Jump to content

Birmingham v Arsenal, 27.03.10


Overmars

Tipp  

34 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Til de som sier vi ikke burde gi skylden til keeperen vår i dag. Hvorfor ikke? Det er jo o på nettopp disse dagene, når vi sliter, ikke får noe til, men klarer å få et knepent mål keeperen ikke må svikte. Iallefall ikke på den måten han klarer det på.. er så skuffet nå, men skuffelsen går nok over når vi knuser barca =)

Link to comment
Share on other sites

Vår matchvinner var skadet mer enn halve kampen og hans spill bar preg av nettopp dette. Hvorfor i all verden ble han ikke byttet ut?

 

Det lurer jeg på også, men under press knekker Almunia fullstendig. Han viser og utsråler usikkerhet gjennom hele matcen og gjør selvfølgelig en middelmådig inngripen mot slutten!

 

Det her skulle vi pokker meg ha klart!

Link to comment
Share on other sites

Da klarte Birmingham ett poeng hjemme mot alle de tre store i år. Måten vi taper to på er sur, men langt fra verdens undergang. Gullkampen er definitivt ikke over - og jeg tipper Wilshere er nestemann til å servere twist and turn! Come on Bolton!

 

Som jeg skulle sagt det sjøl. Denne himmel/helvete opplegget på forumet er helt latterlig.

Uavgjort mot B'ham er et greit resultat,men Nasri/Arshavin burde putta,og Almunia burde bokset den der.

 

Ellers solid Song og en god Diaby.

Og de som ikke ikke syns dette laget fortjener en dritt. Helt utrolig.

 

Vi er fremdeles i gullkampen!

 

Skuffet,men fattet :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nå er vi virkelig avhengig av at både Man Utd og Chelsea taper poeng i mer enn kampen der de møtes. Om det skulle vise seg at vi ender 2 poeng bak vinneren av PL, så vil jeg hevde at vi ene og alene kan klandre Almunia. Jeg prøver så hardt jeg bare kan å finne en god egenskap i den mannen, og ja, han er god på straffer, men thats it. En teori kan være at han er mer konsentrert på straffer enn det han er i åpent spill. Om det er tilfelle så må bare Wenger kaste mannen ut av klubben. Inn med ny keeper!

Heia Bolton!

Link to comment
Share on other sites

Da klarte Birmingham ett poeng hjemme mot alle de tre store i år. Måten vi taper to på er sur, men langt fra verdens undergang. Gullkampen er definitivt ikke over - og jeg tipper Wilshere er nestemann til å servere twist and turn! Come on Bolton!

 

Nei, 2 poeng er alt for viktige nå. Jeg er overbevist om at gullet ikke er innen rekkevidde lenger. Kall meg negativ, men jeg blir så forbanna oppgitt over den klovnen i mål. Nå hadde vi sjansen til å sette press på de andre lagene før de 2 andre møtes neste uke også klarer den kyllingen i mål å rote det til. Det er for få kamper igjen til å ta dem igjen.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det nok! Jeg er så skuffet som jeg ikke kan huske siden samme bortekamp for 2 år siden. Jeg har forsvart Almunia, gang på gang. Nå er det NOK!! Dette holder ikke. Vi tapte gullet her i dag. Det er helt sikkert. Jeg må gå så langt som å kalle Wenger inkompetent når han ikke har en skikkelig keeper.

Fy faen så skuffet jeg er nå. Har lyst å gråte. Tårene presser seg frem og aggresjonen når et toppnivå. Fy faen for en apekatt Almunia er. Det er utilgivelig. Helt forferdelig.

 

Nå håper jeg Chelsea tar gullet. De spiller tross alt mye finere fotball en horene fra Manchester.

 

For en forferdelig lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Det her går alt for dypt inn på meg! Føler jeg bare har lyst til å grave meg ned. Er så ufattelig skuffa akkurat nå. At det skal være mulig å rote bort disse poengene. Lyst til å begynne å grine. Jeg har vært positiv hele sesongen, men nå er jeg ikke så sikker på at vi klarer gullet. Alt takket være en keeper som er helt forferdelig. Kjøper ikke AW en ny keeper til sommeren så kan vi ikke forvente noe som helst.

 

Åååååååååååååååh. Jeg er så skuffa!!!

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skulle sagt det sjøl. Denne himmel/helvete opplegget på forumet er helt latterlig.

Uavgjort mot B'ham er et greit resultat,men Nasri/Arshavin burde putta,og Almunia burde bokset den der.

 

Ellers solid Song og en god Diaby.

Og de som ikke ikke syns dette laget fortjener en dritt. Helt utrolig.

 

Vi er fremdeles i gullkampen!

 

Skuffet,men fattet :blink:

 

Sikkert ett greit resultat isolert sett, men måten, tidspunket i kampen og sessongen det kom på er ikke greit.

Desverre så holder dette ikke mål og det eneste som kan redde oss er at Utd ikke vinner sin kamp. 4 poeng, dårligere målforskjell og 6 kamper igjen går neppe veien. Særlig når Chelsea svarer på tiltale med 7-1 over ett formsterkt Villa.

Link to comment
Share on other sites

Og de som ikke ikke syns dette laget fortjener en dritt. Helt utrolig.

Synes du vi gjør en verdig innsats i dag? Har du fått med deg resultatet i Chelsea-kampen i dag? Det er et seriegull verdig. Jeg driter i hvordan forutsetningene våre er før en kamp. Jeg er fullt klar over at Birmingham i realiteten er et vanskelig lag å møte på bortebane, men det vi som gjør feilene i dag. Det er ikke de som er gode. Det er vi som ikke dreper kampen når vi må, og det er vi som har en klovn i mål.

 

Uttalelsen var i ren frustrasjon, men jeg mener den kan forsvares. Helt latterlig at vi alltid skal knekke når det gjelder som mest. Nå er vi mer avhengige av de andre enn av oss selv.

Link to comment
Share on other sites

greit det er en tabbe av Almunia, men jeg er MYE mer forbanna for at det ikke blir blåst offside på Benitez, den er jo 2meter!!!å hvorfor ble målet til diaby annulert??

 

Ja, jeg vet.. Hvorfor nevner ingen det? Var jo soleklar offside. Men offside eller ei, almunia burde ha reddet den. Stakkars mann..

Link to comment
Share on other sites

Sikkert ett greit resultat isolert sett, men måten, tidspunket i kampen og sessongen det kom på er ikke greit.

Desverre så holder dette ikke mål og det eneste som kan redde oss er at Utd ikke vinner sin kamp. 4 poeng, dårligere målforskjell og 6 kamper igjen går neppe veien. Særlig når Chelsea svarer på tiltale med 7-1 over ett formsterkt Villa.

 

Villa kan vel ikke akkurat kalles formsterkt, men uansett en veldig sterk prestasjon av Chelsea.

Men tilbake til kampen. Arsenal spilte elendig stort sett hele kampen og hadde flaks som ikke lå under 1-0.

Både Nasri og Arshavin burde avgjort og jeg skjønner ikke hvordan vi klarte å rote det bort.

Da jeg så Birmingham med ballen utenfor 16 meteren vår på overtid sa jeg til meg selv: "Det skjer faen meg igjen". Og 6 sekunder senere hadde jeg rett. Helt utrolig at Fabregas får gå rundt på bana uten å gjøre noe som helst. Denilson er kanskje enda verre, flere feilpasninger enn vellykkede pasninger i tillegg til at han vinner 1% av duellene han er med i. Jeg er alltid negativ foran kamper, for da blir jeg aldri skuffa når vi taper poeng men denne gangen kan man ikke være annet enn skuffa og forbanna. Jeg legger skylda på 4 forskjellige personer: Wenger/Arshavin/Nasri/Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg vet.. Hvorfor nevner ingen det? Var jo soleklar offside. Men offside eller ei, almunia burde ha reddet den. Stakkars mann..

 

Det er jo ikke offside på han som scorer. Disimmilis har bedre keeper enn Arsenal. Trist som faen! Svarte helvete for en apekatt som står i mål for oss. Eller forresten, en apekatt hadde reddet den lette ballen som gikk i mål.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke offside på han som scorer. Disimmilis har bedre keeper enn Arsenal. Trist som faen! Svarte helvete for en apekatt som står i mål for oss. Eller forresten, en apekatt hadde reddet den lette ballen som gikk i mål.

 

Det var kanskje ikke det. Så bare veldig sånn ut. Spiller ingen rolle uansett. Får satse på at bolton klarer å knekke utd.

Link to comment
Share on other sites

Almunia kan ikke få all skyld, det er tross alt ikke han som setter seg selv opp på lagtavla uke etter uke. Wenger burde skjønt det for lenge siden, men staheten hans rekker for langt til at han gjør noe med det. Hadde han hentet en skikkelig keeper forrige sommer ville neppe et poengtap i dag vært avgjørende, vi ville ledet serien med grei margin nå. Wenger skyter rett og slett seg selv i foten ved å være såpass sta og holder på de forbaska prinsippene sine.

 

Wenger har kun kjøpt to 'kjente navn' de siste par sesongene. De heter Samir Nasri og Andrey Arshavin. Når de ble satt innpå i dag fikk vi en helt ny driv og tok virkelig initiativet i kampen. Tilfeldig? Nei, selvsagt ikke. Dette er klassespillere, og man får det man betaler for. Dra frem lommeboka Wenger, skadeskutte Van Persie er ikke nok å ha som eneste klassespiss når man skal kjempe i toppen av PL.

 

En annen feil Wenger gang på gang gjør er at nøkkelspillere som Fabregas nesten må krype av banen for å bli byttet ut. Vi så at Cesc ga klar beskjed før pause om å bli byttet ut, det skjedde aldri. Dermed hinket han rundt på under halv maskin resten av kampen og er sannsynligvis ute mot Barca til uka. Forferdelig. Dette skjer utrolig ofte, og selv om Wenger alltid presiserer i intervjuer at han er forsiktig når det gjelder skadde spillere så er realiteten en helt annen.

 

Wenger frustrerer meg. Han er genial på noen punkter, men så totalt blind på andre.

 

Når det gjelder kampen i dag får han heller ikke veldig mye hjelp at spillerne. Fryktelig stillestående og ingen skikkelige initativer før Nasri kommer inn. Birmingham er faktisk bedre enn oss gjennom størsteparten av kampen, noe som ikke skal skje. Vi kjemper helt i toppen av Premier League og har alle tiders utgangspunkt med 7 kamper igjen, men spillerne skjønner tydeligvis ikke alvoret. Utrolig tamt og skuffende.

 

Gullet røk i dag. Nå må vi håpe vi kan gjøre to sterke kamper mot Barca og komme så langt som mulig i CL. I tillegg må vi prøve å holde på Cesc i sommer og gjøre et par innkjøp. Da kan vi prøve på nytt neste år. Å tro at dagens mannskap kan hamle opp med bunnsolide Chelsea og United når alvoret for fullt starter mot slutten av sesongen er rett og slett urealistisk.

 

Skuffet.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen illustrerer veldig klart hva som er Alex Fergusons store styrker i forhold til Wenger.

 

a) Det å stille med de riktige spillerne fra start i kampen. Det gir ingen mening å starte med en meget rask spiss, så bytte han ut mot en tregere etter 60-70 minutter...

 

b ) Det å kalle en spade en spade. Hadde Almunia vært i United hadde han vært, ikke bare på benken, men langt langt borte fra stadion.

 

Jada, Almunia er sikkert en trivelig kar og sympatisk osv osv, men i proff fotball er det hva man leverer på banen som teller, ingenting annet.

 

Og selvsagt, metodene til Ferguson er av og til litt vel drastiske, men...

Link to comment
Share on other sites

Det er en offside på Benitez som det burdet vært avblåst for. Han er altfor innblandet i angrepet og forstyrrer nok til å blitt avblåst. At det er en tabbe av Almunia? det syns jeg ikke. Ettersom ballen så blir sparket i Philips og går over Almunia så prøver han jo bare å slenge opp armene og få ballen unna. At man blir satt ut fordi ballen brått skifter retning kan man ikke jo ikke begynne å kalle en tabbe.

 

Utsparkene til Almunia tidligere i kampen derimot var ikke særlig overbevisende og kunne fort skapt problemer for oss. Ellers er jeg dypt skuffet over måten vi spiller på i dag. Altfor lite vinnerinnstilling blandt spillerne. Vi skaper jo omtrent ingenting før Nasri setter ballen i mål og vi er heldige som ikke får et mål imot oss tidligere i kampen. Spillerne er altfor puslete i duellene og i de avgjørende situasjonene. I stedet for å stå og pirke ballen mot mål så må man heller gå for kraft og bare ta i litt når man skyter. Vi taper to poeng mot slutten av kampen, men det kan vi rett og slett skylde oss selv for.

 

Vi burde gitt mye mer tidligere i kampen og gått for å score mål tidligere i kampen og fått den avgjort. Vi burde vist at vi faktisk er med og kjemper om ligagull. Dessverre tror jeg spillerne tenker mer på kampen til uka enn det de gjorde på kampen i dag.

 

Sjansen til ligagull er fortsatt der, men da må spillerne vise en mer "dødelig innstilling" og gi alt i hver eneste kamp, situasjon og duell. Vi mangler mye der som Chelsea og United er vesentlig bedre enn oss på.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke offside på han som scorer. Disimmilis har bedre keeper enn Arsenal. Trist som faen! Svarte helvete for en apekatt som står i mål for oss. Eller forresten, en apekatt hadde reddet den lette ballen som gikk i mål.

Han er delaktig i spillet, ballen kommer jo rett mot han, altså, SOLEKLAR offside!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...