Jump to content

2010.04.06 Barcelona B


gunnersfan

Hvem går videre?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jaja, hva skal man si.

vi åpnet veldig bra, og fikk den åpningen vi kunne håpe på, men problemet er at Barca har Messi.

 

Helt vanvittig hvor god han er. Er ikke mange forsvarere her i verden som klarer å stoppe han. Forhåpentligvis roer Barca litt ned i andre omgang, slik at vi evt kan prøve å komme oss inn igjen i kampen med en tidlig redusering selv om dette ser fryktelig mørkt ut akkurat nå.

Eneste man kan klamre seg til er at det så enda mørkere ut for 6 dager siden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

I kveld er det kun vi goonere som ikke ser magien i det Messi gjør utpå der. Herlig å se - og han er vel den spilleren som har mint meg mest om tidenes spiller - Diego Maradona.

 

Andre omgangen er det bare å glemme alle forhåpninger om avansement, så får vi heller nyte Barcas fotball. Når vi nå først er på tur ut av turneringen, så er jeg sjeleglad for at det er mot nettopp dem, og ikke de unevnelige fra nord.

Link to comment
Share on other sites

I kveld er det kun vi goonere som ikke ser magien i det Messi gjør utpå der. Herlig å se - og han er vel den spilleren som har mint meg mest om tidenes spiller - Diego Maradona.

 

Andre omgangen er det bare å glemme alle forhåpninger om avansement, så får vi heller nyte Barcas fotball. Når vi nå først er på tur ut av turneringen, så er jeg sjeleglad for at det er mot nettopp dem, og ikke de unevnelige fra nord.

Og det er liten tvil om at skuffelsen nesten blir helt borte hvis Bayern gjør jobben i morgen...

Link to comment
Share on other sites

Sånne ting kan man spare seg for...

Messi er verdens beste spiller, og for å si det sånn - tror ikke Messi nyter veldige fordeler av at han er "gigantisk" av vekst.

Vett at det egentlig bare er å ta av seg hatten, det han gjør er fantastik. Og han er sympatisk og ikke noe klyse. Men alle mangler noe på og bli verdens beste fotballspiller. Messi manglet høyde og styrke, det fikk han nok av siden han fikk muligheten til å gå på vekst hormoner. Men uansett, han er fantastisk og det er fortent at dem leder med god margin til pause. Får bare håpe at det er vinneren av CL 2010 som spiller utpå der nå.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at me ligg under er:

- Me møter verdens beste fotball lag.

- Me møter verdens beste fotballspelar, Messi.

- Me manglar sentrallinja og må spele med Silvestre som midtstoppar.

- Me er uheldige med linjemann si vurdering ved gjennomløpinga til Bendtner, i ein slik kamp må me skåre på alle våre sjansar.

 

I fyrste kampen var me rundspelte i fyrste omgang og pauseresultatet var 0-0, i dag er me med, men er straffa av ein enkeltspelar med ekstreme kvalitetar.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å ta av seg hatten for verdens desidert beste fotballspiller. Savner en Lauren/Flamini/Vieira som kunne gitt han den nødvendige "gulekorttaklingen" som satte han ut av kampen. Jeg mener ikke å sette han ut av kampen fysisk, men psykisk, bare så det er presisert.

 

Det kommer til å bli fryktelig vanskelig og jeg har vondt for å tro at Barca gir fra seg enda en tomålsledelse. Men tar jeg feil hadde ikke noe gjort meg lykkligere. Får vi 3-3 er vi i semifinalen :)

Link to comment
Share on other sites

Kampen startet bra og utviklet seg dårlig. Vi ligger under med 2mål, akkurat som sist bare vi hadde hjemmebane.

Barca spiller oss trillrundt. Vi holder ikke lenge nok på ballen til å produsere de store sjangsene.

Noe må gjøres i pausen.

Link to comment
Share on other sites

I kveld er det kun vi goonere som ikke ser magien i det Messi gjør utpå der. Herlig å se - og han er vel den spilleren som har mint meg mest om tidenes spiller - Diego Maradona.

 

Andre omgangen er det bare å glemme alle forhåpninger om avansement, så får vi heller nyte Barcas fotball. Når vi nå først er på tur ut av turneringen, så er jeg sjeleglad for at det er mot nettopp dem, og ikke de unevnelige fra nord.

 

Sant det, et lag som spiller fotball på den måten som Barca gjør skal man bare ta av seg hatten for. Barca står høyere i kurs hos meg enn Real hvertfall. Og evt andre lag som Inter, United, Chelsea etc.

 

Håper uansett at vi klarer å demme opp for Barca i andre omgang og klarer å slå litt tilbake. Viktig for spillerne også å se at de kan klare å demme opp for et Barca lag på sitt beste, fordi det finnes stort sett ikke bedre lag her i verden.

Link to comment
Share on other sites

Vi er uheldige som får to mål imot oss der ballen spretter rett i beina til en barcaspiller som enten sender den videre til en som scorer eller som scorer selv. Det siste målet er en grov feilvrudering av Vermaelen, en så rask spiller som Messi kan ikke få slike rom!

 

Ellers synes jeg noen spillere har jobbet bra i gjenvinningsfasen og særlig Diaby og Clichy har gjort en det bra på det området.

 

Vi kan ikke gi dem mye rom bakover pga raske, tekniske spillere. På den andre siden må vi presse dem høyt for å vinne ballen. Følgene av det vil i så fall bli mye rom mellom leddene.

 

Nå har vi ingenting å tape. La oss eventuelt ryke ut med et hevet hode!

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at me ligg under er:

- Me møter verdens beste fotball lag.

- Me møter verdens beste fotballspelar, Messi.

- Me manglar sentrallinja og må spele med Silvestre som midtstoppar.

- Me er uheldige med linjemann si vurdering ved gjennomløpinga til Bendtner, i ein slik kamp må me skåre på alle våre sjansar.

 

I fyrste kampen var me rundspelte i fyrste omgang og pauseresultatet var 0-0, i dag er me med, men er straffa av ein enkeltspelar med ekstreme kvalitetar.

Bør også nemne at det andre dommeravgjørelsene har gått i deres favør. Men med silvestre som stopper, mot messi er rått parti.

Vi klarer ikke stoppe dem, men kan true dem def. Skåret 2 i andre sistgang, da ble vi rundspilt. Idag har vi vert på høyde, og kan også putte 2 i andre, viss vi klare å tette igjen bakover.

Link to comment
Share on other sites

Bør også nemne at det andre dommeravgjørelsene har gått i deres favør. Men med silvestre som stopper, mot messi er rått parti.

Vi klarer ikke stoppe dem, men kan true dem def. Skåret 2 i andre sistgang, da ble vi rundspilt. Idag har vi vert på høyde, og kan også putte 2 i andre, viss vi klare å tette igjen bakover.

 

Vi har ingenting å tape nå. Må bare satse alt og håpe vi har litt flaks med oss i dag. Dette ser helt forjævelig ut.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at me ligg under er:

- Me møter verdens beste fotball lag.

- Me møter verdens beste fotballspelar, Messi.

- Me manglar sentrallinja og må spele med Silvestre som midtstoppar.

- Me er uheldige med linjemann si vurdering ved gjennomløpinga til Bendtner, i ein slik kamp må me skåre på alle våre sjansar.

 

I fyrste kampen var me rundspelte i fyrste omgang og pauseresultatet var 0-0, i dag er me med, men er straffa av ein enkeltspelar med ekstreme kvalitetar.

Meget enig i din oppsummering, men vil også tilføye at vi ikke forsvarer oss som et lag. Hvor var vingen som skulle fulgt løpet på kanten i forkant av 2-1?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det mulig å spille så dårlig? Det er skandale. Tenk å slippe inn tre mål mot Barca! er vi helt gale? Vi er jo ikke på tippeliga nivå engang. Å fy faen så god Messi er!!!!! HAN ER EN GUUUUUUUUUUUUD!!!! DET BLIR NOK TRETTINI MÅL TIL!!!!

 

-Words from the fjørtorft.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen kan ikke spille så offensivt som han gjør i PL hvertfall. Da sliter vi kraftig, fordi Messi er såpass hurtig at det blir motorvei for han å løpe på når midtstopperne kommer ut av posisjon.

 

Silvestre er vågal å bruke som stopper, men allikevel tror jeg det er lettere for han å demme opp for Messi. Når det er Messi som er motstander så er det mye dribling og hurtighet. Da tror jeg det er lettere for Silvestre å kunne holde følge enn Campbell.

Link to comment
Share on other sites

Sant det, et lag som spiller fotball på den måten som Barca gjør skal man bare ta av seg hatten for. Barca står høyere i kurs hos meg enn Real hvertfall. Og evt andre lag som Inter, United, Chelsea etc.

 

Håper uansett at vi klarer å demme opp for Barca i andre omgang og klarer å slå litt tilbake. Viktig for spillerne også å se at de kan klare å demme opp for et Barca lag på sitt beste, fordi det finnes stort sett ikke bedre lag her i verden.

Enig, dem har sympatiske spillere. Fanastisk fotball som går ut på og spille og ikke krige/sparke motstanderne sønder og sammen. At dem faktisk har gitt vekk brystet sitt til UNICEF sier jo bare sitt. Sagt det før, sier det igjen. Håper virkelig at vinnern av CL 2010 spiller på Camp Nou ikveld.

Link to comment
Share on other sites

Idag så er det så utrolig kjipt at det er 2 forsvarsfeil som gjør at vi ligger under. Har vært helt på høyde, og frem til 1-0 målet så var vi best. Men faller veldig når de får den så kjapt. Silvestre er jo helt ubruklig. Og Vermaelen er jo litt vel offensiv i spillet på 3-1. Men de har messi, skulle ønske de ikke hadde det. For han er jo enorm. Enda større enn ronaldo var for ett par år siden.

 

Menmen, jeg satt sammen med barca folk og så første omgang. Nå ser jeg heller siste del av vår champions leauge eventyr alene hjemme foran pc`en....Det er så utrolig bittert og aldri nå heilt opp.

Link to comment
Share on other sites

Oi oi! Stakkars Arsenal og Wenger. Ingen tvil om at dette kan bli stygt.

 

At vi ligger under med 1-3 er kanskje ikke så skremmende. Det som skremmer er at vi blir r*vkjørt i andre kampen på rad mot Barcelona. Arsenal henger ikke med og virker som et guttelag. Tydelige at gjengen nok en gang er preget av stundens alvor.

 

Ellers viser Silvestre at hans dager er talte. Synd vi ikke stilte med Campbell. En av få i dagens tropp som kunne ha gitt litt juling.

Link to comment
Share on other sites

Oi oi! Stakkars Arsenal og Wenger. Ingen tvil om at dette kan bli stygt.

 

At vi ligger under med 1-3 er kanskje ikke så skremmende. Det som skremmer er at vi blir r*vkjørt i andre kampen på rad mot Barcelona. Arsenal henger ikke med og virker som et guttelag. Tydelige at gjengen nok en gang er preget av stundens alvor.

 

Ellers viser Silvestre at hans dager er talte. Synd vi ikke stilte med Campbell. En av få i dagens tropp som kunne ha gitt litt juling.

Det skremmende er at alle har sett at Silvestre sine dager av talte når han ikke var god nok for man u. Rettelse, alle minus en viss fransk proffessor. Kunne gjerne hatt Senderos utpå der idag. Kunne ikke gått mye verre.

Link to comment
Share on other sites

Etter disse 2kampene mot Barcelona må vel wenger se at det er i forsvar laget vårt er svakest må ikke bare har 1 forsterkning til der men tror vi må ha hele 3 nye forsvar spillere neste sesong. Det er der vi taper pokaler hvert år

Link to comment
Share on other sites

Etter disse 2kampene mot Barcelona må vel wenger se at det er i forsvar laget vårt er svakest må ikke bare har 1 forsterkning til der men tror vi må ha hele 3 nye forsvar spillere neste sesong. Det er der vi taper pokaler hvert år

Keeperplassen har også vert en akillishæl, pluss en bråte med skader.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...