Jump to content

2010.12.29 Wigan B


gunnersfan

Recommended Posts

Wigan Athletic - Arsenal

Barclays Premier League, The DW Stadium

Onsdag, 29 desember, 2010, 20:45

 

Arsenal.com om kampen: http://www.arsenal.com/match-menu/3329067/...nal?tab=preview

Sky Sport om kampen: http://www.skysports.com/football/match_pr...3329067,00.html

Head to head: http://www.nifs.no/head2head.php?lag1=337&...1&land=2&u=&t=7

 

Kun timer til kampstart, legg ut ein tynn kamptråd for diskusjonar rundt kampen.

 

Arsenal må stille uten Cesc Fabregas som må stå over på grunn av gule kort. Truleg vil Arsene Wenger gjere fleire bytter frå startoppstillinga mot Chelsea for å rullere litt på belastninga på enkeltspelarar i eit tett kampprogram.

 

Sky Sport trur på desse startoppstillingane:

Wigan: Al Habsi, G Caldwell, Stam, Alcaraz, Gohouri, McArthur, Watson, N'Zogbia, Diame, Cleverley, Rodallega.

Arsenal: Fabianski, Squillaci, Clichy, Sagna, Koscielny, Arshavin, Song, Nasri, Diaby, Van Persie, Chamakh.

 

Personlig så ville eg ha kjørt vidare med Walcott og Djourou som begge viste mykje bra mot Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Selv håper jeg vi stiller med følgende mannskap:

 

Fabianski - Sagna, Koscielny, Squillaci, Clichy - Song, Diaby - Walcott, Nasri, Arshavin - Van Persie

I dag har jeg faktisk ståltro på seier, for første gang denne sesongen ;)

Link to comment
Share on other sites

Selv håper jeg vi stiller med følgende mannskap:

 

Fabianski - Sagna, Koscielny, Squillaci, Clichy - Song, Diaby - Walcott, Nasri, Arshavin - Van Persie

I dag har jeg faktisk ståltro på seier, for første gang denne sesongen ;)

 

Wenger har tidligere uttalt at Djourou får spille relativt lite fordi han vil matche han forsiktig grunnet det lange skadefraværet i fjor. Jeg mener å huske at jeg leste at Wengers plan var å ikke bruke han stort før januar 2011, men var blitt tvunget grunnet skader. Gitt dette regner jeg med at Djourou ikke spiller idag, forsvaret blir da; Fabianski, Sagna, Squillaci, Koscielny og Clichy.

 

På midtbanen så må Wenger bytte grunnet Fabregas sin karantene. Personlig er jeg skeptisk til å starte Diaby, men regner med at han får spille en tjue-tredve minutters tid. Jeg er redd noe av flyten i midtbaneleddet forsvinner med han på banen og hvis han ikke er i toppform enda så kan det bli noen rare dribleserier. Personlig vil jeg sette Rosciky inn for Fabregas. Jeg setter Walcott ut, litt for at han er som best på vår gode hjemmematte, mot lag som prøver å spille fotball og litt fordi han nettopp startet en kamp for første gang på lang tid og at denne kampen da kommer litt for tidlig for han. Ergo blir min midtbane; Nasri, Roscicky, Song, Wilshere og Arshavin.

 

Spissen gir seg selv til denne kampen, det må bli Chamakh. Det var utrolig hyggelig å se RvP igjen og jeg syns han gjorde en veldig god figur, men han har vært borte lenge og man kunne se at han var dyktig sliten før han ble byttet ut. I toppform er han vår klart beste spiss, men akkurat nå må han ikke spille kamper for ofte.

 

Jeg må berømme Wenger for byttene sist. Walcott, Fabregas og RvP ble dyktig slitne og jeg håper de alle får hvilt seg nå. Vi kommer til å trenge dem om noen dager mot Birmingham.

Link to comment
Share on other sites

Viktig at vi klarer og holde fokus selv om vi nettopp tok en storseier mot Chelsea. Jeg frykter at spillerne kommer til å gjøre det vanskelig for seg selv i denne kampen, har en liten følelse av at seiern er tatt på forskudd.. Syns vi kan hvile noen få spillere, men ikke får mange. Men som altid har jeg fortsatt trua på seier. Håper på dette laget fra start:

Marouane Chamakh

 

Andrey Arshavin-Tomas Rosicky-Samir Nasri

Jack Wilshere-Alex Song

 

Gael Clichy-Laurent Koscielny-Johan Djourou-Bacary Sagna

Lukasz Fabianski

Link to comment
Share on other sites

Eboue i dag, la han stakkaren få spille litt! Sagna er sliten etter chelsea-kampen.. Dessuten er jo Eboue ikke så verst!

 

Tenker noe sånt:

Fabianski

Eboue - Squillaci - Koscielny - Clichy

Song - Denilson

Rosicky - Arshavin - Vela

Chamakh

Er vel lov å håpe ;)

Link to comment
Share on other sites

For å være ærlig så håper jeg egentlig ikke at Arshavin spiller i denne kampen. Rett og slett fordi jeg føler vi spiller med 10 mann når han er på banen og ikke bidrar. Hadde vi dog fått se han som erstatter for Fabregas i Cesc rollen med Rosicky på kanten så vil jeg gjerne se han. Han kommer mye mer til rette i midten og har ikke det samme defensive ansvaret som han har på kanten.

 

Szczesny

 

Sagna - Squillaci - Koscielny - Clichy

 

Song - Diaby

 

Walcott - Arshavin - Rosicky

 

Chamakh

 

Djourou spares for å være klar mot Birmingham borte og Shitty hjemme. Wilshere spares og Diaby får spilletid, det samme med Nasri og Rosicky. Walcott kan gjerne tas av etter 60 minutter slik at han er forholdsvis frisk mot Birmingham og kan komme inn som innbytter hvis vi trenger et mål.

 

Forøvrig setter jeg inn Szczesny for Fabianski fordi jeg alltid ønsker å se mer av den unge polakken, men jeg vet det er høyst tvilsomt ;)

Link to comment
Share on other sites

Min meninger er at Wenger må stille med de sterkeste lage han kan stille med.... Wenger har rota bort nok poeng på flaue tap på grunn av han har spart spillere.... Som Alex sa for en stund siden kan ligagulle bli avgjort på målforskjellen siden det er så jævnt mellom 4-5 lag så kan man ikke ta noen sjangser. Hvor mange ganger har ikke folk her inne sitte å skrevet så mye tull og vært sinte for de Wenger har spart spillere mot lag man tror vi skal slå lett. Så Man Utd i går 1-1 og ingen lag i PL kan vi spare spillere mot skal vi klare et PL gull.

Lett å sitte å tenke Wigen tar vi lett med et B-lag men der tar vi feil når vi tenker på de flaue tapa vi har hatt hjemme i år mot lag vi burde slå som Wenger har spart spillere. Nei Wenger kjør på med de beste og bytt heller ut spillere vis ting går veien Wigen blir ikke lett å slå de er i poeng nød og er være å møte lag som som vil kjempe som løver. Og vi husker godt Wigen har slått oss før og Wenger var fly forbanna for de fotballbanen dems var så ødlagt av rugby at Arsenal ble kjempa ut av stilen for de det ikke gikk and å slå en 2 meters pasning en gang uten at ballen hompa og sprat i alle rettinger. Nei Wenger for gudskyld ikke spar de beste ta heller av de beste vis vi leder med noen mål kan fort gå galt vis vi tenker dette her tar Arsenal lett ;)

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å gjette laguttaket, men tar en råsjans på dette:

 

Fabianski

Eboue - Squillaci - Djourou - Clichy

Denilson - Wilshere - Rosicky

Arshavin - Bendtner - Chamakh

 

Ja det er uhyre vanskelig å forutse laget idag. Jeg tror og vet at det blir utskiftninger, men hvem blir skifta ut?

 

Man kan tro at hvertfall Eboue, Chamakh, Rosicky, Arshavin, Diaby og Squillaci kommer til å komme inn. Det er nærliggende å tro at dette blir på bekostning av Sagna, RvP, Fabregas, Walcott, Wilshere og Djourou.

 

Da blir det noe slik:

 

Fabianski

 

Eboue - Squillaci - Koscielny - Clichy

 

Diaby - Song - Rosicky

 

Nasri - Chamakh - Arshavin

 

Hvertfall det jeg tipper på... Kan hende vi får se Vela også for Nasri. Men jeg håper (men tror ikke) at Walcott får fortsette der han slapp - sammen med Sagna.

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til å gjøre de helt store forandringene, selv om jeg tror at Wenger gjør plass til Arshavin og Chamakh, muligens også Diaby. Personlig håper jeg at Bendtner får noen minutter på å vise seg frem igjen.

 

Tror vi fint skal klare dette uten Fabregas. Tipper 2-0 til Arsenal. Mål av van Persie og Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

Inn med Rosicky og Chamakh, istedenfor Fabregas og Persie.

Får håpe vi får ballen til å gå kjapt, komme oss i rom, og styre kampen på vår måte (tempo). Frykter at det kan bli en "krig" med tette dueller og taklinger som ikke alltid treffer ballen.

 

Wigan er et lag vi skal slå, og nå skal vi følge opp. En seier idag er et must, og som virkelig kan sette oss i en god posisjon.

0-2, Chamakh og Theo.

Link to comment
Share on other sites

Wigen har en av de værste fotball banene i PL så blir ikke en lett kamp når vi vet vi sliter volsomt vis vi ikke spiller på en bane som ballen spretter i alle rettninger... Wenger har syti 1000 ganger på grunn av fotball baner som ikke holder PL standar, for håpe vi takler presse nå :)

 

tipper 3-1 til Arsenal men er redd bannen til Wigen kan ødlegge mye av spille ;)

 

Wigen har en av de værste fotball banene i PL så blir ikke en lett kamp når vi vet vi sliter volsomt vis vi spiller på en bane som ballen spretter i alle rettninger... Wenger har syti 1000 ganger på grunn av fotball baner som ikke holder PL standar, for håpe vi takler presse nå ;)

 

tipper 3-1 til Arsenal men er redd banen til Wigen kan ødlegge mye av spille ;)

Link to comment
Share on other sites

Team to play Wigan: Fabianski, Sagna, Squillaci, Koscielny, Rosicky, Denilson, Arshavin, Eboue, Chamakh, Bendtner, Diaby

 

Bench: Clichy, Szczesny, Nasri, Wilshere, Vela, Djourou, Walcott

 

Fikk faktsik rett angående Bendtner! Eboue på venstreback ser det ut som...

 

8 forandringer siden sist kamp. Jaja dette kan bli spennende.

Link to comment
Share on other sites

Inn med Rosicky og Chamakh, istedenfor Fabregas og Persie.

Får håpe vi får ballen til å gå kjapt, komme oss i rom, og styre kampen på vår måte (tempo). Frykter at det kan bli en "krig" med tette dueller og taklinger som ikke alltid treffer ballen.

 

Wigan er et lag vi skal slå, og nå skal vi følge opp. En seier idag er et must, og som virkelig kan sette oss i en god posisjon.

0-2, Chamakh og Theo.

 

Quoter meg selv, etter å ha sett lagoppstillingen :)

 

Mange endringer i laget (8stk), og dette kan enten bli genialt eller en stor fiasko. Føler det er en gambling fra Wenger sin side, og jeg håper virkelig det slår til.

Må si jeg ble meget skeptisk nå...............usj....

Link to comment
Share on other sites

Team to play Wigan: Fabianski, Sagna, Squillaci, Koscielny, Rosicky, Denilson, Arshavin, Eboue, Chamakh, Bendtner, Diaby

 

Bench: Clichy, Szczesny, Nasri, Wilshere, Vela, Djourou, Walcott

 

Fikk faktsik rett angående Bendtner! Eboue på venstreback ser det ut som...

 

Stygt redd for at Wenger undrevurderer Wigan her...

8 bytter (såvidt jeg kan se) fra kampen mot Chelsea og van Persie og Song er ikke på benken engang. Jaja, nå er det vel bare å bevise hvor sterk troppen vår faktisk er. Det blir viktig for Diaby, Bendtner og Arshavin å ta sjansen i kveld og imponere seg til flere starter. Håper de tar sjansen :)

Link to comment
Share on other sites

Laget burde være mer enn godt nok til å vinne i dag. Er vel ikke langt fra at alle spillerene på Arsenal hadde startet om de hadde spilt for Wigan.....

 

Men om de vinner er eg ikke sikker på, har hatt en følelse helt fra etter Chelski kampen at dette blir vanskelig, uansett hvilke lag vi spiller med. Faktisk har jeg litt mer tro nå, er mange spillere her som er sugne på å vise seg frem.

Link to comment
Share on other sites

Nå må "b-gutta" bevise !!

 

Er i likhet med fler ikke overbegeistret over såpass mange endringer, men han er nødt til å gjøre noen

endringer med tanke på det ekstremt tette programmet

 

Men 2 bytter er jeg uenig i :

 

Hvorfor i alle dager bytte ut Djorou?

 

Og når kreative Fabregas er ute, ville det i mine øyne vært naturlig å beholde livlige Nasri.

 

Forventer innsats!! Spesielt dansken har mye å bevise!

 

 

Lykke og held alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...