Jump to content

2010.12.29 Wigan B


gunnersfan

Recommended Posts

I går var Wiganspillerne over oss hele tiden

 

For å snu litt på det så var problemet først og fremst at Arsenalspillerene ikke var over Wigan hele tiden. Vi var tilbake til denne avventende tassefotballen som preger Arsenal alt for ofte. Dette har med mentalitet å gjøre og noen/noe må ha gjort (gjør) at det blir slik. Dette Arsenallaget klarer ikke å repetere prestasjoner. Det vil si det er jo ikke "dette" Arsenallaget, det er jo for pokker to forskjellige lag.

 

Kun Sagna og Koscielny av utespillerene fra Chelseakampen startet. Det å i praksis endre hele laget gir et signal til spillerene. Det kan det ikke være tvil om. Det er så jævlig ekstremt. Wenger gjorde set samme i FA Cupen mot Stoke i fjor, og gjett hvordan det gikk. Shaktar i CL? Same shit.

 

Ja, en kalkulatorhjerne vil konkludere med at dette laget var godt nok til å slå Wigan. Det hadde de også gjort hvis de var offensive i hodet. Det var de ikke. Hvorfor ikke? Fordi Wenger ikke var offensiv i hodet. Noe han også viser til tross for at han i likhet med alle oss andre har sett dette scenarioet utallige ganger, de siste årene spesielt. Dette viser han også ved at det får skure og gå uten at grep blir gjort for å sikre seieren før det nærmest er for sent. Nasri og Walcott burde vært på banen etter 15 minutter i andre omgang.

 

Jeg sa (til Toggen) etter Chelseakampen at hvis de nå vinner de neste to bortekampene for deretter å gruse Man.City på Emirates så var mønsteret brutt og det var troverdig at ligaseier var en realistisk mulighet. Jeg slapp å vente lenge på svaret. Jeg fikk det en halvtime før kampstart i går. Mønsteret ble ikke brutt og selv om tabellen forteller en kalkulatorhjerne at det er fullt mulig å vinne sier sunn fornuft at det ikke er det. Først må mønsteret brytes, og det starter ikke i hodene til spillerene - det starter i hodet til sjefen.

 

Du skjønner Arsene, "overall you didn't play a good match, but-but-but", dere tasset til kamp, tasset under kamp og tasset bort fra kamp. Jeg konsumerer bøttevis med nitro for å holde dette gående. Jeg forskriver noen bøtter med adrenalin levert på Emirates, og den første dosen er til sjefen selv.

 

Så i forhold til Chaz sitt spørsmål i en annen tråd - tikk takk tikk takk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Det som forøvrig irriterte meg mest i gårsdagens kamp, bortsett fra en mildt sagt elendig dommer, var at Wenger først satte innpå Walcott og Nasri etter utligningen. Disse to burde vært satt innpå med engang N'Zogbia ble utvist. Dette hadde tvunget Wigan lengre bak i banen. Å ligge så høyt som de gjorde etter utvisningen og frem til utligningen ville vært selvmord med en spiller som Walcott på banen

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at hadde spillerne som var utpå igår hatt samme mentaliteten som de 11 mot Chelsea så hadde vi vunnet.

Det var tross alt 1 lagsspillere som spilte.

Forventer mye mer av spillere som Bendtner,Kos,Seb,Eboue.

 

I forsvaret var det kun Sagna som leverte. Begynner å ble en smule tynnslitt av Kos/seb sine prestasjoner sammen på banen. Djorou er faktisk bedre enn dem begge.

 

Midtbanen var sjokkerende svak. Lyspunktet var når Wilshere kom inn.

Chamakh jobber godt men virker ikke i form. Bendtner daffer rundt og scorer.

 

Fabianski var sannsynligvis vår beste spiller igår til han fant ut at han måtte gjøre en Almunia på siste målet. Hvor var feltarbeidet hans i den situasjonen. Den der hadde en keeper av format plukket med enkelhet.

 

Vi ser tydelig at en del spillere i dette Arsenal laget mangler fullstendig tempo,matchtrening og presisjon.

Forskjellen på dette laget og det mot Chelsea var sjokkerende stor.

Spørsmålet er om troppen vår er så god allikevel eller om det er det mentale som mangler på en del spillere.

 

8 spillere ut Arsene. Da var lista lagt og optimismen gitt til Wigan før kampstart.

Kommer ikke Vermaelan tilbake nokså kjapt. Kjør Samba-Djorou i midtforsvaret.

 

Disse 8 som kom inn bør vrakes til neste kamp slik jeg ser det.

De er høyprofilerte spillere som ikke leverer varene.

Utrolig at en 18 åring kommer innpå og viser disse hva de mangler. Tempo-Guts og en innsats som de andre ikke er i nærheten av.

Link to comment
Share on other sites

Mildt sagt frusterende at vi roter bort det som var tre poeng i lomma med en mann mer halve 2. omgang.

Skjønte likevel vi kunne rote det bort når byttene fra Wenger uteble etter utvisningen og Wigan fortsatte å kjempe for poeng. Kreditt ti Wigan som aldri ga opp, men det kun fordi vi ikke evner å "drepe" all spenning og begynner heller å spille på resultat.

Og selvsagt svikter vi i forsvar igjen. Desverre ser det ut til at feilprosenten blir for høy i de bakre rekker kamp etter kamp. Squallaci og Koscielny er i og for seg ok midtstoppere hver for seg, men sammen fungerer de ikke bra. De kløner rett og slett for mye. Vi skal ikke lenger tilbake enn mot Chelsea hvor samarbeidet med Kos og Djourou funket atskillig bedre. Ujevnt så det holder med andre ord.

Fabianski må nok ta på seg deler av skylden for 2-2 målet sammen med Sagna og Squllaci. Han er på halvdistanse når innlegget blir slått og siden vi har spillere så stolpene burde han være mer midt i målet når headingen kommer.

 

Diaby blir skadet nok en gang og jeg tror ikke vi kan regne med å få han så mye mer i toppform denne sesongen. Vi får håpe Ramsey kommer tilbake på nyåret i matchform.

Ellers syns jeg også det er betenkelig å bytte nesten hele laget når våre konkurrenter evner å kjøre omtrent samme lag gjennom jula. Om det slår ut positivt mot Birmingham og Shitty vil vise seg, men Wenger må passe på å holde en balanse i laguttakene sine. Som Kim sier...vi mister all flyt med for mange endringer.

 

Syns ellers det var flere spillere på laget som presterte svært ujevnt i denne kampen.

Rosicky er lite synlig store deler av kampen og Arshavin spiller alt fra horribelt..til noen minutter med genialitet. Denilson spiller forsåvidt sikkert og fikk inn et par taklinger i 2.omgang defensivt, men alt i alt gjør han fryktelig lite ut av seg, spiller omtrent alle pasninger bakover eller på tvers og mangler mye tempo og styrke i kroppen. Skal han spille i DM-rollen burde han i det minste oppnå nivået til Song som jeg forøvrig mener burde spilt denne kampen. Eboue klarte seg vel ok på venstreback, men det blir uvant for han å spille der. Og Bendtner på kant syns jeg er mistbruk av hans kvaliteter. Han er best inni boksen og det så vi også på scoringen. Walcott eller Nasri var neppe så sliten at en av de ikke kunne startet kampen. Chamahk jobber å sliter, men har vel mistet litt av den "gløden" han viste for 1-2 mnd. siden.

 

Men mest av alt var intensiteten og aggresiviteten vi hadde fra Chelsea-kampen tydeligvis vasket bort og det var litt tilbake til gamle synder med usikkerhet defensivt og evnen til å rote bort en viktig ledelse.

Regner med det sitter i topplokket hos spillerne og kanskje noen spillere fortsatt tror at disse kampene mot dårligere motstand er "a walk in the park". Det fungerer bare ikke sånn. Men også for mange bytter på laget er jo alltid en risiko i et tett kampprogram.

 

Samtidig blir jeg møkk lei av disse inkonsekvente dommerne i Premier League. De presterer jo ganske bra i en tøff liga, men de dømmer da så fryktelig forskjellig. Dommer'n i denne kampen hadde ihvertfall delvis skyld i at vi ikke tar alle poengene. Wigan får en svært billig straffe på noe jeg mener er utenfor 16 meter og like mye filming som felling, pluss at vi blir snytt for en soleklar straffe etter hands i feltet. N'Zogbias røde kort er derimot udiskutabelt og korrekt av dommer.

 

Føler at bare seier er godt nok fremover nå for å henge med i toppen ellers blir også forspranget til Chelsea og Spu*z fort spist opp hvis vi vaser bort poeng mot antatt dårligere motstand.

 

Borte mot Birmingham er alltid dramatisk og en slitekamp for oss. Jeg forventer ikke noe annet 1. januar :)

 

Godt Nyttår!

Link to comment
Share on other sites

Det som forøvrig irriterte meg mest i gårsdagens kamp, bortsett fra en mildt sagt elendig dommer, var at Wenger først satte innpå Walcott og Nasri etter utligningen. Disse to burde vært satt innpå med engang N'Zogbia ble utvist. Dette hadde tvunget Wigan lengre bak i banen. Å ligge så høyt som de gjorde etter utvisningen og frem til utligningen ville vært selvmord med en spiller som Walcott på banen

 

 

Veldig enig i denne Kim, byttene kom for sent, mulig baklengsmålet hadde skjedd anyway men jeg satt og irriterte meg grønn over at ikke disse byttene kom, jeg mener jo de burde kommet før utvisningen også.

Men dette er vel en av de tingene det alltid er lettest å si var feil i etterkant, tror nok vi hadde vært fornøyd nok hvis dommeren hadde dømt den straffen vi skulle hatt og Nasri hadde puttet den.

Jeg forventer nå en forrykende innsats og trøkk mot bham med uthvilte spillere og tre poeng, slik at vi kan gå inn i den avgjørende kampen mot shitty on a high.

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang viser Wenger sin udugelighet som taktiker. Den patetiske figuren på benken får ta

skylden i 2 tapte poeng.

Djourou kunne vært nok!

Spare seg til fant!!! Spare og hvile. Skulle tatt seg ut at Bøkko sto over 1500 i EM for å spare seg til 10.000 meteren, dæven da blir det lett å bli mester......

Kåzhelni og Skillatsji er så dårlige at det er et mesterstykke av Geniet å spa opp noe så elendig.

 

Denilson er fenomenal feilpassningsekspert, treg og overmoden for salg. Nye Hillier.

 

Spark Wenger et hakk oppover i systemet, og finn en som kan å sikre 3 poeng.

Men i all frustrasjon. Vi ble snytt for straffe, Wigans straffe var ikke straffe, og Wigans målsjanser var egentlig ikke sjanser.

Og så spilte vi jo med b-laget. Bra med uavgjort da, sånn isolert sett.

Topptrente idrettsutøver, med lønn i idiotklasse, bør klare 2 kamper i løpet av 3 dager.

 

Syns også 8 bytter er ekstremt, men dette handler ikke om 2 kamper på 3 dager. Det handler om 2 kamper med 1 døgn hvile mellom og deretter totalt sett 4 kamper på 8 dager. Vi har en dag mindre pause mellom kampene våre både mot Wigan og mot B`ham enn motstander. Det er enorm forskjell når kampene kommer så tett.

Vi er kun små marginer unna en taktisk genistrek, slik det nå ble var det et taktisk spill som endte uavgjort. Vi står nå ekstremt godt rustet til å tåle både B`ham og City, mens begge disse lagene vil merke kjøret.

 

Nå gjenstår det å se hva fasiten blir, men hvis vi kommer ut med 2 seiere i de 2 siste i jula så er det mange her inne som bør revurdere sin kritikk. Det Wenger satset på var ekstremt og med en litt våken dommer så hadde han ledd hele veien hjem.

Jeg var også ekstremt skuffet i går, men nå ser jeg at dette kan være veien å gå. Tviler på at noen lag kommer ut med 4 seiere på disse 4 kampene. Så da er 3 seiere av 4 mulige meget bra. Og hvis vi i tillegg kommer ut av dette med spillere som ikke er helt bunnkjørt så er gevinsten enda større. Men, jeg skulle, som alle andre, gjerne sett at kampen i går burde endt med seier sog ikke med et bittert uavgjort resultat.

Link to comment
Share on other sites

De armene ble nok helbredet for et par år siden. Han Er frisk som en fisk nå og satt også på benken.

 

Jeg har lenge kritisert meddebatanter for manglende kunnskap om keeperspill og må innrømme at jeg tenker i samme bane når fabianski blir kritisert for mål 2. Det er ingen sjanse i havet at noen keeper tar det målet der.

Jeg har sett situasjonen uttallige ganger nå og jeg mener fabianski beveger seg helt rett. Dere kan da ikke mene at han ikke skal bevege seg mot venstre stolpe bare fordi han ikke har sjanse til å nå ballen? Hans oppgave er å hindre mål og det gjør man sjelden ved å stå i motsatt side enn der ballen er. Faktum er at innlegget er svært godt slått og umulig å plukke. Fabianski dekker da nærmeste hjørne slik en keeper skal. Den første feilen gjør sagna da han taper sin hodeduell mot rodallega. Det i seg selv er utilgivelig. Neste tabbe stÅr squillaci for da han står på feil side av sin mann og gjør det vanskelig for seg selv. Fabianski stod en helt ok match og kan ikke klandrer for noen av målene.

 

BE

 

Føler at det er ganske mange (både på dette forumet, kamprapporter, blog`er, o.l) som mener at Fabianski har stor skyld i 2-2 målet, så kanskje dine meddebatanter har et poeng i akkurat denne situasjonen?

Lurer på om tonen hadde vært litt annerledes, om Almunia hadde gjort det samme... Nok om det.

 

Blir det 6 poeng på de to neste kampene, så vil nok dette resultatet "nesten" bli glemt. Likevel er det uforståelig å gamble så enormt høyt, som Wenger gjorde igår. Man ber om problemer med 8 utskiftninger i et lag, som har fått en bekreftelse på muligheter for gullet kun to dager før. Hvorfor ikke flyte litt på dette, og skifte 3-4 spillere?

Dette er heller ikke første gang det har skjedd, merkelig synes nå jeg.

 

Vi burde ha vunnet mot Wigan med en mer normalt lagoppstilling, og satt 3 viktige poeng opp i presset mot de andre rivalene. Nå får vi på ny presset på oss i en tøff kamp mot Birmingham, en kamp vi nesten MÅ vinne. Vil dette lette presset på gutta, eller vil de på ny føle presset for å måtte vinne for å henge med?

 

Nei, er faktisk litt irritert over måten disse poengene glapp i denne fasen av sesongen. Greit at dommeren gjorde vesentlige feil, men dette burde uansett vært biff og 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke kampen i går, men etter å ha sett 2-2 målet i dag, er det helt klart at det er 3 spillere som er skyld i målet.

 

Den med tredje mest skyld er Fabianski, som mister ballen av syne, noe som er en dødssynd for en keeper.

Den med nest mest skyld er Sagna, som tar det for gitt at ballen som kommer fra corneren, kommer til å gå utover sidelinjen. I stedet får Rodallega (som sammen med NZogbia helt klart hadde vært gode nok for Arsenal) stå helt upresset å skape målet.

Den med mest skyld er likevel Squillaci, som har sin kropp på feil side av den han skal markere. Da blir det vanskelig å forsvare. I tillegg er det han som scorer målet!

Link to comment
Share on other sites

Føler at det er ganske mange (både på dette forumet, kamprapporter, blog`er, o.l) som mener at Fabianski har stor skyld i 2-2 målet, så kanskje dine meddebatanter har et poeng i akkurat denne situasjonen?

Lurer på om tonen hadde vært litt annerledes, om Almunia hadde gjort det samme... Nok om det.

 

 

Og jeg føler det er ganske mange (både på dette forumet, kamprapporter, blogger, ol) som ikke har den fjerne anelse om hvordan en keeper skal opptre, men det hindrer ikke alle disse i å komme med idiotiske "ekspertkommentarer".

 

Målet kan sees her:

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/...rsenal-8001790/

 

Jeg ser noen skriver at en god keeper hadde plukket dette innlegget her. Vel min påstand er at det er så å si umulig. For å nå dette innlegget må man være feilplassert, og den eneste keeperen jeg kommer på som ofte var/er det og kunne ha plukket det er Almunia.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Og jeg føler det er ganske mange (både på dette forumet, kamprapporter, blogger, ol) som ikke har den fjerne anelse om hvordan en keeper skal opptre, men det hindrer ikke alle disse i å komme med idiotiske "ekspertkommentarer".

 

Målet kan sees her:

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/...rsenal-8001790/

 

Jeg ser noen skriver at en god keeper hadde plukket dette innlegget her. Vel min påstand er at det er så å si umulig. For å nå dette innlegget må man være feilplassert, og den eneste keeperen jeg kommer på som ofte var/er det og kunne ha plukket det er Almunia.

 

BE

 

Er ikke ofte jeg er enig med deg BE, men denne gangen er jeg det. Jeg mener målet er Squillaci's skyld. Hvis man ser nøye, så ser man at han ligger på feil side av mannen sin hele veien, fyren kan jo ikke markere. Og det er ekstremt vanskelig for Sagna å vinne hodeduellen mot Rodallega fordi han må løpe bakover og det hindrer han i å komme høyt nok opp.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg føler det er ganske mange (både på dette forumet, kamprapporter, blogger, ol) som ikke har den fjerne anelse om hvordan en keeper skal opptre, men det hindrer ikke alle disse i å komme med idiotiske "ekspertkommentarer".

 

Målet kan sees her:

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/...rsenal-8001790/

 

Jeg ser noen skriver at en god keeper hadde plukket dette innlegget her. Vel min påstand er at det er så å si umulig. For å nå dette innlegget må man være feilplassert, og den eneste keeperen jeg kommer på som ofte var/er det og kunne ha plukket det er Almunia.

 

BE

Først av alt. Det kan godt hende du har peiling på en keepers oppgaver osv, men tro ikke at du er den eneste!

Du har en ovenfra og ned holdning som du godt kan spare deg. Feilen til Fabianski i går var i orienteringen, eller rettere sagt mangelen av det. Sagna og Squillaci hadde mer skyld, MEN Fabianski kunne gjort det bedre han også

Link to comment
Share on other sites

Først av alt. Det kan godt hende du har peiling på en keepers oppgaver osv, men tro ikke at du er den eneste!

Du har en ovenfra og ned holdning som du godt kan spare deg. Feilen til Fabianski i går var i orienteringen, eller rettere sagt mangelen av det. Sagna og Squillaci hadde mer skyld, MEN Fabianski kunne gjort det bedre han også

Jeg tror ikke jeg er den eneste som har peiling på keepers oppgaver. Jeg er helt sikker på at det er mange, svært mange som kan keeperspill, Almunia er nok ikke blant disse.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Syns også 8 bytter er ekstremt, men dette handler ikke om 2 kamper på 3 dager. Det handler om 2 kamper med 1 døgn hvile mellom og deretter totalt sett 4 kamper på 8 dager. Vi har en dag mindre pause mellom kampene våre både mot Wigan og mot B`ham enn motstander. Det er enorm forskjell når kampene kommer så tett.

Vi er kun små marginer unna en taktisk genistrek, slik det nå ble var det et taktisk spill som endte uavgjort. Vi står nå ekstremt godt rustet til å tåle både B`ham og City, mens begge disse lagene vil merke kjøret.

 

Nå gjenstår det å se hva fasiten blir, men hvis vi kommer ut med 2 seiere i de 2 siste i jula så er det mange her inne som bør revurdere sin kritikk. Det Wenger satset på var ekstremt og med en litt våken dommer så hadde han ledd hele veien hjem.

Jeg var også ekstremt skuffet i går, men nå ser jeg at dette kan være veien å gå. Tviler på at noen lag kommer ut med 4 seiere på disse 4 kampene. Så da er 3 seiere av 4 mulige meget bra. Og hvis vi i tillegg kommer ut av dette med spillere som ikke er helt bunnkjørt så er gevinsten enda større. Men, jeg skulle, som alle andre, gjerne sett at kampen i går burde endt med seier sog ikke med et bittert uavgjort resultat.

 

 

Det er det som er så flott, når den verste skuffelsen har lagt seg begynner vi å få klare tanker i hodet igjen, ingen tvil om at dette kan bli en suveren jul, vi har lagt grunnlaget nå, ingen tvil om at vi fortjente og burde hatt tre poeng i går men dommeren ville det annerledes.

8 bytter er ekstremt og hadde det vært soleklare reserver som kom inn ville det i tillegg vært idiotisk, Chamakh, Arshavin og Squillaci er imidlertid ikke reserver på dette laget men har spilt fast i hele år, når vi i tillegg tenker på at Fabregas var suspendert er det vel egentlig 4 såkalte reserver som kom inn på laget, dvs Bendtner, Denilson, Eboue og Diaby, ingen av disse gir meg pessimistiske tanker før kampstart hverken i denne kampen eller kommende kamper.

Selvfølgelig kan man i ettertid peke på faren for at flyten kommer bort når så mange spillere skiftes ut men det er jo det samme vi har gjort i alle ligacupkampene i hele år, kamper som har vært vanskeligere i utgangspunktet enn wigan, så det er nok som du sier RP7, hadde dommeren gjort jobben sin hadde Wenger gjort et genistrek også i går, når dommeren svikter er det desverre Wenger som får skylden, slik er dette gamet, hårfine marginer.

Det er vel bare en manager som har tatt slike sjanser tidligere og det er nok ingen tilfeldigheter at de to som har gamblet på denne måten heter Arsene Wenger og Alex Ferguson, rutinerte gutter som av og til tar en kynisk sjanse som av og til lykkes og av og til ikke lykkes, jeg tror vår manager her har utført en kalkulert risiko som det føles litt for jævlig at dommeren er den som til syvende og sist skal avgjøre.

Til kampen mot bham ønsker vi friske gutter som Clichy, Djorou, Fabregas, Song, Nasri og Walcott inn på laget igjen, så vil tiden vise om denne gamblingen svarer seg.

Når det gjelder diskusjonen rundt det andre baklengsmålet er det etter min mening ingen som helst tvil om at Fabianski her gjør en feilvurdering når han beveger seg til den bakerste stolpen etter en ball han umulig kunne nå, han burde tenkt at den ballen sannsynligvis kom tilbake i feltet igjen og holdt seg der, da hadde han lett plukket ned den ballen.

Når det klaffer med at også Sagna og Squillaci ikke er fokuserte nok på den samme dødballen må det jo ende med baklengsmål rett og slett, desverre noe vi har opplevd litt for ofte de siste sesongene.

Her er det kun en ting som teller, FOKUS, da hadde dette målet aldri kommet.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi kan diskutere opp og ned i mente de individuelle feilene som fører til tapet, men de er et indirekte resultat av at vi svikter kollektivt og tillater alt for mange overganger imot. Både straffen og corneren kommer etter kontringer. Det er kollektivet som svikter

Link to comment
Share on other sites

Og jeg føler det er ganske mange (både på dette forumet, kamprapporter, blogger, ol) som ikke har den fjerne anelse om hvordan en keeper skal opptre, men det hindrer ikke alle disse i å komme med idiotiske "ekspertkommentarer".

 

Målet kan sees her:

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/...rsenal-8001790/

 

Jeg ser noen skriver at en god keeper hadde plukket dette innlegget her. Vel min påstand er at det er så å si umulig. For å nå dette innlegget må man være feilplassert, og den eneste keeperen jeg kommer på som ofte var/er det og kunne ha plukket det er Almunia.

 

BE

 

Jeg er helt enig med deg, at dette ikke er et innlegg som en keeper skal plukke ned. Det er for langt slått (høyt over feltet), og blir da håpløst å gå ut i duell når ballen er på vei ut av banen (når ballen først er på vei ned). "Tabben" til Fabianski, er jo at han følger innlegget for langt ut til første stolpe, og dermed står totalt uten mål og mening når headingen (som er Rodallega sin eneste sjanse) kommer tilbake i feltet. Returen havner en halv meter utenfor mållinjen, og da midt mellom stolpene. Altså; i keeper-området.

Han har ikke noe så langt fremme på første stolpe å gjøre, siden det ikke er noe farligheter i den sonen på dette angrepet.

Ingen andre Wigan spillere står i dette rommet, og Rodallega kunne ikke heade ballen i mål fra sin posisjon/utgangspunkt (nesten død vinkel?), så hans eneste mulighet var å heade den tilbake mot feltet.

 

Hadde Fabianski stått 2-3 meter nærmere sitt område, så hadde han enkelt plukket denne ballen ned. Han klarte ikke å orientere seg når han forstod at corneren gikk for langt, og var i "ingenmannsland" når headingen kom.

Tar din kommentar om Almunia som et tegn, på at du er enig med meg i denne situasjonen. Så kan vi begge være eksperter ;)

Link to comment
Share on other sites

Den verste skuffelsen er lagt seg og vil bare sette kampen i et litt annet perspektiv.

 

- Vi spilte 46 timer etter at fløyta gikk etter Chelski kampen. En kamp der alle 11 gav alt, løp og jaget i 90 minutter. Det er ikke gitt at Song, Nasri, Walcott osv hadde fungert bedre enn de som spilte. De hadde da blitt ytterligere utslitt og økt risiko for problemer mot Brum og Shitty.

 

- Jeg synes vi spilte en OK kamp siste 2/3. Første 30 minutter var forferdelig mens vi var KLART best siste 60. Vi skapte flere meget store muligheter i tillegg til 2 mål samt en straffe vi skulle hatt. Wigan skapte vel egentlig ingenting bortsett fra mål og en alene med keeper situasjon.

 

Wenger skulle kanskje ha sjangset med å starte Walcott og Nasri, men ingen vet hvordan det ville gått. Det vi vet er at de 11 utvalgte skaffet oss et viktig bortepoeng. Ikke krise det på potetjordet hos Wigan.

Link to comment
Share on other sites

Det vi vet er at de 11 utvalgte skaffet oss et viktig bortepoeng. Ikke krise det på potetjordet hos Wigan.

Et viktig bortepoeng? Mot det tredje dårligste laget i ligaen, i en kamp hvor vi ledet 10 minutter før slutt og i tillegg hadde en mann mer på banen? Nei takk du, den kjøper jeg ikke.

 

Et bortepoeng vunnet, to viktige tapt.

Link to comment
Share on other sites

Et viktig bortepoeng? Mot det tredje dårligste laget i ligaen, i en kamp hvor vi ledet 10 minutter før slutt og i tillegg hadde en mann mer på banen? Nei takk du, den kjøper jeg ikke.

 

Et bortepoeng vunnet, to viktige tapt.

 

Selvsagt kjipt å tape 2 poeng på slutten. Enig i det. Men nå scoret Wigan vel i angrepet etter utvisningen. På corner er vel ikke 10 mot 11 veldig utslagsgivende. Vi vet jo alle at det å forsvare seg med 10 mann ofte går greit. Alle mann bak ballen.

 

Synes ikke 1 poeng mot Wigan borte tilsier den massive kritikken mot spesielt Wenger vi har sett i kamptråden. Jeg er ikke like sikker som 90% av dere andre på forumet at resultatet hadde blitt så mye bedre med tilnærmet samme lag som mot Chelski.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke 1 poeng mot Wigan borte tilsier den massive kritikken mot spesielt Wenger vi har sett i kamptråden. Jeg er ikke like sikker som 90% av dere andre på forumet at resultatet hadde blitt så mye bedre med tilnærmet samme lag som mot Chelski.

 

Kritikken kommer ikke som en følge av kampen mot Wigan, men som en følge av gjentatte valg og opptredner der kampen mot Wigan enn så lenge er den siste. Det er blitt typisk Arsenal å nulle ut en prestasjon øyeblikkelig med avventende opptreden - enten det er under kamp, i eget forsvar, i angrep, på benken - eller i påfølgende kamp. Vel stiller vi med noe uballanserte lag innimellom, men hovedproblemet ligger mellom øra. Inntil dette mønsteret brytes oppnår vi ikke det forjettede ordet "consistency" og det vil fortsette med å bli nesten. Det er kun ett menneske som kan fjerne disse mentale sperrene. Manageren i Arsenal Football Club. I så måte synes jeg ærlig talt at valgene som ble gjort både før og under kampen mot Wigan var et dårlig bidrag og ikke er de valgene enstående heller. Desverre.

 

Forøvrig har du helt rett i at vi kan ikke være sikre på hva som hadde skjedd under andre forutsetninger. Vi kan for eksempel ikke være sikre på at vi hadde vunnet kampen selv om dommeren hadde blåst for straffe på handsen. Vi kan imidlertid anta at det sansynligvis ville blitt mål og seier, akkurat som vi kan anta at sansynligheten for seier ville vært større med litt mindre ekstrem rotasjon.

 

Så om Fabianski står her eller der, om dommeren er ditt eller datt og så videre er for meg blitt irrellevant. Det stikker dypere enn som så. Hvorfor sparer vi oss ut av FA Cuper (Stoke), hvorfor sparer vi oss i fanget på Barcelona (Shaktar og Braga) og hvorfor sparer vi oss bort fra det største momentumet vi har hatt på evigheter (Wigan)? Hvordan kan en stille seg slik at en spiller uten spiss over en halv sesong (Arshavin), hvordan kan det skje at vi har en annenrangs keeper sesong etter sesong (Almunia), hvordan kan det skje at halvparten av midtbanespillerene våre går ut døren samtidig (Diarra, Flamini og Gilberto) og hvordan kan det skje at vår beste midtstopper (Gallas) blir kaptein i Spurs - og så videre.

 

Hvorfor?

 

Er det av samme grunn som at Nasri/Walcott kom inn etter 81 minutter?

Link to comment
Share on other sites

Kritikken kommer ikke som en følge av kampen mot Wigan, men som en følge av gjentatte valg og opptredner der kampen mot Wigan enn så lenge er den siste. Det er blitt typisk Arsenal å nulle ut en prestasjon øyeblikkelig med avventende opptreden - enten det er under kamp, i eget forsvar, i angrep, på benken - eller i påfølgende kamp. Vel stiller vi med noe uballanserte lag innimellom, men hovedproblemet ligger mellom øra. Inntil dette mønsteret brytes oppnår vi ikke det forjettede ordet "consistency" og det vil fortsette med å bli nesten. Det er kun ett menneske som kan fjerne disse mentale sperrene. Manageren i Arsenal Football Club. I så måte synes jeg ærlig talt at valgene som ble gjort både før og under kampen mot Wigan var et dårlig bidrag og ikke er de valgene enstående heller. Desverre.

 

Forøvrig har du helt rett i at vi kan ikke være sikre på hva som hadde skjedd under andre forutsetninger. Vi kan for eksempel ikke være sikre på at vi hadde vunnet kampen selv om dommeren hadde blåst for straffe på handsen. Vi kan imidlertid anta at det sansynligvis ville blitt mål og seier, akkurat som vi kan anta at sansynligheten for seier ville vært større med litt mindre ekstrem rotasjon.

 

Så om Fabianski står her eller der, om dommeren er ditt eller datt og så videre er for meg blitt irrellevant. Det stikker dypere enn som så. Hvorfor sparer vi oss ut av FA Cuper (Stoke), hvorfor sparer vi oss i fanget på Barcelona (Shaktar og Braga) og hvorfor sparer vi oss bort fra det største momentumet vi har hatt på evigheter (Wigan)? Hvordan kan en stille seg slik at en spiller uten spiss over en halv sesong (Arshavin), hvordan kan det skje at vi har en annenrangs keeper sesong etter sesong (Almunia), hvordan kan det skje at halvparten av midtbanespillerene våre går ut døren samtidig (Diarra, Flamini og Gilberto) og hvordan kan det skje at vår beste midtstopper (Gallas) blir kaptein i Spurs - og så videre.

 

Hvorfor?

 

Er det av samme grunn som at Nasri/Walcott kom inn etter 81 minutter?

 

 

BølerUlf har igjen helt rett i det han skriver og du svarer som en politiker, du svarer faktisk at kritikken IKKE kommer som en følge av kampen mot wigan, det er jo definitivt ikke riktig for flertallet her inne.

Mange av de samme personene som slaktet Wenger etter denne kampen hyllet ham for et par dager siden som en genial taktiker, så nei, kritikken kommer absolutt som en følge av kampen mot wigan.

Du lister deretter opp en rekke kjente ankepunkter overfor vårt lag, ankepunkter som alle har hørt gjentatte ganger men her beviser du også bl.a at du ikke skjønner hva BølerUlf prater om.

Jeg tror ganske enkelt ikke alle skjønner sammenhengen mellom det å spare en spiller og det å unngå en skade på samme spilleren, kampprogrammet i England er det mest ekstreme som finnes på kloden og fornuftige managere som har muligheten til det, altså har tropp til det, roterer laget når han føler det er behov for det, sir Alex er en av dem som benytter seg av rotasjon mest ved siden av Wenger.

Det laget som startet mot wigan var mer enn godt nok til å vinne den kampen, spillerne som kom inn er internasjonale gutter med masse erfaring, ingenting tydet på at ikke laget var godt nok før kampen.

Imidlertid viste det seg igjen at vi ikke klarte å demme opp på dødballene mot fysiske lag som wigan og her er det største ankepunktet etter min mening og slett ikke rotasjonen.

Uansett er situasjonen slik at vi fremdeles i aller høyeste grad er med å kjemper om gull i alle turneringer vi deltar i, hvordan kan dette være mulig i forhold til alle dine spørsmål?

Hvordan er det mulig at Arsenal har den beste stallen i PL, til tross for at vi spiller mot lag som har vært økonomisk dopet i flere år, samtidig som vi har bygd balløyas flotteste stadion til flere milliarder og dermed levd i en situasjon hvor vår manager har hatt meget begrensede midler i transfer-markedet?

Hvordan er det mulig at vi klarer å slå chelsky, regjerende dobbel-mester, på tross av de utallige spørsmål du stiller?

Ja, hvordan er det egentlig mulig at Wenger aldri har opplevd å falle utenfor top-4 i en liga der flere av klubbene har vanvittig mye bedre økonomi enn oss og skaffer seg de antatt beste managere som er å oppdrive på markedet?

Hvordan er det egentlig mulig å ikke se at fremtiden er så lys for Arsenal FC at du burde bruke solbriller istedet for å ikle deg dommedags-kappen?

 

Ja, hvordan???

 

 

Kan grunnen være at vi har begynt å ta suksess for gitt, noe vi langt fra gjorde før Arsene Wenger kom til klubben?

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvor mange gode spillere man har i troppen, så vil det uansett bety noe for samspillet i laget med så mange bytter som 8 til en kamp. Det er en gambling, uansett om det er en drøss av klassespillere eller talenter.

Man kan snakke om at den og den ikke tok vare på sjansen sin på onsdag, men hadde de noen lett oppgave?

Utganspunktet var vanskelig, for kjemien, spilleforståelsen til hverandre, kommunikasjonen, formen (med spilletid) og systemet setter seg ikke automatisk, uansett hvor mange gode spillere man har i bakhånd. Det må tid til og stabilitet, for at spillerene kjenner hverandre, og hvilke arbeidsoppgaver man har i laget under kamp. Ikke bare med samspillet til sin lagdel, men også hvilke arbeidsoppgaver man har i forhold til andre lagdeler både offensivt og defensivt. Derfor er det viktig å ha en viss tyngde av de "vanlige", slik at nivået lettere fungerer som det "vanlige" laget.

 

Det er jo dette som er ankerpunktet i kritikken mot Wenger sitt laguttak mot Wigan?

Jeg tror på stabilitet i laget for at de "nye" fjesene i oppstillingen, lettere skal finne seg til rette i laget. Dette for å få de til å prestere under de kvalitetene spilleren har, at systemet fungerer som før, og at tryggheten ikke svekkes i de ulike lagdelene....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...