Jump to content

2010.04.06 Barcelona B


gunnersfan

Hvem går videre?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Huff og huff, ser ikke bra ut. Med så mye skader skal vi være glade hvis vi slipper unna med 2 eller 3-0.

 

Selvfølgelig KAN det jo gå, men da skal alle mann ha dagen sin og vise et spill vi aldri har sett før, er lov å håpe :)

 

PS: Silvestre vs Messi kommer til å bli stygt...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Tror neppe Silvestre starter, selv om campbell ikke rekker kampen. Tror Wenger heller starter med Sagna som stopper enn Silvestre i en så viktig kamp.

 

Det vi har lært er at det finnes lag som er mye bedre enn oss når det gjelder det vi er best på. Vi ga dem alt for masse rom til å boltre seg i og når de har spillere som Xavi osv så de ikke nei takk til den sjansen.

 

Nå vet Wenger hva vi IKKE skal gjøre. Vi må være aggressive og prøve å kontre dem i senk. HVERTFALL IKKE LA DEM HOLDE PÅ BALLEN, som de gjorde de første 20 min på emirates..

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan dette bli stygge siffre hvis Barca går ut i samme tempo og med samme fantastiske drive som sist. Men, optimist som jeg er så tror jeg ikke at det vil skje. Barca husker nok meget godt hvor hardt de ble straffet for feilene de gjorde på Emirates og kan være litt usikre på hva som venter dem.

På Emirates fikk de en drømmestart og usikkerheten bredte seg hos Arsenalspillerene. De første 20 min var en fotball-leksjon ingen har sett før. Og det er her det viktige kommer inn: Ingen har sett det før, ikke engang barcaspillerene. De mente selv det er det beste de noen sinne har gjort. Det betyr at de må opp på et nivå de kun en gang tidligere har vært på for å prestere på samme måte som forrige uke. Det er ikke lett, og kanskje enda vanskeligere når spissen som scoret for dem er ute og sentrallinjen som gir mye av tryggheten er betydlig svekket.

 

Får vi en god start i dag så tror jeg vi kan få et godt resultat. Om det er nok til å gå videre vil vise seg, men det viktigste for meg er at laget presterer bedre enn hva de gjorde de første 20 sist. Forøvrig ble jeg mektig imponert over hvordan vi klarte å snu kampen i slutten av hver omgang sist. Barca har et utrolig toppnivå, men et meget lavt bunn-nivå. Vår jobb er å få dem nærmere bunn-nivået enn toppnivået.

 

Diaby, Clichy og Nasri blir dagens nøkkelspillere. Diaby gjorde en svak kamp sist, men de gangene han fikk dragningene til å sitte ble det farlig hver gang. Lykkes han i dag kan mye være gjort.

Nasri må tørre å holde på ballen samtidig som han hele tiden må lete etter gode overganger for Walcott/Eboue.

Clichy må ta ut Messi som han gjorde i 75 min på Emirates. Med Zlatan ute frykter jeg Messi i midten og da vil våre stoppere få tempoproblemer.

Link to comment
Share on other sites

Så en analyse på Skysports av den første kampen, og hvordan Barcelona stoppet Arsenal fra å komme fremover på banen utrolig tidlig hele veien.

 

Når Arsenal vant ballen, falt ikke Barcelona tilbake i banen, men sendte 2-3 mann i press og for å sperre pasningsmulighetene til Arsenal, i veldig mange tilfeller spesielt i 1. omgang gjorde dette at Arsenal spillerene gjorde feilpasninger eller var tvunget til å sende ballen utover sidelinjen.

 

Om vi skal ha noen mulighet mot Barca i dag må vi gå ut på samme måte, vi må tørre å stå høyt i banen og presse Barcelona hele tiden. Vi kan ikke la Barcelona la oss løpe i mellom i 2x45 min da er løpet kjørt.

 

Med høyt press og vilje til å sende mange spillere framover tror jeg vi har en reel mulighet til å vinne kampen. Barcelona er veldig gode framover, men har klare defensive svakheter, spesielt i dag uten sine faste stoppere tror jeg Barcelona kan slå store sprekker under hardt press.

 

Jeg håper vi sender ut dette laget i 4-5-1 formasjon for å slå Barcelona i dag:

 

 

Almunia - Sagna - Campbell - Vermaelen - Clichy - Eboue - Nasri - Diaby - Denilson - Rosiscky - Bendtner

Link to comment
Share on other sites

I dag vinner vi! Stopperne som sannsynligvis spiller for Barca i dag er bare 1.79 og 1.82. Bendtner er 1.94. Innleggene våre MÅ derfor være gode, da vil vi ha en stor fordel. Zlatan er også ute, så de må spille med Bojan på topp. Han er et stort talent, men mot Vermaelen og Campbell tror jeg han er sjanseløs. Messi hadde vi god kontroll på forrige uke, og det tror jeg vi vil ha i dag også. Håper vi stiller med dette laget:

 

Manuel Almunia

Emmanuel Eboue - Sol Campbell - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Samir Nasri - Denílson - Abou Diaby

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Tomas Rosicky

  • Almunia var strålende forrige kamp.
  • Forsvarsrekken er verdensklasse.
  • Med Nasri i Cesc-rollen slo vi Porto 5-0.
  • Denilson var en av våre beste forrige kamp.
  • Abou Diaby var ikke på sitt beste i forrige kamp, men han har fått seks dagers hvile og er
  • forhåpentligvis tilbake i toppform.
  • Walcott snudde forrige kamp nærmest på egenhånd.
  • Bendtner er et hode høyere enn begge stopperne til Barca, og kommer til å være en viktig trussel i
  • luftrommet.
  • Rosicky var strålende mot Wolves på lørdag.

Derfor vinner vi 2-1. Bendtner og Nasri scorer hvert sitt mål.

Link to comment
Share on other sites

Føler meg helt sikker på seier i dag. Alt ligger til rette for en klassisk Arsenal kveld. Gått relativt hardt ut med dette både på jobb og blandt venner og familie så fallhøyden er stor.

 

1-0 etter ett mål av Bendtner. Almunia MOM.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg fikk løftet troen ett hakk av de to siste positive innleggene (Parlour og The Gunner).

Takk for det :)

Positive innlegg hjelper ikke på meg desverre. I dag er jeg redd det kan bli pinlig. Har en elendig magefølelse for denne kampen. Håper jeg tar feil, men tipper vi taper med minst 4 mål.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Positive innlegg hjelper ikke på meg desverre. I dag er jeg redd det kan bli pinlig. Har en elendig magefølelse for denne kampen. Håper jeg tar feil, men tipper vi taper med minst 4 mål.

 

BE

 

Behersket optimist med andre ord :)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal squad to face Barcelona:

 

Manuel Almunia

Lukasz Fabianski

Nicklas Bendtner

Eduardo

Abou Diaby

Samir Nasri

Denilson

Fran Merida

Theo Walcott

Craig Eastmond

Tomas Rosicky

Armand Traore

Emmanuel Eboue

Gael Clichy

Bacary Sagna

Thomas Vermaelen

Sol Campbell

Mikael Silvestre

 

Håper på denne startellveren:

 

Almunia

Sagna - Campbell - Vermaelen - Clichy

Nasri - Diaby - Rosicky

Walcott - Bendtner - Merida

Link to comment
Share on other sites

Håper på denne startellveren:

 

Almunia

Sagna - Campbell - Vermaelen - Clichy

Denilson

Nasri - Diaby - Rosicky

Walcott - Bendtner - Merida

 

Jøss, får vi stille med 1 mann ekstra i dag???

Link to comment
Share on other sites

I dag vinner vi! Stopperne som sannsynligvis spiller for Barca i dag er bare 1.79 og 1.82. Bendtner er 1.94. Innleggene våre MÅ derfor være gode, da vil vi ha en stor fordel. Zlatan er også ute, så de må spille med Bojan på topp. Han er et stort talent, men mot Vermaelen og Campbell tror jeg han er sjanseløs. Messi hadde vi god kontroll på forrige uke, og det tror jeg vi vil ha i dag også. Håper vi stiller med dette laget:

 

Manuel Almunia

Emmanuel Eboue - Sol Campbell - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Samir Nasri - Denílson - Abou Diaby

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Tomas Rosicky

  • Almunia var strålende forrige kamp.
  • Forsvarsrekken er verdensklasse.
  • Med Nasri i Cesc-rollen slo vi Porto 5-0.
  • Denilson var en av våre beste forrige kamp.
  • Abou Diaby var ikke på sitt beste i forrige kamp, men han har fått seks dagers hvile og er
  • forhåpentligvis tilbake i toppform.
  • Walcott snudde forrige kamp nærmest på egenhånd.
  • Bendtner er et hode høyere enn begge stopperne til Barca, og kommer til å være en viktig trussel i
  • luftrommet.
  • Rosicky var strålende mot Wolves på lørdag.

Derfor vinner vi 2-1. Bendtner og Nasri scorer hvert sitt mål.

 

Etter dette inlegget, fikk jeg følelsen på at vi vinner ikveld, håper dette skal skje ! :)

Bra skrevet, formulert og tenkt forresten !

Link to comment
Share on other sites

Håper på denne startellveren:

 

Almunia

Sagna - Campbell - Vermaelen - Clichy

Denilson

Nasri - Diaby - Rosicky

Walcott - Bendtner - Merida

 

Ja, om det hadde vært så vel.. men vi kan dessverre ikke stille med 12 spillere.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Ja, om det hadde vært så vel.. men vi kan dessverre ikke stille med 12 spillere.

 

 

Sympati tilltak fra UEFA pga latterlig mange skader!

Link to comment
Share on other sites

Sympati tilltak fra UEFA pga latterlig mange skader!

 

Det hadde absolutt ikke vært urimelig. Har en veldig dårlig følelse foran denne kampen.. På Emirates hadde vi Arshavin, Gallas, Song og Fabregas friske, og allikevel klarte vi å bli rundspilt.

 

Hvordan i huleste skal det gå på Camp Nou!? Med tanke på stå-på-viljen til spillerne, tror jeg bare vi blir ydmyket 3-1...

Link to comment
Share on other sites

Har en stor innlevering som skal leveres i morgen. Har selvsagt utsatt den til siste liten, og nå begynner jeg å bli så nervøs at jeg ikke klarer å stokke om fingrene på tastaturet... Skal jeg være helt ærlig så tror jeg vi går på hau ut av Champions League i kveld. Og det blir muligens veldig stygt. Heldigvis har vi andre positive brukere som hjelper litt på motivasjonen her inne. :D

Når det gjelder kampen så er nøkkelen helt klart å gå ut i høyt press og lange baller mot Bendtner som kan stusse igjennom kantspillerne eller eventuelt heade den rett i mål. Målet til Nicklas i helgen har garantert gitt oss et ekstra boost.

 

Barca ligger tett og fint i midten av banen, så da er det naturlig at vi overlapper på kant og følger opp med innlegg inn i boks. Eksempel på dette er målet mot Wolves. Fantastisk angrepsfotball spør du meg. Bendtner vil som The Gunner sier gruse Milito og Marquez i luftrommet, så det må vi utnytte til det fulle.

 

Når det gjelder startoppstillingen så er jeg redd for å putte inn skadede spillere. For hvem klarer å holde kontroll på skadene våre? Tipper fysioterapautene våre sliter de også.

Almunia

Sagna-Campbell-Vermaelen-Clichy

Diaby-Denilson

Walcott-Nasri-Rosicky

Bendtner

 

Diaby og Denilson deler på arbeidsoppgavene Song alltid fullfører med stil. Flytter vingene litt mer ned enn hva de vanligvis er, slik at denne formasjonen er mer lik 4-5-1 enn 4-3-3. Med Nasri og Rosicky som rullerer på å være hengende spiss, noe som gir oss litt variasjon.

Link to comment
Share on other sites

Etter dette inlegget, fikk jeg følelsen på at vi vinner ikveld, håper dette skal skje ! :D

Bra skrevet, formulert og tenkt forresten !

 

Fikk også litt trua etter å ha lest dette innlegget, før jeg leste litt statestikk fra tv2.. Blant annet at arsenal har sluppet inn mål på de siste 11 bortekampene i europa.. Og ikke vunnet på de fire siste bortekampene (siden standar liege i september)..

 

Men; i dag kan ting kune bli positivt:) Come on you gunners!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk veldig lite nervøs foran kampen, har ikke den store troa på avansement..... etter å ha sett Arsenal bli latterliggjort i store deler av kampen på Emirates og det med spillere som Cesc, Gallas, Arshavin og Song. Nå stiller vi uten alle de... Nja ser ikke helt hvordan vi skal klare det.

Men samtidig, Barca er jo også redusert og vi kan da umulig bli så utspilt igjen.... nivåforskjellen på lagene er vel ikke så stor?

alle gutta må være på 120 %, spille til krampa tar dem og vel så det....

større mirakler i fotballverdenen har skjedd mange ganger.

 

Laget bør bli:

Almunia

Sagna

Vermaelen

Campbell

Clichy

Rosicky (Eboue)

Diaby

Denilson

Nasri

Walcott

Bendtner

 

Walcott må søke bakrom for alt det er verdt og dansken må ligge i boksen!!!

 

Det kan gå!!! come on you reds.

 

Nå venter Bohemen, øl, chillinøtter og forhåpentligvis 11 dedikerte Arsenalspillere.

Ser jeg spillerne gi ALT, er jeg uansett greit fornøyd. Er nok et stykke opp til Barca på en normal dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...