Jump to content

2010.04.06 Barcelona B


gunnersfan

Hvem går videre?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

I dag har vi vært fullt på høyde med Barcelona, og det med utrolig mange spillere som vi kan karakterisere som "reserver". Alle de 4 målene i dag har heller ikke vært overbevisende forsvarsspill, og jeg mener personlig at de fleste av målene kunne vært avverget hadde vi ikke vært så naive defensivt.

 

4-1 i dag mener jeg er høyst flatterende, men det er kun takket være oss selv at det ender slik. Syntes også det er svakt av Arsenal å ikke presse mer enn hva de gjorde de siste 15-20 minuttene av kampen når vi absolutt hadde mye av spillet.

 

Uansett: Banens beste for Arsenal: Clichy

 

Banens beste: Messi

Link to comment
Share on other sites

Ikke en gang Ari Behn hadde klart å finne en treffende tittel til denne kampen…

 

1-4 er meget stygge siffer. Wenger må ha tusen tanker i hodet i sitt. Han kan neppe være særlig imponert over keeper, forsvar, midtbane og angrep etter disse to kampene. Det skranter over hele linja.

 

Jeg vet at vi mangler mange spillere, men er hellig overbevist om at dette ikke er hele forklaringen.

Messi er Gud, men det skal sies at han fikk god hjelp av de 11 disiplene til Arsenal. :P

 

 

Selvfølgelig er det forklaringen. Når vi manglet spiller som Van Persie, Gallas, Fabregas, Arshavin OG song...Så er det nok en grunn. Men toppa lag så hadde Barca slitt. Hadde vi spilt mot barca uten messi ikveld, så hadde vi gjort det sikkert bedre.

Link to comment
Share on other sites

Vi taper mot et bedre lag, og det er i og for seg greit, men det er en del irritasjon jeg sitter igjen med etter kampen.

 

1. Den aller støreste irritasjonen er helt klart dommeren. 100% elendig kampen igjennom. Gir Barca frispark i alle 50/50 og nekter å gi Arsenal noe som helst. Ekstrem smerte å se linjedommeren vinke av Bendtner for offside i 1. omgang da vi kan gå opp i 2-1.

2. Silvestres touch på Barcas første mål. Her bør han helt klart få gjort noe annet med ballen enn å passe den tilbake til MEssi. Ballen kommer fort og er innom noen, men uansett en svært svak prestasjon av mannen som forsvinner til sommeren.

3. Midtbanen. Diaby, Rosicky og Nasri var de jeg hadde håp om at kunne gjøre oe ekstra før kampen. Og det gjorde de uten tvil, bare synd alle var ekstra dårlige.

 

Nå er det bare å håpe at Arsenal reiser seg mot Tottenham. Synes vi var med spillemessig i dag og med maksimal flaks og en ok dommer hadde vi faktisk gått videre.

Link to comment
Share on other sites

Spiller Arsenal mot Tottene som i 2.omgang i dag, blir det en klar borteseier. Og om vi i tillegg får tilbake Song og Campbell, så lukter det St.Tottensdag lang vei!

 

Og slutt nå med denne negativiteten og "selg laget mentaliteten". Vi tapte mot verdens beste spiller, som tilfeldigvis spiller på verdens beste lag. Hurra for å gå ned med flagget til topps. Barca var faktisk dobbelt så gode som oss over to kamper.

Link to comment
Share on other sites

For en spiller Messi er. Må vel nærme seg tidenes beste fotballspiller etter hvert, i en alder av 22. Latterlig god.

 

Barca har full kontroll på oss i dag, men synes likevel vi ryker ut med relativt hevet hode. Vi mangler våre fem viktigste spillere, i tillegg til flere som også kunne bidratt i dag. Hadde vi hatt med et par av disse, kunne det hele sett veldig annerledes ut over to kamper. Dette er selvsagt kun spekulasjoner, og har liten relevanse. Allikevel synes jeg ikke dette er fullstendig krise. Med dagens mannskap er Barca rett og slett tre mål bedre enn oss. Vi kan ikke spille med Mikael Silvestre på banen mot Barca på Camp Nou og ikke bli straffet.

 

Clichy gjør en fantastisk kamp i kveld. Står på, trøkker til i alle dueller og løper som en villmann helt til siste slutt. Gledelig å se ham tilbake i toppform, noe som kan bli meget viktig mot slutten av sesongen.

 

Ingen skam å tape mot dagens Barca lag. De er utrolig sterke, med Messi i spissen.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Da har vi nettopp tapt fortjent for verdens beste fotballag. Punktum.

 

Med alle skadene vi hadde, så var det vel småforventet. Jeg innrømmer at jeg mistet litt av troen når Silvestre måtte stille i forsvaret idag - men hva kan vi si. Han er et femtevalg, og han spiller deretter. Men det er klart jeg ønsker at vi hadde en som var hakket hvassere der - men situasjonen nå er at han ér det beste valget vi har som følge av alle skadene. Ellers er vi ikke særlig gode idag - selv om vi scorer det første målet. Barcelona spiller bedre fotball, og de har dessverre også verdens beste fotballspiller. Makan til fantastisk spiller skal du lete lenge etter. Det er synd, men det er også småvakkert å se hvor leken han er utpå der. Vi får bare se framover mot neste CL - da har vi forhåpentligvis forsterket troppen og ferre skader. Når det gjelder Diaby syns jeg alle dere som vil selge han burde skamme dere. Ikke bare har han et enormt potensiale, men han er også på maksnivå en genial og fantastisk fotballspiller. Blir han stabil over flere kamper tror jeg han vil bli en av våre virkelige stjernespillere. Vent å se. Nå får vi bare fokusere alt på Premier League, og kjøpe Chamakh og et par andre klassespillere til neste sesong og vinne alt som vinnes kan.

 

Oh, to be a Gooner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet jeg har sagt det før, og at jeg har sagt det motsatte, men:

Hvorfor skal vi fortsatt ha Diaby i stallen?

Joda, han har potensiale, men når du i 4 år har vist at du ikke presterer i mer en én av ti kamper, så er det kanskje noe i veien med innstillingen!

Hvis vi skal begynne å tenke sånn, så burde vi stilt det spm. så å si til nesten hele laget.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det forklaringen. Når vi manglet spiller som Van Persie, Gallas, Fabregas, Arshavin OG song...Så er det nok en grunn. Men toppa lag så hadde Barca slitt. Hadde vi spilt mot barca uten messi ikveld, så hadde vi gjort det sikkert bedre.

Det blir feil å si, for forrige uke spilte jo faktisk alle de der bortsett fra vPersie...

Og da var Arsenal dårligere enn i dag

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å innse at vi i dag taper for en bedre spiller! Jeg skal selvfølgelig ikke undergrave den kollektive prestasjonen til Barcelona, men i dag var Messi i det lekne hjørnet. Jeg syns vi har sett to svært forskjellige varianter av Barcelona i disse kampene. Den første kampen var et nydelig angrep på hvordan kollektivt angrepsspill skal utføres. I dag er det individualisten som står frem. Det er utrolig facinerende å se et lag som tør å stå så høyt og er så gode i gjenvinningsfasen. Forsvarsfireren vår ble jo konstant presset midt inne på vår banehalvdel. Det er vi ikke vant til og det ble tydeligjort.

 

Jeg mener Clichy var vår beste spiller i dag. Han var virkelig i siget, og tilbakela mange kilometer. Jeg syns han var seg selv igjen, med et enormt driv forover, noen dårlige valg og noen glipper bakover. Men alt i alt i dag syns jeg han var god, og han oste selvtillit og vilje! I dag fikk han også til et godt innlegg som dansken plantet i stolpen.

 

Daniboy22: Diaby har da tatt et massivt steg i riktig retning i år? Han gjør tidvis klokere valg, drar av flere menn og gjør som regelt et godt stykke defensivt arbeid. Tipper han tar et like stort steg neste sesong.

 

Til tross for skuffelsen over kveldens tap, så er det bare å stryke Arsenaldrakta og bære den med stolthet i morgen, som alltid :P

Link to comment
Share on other sites

Sett over to kamper så er det ingen tvil om at Barca er et klart bedre lag enn Arsenal akkurat nå.

Etter dagens kamp føler eg ikke at dem er så mye bedre, dem har en spiller som utgjør den forskjellen. Var ingen andre som var i nærheten av å putte for dem idag. Kanskje Pedro på den lobben, men vi var på høyde spillemessig. Det var vi ikke starten i London. Alt i alt, proud to be a gooner. Og tar av meg hatten for messi, selv om eg mener at det er litt juks med hele typen :P

Idag var han rett og slett strålenes og var det som gjorde at vi ikke gjekk videre.

Link to comment
Share on other sites

Det har vært mange fantastiske fotballspillere. Vi har hatt et par selv, men ingen har tålt sammenligning med de to store. Her kommer en som kan ha en sjanse hvis han fortsetter slik han fremstår nå og løfter et middels Argentina til VM-triumf. Der ligger lista. I denne sammenhengen er han fortsatt i tilløpet, men han ser ut til å kunne ha høyden inne. Vi får se. I dag er han fantastisk - igjen. Bare å bøye seg i støvet.

 

Barcelona generelt sett er fullt mulig å være på talefot med, men Messi er uimotståelig. Dagens nøkkelmann for Arsenal var Silvestre, men det hadde spillt liten rolle om det var Terry eller Ferdinand. Messi hadde presset inn de nødvendige målene likevel. Det føles faktisk ikke som et tap å måtte se seg slått av en slik spiller.

 

Likevel hadde vi mulighetene selv også i dag, men vi er ikke kliniske nok offensivt. Det blir med nesten og dårlige valg sluttfasen. Vi hadde nå tre ekstatiske minutter da!!

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det forklaringen. Når vi manglet spiller som Van Persie, Gallas, Fabregas, Arshavin OG song...Så er det nok en grunn. Men toppa lag så hadde Barca slitt. Hadde vi spilt mot barca uten messi ikveld, så hadde vi gjort det sikkert bedre.

Nå må vi ikke glemme at de manglet Pyoul, Pique, Zlatan og delvis Iniesta som såvidt fikk med seg et par minutter. Det er det som skiller de beste fra de nest beste. De har en fantastisk stall!

Link to comment
Share on other sites

Synes synd på han ene her på forumet som var der nede. Alt ble ødelagt når silvestre ga messi ballen rett etter målet vårt. Jeg står inne for at vi var det beste laget frem til da. Og da få en rett i trynet helt unødvendig da var nok veldig demotiverende. Så ikke andre omgang, jeg ga meg etter første. MEN greit nok, messi er rå, men vi gira han jo så og si de tre første målene.

 

Vi kom blant de 8 beste i europa. ikke værst det, men det er så sinnsyk stor forskjell på de tre fire beste og resten. Så vi er fremdeles bare en "middelhavsfarer" i dette selskapet. Det eneste posetive med å bli ydmyket på denne måten, er at Wenger MÅ se at her må det forsterkninger til. Men det har jeg sagt etter mange fadeser tideligere også, uten at noe er blitt gjort.

 

Tror de fleste vår faste ville slite med å gå inn på det laget vi møtte idag. Det gjelder også kapteinen vår. Tror han gjør en stor feil for sin egen progresjon ved å gå dit, noe jeg tror han vil gjøre etter denne sesongen. Og da tror jeg også en æra med Wenger kan være over. Men hvem vet, kan jo være til noe bedre. Ingen visste hvem Wenger var når han kom, og det kan komme ett nytt geni.

 

Ikke at det er slike ting jeg spekulerer i, og dette er ikke noe spark Wenger innlegg. Helt greit og tape for ett så mye bedre lag. Og når man møter noen som er bedre besatt på hver posisjon, så er det enkelt og greit ikke store sjangsen. Godt det er noen dager til vi møter scum. Men det ligger vel i korta at de skal få sin etterlengtede 3 poenger mot oss.

 

Glad denne kampen er over, jeg har grua meg en uke, og det ble ikke så stygt som jeg fryktet, resultatet tatt i betrakning, så var vi mye mere med idag. Og please Wenger, ikke kom med noen flaue bortforklaringer, si det som det er, det var divisjonsforskjell idag, innrøm det og tenk fremover....

 

 

btw, jeg håper Inter går til topps, og knuser manure i finalen, for de er jo så og si der. Og av en eller annen grunn så har jeg sansen for Mourinho. Håper han blir Wenger sin etterfølger...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke avskrive Diaby helt men ser man ikke snart stabilitet over lenger tid, så tror jeg toget om å bli en klassespiller er godt og jeg skal innrømme at jeg har alltid likt Diaby, men synes han går for langt med ballen før han gir fra seg ballen, han kunne sikkert vært den spilleren på laget med flest målgivende hadde han bare husket at ballen ikke er limt til beina hans hele tiden, og heler gitt fra seg ballen fortere

Link to comment
Share on other sites

Kort sammendrag:

- Messi gjør alt for Barcelona offensivt, selv om han ved de to første er heldig som får ballen i beina og, får tildelt en gavepakke. Det fjerde er noe heldig osm får ballen tilbake der også, men først og fremst viser han mye ro og kløkt når han ser Arsenalforsvaret stresser. Det at Messi er den trusselen han er, fører også til stor uro bakerst. Vi fikk også noen gavepakker, men vi hadde ingen på topp som er i samme klasse som Messi som kan avslutte angrepet skikkelig - og aller helst i mål.

- Barcelona får ikke nok skryt for sitt defensive spill. De er meget gode på å komme fort opp i spillerne våre og vinne ballen tilbake. Over to kamper har vi klart minst possession og barcelona er selv bedre enn de hardspillende lagene fra nord når det kommer til ballgjenvinng. Det står det stor respekt av når de er så mange små spillere på banen!

- Særlig i andre vinner vi mye ballen høyt oppe. Dessverre stemmer det ikke helt med bevegelsene og pasningene i den siste tredjedelen, det blir litt for forutsigbart. Uansett gjør vi en mye bedre kamp i dag og kunne faktisk gått videre med bedre kvalitet i siste tredjedel.

- Vi bør være stolte av spillerne våre som jobber hardt og aldri gir opp! Sagna, Clichy og Diaby er spillerne som jeg synes står mest fram når det kommer til denne arbeidskapasiteten. Stort pluss til dem alle.

- Vi røk mot verdens beste lag når vi spiller med et tilnærmet b-lag. Det er ikke noe jeg skammer meg over. Spillerne jobber hardt og kommer til mange halvsjanser. Jeg er stolt av gutta, resultatet gjenspeiler ikke hvordan kampbildet var, selv om Barcelona hadde ballen klart mest og kom til flest avslutninger på mål.

- Nå er det ligaen som gjelder. Viser spillerne samme vilje i de resterende kampene, får vi 3 poeng i samtlige. Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Stikker vi finger'n i jorda, så er det ikke veldig vanskelig å erkjenne at selv et toppet Arsenal ville vært underdogs mot et toppet Barcelona. Ikke noe å skamme seg over da vi for øyeblikket er i samme båt som ethvert annet fotballag på denne jord. I kveld var vi mye svekket, Barca noe svekket, og da ble oppgaven for stor.

 

Hatten av for Messi. En fabelaktig fotballspiller som, takk og lov, ikke spiller i PL!

Link to comment
Share on other sites

Etter dagens kamp føler eg ikke at dem er så mye bedre, dem har en spiller som utgjør den forskjellen. Var ingen andre som var i nærheten av å putte for dem idag. Kanskje Pedro på den lobben, men vi var på høyde spillemessig. Det var vi ikke starten i London. Alt i alt, proud to be a gooner. Og tar av meg hatten for messi, selv om eg mener at det er litt juks med hele typen :P

Idag var han rett og slett strålenes og var det som gjorde at vi ikke gjekk videre.

 

 

Etter 3-1 målet så slapp Barca seg ned, og jeg har en mistanke om at de hadde noen gir å gå på hvis det hadde vært nødvendig. I forrige kamp var det Ibrahimovic som scorte to mål, og han spilte ikke i dag og i dag bøttet Messi inn 4 mål.

 

Tallene fra BBC viser:

På emirates (Arsenal nevnt først):

ballinnehav 38% - 62%

Skudd på mål 2 - 14

Skudd utenfor mål 3 - 7

cornere 0 - 4

 

Dagens kamp (Barca nevnt først)

ballinnehav 63 - 37

skudd på mål 8 - 2

skudd utenfor mål 7 - 5

Cornere 3 - 2

 

Sammenlagt Arsenal nevnt først:

 

Ballinnehav 75 - 125

Skudd på mål 4 - 22

Skudd utenfor mål 8 - 14

Cornere 2 - 7

 

Eneste statistikken vi vant over to kamper var gule kort 8 - 1

 

Så jeg står fortsatt på at vi tapte mot et Barca som pr dags dato er mye bedre enn oss.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...