Jump to content

Birmingham v Arsenal, 27.03.10


Overmars

Tipp  

34 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Savnet av Song på midtbanen var stort. Bowyer og Fergusen drepte all gryende kreativitet med kompromissløst spill. Ei heller klarer midtbanen å bryte B'hams angrep i denne fasen, slik at me får ytterst få kontringsmuligheter. Jerome mottar gang på gang ballen i det uendelig store rommet mellom forsvarsfireren og midtbanen vår. Cesc glemte hodet i garderoben og manglet totalt inspirasjon. Denilson var usynlig i omtrent hele kampen. Ingen gidder å spurte i angrep når anledningen byr seg. Diaby har noen fantastisk fine forseringer på midtbanen, men senker tempoet igjen slik at fordelen han opparbeidet seg forsvinner som dugg for sola. Bendtner får lite og ingenting å jobbe med. Dette er den kjedeligste kampen eg har sett Arsenal spille.

 

eneste lyspunkt var den kliniske og målbeviste raidet og avslutningen til Samir. Hvorfor gjorde du ikkje det minutter senere også?

 

Når det er sagt, så gleder eg meg sjukt til onsdag. Dette kommer til å bli ein særs underholdende kamp, der to angrepsvillige lag skal vise verden hvorfor me ELSKER fotball!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Denne kampen illustrerer veldig klart hva som er Alex Fergusons store styrker i forhold til Wenger.

 

a) Det å stille med de riktige spillerne fra start i kampen. Det gir ingen mening å starte med en meget rask spiss, så bytte han ut mot en tregere etter 60-70 minutter...

 

b ) Det å kalle en spade en spade. Hadde Almunia vært i United hadde han vært, ikke bare på benken, men langt langt borte fra stadion.

 

Jada, Almunia er sikkert en trivelig kar og sympatisk osv osv, men i proff fotball er det hva man leverer på banen som teller, ingenting annet.

 

Og selvsagt, metodene til Ferguson er av og til litt vel drastiske, men...

 

 

helt korrekt. taibi var en klassekeeper i forhold til almunia. men han viste at han var ujevn og tidvis usikker. dermed ble han erstattet. enkelt.

Link to comment
Share on other sites

helt korrekt. taibi var en klassekeeper i forhold til almunia. men han viste at han var ujevn og tidvis usikker. dermed ble han erstattet. enkelt.

 

Det er faktisk en helt reell sammenligning. United fikk et problem etter Schmeichel og fomlet litt, men fikk det rettet opp. Vi fomler fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

Vi har ikke satt og selv i den posisjonen vi er, men har vaert veldig heldige med noen svake resultater fra de to andre. Det tror jeg derimot at det er slutt paa naa. 7-1 mot Villa og 4-0 borte mot Bolton er fryktelig sterkt. 1-1 mot Brum i en kamp der vi ikke viser paa langt naer nok er ikke bra nok til aa vinne tittelen. Er det noen som tror vi ville slaatt tottene eller city med denne innsatsen og dette spillet? Heldigvis spilte vi ikke mot noen av dem i gaar.

 

Du sier så mye dumt at jeg er nødt til å svare. Vi har ikke satt oss selv i den posisjonen vi er i? Så Chelsea og United har heller ikke gjort det, bare vært veldig heldige med noen svake resultater fra oss? Selv om united og chelsea har avgitt mye etter at vi lå et stykke bak betyr vel ikke det at vi ikke har satt oss selv i denne posisjonen - svake resultater fra oss en stund gjorde at de fikk sitt forsprang, sånn må det alltid være.

 

Med denne innsatsen og dette spillet? Virker som det er mange her inne som hadde forventet en grei seier til arsenal på banen i pl hvor det er blitt sluppet inn færrest mål hittil i sesongen og hvor ingen lag har spasert av med 3 poeng siden september. Det er en jævla grunn til at dette ikke var en god kamp og det er at vi har verdens største sirkusartist (les klovn) mellom stengene. Greit at vi hadde flere sjanser som vi burde omsatt, men det er almunia som gir bort poengene i denne kampen. Etter en tam og sjansefattig førsteomgang styrer vi jo alt i annen og legger kraftig press på hjemmesterke blues. Er ikke mye de har å stille opp med i "sluttspurten" etter vårt mål heller, men det hjelper jo fint lite med Almunia i mål.

 

Må minne om at united hadde svært flaks i tilsvarende kamp i januar, en kamp de ogdså slapp unna med 1-1 i. Ikke misforstå meg, er så vanvittig skuffet over gårsdagen, men selve kampen synes jeg overhodet ikke var noen katastrofe..

Link to comment
Share on other sites

Som før sitter jeg igjen med følelsen at neste år kommer til å være vårt år, vi kommer til å være kjempesterke, være favoritter til å vinne ligaen og kanskje ha en GOD sjanse til å vinne cl og noen cuper. Noe vinner vi iallefall! Denne følelsen er jeg sikkert ikke den eneste som har, men det begynner å bli en del år jeg har sotte med denne følelsen nå.

 

Om Wenger bruker penger på et par forsterkninger og ingen forsvinner i sommer kan dette laget bli meget sterkt, men om det blir salg av viktige spillere i sommer, som tideligere, men av fks cesc i år blir nok neste år skuffende som de siste 5 har vært. Jeg har troen, og det har jeg alltid hatt. Klart jeg blir skuffet, sint og lei meg når vi slipper inn et tabbemål som betyr MYE. Drømmen er at de neste årene blir kjempebra, og at trofeene strømmer inn, men da må Wenger forsterke stallen, begynn med keeperplassen.

 

Er på tide å bli ligamester!

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg ganske uenig i.

 

Talent Chelsea 9? Hvor er de? Ballack,Deco,Beletti,Cech,Alex osv osv....

 

Mentalt Arsenal 5? Hadde det vært tilfelle hadde de knekket sammen under Stoke kampen da

Ramsay brakk foten. De hadde tapt flere kampe de kom under.

Mentalt har Arsenal løftet seg flere hakk.

Ja, Arsenal er bedre mentalt enn f.eks de siste år, men fortsatt laaaangt bak United!

Talent er et misforstått begrep. Nordmenn bruker ordet feil. Hva tror du en engelskmann mener når han sier: There is plenty of talent in this team"? Tror du da han snakker om spillere under 21? Nei, han snakker om at laget er bra, spillerne er bra osv.

Link to comment
Share on other sites

Når vi taper 4 kamper mot Man Utd og Chelsea så fortjener vi ikke noe pokal slik er det bare.

Er ikke første gangen vi ikke klarer å holde på 1-0 de siste 10 min.

Chelsea og Man Utd er nok mye sterkere mentalt en Arsenal har vært siden Vieira dro fra Arsenal.

Vi har ikke den lederen som Chelsea har i Terry og Man Utd har i gammle gutta sine.

Cesc er nok ikke en leder type og en kaptein som klarer å få med seg hele laget når det butter i mot oss.

Han har hatt sin beste sessong i PL ingen tvil om det.

Men det skal ganske så mye mere til å lede et lag mot PL gull.

Cesc har til gode å være banens domminerende spiller da vi spiller mot Man Utd og Chelsea.

Chelsea og Man Utd er alltid flinke til å sette noen takkling sterke spillere på Cesc slik at han for til lite.

Er vel derfor han aldri skorer mot de lage der også, er i de kampene der en kaptein skal stå fram.

Var i de kampene der Vieira sto fram og ledet oss som regel til seier :ph34r:

Før det hadde vi Adams han var en stor leder han også, Kan IKke si Terry i Chelsea er noe dårligere.

Wenger burde hente en leder type med erfaring vi har ikke en slik spiller og da er det ikke rart Chelsea og Man Utd for domminere PL i flere år nå.

Link to comment
Share on other sites

Talent er et misforstått begrep. Nordmenn bruker ordet feil. Hva tror du en engelskmann mener når han sier: There is plenty of talent in this team"? Tror du da han snakker om spillere under 21? Nei, han snakker om at laget er bra, spillerne er bra osv.

 

Det er jeg ikke enig i. En 30 år gammel spiller kan fortsatt ha talenter. Talent er et begrep på medfødte evner. En spiller kan godt være et rent treningsprodukt, og være bra uten at han er stappfull av talent.

Men selvsagt, det finnes vel ingen i dagens fotballverden uten talent, men det opptrer i større eller mindre grad.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Arsenal er bedre mentalt enn f.eks de siste år, men fortsatt laaaangt bak United!

Talent er et misforstått begrep. Nordmenn bruker ordet feil. Hva tror du en engelskmann mener når han sier: There is plenty of talent in this team"? Tror du da han snakker om spillere under 21? Nei, han snakker om at laget er bra, spillerne er bra osv.

 

Nå nevner jeg ikke alder. Chelsea er et lag bestående av mye arbeidshester.

Kunne like godt tatt med Essien også. Chelsea er et lag som er et solid arbeidslag.

Derfor nevner jeg de spillerne. Og jeg står fast på at Arsenal et et mer talentfulltlag enn Chelski,

men Chelsea har et rutinert lag som ikke briljerer men gjør jobben.

Noe alla hva vi hadde under Graham.

 

Og jeg tror ikke forskjellen hadde vært så stor hadde vi hatt Van persie vært skadefri hele sesongen.

Tenk United og Chelsea uten Drogba og Rooney mesteparten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg ikke enig i. En 30 år gammel spiller kan fortsatt ha talenter. Talent er et begrep på medfødte evner. En spiller kan godt være et rent treningsprodukt, og være bra uten at han er stappfull av talent.

Men selvsagt, det finnes vel ingen i dagens fotballverden uten talent, men det opptrer i større eller mindre grad.

Her tror jeg du må lese en gang til. Tror du egentlig er enig med meg...

Link to comment
Share on other sites

Og jeg tror ikke forskjellen hadde vært så stor hadde vi hatt Van persie vært skadefri hele sesongen.

Tenk United og Chelsea uten Drogba og Rooney mesteparten av sesongen.

 

Problemet blir vel mer at det ble Bendtner, Eduardo, Walcott & co som skulle trå til. Chelsea og Man U har bedre alternativer. Dessuten burde Wenger har gjort noen grep i januarvinduet. Bendtner ble nesten frelseren når han kom tilbake fra skade rett før overgangsvinduet stengte. Arsenals erstattere har ikke akkurat bøttet inn mål.

 

Men for all del, Man U og Chelsea hadde merket foreslåtte fravær. Arsenal merker det dog mye bedre. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

En vesentlig ting som itillegg til Alemunia, gjør at vi taper i dag er Denilson. Hvor mange angrep var det ikke han ødela? Han var også veldig naiv i forsvarspillet sitt. Har egentlig alderi skjønnt hvorfor vi ikke kan ha en midtbane trio som dette:

 

 

Nasri - Fabregas - Diaby eller Nasri - Fabregas - Song

Link to comment
Share on other sites

Greit nok,dette var en dårlig kamp.

Men,hvis Nasri hadde skutt selv på slutten slik at det ble 2-0,da hadde nok ikke reaksjonene her inne vært like sterke selv om B'ham hadde scoret det målet.

Det som er fakta er at Almunia er ikke god nok,og det er surt å tape poeng på et slikt flaksemål!

Men sånt skjer når vi IKKE klarer å punktere kampen tidligere!

Uansett,har ikke gitt opp håpet,er ikke så mange poeng opp!

vi må rett og slett bare vinne de kampene som er igjenn,da er gullet innen rekkevidde uten tvil!

Link to comment
Share on other sites

Det er skrevet så mye tull og direkte feil i denne tråden at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.

 

Men for å ta en ting først: En som presterte å si at vi "ikke fortjente en dritt"- det må bety at i hans øyne var vi heldige som klarte uavgjort i en kamp vi dominerer og egentlig eier til 2. overtidsminutt. Tror det skal få stå uten videre kommentar

 

En annen som hevder at vi er der vi er pga grunn av de andres resultater. Herregud, vi har vel hentet våre poeng selv, at andre avgir poeng kan vel ikke frata noe fra vår egen prestasjon. Utrolig, jeg blir helt matt

 

Hvor mange lag har hentet alle 3 poengene fra B`ham i år? Var dette ansett som en lett kamp, hvor alle forventet seier? Nei, de aller fleste av oss fryktet denne kampen ganske så mye pga de resultatene dette meget hardarbeidene laget har oppnådd på hjemmebane denne sesongen.

 

Resultatet var meget ufortjent og ble som det ble grunnet en gedigen dommertabbe og en utrolig heldig Philllips som får ballen sparket i ansiktet og dermed tar Almunia off guard da det så ut som situasjonen ble avklart. En heldigere og mer ufortjent scoring kan jeg nesten ikke huske å ha sett. Det eneste som er sikkert er at dette kan skje hvilket som helst lag når man kun leder med 1 mål. Chelsea opplevde det samme for en uke siden mot Blackburn, jeg har vel enda til gode å lese om den manglende erfaringen til Terry og Alex i midtforsvaret da de slapp inn mål på dødball et par min før slutt. Jeg har heller ikke sett den ensidige kritikken av Cech som totalt feilberegner innlegget.

Selvfølgelig er vi alle skuffet og mer kritisk til eget lag, men det er faktisk ikke slik at det kun er vi som avgir poeng i sluttfasen av kamper eller som har spillere som gjør tabber. Så når Chelsea og United blir trukket frem som ufeilbarlige og dønn stabile så er dette rent oppspinn og tøv. Jeg blir mer provosert av å lese slikt enn å akseptere at vi dessverre hadde marginene mot oss på slutten av kampen.

 

Det var mange meget positive ting som kan trekkes frem:

Diaby var helt fantastisk og blir snytt for en nydelig scoring av en meget svak dommer.

Song brukte litt tid på å finne sin posisjon, derifra og inn var han igjen meget god.

Campbell holder farten til Jerome i en lang spurt.

Nasri og Arshavin kom inn og tok tak. Beviser at vi har per nå en squad som kan roteres og brukes aktivt underveis i kamper.

Cesc er ikke like god som vanlig, men trer gjennom Nasri rett før slutt med noe som må være sesongens absolutt vakrest passning. Gutten ser rom der det ikke er rom fordi han forstår at forsvarsspilleren må bli med på løpet og dermed åpner det seg en korridor. Helt utrolig vakkert. At Nasri ikke avslutter på mål forstår jeg fortsatt ikke..

 

Dette var færre poeng enn håpet, men ingen overraskelse egentlig. Måten det skjer på er skrekkelig og det føles utrolig urettferdig og bittert. Men, jeg tror fortsatt at vi har en god sjanse til å henge med helt inn. Tipper ingen av lagene er ferdige med å avgi poeng.

Forøvrig tror jeg fortsatt at vi kan slå ut Barca over to kamper. Diaby er nøkkelen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke sett den ensidige kritikken av Cech som totalt feilberegner innlegget.

 

Forøvrig tror jeg fortsatt at vi kan slå ut Barca over to kamper. Diaby er nøkkelen

 

Sannsynligvis er det fordi Cech er langtidsskadet og Turnbull sto i mål.

 

Diaby er tvilsom til Barcakampen. :)

Link to comment
Share on other sites

Here we go again. Nok engang legges all skylden over på Almunia. Dette blir rett og slett for dumt. Jeg må si meg enig med RP7's analyse av målet imot. Og hvorfor er det knapt noen som nevner det fatale Nasri gjør alene med keeper? Det er like mye den situasjonen sin feil at vi taper to poeng som situasjonen hvor vi slipper inn mål. Hadde Nasri gjort det han skal gjøre i den situasjonen, så hadde kampen vært punktert.

 

Men jeg blir ikke akkurat overrasket over det som skrives her inne. Det er jo faan meg samma regla hver gang vi avgir poeng.

 

Og når skal folk lære seg at det ikke er over før den feite dama har sunget??? Har ikke tellingen over hvor mange ganger folk her inne har avskrevet sjansene til gull. Likevel er vi med helt der fremme. Skulle det bli uavgjort mellom United og Chelsea til helgen, vil vi være to poeng bak United igjen. United og Chelsea har fortsatt ett vanskeligere kampprogram igjen enn oss, og det er absolutt ikke noen umulighet at de går på en smell før sesongen er over.

Link to comment
Share on other sites

Har vi sett samme kamp?

Det kan jeg ikke svare på, men du kan jo lese kommentaren til Matt Le Tissier i Sky og se hva han mener om kampen: Første omgang nokså jevn, deretter overtar Arsenal mer og mer.

 

Sannsynligvis er det fordi Cech er langtidsskadet og Turnbull sto i mål.

 

Diaby er tvilsom til Barcakampen. :)

 

I såfall en katastrofe.

 

Og du har helt rett, Turnbull sto i mål og ikke Cech som jeg skrev.

Link to comment
Share on other sites

Det er skrevet så mye tull og direkte feil i denne tråden at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.

 

Men for å ta en ting først: En som presterte å si at vi "ikke fortjente en dritt"- det må bety at i hans øyne var vi heldige som klarte uavgjort i en kamp vi dominerer og egentlig eier til 2. overtidsminutt. Tror det skal få stå uten videre kommentar

 

Resultatet var meget ufortjent og ble som det ble grunnet en gedigen dommertabbe og en utrolig heldig Philllips som får ballen sparket i ansiktet og dermed tar Almunia off guard da det så ut som situasjonen ble avklart. En heldigere og mer ufortjent scoring kan jeg nesten ikke huske å ha sett. Det eneste som er sikkert er at dette kan skje hvilket som helst lag når man kun leder med 1 mål. kritikken av Cech som totalt feilberegner innlegget.

Selvfølgelig er vi alle skuffet og mer kritisk til eget lag, men det er faktisk ikke slik at det kun er vi som avgir poeng i sluttfasen av kamper eller som har spillere som gjør tabber. Så når Chelsea og United blir trukket frem som ufeilbarlige og dønn stabile så er dette rent oppspinn og tøv. Jeg blir mer provosert av å lese slikt enn å akseptere at vi dessverre hadde marginene mot oss på slutten av kampen.

 

 

 

 

 

* Kampen var relativt jevn i første omgang (Arsenal skaper kun halvsjansen til Theo), i annen omgang er Arsenal best, men Birmingham har en gedigen sjanse (stolpe og retur over mål) Arsenal skaper en 2-3 gode sjanser. Hadde sånn sett kanskje vært fortjent med 3 poeng til Arsenal, men ikke direkte ufortjent med uavgjort. Arsenal styrte IKKE kampen fra start til slutt.

Dommertabbe på målet synes jeg det ikke er, han som står offside (Benitez) får ikke ballen, Phillips er ikke offside. Selvfølgelig har du rett i at også United og Chelsea gjør feil, men jeg står for at de ofte spiller med en litt annen trygghet enn Arsenal, lukter ofte litt kaos bakover hos Gunners. (at vi slipper inn for mye mål er det ingen tvil om)

 

Men skal ikke svartmale, Birmingham er en tøff bortkamp og vi er fortsatt delvis med, selv om United nå virker å lede ann. (får håpe på uavgjort eller Chelsea seier til helga) Vinner United den, da vinner de nok PL-gull igjen.

Chelsea bør vi ha mulighet til å ta igjen, med det tøffe programmet de har igjen.

 

Nå må vi rette fokus på Barca, og prøve å tette igjen bakover, viktig og ikke slippe inn mål på Emirates føler jeg. Bortemål på Camp Nou er vi kapable til.

COME ON YOU GUNNERS!!!!

Link to comment
Share on other sites

Avenell:

 

Vi eier kampen i andre omgang. At B`ham får en sjanse endrer i mine øyne ikke at Arsenal var det klart beste laget. Alle lag får noen sjanser under en kamp uansett hvor overlegen motstander er. jamf Chelsea-Villa, uten sammenligning forøvrig.. Men når man presterer å skrive at Arsenal ikke fortjener noe etter denne kampen så er man veldig langt unna sannheten.

 

Det er en klar offside på Benitez og han er høyst delaktig i spillet så lenge ballen blir slått mot ham uansett om han berører den eller ikke. Hadde han aktivt vist at han ikke deltar ved å gå ut fra sin posisjon så kunne jeg vært med på at den er tvilsom, all den tid han går mot ballen så skal det vinkes slik jeg tolker reglene. Men, dessverre gikk marginene med oss en gang i kampen og mot oss de to andre gangene det var avgjørende situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Det er en klar offside på Benitez og han er høyst delaktig i spillet så lenge ballen blir slått mot ham uansett om han berører den eller ikke. Hadde han aktivt vist at han ikke deltar ved å gå ut fra sin posisjon så kunne jeg vært med på at den er tvilsom, all den tid han går mot ballen så skal det vinkes slik jeg tolker reglene. Men, dessverre gikk marginene med oss en gang i kampen og mot oss de to andre gangene det var avgjørende situasjoner.

Riktig, det at han står i offside fører til at Sagna(?) velger å prøve å klarere. Dette fører til at ballen ender hos Phillips. Hadde ikke Benitez stått der, hadde nok Sagna enten latt ballen gå, eller mulignes tatt den ned?

 

Uansett, dømt er dømt og det var langt fra bare Sagna/Dommeren eller Almunia sin feil at det ble mål der...

 

Nå har vi gjort det utrolig vanskelig for oss i resten av sesongavslutningen, men alt håp er enda ikke ute og hvis vi (kun) skulle klare en 2. plass vil det være en utrolig bra sesong hvor vi for 3(?) sesong på rad er tippet utenfor topp 4...

Link to comment
Share on other sites

Avenell:

 

Vi eier kampen i andre omgang. At B`ham får en sjanse endrer i mine øyne ikke at Arsenal var det klart beste laget. Alle lag får noen sjanser under en kamp uansett hvor overlegen motstander er. jamf Chelsea-Villa, uten sammenligning forøvrig.. Men når man presterer å skrive at Arsenal ikke fortjener noe etter denne kampen så er man veldig langt unna sannheten.

 

Det er en klar offside på Benitez og han er høyst delaktig i spillet så lenge ballen blir slått mot ham uansett om han berører den eller ikke. Hadde han aktivt vist at han ikke deltar ved å gå ut fra sin posisjon så kunne jeg vært med på at den er tvilsom, all den tid han går mot ballen så skal det vinkes slik jeg tolker reglene. Men, dessverre gikk marginene med oss en gang i kampen og mot oss de to andre gangene det var avgjørende situasjoner.

 

 

Ok, vi har ballen mye i andre omgang, men hvor mange gode sjansen skaper vi ? Sjansen til Birmingham er GEDIGEN, ufattelig at den ikke går i mål. Vi får være enige om å være uenige om hvorvidt Arsenal kjørte over Birmingham i denne kampen.

Jeg ser situasjonen med Phillips sitt mål igjen, kan forsåvidt være enig med deg, men er i tvil, hadde det være Arsenal som scoret i et sånt angrep hadde jeg nok "frikjent" det ;-)

Noen ganger har man marginene med seg andre ganger mot seg, Arsenal har verken mer eller mindre flaks enn andre lag, vi har heller ikke dommerne mer mot oss enn andre. Sånt går opp i opp.

Arsenals altfor mange baklengsmål skyldes for dårlig defensiv organisering og for lite kynisme i avgjørende situasjoner etter min mening. (pluss for dårlig keeper)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...