Jump to content

2010.12.29 Wigan B


gunnersfan

Recommended Posts

Hmmm. Greit at det var mange middelmådige prestasjoner i kveld, spesielt i andre omgang, men jeg kan ikke skjønne hva Denilson gjorde for galt i dag? Synes han løste den defensive midtbanejobben sin bra i dag. Brøt mye, var ofte spillbar. Synes snarere han var av de bedre våre, faktisk...

 

er ofte spillbar ja. men hva hjelper det når han ikke treffer medspillere når han skal slå fra seg ballen. hans prestasjon i dag er langt fra hans dårligste. det er sant. men jeg synes ikke han har noe å tilføre midtbanen til en klubb som ønsker å vinne verdens hardeste liga.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Faen dette var ikke bra... Jeg mener at selv om Lee Robert tar fra oss seieren med utrolig dårlig dømming i straffen til wigan og at vi blir snytt av en soleklar straffe i sluttminuttene, så ligger skylden først og fremst på Wenger og hans talentløse uttak av lag.

 

Wenger må kjøpe mer kvalitet og selge unna noen prospekter.

 

Hadde vi bare hatt en eller annen som kunne lære dette laget hvordan man forsvarer seg, trengs det ikke å handles spillere IMHO.

Link to comment
Share on other sites

For en gjeng med latterlige supportere (om jeg kan bruke det begrepet) som skriver på dette forumet. Dere har ødelagt chatten og nå her inne. Kan ikke dere heller flytte dere til VGD. Det virker som at snittalderen her inne er på 14 år.

 

Se en annen vei, da..

Link to comment
Share on other sites

For en gjeng med latterlige supportere (om jeg kan bruke det begrepet) som skriver på dette forumet. Dere har ødelagt chatten og nå her inne. Kan ikke dere heller flytte dere til VGD. Det virker som at snittalderen her inne er på 14 år.

 

 

hehe,blir sånn med meg iallfall,følelsene tar overhånd!

menmen,kampen er da spilt,vi fikk jo ett poeng da. og vi er jo ikke hekta av.

 

har og fått summa meg,og det var jo etpar lyspunkt! Rosicky og Sagna er der de skal være! Sagna er i verdensklasse for tida,er ikke mange som slipper forbi der! Tomas gjør noe fornuftig hele tida,er i konstant rørelse.

vi har jo og fått etablert hvem som bør spille i midtforsvaret vårt fast,og det er Djourou! hehe.

 

nei,irriterende poengtap jaffal.

Link to comment
Share on other sites

er ofte spillbar ja. men hva hjelper det når han ikke treffer medspillere når han skal slå fra seg ballen. hans prestasjon i dag er langt fra hans dårligste. det er sant. men jeg synes ikke han har noe å tilføre midtbanen til en klubb som ønsker å vinne verdens hardeste liga.

 

Jeg skal ikke skryte på med å ha fulgt så godt med på Denilson at jeg vet hvordan pasningskvaliteten hans var, men jeg la i alle fall ikke spesielt merke til så utrolig mange feilpasninger fra den kanten. Hadde ikke all verdens kvalitet på streamen min, dog ;)

 

Vi får bare være enige om at vi bedømmer prestasjonen hans forskjellig i kveld :)

Link to comment
Share on other sites

Min vurdering av våre midtstoppere:

 

 

1. Vermaelen: Oser vinnermentalitet og er den beste vi har.

2. Djourou: Fortsatt ung, men faen så god han er.

3. Koscielny: Ofte ræva, men har potensiale. Er også rask.

4. Song: Bedre enn de andre alternativene som er igjen.

5. Squllaci. En likandes kar egentlig, men er treig, ofte usikker og har en del klønete involveringer. Denne karen i kombinasjon med Koscielny er det dårligste stopperparet vi kan stille. Bendtner eller Chamack på stopperplass hadde fungert bedre.

Link to comment
Share on other sites

Stjelt frekt og freidig fra Arsenal Mailinglist:

 

The games that Kos and Squillaci have played together in this season:

 

 

 

Sept 18 Sunderland Away 1-1

Sept 25 West Brom Home 2-3

Oct 3 Chelsea Away 0-2

Oct 30 West Ham Home 1-0

Nov 7 Newcastle Home 0-1

Nov 20 Tottenham Home 2-3

Nov 27 Aston Villa Away 4-2

Dec 4 Fulham Home 2-1 (koscielny subbed at 1-0 down)

Dec 13 Man Utd Away 0-1

Dec 29 Wigan Away 2-2

 

Conceded 16 played 10 Won 3 Lost 5 Drawn 2

 

Impressive!

Link to comment
Share on other sites

Dette vart desverre svake greier. Å bytte 8 mann og stille med eit ligacuplag er langt unna min forstand. Når i tillegg midtforsvaret rotar det til med uheldige involveringar så blir dette ein kamp som kjem til å gå inn i rekka som talentlause poengtap.

 

Viss me var ute etter svar på kven som er gode nok for eit topplag i Premier League så fekk me det i dag. Spørsmålet er om Wenger og Rice har evnen til å sjå det. Viss Wenger treng hjelp så er Ray Wilkings ledig...

 

Å skulde på eit straffespark me burde hatt, blir feil forklaring.

Link to comment
Share on other sites

Stjelt frekt og freidig fra Arsenal Mailinglist:

 

The games that Kos and Squillaci have played together in this season:

Sept 18 Sunderland Away 1-1

Sept 25 West Brom Home 2-3

Oct 3 Chelsea Away 0-2

Oct 30 West Ham Home 1-0

Nov 7 Newcastle Home 0-1

Nov 20 Tottenham Home 2-3

Nov 27 Aston Villa Away 4-2

Dec 4 Fulham Home 2-1 (koscielny subbed at 1-0 down)

Dec 13 Man Utd Away 0-1

Dec 29 Wigan Away 2-2

 

Conceded 16 played 10 Won 3 Lost 5 Drawn 2

 

Impressive!

 

er ikke noen av de som er ledere. er også flere kamper, der de får svært lite hjelp av den som skal ta den defansive jobben på midtbanen. er ikke så forbannet vanskelig å forstå at laget må forsterkes med en midtstopper og en dafansiv midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

er ikke noen av de som er ledere. er også flere kamper, der de får svært lite hjelp av den som skal ta den defansive jobben på midtbanen. er ikke så forbannet vanskelig å forstå at laget må forsterkes med en midtstopper og en dafansiv midtbanespiller.

Ut med Denilson og inn med en billig Annan som er fornøyd med å være squadplayer i ett par sesonger. Foreslått det før og gir meg ikke. Tilfører litt sårt savnet aggresivitet og faktisk hodestyrke.

Link to comment
Share on other sites

HVorfor spiller ikke Djourou mere? han er jo helt klart den beste vi har bak der for øyeblikke?

 

Kos har faktisk hatt en være sesong en Senderos hadde på flere sesonger i Arsenal jo.

 

I dag laget Kos staffe i gjen og han har hatt flere rødekort og ødlagt flere kamper for oss enda for han spille mest av alle bak der.

 

S. Squillaci lager selvmål og ikke holdt PL nivå han heller, styre i Arsenal må bare begyne å punge ut penger for spillere som holder bedre nivå, serlig bakover som mittstoppere og keeper.

 

Går Wenger på noe han ikke burde dagen lang må snart begyne å lure hva det er med den arrogante franske fyren.

 

Beklager Wenger men jeg mista troa på deg for flere år siden for jeg viste du ikke ville klare å vinne flere PL gull.

 

Jeg skal bøye meg i støvet vis Arsenal tar Gulle men det tror jeg neppe Wenger klarer.

 

Man City ... Man Utd og Chelsea tror jeg enner over oss på tabbelen i år...

 

NÅ som Chelsea vant i dag og de for tilbake Alex og Bowsinga spilte bra i dag blir de sterkere mot våren.

 

Tottenham virker også veldig sterke nå de vinner å vinner heletiden så dette blir tøft framover :)

Link to comment
Share on other sites

er ikke noen av de som er ledere. er også flere kamper, der de får svært lite hjelp av den som skal ta den defansive jobben på midtbanen. er ikke så forbannet vanskelig å forstå at laget må forsterkes med en midtstopper og en dafansiv midtbanespiller.

 

Hvorfor skal vi ha en defensiv midtbanespiller når vi har Song, Diaby, Denilson og Wilshere som kan spille, og spille bra i den posisjonen?

 

HVorfor spiller ikke Djourou mere? han er jo helt klart den beste vi har bak der for øyeblikke?

 

Kos har faktisk hatt en være sesong en Senderos hadde på flere sesonger i Arsenal jo.

 

I dag laget Kos staffe i gjen og han har hatt flere rødekort og ødlagt flere kamper for oss enda for han spille mest av alle bak der.

 

S. Squillaci lager selvmål og ikke holdt PL nivå han heller, styre i Arsenal må bare begyne å punge ut penger for spillere som holder bedre nivå, serlig bakover som mittstoppere og keeper.

 

Går Wenger på noe han ikke burde dagen lang må snart begyne å lure hva det er med den arrogante franske fyren.

 

Beklager Wenger men jeg mista troa på deg for flere år siden for jeg viste du ikke ville klare å vinne flere PL gull.

 

Jeg skal bøye meg i støvet vis Arsenal tar Gulle men det tror jeg neppe Wenger klarer.

 

Man City ... Man Utd og Chelsea tror jeg enner over oss på tabbelen i år...

 

NÅ som Chelsea vant i dag og de for tilbake Alex og Bowsinga spilte bra i dag blir de sterkere mot våren.

 

Tottenham virker også veldig sterke nå de vinner å vinner heletiden så dette blir tøft framover :)

 

Det er jo akkurat nå vi ikke trenger en ny keeper, da Fabianski presterer bra samtidig som vi har Szczesny i bakhånd. Chelsea var svært heldige i dag, og presterer forferdelig for tiden, så jeg kan ikke skjønne hvorfor de skal havne foran oss. Og både City og United har et mye tøffere kampprogram enn vi har den siste halvdelen av sesongen, så dette er fortsatt langt fra over.

Link to comment
Share on other sites

Feil. Forumet er for alle. Det blir jo til stadighet hevdet....

 

Hehe, ihvertfall er det noen som oppfordrer til å akseptere at folk har forskjellige meninger og forskjellige måter å uttrykke seg på.

 

Jeg er skuffet over dere som hoverer ovenfor arshavin pga at Arsenal tapte poeng. Arshavin har gjort det de gangene Arsenal har vunnet, men unødvendig å falle ned på det nivået. Vi håper alle Arsenal vinner alle kampene, skjønner ikke at noen kan føle glede over at en person har tatt feil når han har spådd Arsenalseier.

 

Wenger ga dessverre Wigan en voldsom moralboost like før kampstart ved å annonsere at han stilte et lag bestående av de nest beste, og en høyreback på venstrebacken. Han skiftet ut et forsvar som for første gang på lang tid så ut som et skikkelig forsvar, og en midtbane og et angrep som endelig hadde fått spillet til å sitte. 3-4 bytter kunne jeg forsvart. 8 er alt for mange, og det regner jeg med 99% av alle goonere også tenkte før kampen.

 

Eboue, som sikkert ble litt skuffet da han fikk vite at han måtte spille venstreback, fikk som oppgave å stagge N`Zogbia, Wigans klart beste spiller. Denne oppgaven slet han til tider med å mestre. Nå var det likevel ikke Eboue som slet mest i forsvaret, Koscielny er innblandet i baklengsmål hver eneste kamp, og Squilacci er pdd ikke i nærheten av å holde PL-nivå. Sagna er fortsatt den eneste som holder internasjonalt nivå.

 

Kampen startet ikke særlig bra, og Arshavin såut til å ha en skikkelig stinker. Etterhvert fikk han seg et mål og en assist, men sett bort fra det så var han banens klart mest skuffende spiller. Ekstremt mange balltap, massevis av håpløse pasninger og en brent 100% sjanse da kampen stod og tippet fram og tilbake.

 

Er fornøyd med perioden fra 30-45 minutter i 1. omgang. Da virket det som spillerne trivdes på matta, spillet var rimelig direkte og pasningsalternativene mange. I 2. omgang så det ut som de var fornøyd med å lede med ett mål, og gamblet på å gjøre noe de absolutt ikke behersker. Forsvare seg til en seier. Kontringer var det selvsagt aldri snakk om, Chamakh og Bendtner er for treige, mens Arshavin hadde en stinker. Til slutt gikk det som det måtte gå, dødballmål i mot. Utrolig at det kun ble med ett baklengs, Arsenal ga Wigan utallige dødballsmuligheter i 2. omgang. Naivt spilt, og meget svakt at Arsenal ikke spilte på det de mestrer og gikk for en tredje scoring.

 

Er redd dette Arsenallaget aldri kommer til å lære av sine egne feil, og er drittlei av å høre folk i klubben si at de har lært. Bevis det først!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal vi ha en defensiv midtbanespiller når vi har Song, Diaby, Denilson og Wilshere som kan spille, og spille bra i den posisjonen?

Det er jo akkurat nå vi ikke trenger en ny keeper, da Fabianski presterer bra samtidig som vi har Szczesny i bakhånd. Chelsea var svært heldige i dag, og presterer forferdelig for tiden, så jeg kan ikke skjønne hvorfor de skal havne foran oss. Og både City og United har et mye tøffere kampprogram enn vi har den siste halvdelen av sesongen, så dette er fortsatt langt fra over.

 

song er god som dm, men kan ikke spille alle kamper tydeligvis. da trengs det en som er i stand til å gjøre en like god eller bedre jobb enn han inn. denilson har ikke ferdigheter til det. mulig wilshere evner det, men det er muligens litt tidlig. ny fs og dm i verdensklasse takk!

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det nå så tror jeg det er wenger som står imellom Arsenal og gullet.. Ikke det at han skal sparkes, tvert imot!

 

Men håper han ikke er SÅ arrogant, og vil trekke til seg det supportere mener og ser:)

1-2= sette på walcott, true bakrommet dems slik at wigan ikke står så høyt som de gjør...

 

8 bytter for å spare spillere= Latterlig..

 

DON'T CHANGE A WINNING TEAM, hvis man ikke absolutt MÅ...

Link to comment
Share on other sites

Heite granskog! HÅPLØST av Wenger, tape 2 poeng mot Wigan. Vi skulle så absolutt ha stillt med så mange spillere som mulig, fra forrige kamp! Begynnte virkelig å få trua, men nå tror jeg han har rota det til igjen. Vi kommer aldri til å vinne serien med Fabianski/Almunia i mål. Gjøre 8 bytter på laget fra forrige premier league¨kamp. Nivået på serien er alt for bra til det.

Lurer på hva spillerne tenker nå jeg, de må da miste troa de også når Wenger spiller poker med lagoppstillinga. Håper virkelig han ikke gjør flere slike feil utover sesongen, da fortjener han ikke stolen! Ingenting hadde smakt bedre hvis han klarer å dra hjem pokalen. Men da kan man ikke gi bort poeng mot bunnlag!

Come on Arsenal! 3 poeng 1nyttårsdag!

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er skuffet over dere som hoverer ovenfor arshavin pga at Arsenal tapte poeng. Arshavin har gjort det de gangene Arsenal har vunnet, men unødvendig å falle ned på det nivået. Vi håper alle Arsenal vinner alle kampene, skjønner ikke at noen kan føle glede over at en person har tatt feil når han har spådd Arsenalseier.

 

Selvfølgelig hoverer jeg. arshavin uttrykker seg på en sånn måte at jeg knapt orker å lese mer på dette forumet.

Kanskje dette kan gi han en lærepenge, selv om jeg tviler på at selvinnsikten er der. Tro meg det er absolutt det eneste positive jeg kan få ut av denne kvelden.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig hoverer jeg. arshavin uttrykker seg på en sånn måte at jeg knapt orker å lese mer på dette forumet.

Kanskje dette kan gi han en lærepenge, selv om jeg tviler på at selvinnsikten er der. Tro meg det er absolutt det eneste positive jeg kan få ut av denne kvelden.

 

Så meget enig

Link to comment
Share on other sites

dommeren gir wigan alt i dag, men wenger gjør nok sitt svakeste laguttak noen sinne. denilson er så svak, at jeg ikke har ord for det. wigan har ikke en så elendig spiller i stallen sin, men likevel får han spille! dansken bidrar med et mål, men ellers sørger han kun for wiganoverganger med sine utroloige tafatte balltap. noen av de er svakere enn de arshavin gjør på sitt svakeste. ut fra det vi har sett så langt denne sesongen, mener jeg bestemt at szczeceny er arsenals klart beste keeper. at eboue kun er god nok til å brukes de siste 10-15 min, og at diaby, denilson og dansken bør finne seg nye arbeidsgivere om de skal spille fotball på nyåret. jeg mener også at wenger må få inn en mann på benken sammen med seg, som har taktiske kunnskaper og egenskaper som går langt utenpå det han selv og rice har. de er trolig ligaens svakeste på taktiske endringer underveis i kamp. greit at wenger har klokketro på sitt system, men nå har alle i hele verden. unntatt han, sett at systemet hans har alvorlige feil og mangler, som trenger modifikasjoner om det skal bli pokaler på arsenal denne sesongen.

 

almunia kan finne seg en nedre-halvdel-klubb i spania. diaby kan nok gjøre det godt i frankrike, portugal osv, mens denilson klarer jeg ikke å se at har noen framtid i en topp europeisk klubb. er rett og slett blitt så lei av denilsons elendige prestasjoner, at jeg blir kvalm av å se han i arsenaldrakt.

 

Helt enig med deg!

 

For en gjeng med latterlige supportere (om jeg kan bruke det begrepet) som skriver på dette forumet. Dere har ødelagt chatten og nå her inne. Kan ikke dere heller flytte dere til VGD. Det virker som at snittalderen her inne er på 14 år.

 

Du er en latterlig supporter som gidder å lese på dette forumet. Ta også stikk hvis du ikke liker å skille mellom sort og hvitt!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg!

Du er en latterlig supporter som gidder å lese på dette forumet. Ta også stikk hvis du ikke liker å skille mellom sort og hvitt!

 

Nå vil du straks få beskjed om at alle har lov til å ytre sine meninger og at det er fritt frem for alle..

Link to comment
Share on other sites

For det første, si meg det lag i PL som kan bytte 8 (!) mann og enda dominere neste kamp som vi gjorde i dag?

 

Det å slå Chelsea gjorde oss ikke så enormt gode og det å tape for Wigan i dag gjør oss ikke så enormt dårlig. Nå må vi klare noe Man U ikke klarte, vi må slå Birmingham på lørdag, da er plutselig denne julen en suksess.

 

Ligagull?

 

Jeg tror vi ender opp i en kamp om den siste plassen i Champions League ettersom vi stadig gjør disse elementære feilene som koster oss dyrt gang etter gang.

 

I dag manglet vi ledere og så er det denne kynismen da? Det var uansett veldig nært og jeg nekter for å slakte laget etter denne kampen, dommen for julen bør falle etter City.

 

Med 6 poeng på de to neste er vi Top of the League

 

Chin up, vi byttet 8 mann!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Stjelt frekt og freidig fra Arsenal Mailinglist:

 

The games that Kos and Squillaci have played together in this season:

Sept 18 Sunderland Away 1-1

Sept 25 West Brom Home 2-3

Oct 3 Chelsea Away 0-2

Oct 30 West Ham Home 1-0

Nov 7 Newcastle Home 0-1

Nov 20 Tottenham Home 2-3

Nov 27 Aston Villa Away 4-2

Dec 4 Fulham Home 2-1 (koscielny subbed at 1-0 down)

Dec 13 Man Utd Away 0-1

Dec 29 Wigan Away 2-2

 

Conceded 16 played 10 Won 3 Lost 5 Drawn 2

 

Impressive!

 

Veldig interessant og viser jo tydelig at de ikke går sammen. Begge virker veldig usikre i samarbeidet seg imellom. Håper og tror at Wenger nå velger Djourou fremover.

 

Selvsagt for mange bytter, men tipper at iallefall Clichy og Song var uaktuelle sammen med Fab. Er ikke så 100% sikker på om resultatet hadde blitt mye anderledes med tilnærmet Chelsea-laget, men det får vi jo aldri vite. Skral innsats har vi jo sett av et tilnærmet toppet lag før i år også.

 

Arshavin er for meg en gåte. Bortsett fra 10 minutter i slutten av 1 omg var han fryktelig svak, men når han scorer ett og legger opp til et annet så er det jo vanskelig å ta han ut.

 

Skuffelsen er stor nå. Tror Brum blir et par hakk vanskeligere å i det hele tatt få poeng mot. Wigan imponerte meg ikke. Det er kanskje det mest skremmende.

Link to comment
Share on other sites

song er god som dm, men kan ikke spille alle kamper tydeligvis. da trengs det en som er i stand til å gjøre en like god eller bedre jobb enn han inn. denilson har ikke ferdigheter til det. mulig wilshere evner det, men det er muligens litt tidlig. ny fs og dm i verdensklasse takk!

 

Denilson hadde da ferdigheter til det i dag da han vant mesteparten av duellene han var i. Og pasningsfeilene du nevnte i sted, jeg kan huske to feilpasninger, mulig det var flere, men fortsatt er det meget bra på et så patetisk underlag. Wilshere har kapasitet og ferdigheter til det, og Diaby har styrken, teknikken og farten til å spille der. Hvis han bare kunne blitt kvitt de forbanna ankelproblemene som ingen ende tar! Så en Gary Cahill er etter min mening alt som trengs, Squillaci var et forferdelig kjøp av Wenger, i likhet med et par av de andre franske stopperne han har kjøpt(Silvestre og Cygan)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...