Jump to content

2010.04.06 Barcelona B


gunnersfan

Hvem går videre?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dette er bare tull og tøys. Barcelona har spillere som Zlatan, Iniesta, Xavi, Puyol i tillegg til at de har en kvalitetskeeper mellom stengene. Å si at Messi er hele laget er bullshit. Dessuten hadde de garantert hatt en annen klassespiller i samme posisjon om de ikke hadde hatt Messi, for å si det sånn. Alle lag har jo en spiller som er klart best. Vi har Cesc, United har Rooney, Chelsea har Drogba og så videre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Dette er bare tull og tøys. Barcelona har spillere som Zlatan, Iniesta, Xavi, Puyol i tillegg til at de har en kvalitetskeeper mellom stengene. Å si at Messi er hele laget er bullshit. Dessuten hadde de garantert hatt en annen klassespiller i samme posisjon om de ikke hadde hatt Messi, for å si det sånn. Alle lag har jo en spiller som er klart best. Vi har Cesc, United har Rooney, Chelsea har Drogba og så videre.

 

Å si at Messi er hele laget er fysisk umulig. Et lag har flere spillere. Poenget er at Messi er en spiller som kan heve et lag enormt. Derfor betegnelsen "Messi er et lag i seg selv". Akkurat som Cesc, Rooney og Drogra. De er også spilletyper som kan utgjøre den store forskjellen i et lag.

Link to comment
Share on other sites

Å si at Messi er hele laget er fysisk umulig. Et lag har flere spillere. Poenget er at Messi er en spiller som kan heve et lag enormt. Derfor betegnelsen "Messi er et lag i seg selv". Akkurat som Cesc, Rooney og Drogra. De er også spilletyper som kan utgjøre den store forskjellen i et lag.

Og det er nok det som er ment her. Utenom de fire målene til Messi, skapte ikke Barca så altfor mye farlig mot oss i går med unntak av en lobb og et par langskudd utenfor 16...

Link to comment
Share on other sites

Det som skuffer meg er ikke at vi taper, men at det er vi som gjør Barca gode i kampen.

Jeg hadde forventet tap, men blir skuffet når det kommer på en slik måte..

Clichy vår klart beste!

Jeg er sikker på at vi får revansj mot Tottenham, og at etter Tottenham kampen er denne kampen så godt som glemt! ;)

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Dette er sannheten, enten dere tørr å innrømme det eller ikke:

http://arsenalaction.wordpress.com/2010/04...ther-top-teams/

Hvorfor ligger vi da på tredjeplass i ligaen, tre poeng fra toppen? Hvorfor kom vi til kvartfinalen i CL, noe verken Real Madrid, Chelsea, AC Milan eller Liverpool gjorde? Hvorfor spilte vi uavgjort mot det som utvilsomt er verdens beste lag på hjemmebane? Hvorfor har vi stjerner som Fábregas, van Persie og Arshavin?

 

Vi har alltid vært gode mot topplag tidligere, men denne sesongen har vi lagt om til en ny formasjon. Denne er langt mer offensiv, og gjør det lettere for de gode lagene å kontre. Problemene våre ligger i det taktiske, samt at vi har hatt latterlig mange skader. Rent kvalitetsmessig er vi gode nok til å slå hvem som helst med et toppet lag.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ligger vi da på tredjeplass i ligaen, tre poeng fra toppen? Hvorfor kom vi til kvartfinalen i CL, noe verken Real Madrid, Chelsea, AC Milan eller Liverpool gjorde? Hvorfor spilte vi uavgjort mot det som utvilsomt er verdens beste lag på hjemmebane? Hvorfor har vi stjerner som Fábregas, van Persie og Arshavin?

 

Vi har alltid vært gode mot topplag tidligere, men denne sesongen har vi lagt om til en ny formasjon. Denne er langt mer offensiv, og gjør det lettere for de gode lagene å kontre. Problemene våre ligger i det taktiske, samt at vi har hatt latterlig mange skader. Rent kvalitetsmessig er vi gode nok til å slå hvem som helst med et toppet lag.

SPOT ON!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ligger vi da på tredjeplass i ligaen, tre poeng fra toppen? Hvorfor kom vi til kvartfinalen i CL, noe verken Real Madrid, Chelsea, AC Milan eller Liverpool gjorde? Hvorfor spilte vi uavgjort mot det som utvilsomt er verdens beste lag på hjemmebane? Hvorfor har vi stjerner som Fábregas, van Persie og Arshavin?

 

Vi har alltid vært gode mot topplag tidligere, men denne sesongen har vi lagt om til en ny formasjon. Denne er langt mer offensiv, og gjør det lettere for de gode lagene å kontre. Problemene våre ligger i det taktiske, samt at vi har hatt latterlig mange skader. Rent kvalitetsmessig er vi gode nok til å slå hvem som helst med et toppet lag.

 

Grunnen til at vi ligger på tredjeplass i serien er fordi Chelsea, United og Liverpool ikke er så gode nå som i forrige sesonger. Engelsk fotball er generelt dårlige enn forrige år. Ingen engelske lag er i semifinalen i CL i år, og topplagene taper unormalt mange kamper i år sammenlignet med forrige sesonger. I år har United tapt syv kamper hittil, mot 5 kamper i forrige sesong. Chelsea har tapt 5 kamper i år, mot 3 kamper forrige sesong. Grunnen til at vi ligger på 3. plass er ikke fordi vi er blitt spesielt mye bedre, men fordi United, Chelsea og Liverpool har blitt svakere/stagnert.

 

Så over til CL. Vi møtte Porto, og derfor gikk vi videre til kvarten. Vi møtte så et topplag, og ble rundspilt i to kamper. I fjor nådde semifinalen, fordi vi møtte Villareal i kvartfinalen, som ikke et topplag. Når vi møtte United i semifinalen ble vi igjen rundspilt i to kamper.

 

Vi er ikke bedre enn Chelsea eller AC Milan selv om vi kom lenger enn dem i årets CL. Chelsea møtte Inter, og AC Milan møtte United. Vi hadde heller ikke greid å slått ut de lagene. Har du forresten glemt de siste kampene mot Chelsea og United i serien? Vi ble rundspillt etter alle kunstens regler.

 

Vi greier oss bra mot relativt god motstand, men når vi møter tungvekterne blir vi flere hakk for små...

Link to comment
Share on other sites

Dette er sannheten, enten dere tørr å innrømme det eller ikke:

http://arsenalaction.wordpress.com/2010/04...ther-top-teams/

 

 

He he for en merkelig uttalelse, mener du det seriøst??

Man trenger ikke være spesielt smart for å skjønne at Song, Fabregas og enten Sol eller Gallas hadde vært nok til at denne kampen ville blitt uhyre interessant.

Jeg tør ikke engang å tenke på om Arshavin og van Persie hadde vært med i tillegg.

Vi var utrolig uheldig med trekningen, manu var griseheldig men røyk ut allikevel ;)

Blir veldig merkelig å være Arsenal-supporter, bli seriemester og komme med slike uttalelser :D

Jeg hadde definitivt IKKE tatt sjansen å sagt noe sååå dustete iallefall!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at vi ligger på tredjeplass i serien er fordi Chelsea, United og Liverpool ikke er så gode nå som i forrige sesonger. Engelsk fotball er generelt dårlige enn forrige år. Ingen engelske lag er i semifinalen i CL i år, og topplagene taper unormalt mange kamper i år sammenlignet med forrige sesonger. I år har United tapt syv kamper hittil, mot 5 kamper i forrige sesong. Chelsea har tapt 5 kamper i år, mot 3 kamper forrige sesong. Grunnen til at vi ligger på 3. plass er ikke fordi vi er blitt spesielt mye bedre, men fordi United, Chelsea og Liverpool har blitt svakere/stagnert.

 

Så over til CL. Vi møtte Porto, og derfor gikk vi videre til kvarten. Vi møtte så et topplag, og ble rundspilt i to kamper. I fjor nådde semifinalen, fordi vi møtte Villareal i kvartfinalen, som ikke et topplag. Når vi møtte United i semifinalen ble vi igjen rundspilt i to kamper.

 

Vi er ikke bedre enn Chelsea eller AC Milan selv om vi kom lenger enn dem i årets CL. Chelsea møtte Inter, og AC Milan møtte United. Vi hadde heller ikke greid å slått ut de lagene. Har du forresten glemt de siste kampene mot Chelsea og United i serien? Vi ble rundspillt etter alle kunstens regler.

 

Vi greier oss bra mot relativt god motstand, men når vi møter tungvekterne blir vi flere hakk for små...

 

Jeg synes det er bra at at endelig flere storlag taper mot lag som man egentlig skulle forvente 3 poeng. Tverimot så har den engelske ligaen blitt bedre iår. Nå har vi lag som Tottenham og City som kjemper for 4.plassen.

 

F.eks den spanske ligaen er jo dødskjedelig, der det bare to lag som kjemper om gullet. Det er svakt.

Link to comment
Share on other sites

He he for en merkelig uttalelse, mener du det seriøst??

Man trenger ikke være spesielt smart for å skjønne at Song, Fabregas og enten Sol eller Gallas hadde vært nok til at denne kampen ville blitt uhyre interessant.

Jeg tør ikke engang å tenke på om Arshavin og van Persie hadde vært med i tillegg.

Vi var utrolig uheldig med trekningen, manu var griseheldig men røyk ut allikevel ;)

Blir veldig merkelig å være Arsenal-supporter, bli seriemester og komme med slike uttalelser :D

Jeg hadde definitivt IKKE tatt sjansen å sagt noe sååå dustete iallefall!!!!!!!!!!!!

 

Du tar feil. De første 20 minutten av Arsenal-Barcelona startet vi med Song, Fabregas, Gallas og Arshavin. Jeg har aldri sett Arsenal blitt så rundspilt som de første 20 minuttene. Drillo uttalte at det var de beste 20 minuttene han hadde sett noen gang. Du kan ikke nekte for det.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at vi ligger på tredjeplass i serien er fordi Chelsea, United og Liverpool ikke er så gode nå som i forrige sesonger. Engelsk fotball er generelt dårlige enn forrige år. Ingen engelske lag er i semifinalen i CL i år, og topplagene taper unormalt mange kamper i år sammenlignet med forrige sesonger. I år har United tapt syv kamper hittil, mot 5 kamper i forrige sesong. Chelsea har tapt 5 kamper i år, mot 3 kamper forrige sesong. Grunnen til at vi ligger på 3. plass er ikke fordi vi er blitt spesielt mye bedre, men fordi United, Chelsea og Liverpool har blitt svakere/stagnert.

Etter 33 serierunder i år har 1., 2. og 3. plass henholdsvis 74, 72 og 71 poeng. I fjor hadde de 77, 71 og 68. I år er altså snittet 72.3, mens det i fjor var 72. Altså er snittet til topp tre høyere i år enn i fjor.

 

Så over til CL. Vi møtte Porto, og derfor gikk vi videre til kvarten. Vi møtte så et topplag, og ble rundspilt i to kamper. I fjor nådde semifinalen, fordi vi møtte Villareal i kvartfinalen, som ikke et topplag. Når vi møtte United i semifinalen ble vi igjen rundspilt i to kamper.

Vi møtte Porto og slo dem 6-2 sammenlagt. United møtte dem i fjor og slo dem 3-2 sammenlagt. I år møtte vi verdens beste lag, og klarte å spille uavgjort første kampen. Det er en sterk prestasjon. På hjemmebane spilte vi en bedre kamp, men tapte likevel med tre mål. Antall mål har lite å si i en slik kamp, for når det var 2-1 hadde vi ingenting å tape og spilte langt mer offensivt, slik at forsvaret fikk problemer. Vi er et topplag, men vi kan ikke forvente å slå ut verdens klart beste lag. Spesielt ikke med 9 skader.

 

Vi er ikke bedre enn Chelsea eller AC Milan selv om vi kom lenger enn dem i årets CL. Chelsea møtte Inter, og AC Milan møtte United. Vi hadde heller ikke greid å slått ut de lagene. Har du forresten glemt de siste kampene mot Chelsea og United i serien? Vi ble rundspillt etter alle kunstens regler.

Nei, vi ble ikke rundspilt. Vi var for arrogante. Stopperne våre var alt for offensive, og derfor ble vi straffet på kontringer. Dårlige taktiske valg var en viktig faktor her. Jeg tror vi har lært av våre feil, og vil komme tilbake sterkere neste sesong.

 

Vi greier oss bra mot relativt god motstand, men når vi møter tungvekterne blir vi flere hakk for små...

Denne sesongen har det vært slik ja. Men det syntes jeg er bedre enn tidligere sesonger når vi har slått topplagene men slitt mot bunnlagene.

 

Vi er enda bedre denne sesongen enn vi var forrige sesong. Det unge laget vårt vil bare bli bedre og bedre. Får vi inn 2-3 forsterkninger i sommer kan laget i vårt hjerte oppnå fantastiske ting.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er bra at at endelig flere storlag taper mot lag som man egentlig skulle forvente 3 poeng. Tverimot så har den engelske ligaen blitt bedre iår. Nå har vi lag som Tottenham og City som kjemper for 4.plassen.

 

F.eks den spanske ligaen er jo dødskjedelig, der det bare to lag som kjemper om gullet. Det er svakt.

 

Hvorfor er lag som Tottenham og City med og kjemper om fjerdeplassen? Fordi Liverpool er blitt betraktelig dårligere, og det vet alle som følger litt med på fotball. De røk ut i gruppespillet av CL og de spiller dårlig i hjemmelig serie. Er det da rart at noen andre lag passerer dem? Ikke i det hele tatt. Det er da naturlig at Tottenham og City passer dem.

Link to comment
Share on other sites

He he for en merkelig uttalelse, mener du det seriøst??

Man trenger ikke være spesielt smart for å skjønne at Song, Fabregas og enten Sol eller Gallas hadde vært nok til at denne kampen ville blitt uhyre interessant.

Jeg tør ikke engang å tenke på om Arshavin og van Persie hadde vært med i tillegg.

Vi var utrolig uheldig med trekningen, manu var griseheldig men røyk ut allikevel ;)

Blir veldig merkelig å være Arsenal-supporter, bli seriemester og komme med slike uttalelser :D

Jeg hadde definitivt IKKE tatt sjansen å sagt noe sååå dustete iallefall!!!!!!!!!!!!

 

Jeg fikk i det minste rett i at Bayern ikke var lett motstand... Og det er faktisk en stor trøste for det kryr av kjepphøye united fans både på arbeidsplassen og i nabolaget. Sett med de fleste øyne er det faktisk Arsenal som er det engelske laget som har prestert best i CL denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Er litt enig med Solbakkens kommentar at vi spillte for naivt, som jeg sa under chatten igår. Tar selvsagt av meg hatten for Messi, men å ikke markere messi som en klegg vil være naivt, noe det viste seg å være. Nå er det vel sikkert noen som mener dette er lettere sagt enn gjort, ja det er det. Men det er da ikke i det heletatt umulig, han er ikke utenomjordisk. Dette viste f.eks Barca i CL finalen ifjor da de gav C.Ronaldo svært lite plass og spillte tøft mot han. Men det beste laget vant jo uansett, så det er det ikke noe å si på. Men synes vi ofte har en tendens til å spille naivt, selv om dette ikke har vært like synlig i årets sessong.

Link to comment
Share on other sites

Du tar feil. De første 20 minutten av Arsenal-Barcelona startet vi med Song, Fabregas, Gallas og Arshavin. Jeg har aldri sett Arsenal blitt så rundspilt som de første 20 minuttene. Drillo uttalte at det var de beste 20 minuttene han hadde sett noen gang. Du kan ikke nekte for det.

 

 

Det lå i sakens natur at bortekampen kom til å bli totalt forskjellig fra hjemmekampen.

Barca var vanvittig gode på Emirates, det har du rett i, men Guardiola uttalte etter kampen at det var det beste han noen gang hadde sett av sitt lag.

Det lå i kortene at de ikke klarte å gjenskape den prestasjonen på hjemmebane, noe de heller ikke gjorde.

Vi var nok litt naive taktisk i den kampen men viste med tydelighet at vi hadde lært av det på Nou Camp.

Jeg er 100% sikker på at bortekampen ville blitt uhyre interessant om Song, Fabregas og enten Gallas eller Sol hadde spilt den.

Jeg påstår ikke at vi hadde slått ut Barca men poenget mitt er at vi hadde garantert laget en veldig spennende match, og det mot verdens beste klubblag.

Hva sier det om oss??

Du må bare innrømme at vi var vanvittig uheldig med trekningen og at uansett motstander utenom Barca ville gitt oss en meget god mulighet for å gå videre til semi.

Hva sier det om oss??

Link to comment
Share on other sites

I år møtte vi verdens beste lag, og klarte å spille uavgjort første kampen. Det er en sterk prestasjon.e

 

 

Er det en sterk prestasjon å ha ballen 38% på hjemmebane?

Er det en sterk prestasjon å ha 3 skudd på mål mot Barcelonas 11?

Er det en sterk prestasjon å bli ydmyket i 60 minutter på hjemmebane?

 

Er det en sterk prestasjon å spille uavgjort på hjemmebane mot verdens beste lag? Hvis det er sant betyr det at vi er milevis fra å være verdens beste lag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsket meg Barcelona i kvartfinalen,enkelt og greit for å se hvor vi står og hva som skal til for att vi skal bli best! Vi kan selvfølgelig skylde på skader for att vi ikke går videre men vi er jo alltid hemmet av skader.Det vi mangler i laget er enkelt og greit bredde! Er det bredde når Silvestre spiller? Er det bredde når Denilson spiller? Er det bredde når en halvskadd og formsvak Rosicky spiller? Er det bredde når Almunia er vårt klare førstevalg? Nei mener jeg..

 

Nå må Wenger sette seg ned å se på att det er en viss kvalitetsforskjell å arbeide med før vi kan evt slå ut Barcelona over to kamper.Vi må handle kvalitet og vi må kvitte oss med overflødige spillere.Det er bare små justeringer som skal til.Håper City ikke klarer 4plassen,det kan hjelpe oss med å lokke et par verdensstjerner til klubben fremfor Citys enorme økonomiske doping..

 

Et annet spmål når det gjelder skader er hva er det som foregår på treningsfeltet? Våre spillere er hyppigere skadet enn spillere på andre lag.Og det er ikke med måte heller! Å ha 3-4 nøkkelspillere ute pr dags dato er altfor mye og til vanlig gjennom sesongen har vi hatt skader hele tiden..

 

Og når det gjelder Messi så var han outstanding i denne kampen! Jeg har aldri sett en spiller dominert en så stor kamp noen gang og det blir lenge til neste gang! Men om Messi ikke har hatt dagen sin har vi tapt uansett.Barcelona spillte oss ut som det så ut som om banen var 20 meter bredere enn Emirates.De fikk ballen dit de ville ha den og vi kom alltid i mellom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg svarer deg med et lang innlegg, og du kommenterer bare en liten bisetning av det jeg skrev...

 

 

Er det en sterk prestasjon å ha ballen 38% på hjemmebane?

Ballbesittelse har absolutt ingenting å si. Det er resultatet som betyr noe.

 

Er det en sterk prestasjon å ha 3 skudd på mål mot Barcelonas 11?

Statistikk er som sagt ubetydelig.

 

Er det en sterk prestasjon å bli ydmyket i 60 minutter på hjemmebane?

Det er en sterk prestasjon å bli rundspilt av verdens beste lag, men likevel klare å redde seg til uavgjort.

 

Er det en sterk prestasjon å spille uavgjort på hjemmebane mot verdens beste lag? Hvis det er sant betyr det at vi er milevis fra å være verdens beste lag.

Nei, hadde vi vært milevis unna hadde vi tapt på hjemmebane.

 

 

Det er helt ufattelig hvor negative mange her er til sitt eget lag. Flaut, rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Er det en sterk prestasjon å ha ballen 38% på hjemmebane?

Er det en sterk prestasjon å ha 3 skudd på mål mot Barcelonas 11?

Er det en sterk prestasjon å bli ydmyket i 60 minutter på hjemmebane?

 

Er det en sterk prestasjon å spille uavgjort på hjemmebane mot verdens beste lag? Hvis det er sant betyr det at vi er milevis fra å være verdens beste lag.

Statistikken tatt i betraktning, det er MEGET sterkt å komme tilbake og klare uavgjort etter å ha ligget under 2-0, mot verdens beste lag. Det er et faktum du ikke kan vri og vende på!

Link to comment
Share on other sites

Enig i at clichy var god, men ta også med i analysa at minst eit av måla, (3-1) kjem pga clichy si elendige defensive plassering. Han opphever vel offsidelinja med minst 20 meter?

 

Hva med Vermaelens plassering i den situasjonen? Langt inne på Barcas halvdel, lett joggende hjemover. Jeg synes ikke Vermaelen har vært sitt rette jeg etter det røde kortet. Litt for heit i hodet og forsvinner stadig fra plassen sin. Clichy har to Barcaspillere å passe på. Ikke noe å si på at han faller av for å holde kontroll på dem.

Link to comment
Share on other sites

Flaut er bare fornavnet

 

Synes det er frusterende og skummelt også jeg. Jo flere som hiver seg på bølgen, jo mer sannsynlig er det at den totalt usaklige og virkelighetsfjerne kritikken når Wenger og spillerne. Og det er egentlig det verste som kan skje.

 

Jeg er også irritert etter mange av kampene der vi kaster bort poeng, eller ryker ut av cl, men å si at Arsenal er lysår og milevis unna toppen er jo helt vilt og 100% feil.

Link to comment
Share on other sites

Flaut er bare fornavnet

 

For en sjeldent gangs skyld er jeg enig med Kim. Jeg er alt i alt fornøyd med hvordan vi har prestert denne sesongen, særlig med tanke på vår horrible skadesituasjon.

 

Vi ble slått ut i kvartfinalen av CL mot Barcelona og jeg må innrømme at jeg aldri har sett et bedre fotballag en dette i mitt liv. Det er ingen skam å tape mot dem og jeg syns vi ga dem god kamp, en imponerende god kamp borte hvor alle spillerne jeg før sesongen anså til å være våre nøkkelspillere var ute.

 

Vi har fortsatt en grei mulighet til å vinne serien. Skulle vi havne på tredje, så vil jeg fortsatt være fornøyd med sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...