Jump to content

2010.04.06 Barcelona B


gunnersfan

Hvem går videre?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

BARCAGUNNERS.jpg

 

BARCELONA - ARSENAL

CAMP NOU, 6 april klokka 20.45

Viasat Fotball

 

Barcelona møter Arsenal tysdag kveld uten Carles Puyol, Gerard Pique og Zlatan Ibrahimovic. Dei første to må stå over pga suspensjoner. Den svenske spissen fekk ein smell på oppvarming før siste seriekamp og er ute i den viktige kvartfinalen. Yaya Toure og Jeffren Suarez skal testast på tysdag, begge har mindre skadar. Det er og usikkert om Iniesta blir klar til kampen. Éric Abidal som har vore ute i to månader med skade kom tilbake i kampen mot Atletico på lørdag og imponerte med to målgivande pasningar. Venstrebacken vil nok styrke Barcelona viss han startar i staden for Maxwell som sleit mot ein frisk Theo Walcott i fyrste kampen. I kampen mot Atletico var Maxwell flytta fram på midtbana. Det er verdt å merke seg at Zlatan sin erstattar Bojan skåra 2 mål i 4-1 sigeren.

 

Arsenal stiller utan Farbregas, Gallas, Song og Arshavin fra første møte mellom desse to laga. Song fekk ein smell mot Wolverhampton og blir ikkje klar til oppgjøret på Camp Nou. Arsenal var totalt overlegne i oppgjøret mot Wolverhampton men sleit med utteljinga. Vinnarmålet kom 4 minuttar på overtid etter eit flott angrep der innbytar Nicolas Bendtner til slutt skalla ballen i mål. Dette viktige målet held Arsenal inne i gullkampen med ei handfull kampar igjen å spele. På tysdag er det Champions League som gjeld.

 

Alt om kampen: UEFA.com

Les meir om Barcelona på klubbens norske supportersider her.

Les meir om troppen til kampen på arsenal.com.

 

Head-to-Head

Arsenal against Barcelona

Record

W 0 D 2 L 3 GD -4

 

Siste 6 kamper Arsenal:

03/04/2010 Arsenal - Wolves 1 : 0 (0 : 0) (1 : 0) (W)

31/03/2010 Arsenal - Barcelona 2 : 2 (0 : 0) (2 : 2) (D)

27/03/2010 Birmingham - Arsenal 1 : 1 (0 : 0) (1 : 1) (D)

20/03/2010 Arsenal - West Ham 2 : 0 (1 : 0) (1 : 0) (W)

13/03/2010 Hull - Arsenal 1 : 2 (1 : 1) (0 : 1) (W)

09/03/2010 Arsenal - FC Porto 5 : 0 (2 : 0) (3 : 0) (W)

 

Siste 6 kamper Barcelona:

03/04/2010 Barcelona - Athletico 4 : 1 (2 : 0) (2 : 1) (W)

31/03/2010 Arsenal - Barcelona 2 : 2 (0 : 0) (2 : 2) (D)

27/03/2010 Mallorca - Barcelona 0 : 1 (0 : 0) (0 : 1) (W)

24/03/2010 Barcelona - Osasuna 2 : 0 (0 : 0) (2 : 0) (W)

21/03/2010 Zaragoza - Barcelona 2 : 4 (0 : 1) (2 : 3) (W)

17/03/2010 Barcelona - Stuttgart 4 : 0 (2 : 0) (2 : 0) (W)

 

Speaking ahead of the Champions League game, Guardiola said:

 

We are short of players for Tuesday and we need support at the Nou Camp, the crowd can push us on – it’s a real final. If we advance, we will have the chance to be league and European champions at the end of this season, so it’s our most important game of the whole year.

 

Wenger talking about the strenght of the team:

 

It is the tenacity and the mental strength these players have in them - that is why I want them so much to be successful because I feel they have, in their bodies and in their heads, the spirit of champions".

We have been 11 points behind, been written off by everybody and been dominated by Barcelona. To come back and not lose, you need something special.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Her tar jeg plass på Camp Nou! Faen, som jeg gleder meg! :)

Link to comment
Share on other sites

Veldig dårlig utgangspunkt med 2-2 på hjemmebane samtidig som vi ble utspilt i perioder av kampen.

Man trenger vel ikke være Einstein for å forstå at dette kan bli vanskelig, vi snakker sannsynligvis om det beste laget i verden for tiden...

Jeg tror allikevel at dette kan være mulig.

Følgende må da skje:

1. Vi må spille kynisk, dvs ligge tett med lagdelene våre og nekte Barca rom

2. Vi må IKKE være med på tankegangen til Guardiola som går ut på at det laget som har ballen mest-vinner

3. Vi MÅ bruke Sol som stopper her som representerer den nødvendige rutinen og tøffheten som skal til i slike kamper, han vet hva som skal gjøres her

4. Vi må bruke Nasri i rollen til Cesc, kreativitet i kontringsfasen blir livsviktig

5. Vi må bruke Theo i en kantrolle på i femmer på midtbanen som gjør at Barca igjen må ta hensyn både med markering og sikring på ham

6. Vi må bruke Song som anker på midtbanen

 

The Gunners er alltid best med "the backs against the rope" :)

Link to comment
Share on other sites

Skal du på C N og se kampen ?

 

Oh yes! Sitter blant Arsenal-fansen, var en av de få som fikk billett gjennom AN!

 

Dette kan bli en av de største kveldene i Arsenals historie... Tenk på det!

Link to comment
Share on other sites

Oh yes! Sitter blant Arsenal-fansen, var en av de få som fikk billett gjennom AN!

 

Dette kan bli en av de største kveldene i Arsenals historie... Tenk på det!

 

Utrolig! Det kommer til å bli en skikkelig opplevelse ! Drar du i morgen ? Hva kostet bilettene ?

Link to comment
Share on other sites

Dette blir så sinnsykt spennende! :)

Jeg har troa, men det blir selfølgelig utrolig vanskelig.

Vi har flaks at både Pique og Puyol er ute, spesielt Puyol.

Blir viktig og sette sjansene vi får.

Walcott kommer inn som innbytter.

Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Sagna-Campbell-Vermaelen-Clichy

 

Nasri-Song-Diaby

 

Eboue-Bendtner-Rosicky

Link to comment
Share on other sites

Ah, dette blir en skikkelig spennende kamp, to av fotballagene som spiller den peneste fotballen i verden, og når begge lag har viktige spillere som mangler, så kan dette bli et fantastisk oppgjør, der kun et lag går videre.

Med tanke på at både Puyol og Pique er suspenderte, som begge er murvegger i forsvaret, samtidig at Zlatan er skadet, så kan dette bli en bra kamp med mange sjanser. Arsenal har og skader på Fabregas, Arshavin og Gallas, noe Arsenal ha slik at vi får et lite "overtak" spillermessig.

 

Men jeg håper at dette går Arsenal sin vei og at vi scorer flotte mål på Camp Nou.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig! Det kommer til å bli en skikkelig opplevelse ! Drar du i morgen ? Hva kostet bilettene ?

 

Drar ikke før tirsdag morgen. Kampbilletten kostet 700, fly og hotell måtte jeg punge ut med litt mer for på så kort varsel. Men om vi mot formodning skulle gå videre i denne, ville jeg vært villig til å betale det tidobbelte :)

 

La til poll.

Link to comment
Share on other sites

Drar ikke før tirsdag morgen. Kampbilletten kostet 700, fly og hotell måtte jeg punge ut med litt mer for på så kort varsel. Men om vi mot formodning skulle gå videre i denne, ville jeg vært villig til å betale det tidobbelte B)

 

La til poll.

 

Ja det hørtes ganske rimelig ut :)

 

Uff. Gruer meg allerde hva som venter på skolen viss vi ikke går videre, men det er ikke det jeg gruer meg verst til. Det som vi må ungå er at Barcelona ikke klarer å etablere spill den første halvtimen. Dere så hva som hendte da. Barcelona ligger høyt og presser hele tiden og da blir det helt forferdelig å se på. Vil gjerne se Walcott fra start, men jeg syntes han presterer bedere som innbytter. Vi får se utfallet til pause, og kanskje da Wenger velge å bytte han innpå.

Da sier jeg bare lykke til, til alle goonere!!!!

 

 

In Arsene we FU***** trust!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Drar ikke før tirsdag morgen. Kampbilletten kostet 700, fly og hotell måtte jeg punge ut med litt mer for på så kort varsel. Men om vi mot formodning skulle gå videre i denne, ville jeg vært villig til å betale det tidobbelte :D

 

La til poll.

 

 

Barcelona som by er kanskje også bra på denne tiden? God tur og kos deg masse! Vi har ingenting å tape. Ingen forventer at vi skal klare det, og jeg er nok mest opptatt av at vi tar Tottenham til helgen.

 

Men skulle vi mot formodning ta Barca.. ja, da er jeg enig med deg. Det blir en av våre beste prestasjoner gjennom tidene!

Link to comment
Share on other sites

God Tur Evju! Og vit at du har x antall som misunner deg den, så kos deg ditto mye!

 

Jeg har faktisk trua! Jeg tror vi kommer til å få mye mer sjanser ettersom midstopper-duoen er ute, og spillere som Rosicky/Nasri/Diaby kan fort vise seg å være jokere - sammen med Bendtner, og ett godt innhopp av Walcott etter 60 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Oh yes! Sitter blant Arsenal-fansen, var en av de få som fikk billett gjennom AN!

 

Dette kan bli en av de største kveldene i Arsenals historie... Tenk på det!

Tør jeg spørre hva det er for slags jobb du har? Jeg mener, hvordan kan folk reise på kamper mist i uka slik som dette?

 

Når det gjelder kampen, så er sjansen til Arsenal kanskje litt uarsenalsk, og den heter Bendtner. Nå med Zlatan, Pique og co ute, bør luftrommet tilhøre Diaby, Campbell og Bendtner. Plusser vi på en lynkjapp Walcott som kan fore Bendtner med høye innlegg, så...

Link to comment
Share on other sites

Oh yes! Sitter blant Arsenal-fansen, var en av de få som fikk billett gjennom AN!

 

Dette kan bli en av de største kveldene i Arsenals historie... Tenk på det!

 

Dette blir en stor stor kveld for oss. Her kan vi få en historisk seier.

God tur og håper du får en god opplevelse :D

Det blir uansett vanvittig spennende.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at Song og (Campbell) er usikre til i morgen!

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6076585,00.html

 

100% sikker på at Song spiller i morgen. Håper Wenger bruker Sol i midtforsvaret og Song som defensiv midtbanespiller. Håper på dette laget:

Almunia

Sagna - Canpbell - Vermaelen - Clichy

Deilson - Song

Walcott - Nasri - Diaby

Bendtner

 

Utrolig nok så vil jeg gjerne se Diaby på venstre, en posisjon jeg aldri har likt han noe særlig i. Flere grunner til akkurat det, nr 1 for at jeg ønsker hans defensive kraft mot Alves. Nå skal det sises at Diaby var 100% elendig defensivt i hjemmeoppgjøret, men det er lov til å håpe på forbedring. Nr 2 er at jeg vil ha han høyt i banen på utspill ogl for å hjelpe Bendtner med å vinne dueller og drive rundt Bendtner når han vinner dueller.

 

Ser gjerne at Arsenal spiller litt langt i morgen i perioder. Forsøkene på å spille oss ut mot Barca hjemme ble det kun livsfarlige sjanser i mot av. Regner med Bendtner vinner 90% av utspill og høye baller, og med spesielt Walcott løpende i bakrom så bør det være mulig å straffe dem.

 

Vi er totalt avhengige av dfenesiv stabilitet i morgen hvis vi skal få noe ut av kampen. Slipper vi inn så tror jeg vi er ute.

Link to comment
Share on other sites

Da er det snart klart for kamp igjen og jeg både gleder og gruer meg. Gleder meg fordi vi faktisk har en reell mulighet til å gå videre til CL-finalen, og om vi gjør det burde dette ha en god effekt på laget slik at vi vinner de resterende PL-kampene, spesielt er det viktig med god team-spirit før Tottenham kampen som er etter denne kampen. Gruer meg også, for vi vet jo alle hvor gode Barca var mot oss sist uke og jeg er redd vi regelrett kommer til å bli pisset på. Tenk om vi blir sendt hjem som slakt?

 

Vel, jeg håper og tror at vi skal klare dette, men da skal vi spille opp mot vårt beste, og det uten 3 meget gode spillere som dessverre er på skadelisten. Det jeg er mest usikker på er forsvaret, hvordan skal dette gå? Sol Cambell må ha sitt livs dag på jobben og det samme gjelder Vermaelen, i tillegg må de ikke bare spille godt individuelt sett, men også fungere godt sammen. Backene har jeg full tillit til, sålenge det er Sagna og Clichy som spiller, Silvestre i denne kampen kan fort bli stygt.

 

Når det kommer til midtbanen, vil helt sikkert Fabregas bli savnet, men jeg tror Nasri vil løse denne rollen godt. Han har spilt i denne rollen i Marseille og noen ganger i Arsenal og, og jeg tror han fikser playmaker-rollen godt imorgen, akkompagnert av Rosicky, Diaby og Song. I angrepet ser vi forhåpentligvis Walcott, Bendter og Eduardo. Men jeg faktisk ikke sikker på om Wenger kommer til å spille 4-3-3, dette kan fort blir 4-5-1 eller 4-4-2. Blir spennende å se hva Wenger velger å gjøre, men jeg ønsker ihvertfall å se de nevnte spillerne i aksjon fra start, eventuelt at Eboue blir brukt i en av posisjonene.

 

Det som ihvertfall er helt sikkert er at vi må score, og helst ikke sleppe inn. Samme regel gjalt på hjemmebane og det gikk heller dårlig. Barca kommer til å score, det føler jeg meg ganske sikker på, og dermed må vi bare score mer. Jeg tror også denne kampen kommer til å bli målrik, hvem som scorer flest er selvfølgelig vanskelig å si, men jeg tror det fort kan bli en reprise av Emirates-resultatet. Jeg tror dette fort kan ende 2-2, ja til og med 3-3 kan det bli i denne kampen. Jeg tror faktisk vi blir nødt til å score 3 mål på Nou camp imorgen, og det vet vi alle blir vanskelig. ALT må klaffe, da kan det gå. Men jeg er allikevel ikke pesimistisk, jeg tror vi kan klare å score både 2 og 3 mål, og kanskje det til alt overmål holder med 1 mål?

Link to comment
Share on other sites

Om jeg ikke helt hadde trua fra før, ble det som var der nesten slettet nå.. Song er utrolig viktig for oss, han er balansen på midtbanen som gjør at Cesc, og i dette tilfelle Nasri, kan få en så fri rolle fremover på banen, han har på mange måter vært en bærebjelke for oss denne sesongen

 

nå blir midtbana mest sannsynlig bestående av Nasri, Denilson og Diaby, og om alt skal gå virkelig til helvette må vi kjøre Vermaelen og Silvestre som midtstoppere, med tanke på at Campbell er "douptful".

ikke ett altfor godt utgangspunkt dette før en retur kamp på Camp Nou hvor vi må vinne, eventuelt 3-3, 4-4 osv

 

GOD HELP US

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...