Jump to content

2010.04.06 Barcelona B


gunnersfan

Hvem går videre?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ettersom det meste går "den veien" med skader og Arsenal for tiden (Hey, Rooney er muligens klar til returen mot Bayern på onsdag likevel :( ), så bær over med at jeg her <i>antar</i> at Campbell også uteblir. Da sitter i igjen med dette:

Almunia

Sagna(eller Eboue)-Vermaelen-Silvestre-Clichy

Denilson

Walcott-Diaby-Nasri-Rosicky

Bendtner

Benk: Fabianski, Eboue(eller Sagna), Traore, Merida Eastmond, Eduardo

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...-barcelona-game

 

Denne "ryggraden" er ute: Gallas-Song-Cesc-Arshavin-van Persie.

 

Som jeg leste i en blog her: If we pull this one off it will be the mother of all victories!

Men, Up the Gunners, all the way!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Denne "ryggraden" er ute: Gallas-Song-Cesc-Arshavin-van Persie.

 

Det er vel rett og slett våre fem beste spillere... Helt utrolig, og jeg tror vi rett og slett er sjanseløse i denne kampen... Det eneste jeg forventer er at vi kjemper som løver helt til siste slutt, så skal jeg forlate Barcelona som stolt gooner.

 

Jeg krysser alt jeg har av fingre for at Barcelona ikke skal lage hakkemat av oss i morra. De er kapable til det, om ikke vi er 100% skjerpet helt fra starten...

 

Ravenghost: Jeg er student :(

Link to comment
Share on other sites

Går vi videre når så å si hele sentrallinja er ute, vil jeg våge med til å si at det vil være den største prestasjonen i klubben historie og vil i alle fall begrave alle påstander om at Arsenal har en tynn stall. Det er enorm forskjell på å ha Sol + Song på banen kontra Silvestre + Denilson/Diaby som DM. Nå får jeg håpe at vi går ut i 100 og presser dem hardt fra første stund. Spillere kommer til å bli slitne, så det er viktig a Wenger får byttet inn spillere som kan opprettholde presset.

 

God tur, Evju. Du får heie Arsenal fram til et historiske avansement!

Link to comment
Share on other sites

Skulle Arsenal gå videre, vanker det også minimum 2200,- på meg, så det kan bli en aldeles fortreffelig aften i morgen på flere plan.

Får håpe dette ikke ender i en jinx;) (Bankibordet)

 

Har personlig helt slutta å tippe på Arsenalseier uansett motstand. Gikk aldri inn når jeg tippet på Arsenalseier tidligere...

Måtte vi klare å forsvare oss bedre kollektivt enn vi noen gang har gjort!

Link to comment
Share on other sites

Får håpe dette ikke ender i en jinx;) (Bankibordet)

 

Har personlig helt slutta å tippe på Arsenalseier uansett motstand. Gikk aldri inn når jeg tippet på Arsenalseier tidligere...

Måtte vi klare å forsvare oss bedre kollektivt enn vi noen gang har gjort!

Personlig har jeg alltid røket når jeg har tippet mot Arsenal, og alltid gått ut av det med gevinst når pengene har stått på Arsenal, så håper at dette holder seg gjennom morradagen.

 

Skader på Song og Campbell var det siste vi trengte nå, men har et lite håp om at det er taktikeri i bildet og at begge stiller til kampstart i morra.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan blir laget da?

 

Almunia

 

Sagna - Campbell - Vermaelen - Clichy

 

Walcott - Diaby - Nasri - Denilson - Eboue

 

Bendtner

 

 

Regner med benken blir stedet for Rosicky, for han er vel kanskje ikke beste spiller å ha med når det blir mye defensivt arbeid...

 

Benken?

Fabianski, Silvestre, Eastmond, Vela, Eduardo, Rosicky, Traore

 

Kanskje man skulle fått tilbake Wilshere nå?

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig at skadesituasjonen ikke gir seg. Med Song ute også så mister vi en veldig viktig brikke defensivt, og det kommer til å merkes. Midtbanen består mest sannsynlig av Denilson, Diaby og Nasri vil jeg tro. Vi har jo Eastmond også, men tviler på at Wenger setter han innpå i en slik kamp.

 

I forsvaret får vi bare håpe, be og tro om at Campbell blir klar. Dette kommer til å bli vanvittig tøft, og klarer vi å komme oss videre så blir jeg mektig imponert av troppen!

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Vermaelen - Campbell - Clichy

Diaby - Denilson - Nasri

Eboue - Bendtner - Rosicky

 

Walcott får komme inn som en super-sub gitt at vi fortsatt har en viss mulighet halvveis ut i andre omgang. Krisen er fullstendig om vi må starte med Silvestre. Silvestre mot Messi gråter jeg bare av å tenke på...

 

Vi trenger knallhard jobbing fra vingene våre i denne kampen, både framover og bakover. Dersom ikke de har dagen vil vi ikke produsere noe framover, og heller ikke klare å demme opp for de på kantene, slik vi så på Emirates.

 

De sentrale midtbanespillerne våre må jobbe knallhardt for å være tett i ryggen på Barca-spillerne før de får ballen. Sparke de litt på hælene, frustrere de! Nå er vi i den situasjonen de fleste av våre motstandere pleier å være i når de møter oss; vi må ty til fysisk tøff fotball for å få noe ut av denne kampen. Vi må gjøre det til en krig, ikke en ballett.

 

Frykter Bendtner blir for ensom på topp store deler av kampen, han må klare å holde på ballen slik at vi får tid til å flytte laget etter. Når vi først angriper mener jeg vi bør gjennom midten, da de er veldig svekket i midtforsvaret. I tillegg kan det være kritisk om vi mister ballen med vingene for høyt i banen, da vil Alves & co pløye opp langs siden og doble mot backene våre...

 

Dette blir forferdelig, jeg skjønner ikke hvordan så mange kan tro at Arsenal vil gå videre. Jeg er helt sikker på at vi taper, og håper bare vi kommer unna med æren i behold.

Link to comment
Share on other sites

Ikke bra at Song ikke kan balansere laget, gitt at det er slik det blir.

Almunia

 

Sagna - Campbell - Vermaelen - Clichy

 

Denilson - Diaby

 

Walcott - Nasri - Rosicky

 

Bendtner

Dårligere lag enn dette har slått Barcelona før. ;)

 

Bra startoppstilling alle skadene tatt i betraktning. Er dog litt spent på hvem som sitter på benken. Kan ikke være mye å velge blant. :(

 

Men vi kan fremdeles vinne! Barca sliter også med mange spillere ute. Cup er cup!

Link to comment
Share on other sites

Tyipisk..

 

Mens Fabregas og halve laget blir ute esd stund, så kan Rooney allerede klar mot Bayern Munchen. Faen..

 

Ja, ut ifra de spillerne som ikke starter, så er det vel bare Eboue og kanskje Vela som kan kanskje skape trøbbel mot Barcelona..

Link to comment
Share on other sites

Et lite poeng som kan spille i vår favør er at El Classico spilles på lørdag. Det blir kanskje Barcas viktigste kamp denne sesongen, og jeg håper det kan forstyrre oppladingen deres foran vår kamp på tirsdag.

 

Kanskje kan også fotballverdens forventninger og bookmakernes lave odds få dem til å undervurdere oss litt. Bare litt? Please?

 

 

 

 

 

Benk: Fabianski, Eduardo, Vela, Silvestre, Eboue, Traore, Merida.

 

Vela er ikke med i troppen. Eastmond og Merida er med.

Link to comment
Share on other sites

Et lite poeng som kan spille i vår favør er at El Classico spilles på lørdag. Det blir kanskje Barcas viktigste kamp denne sesongen, og jeg håper det kan forstyrre oppladingen deres foran vår kamp på tirsdag.

 

Kanskje kan også fotballverdens forventninger og bookmakernes lave odds få dem til å undervurdere oss litt. Bare litt? Please?

Eller som Guardiola nettopp sa: Arsenal på Camp Nou er utvilsomt vår viktigste kamp i år. Et feilskjær på Bernabeu er det nok kamper igjen til å rette opp. Spesielt om vi reiser dit kvalifisert til semifinale i CL... Sannsynligvis er det litt taktikkeri, det også, men jeg tror vi kan se langt etter at Barca ikke tar oss og en kvartfinale i CL på alvor. Jeg tviler på at Pep "sparer" spillere i denne kampen. Det er nok bare å bite tennene sammen og kjempe det vi er gode for. Tipper forøvrig Bojan starter og Henry er på benken for Barca.

Link to comment
Share on other sites

Et lite poeng som kan spille i vår favør er at El Classico spilles på lørdag. Det blir kanskje Barcas viktigste kamp denne sesongen, og jeg håper det kan forstyrre oppladingen deres foran vår kamp på tirsdag.

 

Nå har vel dessverre hele Barcelona staben vært ute i mediene og erklært Arsenalkampen som årets viktigste. Som de sier, et eventuelt tap mot Real kan fikses opp. Mot Arsenal er det derimot vinn eller forsvinn, og etter Barcelonas suverene fjorårssesong kan intet annet enn seier være godt nok i denne kampen. Frykter vi ser et 100% tent Barcalag. Spørsmålet blir om Arsenalspillerne går ut i samme tempo, eller kapitulerer på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har hørt hvorfor Vela ikkje er med til spania? Hadde vært greit å ha han med som joker, da han har erfaring fra spansk toppfotball.

 

Desverre ble være sjanser svekket nå når Song måtte melde frafall, og eg trur nok desverre me er nede i 30% sjanse til å komme oss videre til semifinale. Denilson gjorde et meget godt innhopp mot Barca sist, men sliter med å plassere seg og balansere laget slik som Song gjør en vanlig arbeidsdag.

 

Mitt råtips til joker denne kampen er spanske Fran Merida. Han har slitt med å markere seg i engelsk liga, men han har vært ein turneringsspiller utenom det vanlige. Excellent for spanias ungdomslag, og godkjent i engelsk liga- og fa-cup. Håper og tror han kan komme innpå og skape litt magi.

 

Nasri vil spille ei svært sentral rolle når han skal fylle skoa til Cesc. det har han klart bra tidligere, og det har eg tru på skjer igjen.

 

Men hovednøkkelen for å nå semifinale er å få til presise innlegg. Det har me lyktes svært lite med denne sesongen, og det er ikkje opplagt at det skal snu i morgen. Men dersom Sagna og clichy får til 4-5 gode innlegg hver, kan fort ein kvart av disse havne i målprotokollen.

 

Lykke til adle samen!

Link to comment
Share on other sites

Noen som har hørt hvorfor Vela ikkje er med til spania? Hadde vært greit å ha han med som joker, da han har erfaring fra spansk toppfotball.

 

Er Vela i det hele tatt registrert for spill i Champions League? Uansett, av det lille jeg har sett Vela tror jeg ikke han er mannen som kan snu et kampbilde på Camp Nou.

Link to comment
Share on other sites

Har utrolig lyst til å se kampen, men vet ikke om jeg tør. En eventuell lidelse vil bli endel mindre om jeg bare ser på tekst TV når kampen er over.

Finnes det noen her inne som med hånden på hjertet kan si de har større tro på at vi går videre enn at vi ryker?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...