Jump to content

2010.04.06 Barcelona B


gunnersfan

Hvem går videre?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det har vært mange fantastiske fotballspillere. Vi har hatt et par selv, men ingen har tålt sammenligning med de to store. Her kommer en som kan ha en sjanse hvis han fortsetter slik han fremstår nå og løfter et middels Argentina til VM-triumf. Der ligger lista. I denne sammenhengen er han fortsatt i tilløpet, men han ser ut til å kunne ha høyden inne. Vi får se. I dag er han fantastisk - igjen. Bare å bøye seg i støvet.

 

Barcelona generelt sett er fullt mulig å være på talefot med, men Messi er uimotståelig. Dagens nøkkelmann for Arsenal var Silvestre, men det hadde spillt liten rolle om det var Terry eller Ferdinand. Messi hadde presset inn de nødvendige målene likevel. Det føles faktisk ikke som et tap å måtte se seg slått av en slik spiller.

 

Likevel hadde vi mulighetene selv også i dag, men vi er ikke kliniske nok offensivt. Det blir med nesten og dårlige valg sluttfasen. Vi hadde nå tre ekstatiske minutter da!!

Hehe.. ja dem var ekstatiske. Bare dem 3 gjør det vert å følge med på fotball :P

Messi var fantastisk, men jeg er ganske sikker på at han ikke hadde puttet 4 mot forsvaret til man u eller chelsea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

76 mål på de siste 91 kampene for Messi. Det sier jo litt.

 

Messi er for Barcelona akkurat slik som Henry var for Arsenal.

Har sett de fleste kampene av Barca i år, og innsatsen til Messi i dag overrasker ikke. Det er slik de fleste kampene har utartet seg, og slik Messi har fremstått den siste tiden.

 

Kan nok være verdt å få med seg Real mot Barca til helgen tror jeg. Kanskje Wenger skulle slå til med å hente Messi til sommeren, det hadde absolutt ikke gjort noenting. :P

Link to comment
Share on other sites

Vi er Arsenal FC, for å vinne slike kamper og for å være med HELT der oppe så syntes JEG at vi trenger en bredere stall. vi får skader på en del nøkkelspillere, (og for ALL del det er ikke en unnskyldning for tapet i dag) da burde vi ha et par nøkkelspillere tilgjengelig.. Det er jo veldig uheldig at vi får skader på Song, fabregas og arshavin på en gang i samme ledd...

 

 

Min mening er at vi BARE har en goalgetter i Arsenal, nemlig van persie.. Eduardo holder ikke mål og bendtner blir bare et oppspillspunkt.. da mener jeg at forsvarerne til det andre laget ikke får den frykten for vår spiss som de burde få..

 

Håper ryktene er sanne, Wenger, PLIIIS kjøp Chamakh!!!

Link to comment
Share on other sites

Tar av hatten for Messi, dette tapet er ikke noe å dvele over, mangler defensiv trygghet på midten, noe som legger ekstra press på Silvestre som tilfeldigvis møter Messi i denne kampen, målene han scorer kommer på tabber, men noe sier meg at han ville ha fått dem uansett, Messi vil nok bli sett på som den beste fotballspilleren noensinne om et par år.. imponerende målstatistikk med masse assists

Link to comment
Share on other sites

Litt skuffet over at vi ikke gjør det bedre resultat og spillemessig. Men fortsatt enormt stolt over dette laget. I dag møtte vi rett og slett et av tidenes beste fotballag og verdens beste, om ikke tidenes(!) beste spiller i Lionel Messi!!

 

Måtte vi vinne alle våre siste kamper denne sesongen!

Link to comment
Share on other sites

76 mål på de siste 91 kampene for Messi. Det sier jo litt.

 

Messi er for Barcelona akkurat slik som Henry var for Arsenal.

Har sett de fleste kampene av Barca i år, og innsatsen til Messi i dag overrasker ikke. Det er slik de fleste kampene har utartet seg, og slik Messi har fremstått den siste tiden.

 

Kan nok være verdt å få med seg Real mot Barca til helgen tror jeg. Kanskje Wenger skulle slå til med å hente Messi til sommeren, det hadde absolutt ikke gjort noenting. ;)

Han har jo sagt det at viss dem skal ha Fabregas så skal vi ha messi. Selv om jeg synest at fabregas er en fantastisk spiller, så ville dette vert et bra bytte av wenger :P Sannsynlig er det nok desverre ikke.

Link to comment
Share on other sites

btw, jeg håper Inter går til topps, og knuser manure i finalen, for de er jo så og si der. Og av en eller annen grunn så har jeg sansen for Mourinho. Håper han blir Wenger sin etterfølger...

 

Nei nei nei, og atter NEI!!!

 

Når først Arsenal har blitt kjent for å spille fantastisk fotball, og blir nevnt i samme åndedrag som Barca, vil jeg ikke ha en Mourinho med sin bæsjefotball. Vi husker vel alle hvor fantastisk "morsomt" det var å se Chelsea under "the special one" sitt regime...

Link to comment
Share on other sites

Ingenting som tilsier at Spudz-kampen blir enklere. De kampene lever sitt eget liv og for Spudz er dette en av årets største kamper.

 

Deler dog dine ønsker om en Campbell-retur.

 

Jeg tenkte mest på forvarsspillet. Tror aldri i livet at Spurs' angrep kan skape like mye problemer for oss der bak som Barca har gjort i dag, og forsåvdt en uke siden. Men det trenger vi selvsagt ikke ta her.

 

Ingen overraskelse at vi ryker over to kamper mot verdens beste lag. Disse storlagene egner ikks oss noe særlig, noe som er synd mtp at det blir vanskelig å oppnå europeisk suksess. Nå er vi riktignok fortsatt med i kampen om ligagullet, men de fire tapene mot Man Utd og Chelsea kan vise seg å bli kostbare. I fjorårets CL røk vi også ut med en gang vi møtte antatt bedre lag.

 

Håper ikke folk bestemmer seg for å gå rundt og sutre over dette tapet. Husk på at dette er verdens beste lag, og Arsenal er nok ennå ikke der. Jeg ser definitivt fram til Spurs-kampen nå, der henger vi med i 90 minutter, med forhåpentligvis Song og Campbell tilbake på laget.

 

- Proud Gooner.

Link to comment
Share on other sites

Han har jo sagt det at viss dem skal ha Fabregas så skal vi ha messi. Selv om jeg synest at fabregas er en fantastisk spiller, så ville dette vert et bra bytte av wenger :P Sannsynlig er det nok desverre ikke.

 

hehe ja. Er det en spiller vi kan bytte Fabregas mot så må det i såfall være Messi ;)

 

Tror det blir viktig for spillerne våre å få disse kampene ut av systemet nå, men allikevel også ta med oss disse kampene videre. Det offensive spillet som Barca står for er det nivået vi ønsker å nå, og det er det vi må strebe etter.

 

Vi har fortsatt en sjanse i PL og klarer vi å nullestille oss nå og satse alt på PL så er det absolutt mulig for oss å gi Chelsea og United ordentlig kamp inn til døra. Forhåpentligvis får vi noen spillere tilbake snart også.

Link to comment
Share on other sites

Fotballen er rund. Vi spiller en langt bedre kamp enn på Emirates, alikevel taper vi 4-1. Superlativene om Messi er brukt opp, han er rett og slett vanvittig!

 

Vår beste spiller syns jeg var Clichy, han viste virkelig klasse. Det var Gael på sitt beste. Innlegget som Bendtner satte i stolpen, må være det beste innlegget han har slått på evigheter. En arbeidsinnsats som var helt enorm!

 

Nå er det 15 poeng igjen å spille om, vi må ha alle. Men har vi den samme spiriten som i dag, er det slett ikke umulig.

 

Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Eg tykkjer at Arsenal gjer ein bedre kamp enn resultatet viser. Problemet til Arsenal og som blir svært tydelig i slike kampar er at me manglar alternativ på topp. Du må ha alternativ til Bendtner som er vår einaste reindyrka spiss, per i dag har me ikkje dette. Tenk om me kunne hatt ein spelar som Henry og satt inn når me jaga som værst i andre omgang. Me treng ein matcvinner på topp til neste sesong.

 

At me i tillegg må spele med 5 valg som makker til Vermaelen i midtforsvaret i dag har heller ingen positiv innverknad på resultatet.

 

Til helga møter me Spurs, kan fort bli vanskelig det og, men ikkje i nærleiken av det me har opplevd over to kampar mot Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Synes vi kan døpe om Silvestre til "Silverste".

 

Vermaelen var ikke noe bedre.

 

Vi tapte på bortebane. Mot verdens beste lag, med verdens (på vei til å bli tidenes) beste fotballspiller, by far.

Vi derimot, manglet Van Persie, Arshavin, Campbell, Song, Gallas og Fabregas.

Er dere virkelig så skuffet?

 

Proud to be a Gooner.

Link to comment
Share on other sites

Er det jeg som har dårlig hukommelse, eller var det langt færre skader i Wengers tidlige Arsenal år, enn de siste 5-6 årene?

Skulle likt å visst hva det er som gjør det

 

Spillestil og spillertyper er ordene. Når han kom til klubben var Arsenal et maskineri. Nå er det fintspillende og teknisk eminente spillere som drar lasset(og blir skadet)

Link to comment
Share on other sites

Er det jeg som har dårlig hukommelse, eller var det langt færre skader i Wengers tidlige Arsenal år, enn de siste 5-6 årene?

Skulle likt å visst hva det er som gjør det

 

Tidligere var vi det laget som pådro oss flest gule og røde kort. Eller i hvertfall veldig mange. Vi hadde tøffere spillertyper og større spillertyper.

 

Nå er spillerne mindre og mer fintspillende spillertyper og det gjør nok at spillerne blir mer utsatt i dueller. Tidligere ga vi mye juling, nå får vi stedet mye mer juling og det gir jo så klart utslag på skadelisten.

Selv om vi også har slitt med skader tidligere om årene, så vi skal nok ikke tro at det er så mye værre nå.

 

Vi trenger noen hardhauser som Vieira, Campbell, Adams, Keown, Petit. Spillere som gir motstanderne litt juling og som tåler å ha litt vondt. Vermaelen er en slik type, og Song virker å være i ferd med å bli en slik type. Tror det blir viktig for Wenger å ha noen slike spillere på laget fremover, og så blande dem sammen med mer fintspillende spillere som Cesc, Nasri, Rosicky, etc.

Link to comment
Share on other sites

I kveld er det kun vi goonere som ikke ser magien i det Messi gjør utpå der. Herlig å se - og han er vel den spilleren som har mint meg mest om tidenes spiller - Diego Maradona.

 

Andre omgangen er det bare å glemme alle forhåpninger om avansement, så får vi heller nyte Barcas fotball. Når vi nå først er på tur ut av turneringen, så er jeg sjeleglad for at det er mot nettopp dem, og ikke de unevnelige fra nord.

 

nå skal det sies, at barca ikke var spesielt gode. det var derimot messi og xavi. ellers spilte barcaspillere en middelmådig kamp, og det holdt lenge mot et halvtamt arsenallag bestående av en del spllliere, som aldri kommer opp på det nivået de må, for at arsenal skal være i eliten med de på laget. dansken er alt for treig. for lite på hugget, og står ofte på hælene. han lukter svært sjelden de sjansene som kan oppstå. denilson er direkte elendig. hver gang han får ballen, snur han seg bakover og slår støttpasning. i tilegg, er hansvært dårlig til å lese spillet. han har et tempo, som så vidt matcher dansken, og er ofte å se joggende bak motstanderne. eduardo har også samme tempoet i kroppen. beveger seg som en halvfeit sjetteklassing, og ser bare mindre og mindre målfarlig ut. silvestre er desidert den svakeste spilleren i troppen. mulig han er den dårligste spilleren i cl. hvordan wenger kan starte med han, nårr t er mulig å starte med noen andre, eerfor meg en gåte. han er i stand til å være motstanderlagets farligste våpen i angrep etter angrep, i kamp etter kamp. i og med at almunia var så god i 1. omg sist kamp, gidder jeg ikke å kommentere annet enn at han sparket ballen over sidelinje gang på gang når han fikk tilbakespill. upresset som presset.

 

det må virkelg forsterkninger til i sommer, og jeg håper at også rice blir erstattet. det må inn en mann på siden av wener, som kan gjøre at arsenal kan klare å gjøre endringer som kan forandre kampbildet.

 

barca går fortjent videre, men arsenal kunne, og burde gjort det mye vanskeligere for de.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Må si at jeg er stolt av gutta i år. Med nesten samtlige av stjernespillerne våres ute og mot verdens beste lag med en Messi som var i strålende form så er det ikke så mye mer å si.

 

Personlig legger jeg all skylden på den grusomme hvite bortedrakten vi spiller i! Alle skadene vi har hatt i år tror jeg er koblet til Charlton hjemme drakten våres..

 

Men for å være litt mer seriøs så skal det bli spennende å se hvordan arsenal`s respons mot Tottenham blir.

Link to comment
Share on other sites

Good all Arsenal, I'm proud to say the name!

 

Dette var synd, gutter.. Vi kan ikke gjøre annet enn å gratulere Barcelona med en velfortjent seier.

 

Som Andy Gray sa; "arsenal er vant med å ha mest ballinnehav, når de møter et så sterkt lag med en slik ballbesittelse, så vet man ikke hva man skal gjøre eller hvordan man skal forsvare seg"

 

Det var jo typisk at vi skulle møte Messi i akkurat den formen. Han er rett og slett magisk!

 

Våre egne spillere, tja, hva skal man si? Jeg mener hvertfall at Clichy var vår beste i dag, Diaby og Vermaelen spilte også bra. Spillere som Denilson, Walcott, Silvestre, Bendtner blir dessverre et nummer for små. Men syns ikke vi skal være altfor deppa over tapet. Vil vel tro at de færreste hadde tro på at vi skulle klare dette.

 

Er hvertfall glad jeg dro på hjemmekampen og ikke på denne. Som en av dere nevnte, synes synd på han som dro til Barcelona for å se den kampen. Var nok definitivt en stor opplevelse, men dog..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tilhører ikke de som mener Barcelona er uslåelige, men jeg mener vi presterer alt for dårlig. For det første er vi for dårlige i forsvar med silvestre som midtstopper. Vi kunne tatt hvilken som helst midtbane eller forsvarspiller og plassert der i steden med ett bedre resultat. Kan vi se å få kvittet oss med ham, så han ikke er ett alternativ lenger. For det andre gjør vi flere elendige halvhjertede valg når vi har gode muligheter fremover.

 

Selv om jeg lovte meg selv å ikke skylde på skader, så blir det nok en gang avgjørende for utfallet av vår sessong. Det laget vi stilte med i dag ligner på ett lag vi kunne spilt en ligacupfinnale med dersom resten av troppen var noenlunde skadefrie. Sol og Song var de siste dråpene som fikk begeret til å renne over.

 

Fasiten er at vi til en hver tid har mellom 5 og 10 spillere på skadelista og vi topper den tabellen suverent. Dette holder ikke og vi må for bredden sin skyld sørge for å skaffe flere spillere på ett godt nok nivå. Men hvert jævla år er det "neste sessong" og til sommeren selger vi sikkert flere enn vi kjøper igjen...

Link to comment
Share on other sites

Vi kunne tatt hvilken som helst midtbane eller forsvarspiller og plassert der i steden med ett bedre resultat. Kan vi se å få kvittet oss med ham, så han ikke...

 

er vel desverre slik, at wenger gjerne kunne plukket opp noen tilfeldige utenfor en bar i spania, og de ville gjort det bedre enn silvestre... trist at han får spille. jeg driter en lang en i hvor god han er på trening, og hva han betyr for de unge spillerne. da bør ha for pokker være trener. for den mannen har absolutt ingen ting på at arsenallag å gjøre!

Link to comment
Share on other sites

Vi tapte for et klart bedre lag over to kamper. Jeg merker at jeg ikke er sur, lei, aggressiv, depressiv eller noe og jeg kommer til å sove godt i natt. Slik reagerer ikke kroppen min når jeg føler vi brude ha vunnet.

 

Fantastisk å se Messi. Jeg husker Maradona godt og tror ikke Messi står no særlig tilbake for ham.

Link to comment
Share on other sites

Men kan ikke legge meg uten å klage på dommeren(e) i dag... Selv om han/de ikke skal ha skylden for at vi taper, så lar han være å gi Busquets gult kort da Walcott starter på en kontring og kunne fort ha gitt gult kort til Milito for taklingen på Nasri, selv om det muligens hadde vært vel strengt.

 

Gult kort på Denilson var strengt, om det i det hele tatt var frispark... Rosicky sitt gule? Strengt...

 

Bendtner i onside-posisjon alene mot Valdes på 1-1(?) blir avblåst for offside...

 

Helt latterlig at ingen Barcaspillere fikk gult kort i dag, mens vi fikk 3...

 

 

At vi møter verdens beste fotball-lag pluss verdens beste spiller gjør det iallefall ikke lettere når dommeren dømmer 60/40(eller 70/30) i favør Barca...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...