Jump to content

2010.12.29 Wigan B


gunnersfan

Recommended Posts

For å spare spillere, hva sparer de mest? Stille med sitt beste lag og sannsynnligvis hatt stålkontroll og spart seg med å ha ballen i laget, eller å ha en gjeng med middelmådigheter og hele tiden måtte jage og jage og jage...

 

 

Er så latterlig at jeg ikke har ord...Wenger, ta deg en pille og skriv litt rap musikk sammen med u know who! Eller kanskje det var det du gjorde når du tok ut dette laget?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Du verden.....er ikke dette utestengingsgrunn da vet ikke jeg.

Du vet det Chaz, av og til kan selv den mest sindige "tape hodet" ;)

 

Det er mange bidragsytere som jeg normalt anser som såkalte sidige debattanter som har kommet med noen harde utblåsninger i dag, og det er muligens på sin plass av og til. Og selv om det er noen "uttrykk" som jeg kanskje ikke stiller meg bak, så er eg nok enig med de fleste i skyldfordelingen i dag.

Link to comment
Share on other sites

Du verden.....er ikke dette utestengingsgrunn da vet ikke jeg.

Okei, Wenger er ikke en jævel. Beklager. Men han er arrogant, og dette føler jeg for han akkurat nå.

Forøvrig hyggelig å se hvordan du bidrar i kamptråden, med en one-liner som ikke har noe med kampen å gjøre.

 

Edit: uttalelsen er nå redigert!

Link to comment
Share on other sites

Uhyre interessant lag, tror mange av dere undervurderer belastningen det er å spille to kamper på tre dager, ser også flere i tradisjon tro kritiserer Wenger før kampen, får håpe dere må krype til korset etter kampen som vanlig ;)

Det er ingen spillere på dagens lag jeg ikke har klokketro på og det sier selvfølgelig noe om styrken på vår stall, tenk på hvilken beskjed en seier i kveld vil gi til våre motstandere!!!

Tror vi er avhengig av at Arshavin har en god dag på jobben i kveld, vi mangler målscorerne der fremme uten Walcott, Fabregas, Nasri og van Persie.

Come on you guuuuuuunnnnners

 

Haha

Link to comment
Share on other sites

Skjønner egentlig ikke hvordan folk kan tro på seier med det laget vi har utpå der i dag. Feilpasning etter feilpasning og kan noen være så snill å fortelle meg hvorfor Eboue spiller på Arsenal?

 

Koscielny og Squillaci er helt forferdelige i forsvar. Det gjøres tabbe etter tabbe og Fabianski dummer seg selvfølgelig ut i god gammeldags Arsenal ånd. En keeper med litt rekkevidde hadde klart å kommet seg tilbake på utligningen og jeg er så ufattelig lei av å få et lite håp for så å få slike resultater slengt i trynet gang på gang. Jeg har rett og slett ikke tro på seriegullet.

Link to comment
Share on other sites

Manu driter på seg i slutten av sin kamp, og gir oss en gavepakke. Det ser ut som at vi kan ta inn på de, men hva skjer? Vi utnytter ikke sjansen, og så blir det heller slik at United vinner lørdag mens vi spiller uavgjort. Vips så er forspranget deres 7 poeng, i stedet for 3... Og som om ikke det er nok - kampen etter det har vi City...

Noen som får Deja Vu eller?

Link to comment
Share on other sites

Det laget vi hadde utpå der idag var uansett ET GODT NOK LAG TIL Å RO DETTE I LAND. Det er ikke bare Wenger sin feil, det er faen i meg spillernes også - det kan ikke forsvares det de presterte utpå der idag, og det er naturligvis også underlig at Wenger bytter ut hver smutt og smule for denne kampen. Det er selvfølgelig utrolig arrogant, men de som var utpå der idag er skyld i resultatet. De var på papiret mer enn gode nok. Det er mentaliteten som mangler, ikke ferdighetene.

Link to comment
Share on other sites

Dette er vell en av de kampene hvor vi kan skylde på dommeren med god samvittighet om at vi har rett. Var Koscielny egentlig borti i det hele tatt når han "felte" N'Zogbia på straffen? For meg så det ut som han trakk seg i tide når han innså at han var innenfor 16 meteren. For det andre skulle vi hatt en straffe som var mye klarere da muren handset! Skandale at ikke dommeren kan se det, det var jo lett å se den på Emirates? Dommeren kan jo ikke ta all skylden selvfølgelig. Jeg håper vi aldri mer ser Koscielny og Squillaci sammen igjen på en fotballbane. De er gode stoppere hver for seg, men sammen kunne vi heller hatt et par Silvestre i forsvaret. Og 8 (!!??) endringer? Hva er det du tenker på Wenger? Og det etter årets kamp? Nei, fy F. Og hvor ble det av byttene (som vanlig)? I dag hadde vi sjansen til å ta innpå United, men, som vanlig når det gjelder som mest, så roter vi det til. Arsenal svikter når det gjelder som mest. ;)

 

Nei, strykkarakter til dommeren og Wenger, heller ikke stopperparet slipper unna med godkjent. Bittert.

Link to comment
Share on other sites

Vi er for all del med i kampen om 2.plassen, men gullet havner dessverre til det beste laget, uten at jeg vil si navnet deres (det gjør så vondt). City har for mange tøffe kamper igjen til å være med i gullkampen. Bortekamper mot Everton, Pool, oss, Chelsea, Manu...

 

Så vidt jeg vet har united bortekamper mot Chelsea, Liverpool og Arsenal, og hvis de er maks uheldige taper de alle sammen slik de har spilt på bortebane. Så tror ikke du/dere skal utelukke oss helt enda, men hvis vi igjen avgir poeng mot Birmingham, da er det virkelig kritisk. Vi spiller fantastisk fotball i et kvarter og da scorer vi to mål, resten er en kamp preget av en del tøffe dueller og forferdelig dårlig pasningsspill grunnet en grusom bane. Og jeg har sagt hele veien at Squillaci er den dårligste stopperen vi har, og han beviser det nok en gang. Kan ikke skjønne hvordan han står bak/på siden av Wigan-spilleren og klarer å score selvmål.

Fabianski følger dessverre ballen litt for langt ut mot siden og kommer seg da ikke tilbake mot midten hvor han skal være. Jeg synes Denilson gjør en bra kamp, er alltid spillbar, legger gode pasninger samtidig som han river og sliter på midten. Men Bendtner derimot, han har ofte ballen, men sluttproduktet er helt grusomt i likhet med Chamakh. Sagna får også godkjent fra meg hvertfall, han hindrer en hel drøss av målsjanser fra Wigan.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er en utrolig dårlig taktiker.

Han gjør samme feilen som mot Braga og hviler åtte mann fra forrige kamp.

Han bruker spillere ute av sine vante posisjoner.

Han bruker byttene nok en gang for sent. Jeg var vel ikke den eneste som så at Arsenal trengte friske bein i siste fase av kampen. I stedet kommer først byttene da vi desperat må jage ett mål.

Tragisk svak lagledelse... ;)

 

Enig. For meg blir det faktisk den eneste forklaringa på dette pinlige poengtapet. Pinlig ikke fordi vi taper poeng, men for måten vi gjør det på.

 

NOK EN GANG forsøker vi å forsvare en ettmålsledelse til seier. Greit nok at et mesterlag BØR klare det, men det er åpenbart for alle som vil se at dette laget ikke er i stand til det! Alle VET at det kommer en konsentrasjonssvikt i forsvarsspillet når vi blir så passive som vi var i andre omgang i dag...

 

FRYKTELIG skuffa og frustrert nå. Vi kaster bort poeng IGJEN...

Link to comment
Share on other sites

Okei, Wenger er ikke en jævel. Beklager. Men han er arrogant, og dette føler jeg for han akkurat nå.

Forøvrig hyggelig å se hvordan du bidrar i kamptråden, med en one-liner som ikke har noe med kampen å gjøre.

 

 

Du trenger absolutt ikke å unnskylde dine meninger. Latterlig...Tror flertallet av gooners verden over føler det samme som deg ikveld

Link to comment
Share on other sites

Manu driter på seg i slutten av sin kamp, og gir oss en gavepakke. Det ser ut som at vi kan ta inn på de, men hva skjer? Vi utnytter ikke sjansen, og så blir det heller slik at United vinner lørdag mens vi spiller uavgjort. Vips så er forspranget deres 7 poeng, i stedet for 3... Og som om ikke det er nok - kampen etter det har vi City...

Noen som får Deja Vu eller?

Jepp. Tenkte akkurat det samme. Og jeg tenke for meg selv før kampen idag; Slår vi ikke Wigan borte, så slår vi ihvertfall ikke Birmingham borte som er ørten ganger bedre enn Wigan.

 

Og vips så var ikke noe tittelkandidater lenger. Tok oss bare 2 dager å ødelegge det.

Link to comment
Share on other sites

Du trenger absolutt ikke å unnskylde dine meninger. Latterlig...Tror flertallet av gooners verden over føler det samme som deg ikveld

enig, trenger ikke unnskylde deg, men ikke bruk slike ord her inne, snakk "Mildere";)

Wenger var grunnen til vårt tap i dag, det tror jeg han selv føler når vi ser hvor frustrert han er på slutten av kampen...

Link to comment
Share on other sites

dommeren gir wigan alt i dag, men wenger gjør nok sitt svakeste laguttak noen sinne. denilson er så svak, at jeg ikke har ord for det. wigan har ikke en så elendig spiller i stallen sin, men likevel får han spille! dansken bidrar med et mål, men ellers sørger han kun for wiganoverganger med sine utroloige tafatte balltap. noen av de er svakere enn de arshavin gjør på sitt svakeste. ut fra det vi har sett så langt denne sesongen, mener jeg bestemt at szczeceny er arsenals klart beste keeper. at eboue kun er god nok til å brukes de siste 10-15 min, og at diaby, denilson og dansken bør finne seg nye arbeidsgivere om de skal spille fotball på nyåret. jeg mener også at wenger må få inn en mann på benken sammen med seg, som har taktiske kunnskaper og egenskaper som går langt utenpå det han selv og rice har. de er trolig ligaens svakeste på taktiske endringer underveis i kamp. greit at wenger har klokketro på sitt system, men nå har alle i hele verden. unntatt han, sett at systemet hans har alvorlige feil og mangler, som trenger modifikasjoner om det skal bli pokaler på arsenal denne sesongen.

 

almunia kan finne seg en nedre-halvdel-klubb i spania. diaby kan nok gjøre det godt i frankrike, portugal osv, mens denilson klarer jeg ikke å se at har noen framtid i en topp europeisk klubb. er rett og slett blitt så lei av denilsons elendige prestasjoner, at jeg blir kvalm av å se han i arsenaldrakt.

Link to comment
Share on other sites

 

Forøvrig hyggelig å se hvordan du bidrar i kamptråden, med en one-liner som ikke har noe med kampen å gjøre.

 

Edit: uttalelsen er nå redigert!

 

Når jeg er skuffet så er jeg faktisk så klok at jeg lar være å skrive akkurat hva jeg i nuet tenker. Tror jeg scorer litt på det...

Link to comment
Share on other sites

Viktig at vi klarer og holde fokus selv om vi nettopp tok en storseier mot Chelsea. Jeg frykter at spillerne kommer til å gjøre det vanskelig for seg selv i denne kampen, har en liten følelse av at seiern er tatt på forskudd.. Syns vi kan hvile noen få spillere, men ikke får mange. Men som altid har jeg fortsatt trua på seier. Håper på dette laget fra start:

Marouane Chamakh

 

Andrey Arshavin-Tomas Rosicky-Samir Nasri

Jack Wilshere-Alex Song

 

Gael Clichy-Laurent Koscielny-Johan Djourou-Bacary Sagna

Lukasz Fabianski

 

Jeg bare kopierer hva jeg sa før kamp.

Så ut som ingen gidda noe.. Med en gang jeg så startoppstillinga begynte jeg og lure på hva faen Wenger tenker med? Idag var han komplett idiot. Du bytter bare ikke 8 spillere fra forige kamp, det sier seg selv, makan til idioti har jeg ikke sett på lenge.. Dette er flaut Wenger, og resten av gutta også. Det hjelper ikke og begynne å slå de store lagene hvis vi skal begynne og rote bort poeng mot de dårligere. Nå bryr jeg meg svært lite om Chelsea kampen, vi trengte en seier idag, Wenger & co presterer og rote bort det. Nok engang tar det år og dag før byttene kommer også, Nasri og Theo burde vært innpå banen kanskje 20min før de kom inn. Hva er poenget med og sette inn en spiller i 10min? La han heller spille 30, så har han større sjanse til og forandre kampbildet. Forsvaret var også helt på trynet ved flere anledninger, INGENTING lignet kampen mot Chelsea.. Hvorfor skal vi absolutt bruke Eboue på venstreback istede for Clichy, det er så fantastisk unødvendig, når jeg ser som sikkert de fleste andre at Eboue ikke er veldig god der.. Jeg tipper Clichy hadde klart en ekstra kamp..

Skal selvfølgelig nevne dommeren også. To viktige situasjoner:

Straffen til Wigan: For det første skjer fellingen utenfor 16-meteren, for det andre så har jeg sett reprisen flere ganger, og har enda ikke klart og se noe som helst kontakt.

Mulig straffe til Arsenal: Soleklar hands, dommeren har rimelig god utsikt, med andre ord soleklar straffe. Vi ble straffet for akkurat det samme mot Spurs, hvorfor skal ikke vi få det samme? Dårlig dømt, meget dårlig dømt..

 

Har så veldig lyst å bare skrive side opp og side ned om Wenger akkurat nå, men gidder ikke. Nå FORVENTER jeg 3 poeng mot Birmingham, som er en mye vanskligere kamp en dagens, men ettersom vi presterer og kødde det til for oss selv, så må vi vinne den kampen. Er også jævlig dumt at vi ikke klarer og utnytte Uniteds poengtap igår, men er jo typisk oss. Men fortsatt;

 

Proud to be a Gonner!

Link to comment
Share on other sites

Det jeg vil huske fra denne kampen:

 

- Wenger gjør det utrolige og skifter ut hele 8 spillere!

 

- Wigan får uriktig straffe.

 

- Wigan er en gjeng skitne spillere, N`zogbia spesielt!

 

- Har fortsatt en keeper som ikke står/beveger seg riktig på dødballer. ;)

 

- Arsenal vil aldri lære å forsvare seg på dødball.

 

- Wenger kan aldri gjøre bytte før det har gått opptil 70 min.

 

- Arsenal blir snytt for straffe, utilgivelig av dommerne og ikke "se" det!!

 

- Denilson er banens beste spiller.

 

- Arshavin med en flott skåring.

 

- 1 poeng er bedre enn 0.

 

Skuffet over Wenger som gjør nok en tabbe som manager, og i "samspill" med for dårligere dommere så taper vi 2 poeng. Utrolig bitter kjenner jeg, og er ikke sikker på hva mer jeg kan si.. Utrolig skuffet, men glad det i det minste ble 1 poeng..

Link to comment
Share on other sites

Du verden.....er ikke dette utestengingsgrunn da vet ikke jeg.

Hvorfor skal det være utestengelsesgrunn å påpeke at Wenger er latterlig arrogant? Ordvalget kunne riktignok vært noe penere.

 

Forøvrig er jeg svært skuffet over Wengers arroganse, svake taktiske vurderinger underveis i kampen og gløden til for mange av spillerene. Arshavin er en spiller jeg håper jeg slipper å se på banen så altfor mange ganger til for holdningene hans er sjanseløse. Nok en dårlig kamp med unntak av to innvolveringer.

Link to comment
Share on other sites

denilson er så svak, at jeg ikke har ord for det. wigan har ikke en så elendig spiller i stallen sin, men likevel får han spille!

 

Hmmm. Greit at det var mange middelmådige prestasjoner i kveld, spesielt i andre omgang, men jeg kan ikke skjønne hva Denilson gjorde for galt i dag? Synes han løste den defensive midtbanejobben sin bra i dag. Brøt mye, var ofte spillbar. Synes snarere han var av de bedre våre, faktisk...

Link to comment
Share on other sites

Faen dette var ikke bra... Jeg mener at selv om Lee Robert tar fra oss seieren med utrolig dårlig dømming i straffen til wigan og at vi blir snytt av en soleklar straffe i sluttminuttene, så ligger skylden først og fremst på Wenger og hans talentløse uttak av lag.

 

Wenger må kjøpe mer kvalitet og selge unna noen prospekter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...