formasjonen en ødeleggende formasjon i slike kamper, hvor vi da må sette Bendtner på kanten? Han scoret et mål, men i det øyeblikke lå han sentralt. Resten av kampen var han ikke farlig i det hele tatt, og man mister litt av "kant-rollen" når man ikke klarer å komme seg rundt på kanten en eneste gang..... Alt blir presset innover, og det gjør jobben defensivt for Wigan letter å forsvare seg mot.

 

Nok engang synes jeg våre stoppere ikke holder det målet, man burde kreve. For stor avstand til motstanderen, lite kommunikasjon, feilaktige valg, uro/stress og ikke noe trygghet. Jeg mener bestemt at en ny stopper MÅ inn i januar.

 

Fabianski skal ha skyld for baklengsmålet, for han var på bærtur. Stod ellers en grei kamp, men det blir for usikkert når slik skjer i ny og ne.

 

Synes Jack, Denilson, og Sagna var lagets beste spillere. Denilson hadde noen feilpass, men jobbet meget hardt både i det defensive og med å frigjøre seg for å gi pasningsalternativer for medspillere. En veps i midtbaneleddet, som hele tiden presser motstanderene til lite rom og tid.

Jack styrer midtbanen ganske bra, ut ifra forutsetningene. Jobber knallhardt, får ballen til å gå fra kant til kant, og bruker krefter både på offensive og defensive løp.

Sagna er som vanlig meget god.

 

Fleste var som så, men det er ikke lett å prestere med slike omstendigheter.

Vi var ikke langt unna 3poeng, men Wenger gjorde det vanskelig for oss. I ettertid var det taktisk uklokt, å gamble i en slik kamp.

Nå hadde vi sjansen til flyte på bølgen etter Chelsea-kampen, istedenfor har vi fått et nytt tilbakeslag i kampen om pokalen som langt ifra har gått.

 

Skuffet!!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha forsøkt å spise vekk sorgen med et par kalde ribbebiter fikk jeg en liten åpenbaring. I går hoppet bikkjevalpen opp på bordet og slukte i seg den siste ribbebiten jeg hadde på tallerkenen. Da ble jeg irritert å ga valpen en dugelig smekk over snuten. Når jeg da satt og smattet og furtet i kveld, ble valpen bare stående å lukte ved siden av bordet. Den tenkte tanken på å hoppe opp, men da jeg så på den gikk den å la seg i senga si, vel viten om at et nytt ribbetyveri ville ført til en ny smekk. Bikkja hadde altså lært av sin feil.

 

Har Wenger lært av sine feil, med å ikke undervurdere motstanderne? Nei.

Har han lært av sine feil, ved å unngå å "bytte lag" mellom kamper? Nei.

 

Bikkja mi - Wenger 1-0!

 

Wenger gjør mye fantastisk for klubben vår, la det være sagt. Overgangen fra Highbury til Emirates har vært tungt å bære, men han har ført oss igjennom en vanskelig periode med svært begrenset tilgang på kapital. Han har også fått frem mange fantastiske spillere og talenter som har gitt oss mye glede. Men hvorfor evner han ikke å endre på slike småfeil han selv gjør? Det må da gå an å endre taktikk etter kamputviklingen? Det må da gå an å lære av de feilene jeg har nevnt ovenfor. For meg er det et mysterium at en så intelligent mann ikke evner å endre på dette.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha forsøkt å spise vekk sorgen med et par kalde ribbebiter fikk jeg en liten åpenbaring. I går hoppet bikkjevalpen opp på bordet og slukte i seg den siste ribbebiten jeg hadde på tallerkenen. Da ble jeg irritert å ga valpen en dugelig smekk over snuten. Når jeg da satt og smattet og furtet i kveld, ble valpen bare stående å lukte ved siden av bordet. Den tenkte tanken på å hoppe opp, men da jeg så på den gikk den å la seg i senga si, vel viten om at et nytt ribbetyveri ville ført til en ny smekk. Bikkja hadde altså lært av sin feil.

 

Har Wenger lært av sine feil, med å ikke undervurdere motstanderne? Nei.

Har han lært av sine feil, ved å unngå å "bytte lag" mellom kamper? Nei.

 

Bikkja mi - Wenger 1-0!

 

Men; Wenger lærte av sine feil for et par dager siden, og bikkja vil nok ta sjansen for å gå opp på bordet en eller annen gang. Utligning, og ny spenning i kampen. 1-1 :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...